Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Lennart Moller \"the Exodus Case\"-археология
Lennart Moller "the Exodus Case"
Това е удивителна книга която я има на руски в този сайт;

Http://home.lipetsk.ru/~wyatt/exodus_case/index.htm
Тази книга я има безплатно само на руски, и дава много важни описания за историята и събитията около Йосиф и Мойсей, мястото на Синай, маршрута и времето на изхода , а и описание на камъните на нагръдника и тези на новия Ерусалим . Автора е доста сериозен минералог, макар и любител.
Вс епак винаги има едно голямо НО, и ното в случая е че сайта е андвентискаи, макар преводача на самата книга и шведа автор да не са адвентисти. Цитати на Е. Уайт са залепени навсякъде от създателите на сйта, което не би трябвало да ни притеснява.
Е има и по лошо и объркващо, сайта за Библейска археология всъщност е превод на саита на Рон Уайат.
Веднага да спомена четерите му открития който са в основата на сайта;
1. Въпроса за кораба на Ной е изяснен, Уайат просто се е заблудил, може и да е бил умишлено объркан от Божия дух поради нещо като тест за вяра дали става за работата.
2. Содом и Гомора, е това е истинско откритие, той пръв намира топчета сяра и пепелни образования на гради и стени, който са снимани и от негово време показани и на други места, просто вижте снимките не е нужно дори да четае поясненията.
3. Мястото на планината Синай! Това е най важмото и доказано откритие което е направил, дори има посочени и други автори преди него с същите доказателства.
4. Намиране на Ковчега със Завета?! Е тук нещата загрубяват, да твърдиш че ковчега е под мясстото на кръста и само той го е видял е немислимо. Това е пак някакъв тест или старчески проблем, все пак човека е свършил добра работа и може да му се простят такива неща.

Http://home.lipetsk.ru/~wyatt/index.htm

Ще си позволя да цитирам и много интересен източник показващ че явно Йосив е бил Имхотеп в извънбиблейски източник.
Имхотеп - голос Бога по имени Ай Эм (Я Есмь)

Имя Имхотеп на древнеегипетском языке означает "голос (или уста) Ай Эм", т.е. "голос Господа"; однако, нет никаких свидетельств существования в Египте бога по имени "Ай Эм (Я Есмь, Сущий или Иегова)". Но мы все прекрасно знаем Бога с именем "Я Есмь":

"Бог сказал Моисею: Я есмь Сущий ("Я есмь тот кто я есмь" или "Я есть тот кто я есть"). И сказал: так скажи сынам Израилевым: Сущий [Иегова или Господь] послал меня к вам". (Исход 3:14)

"Иисус сказал им: истинно, истинно говорю вам: прежде нежели был Авраам, Я Есмь". (От Иоанна 8:5 Другими словами: "прежде нежели был Авраам, Я был, есть и буду, таково Моё Имя - Иегова (т.е. Сущий или Господь), Я есть тот кто я есть - Альфа и Омега, начало и конец".

В английском языке "Я Есмь" произносится как "Ай Эм" и пишется как "I AM", в то время как начало имени Имхотепа произносится как "Им" и пишется как "IM", что сходно по написанию и произношению.

Бог повелел Моисею передать фараону, что "Ай Эм" (Я Есмь, Сущий или Господь), послал его к нему, потому что "Ай Эм" было тем именем, по которому египтяне знали Бога Иосифа. Мог ли "Им-хотеп" быть "АйЭм-хотепом"?

Библия говорит о том, что Иосифу было дано имя "Цафнаф-панеах", которое некоторыми было переведено как означающее "Бог живет; Бог говорит". Так как мы полностью не понимаем значения египетского слова "хотеп", весьма возможно, что перевод Имхотепа ("голос Сущего" или "голос Господа") идентичен библейскому значению имени Иосифа ("Бог живет; Бог говорит).

Имхотеп - врач

Имхотеп - самый ранний врач, о ком исторические свидетельства дошли до наших дней. И хотя Иосиф не упоминается как врач, Библия даёт один очень важный ключ к этому: "И повелел Иосиф слугам своим - врачам, бальзамировать отца его; и врачи набальзамировали Израиля". (Бытие 50:2)

Здесь определенно заявляется, что врачи были под руководством Иосифа. Но позже, когда Имхотеп получил статус "бога лечения", это вошло в традицию - связывать этот статус с именем Иосифа.

Древние греческие письма упоминают великий храм в Мэмфисе, куда отовсюду прибывали люди, с целью искать лечения от Имхотепа. Они ему молились, жертвовали и затем проводили ночь в этом храме, который был своего рода Лувром древнего Египта. Бог Имхотеп, как считалось, приходил к людям во сне и вылечивал их. Прослеживается ли здесь связь между Иосифом и снами?

"И сказали ему братья его: неужели ты будешь царствовать над нами? неужели будешь владеть нами? И возненавидели его еще более за сны его и за слова его". (Бытие 37:

Вспомните, что это произошло из-за сна Иосифа о нем и его братьях в образе связанных снопов - снопы братьев стали кругом и поклонились ему - что было одной из причин их большой зависти.

"Пойдем теперь, и убьем его, и бросим его в какой-нибудь ров, и скажем, что хищный зверь съел его; и увидим, что будет из его снов". (Бытие 37:20)











[addsig]