
Публикувано на 02 август 2005 г. в 19:40:00 ч. от потребител 141
Въпросният стих: "А когато ви гонят от тоя град, бягайте в другия; защото истина ви казвам: Няма да изходите Израилевите градове докле дойде Човешкият Син." е от Евангелието от Матей 10:23, неговият контекст е:
"Тия дванадесет души Исус изпрати и заповяда им, казвайки: Не пътувайте към езичниците, и в самарянски град не влизайте; но по-добре отивайте при изгубените овце от Израилевия дом.
И като отивате, проповядвайте, казвайки: Небесното царство наближи." и т.н. (Мат. 10:5).
Затова мисля, че не е правилно да казваме, че Той говори за Второто пришествие, иначе трябва също да приемем, че до Второто пришествие не трябва да се проповядва Божието царство на никой друг, освен на евреите, което е в противоречие с други стихове от Библията (Мат. 28:18-20).
Изразът "докле дойде Човешкият Син", означава идването на Човешкия Син в съд и в спасение. Съд за Неговите противници, спасение за Неговите избрани. А Исус Христос, Човешкият Син, не упражнява Своя съд само в края на историята, в последния ден, но и в самата история, затова в Стария Завет този израз "аз ще дойда...." се използва за исторически присъди над бунтовни общества и над насилници на Божия народ.
В конкретния случай Христос казва, че апостолите няма да успеят да обходят всичките израилеви градове, преди Христос да осъди окончателно отстъпилата блудница - Ерусалим, и затова мисията на апостолите беше да проповядват усърдно на своето поколение, "прелюбодейното и извратено поколение", за да може Евангелието да стигне до всички избрани и истинския Божи народ да се отдели от отстъпниците. Времето от Йоан Кръстител И Исус Христос до Падането на Ерусалим беше така нареченото "последно време", последното време на Старозаветния ред с Храма и жертвите, левитското свещенство и Ерусалим като религиозен център на света. Днес живеем в Ново създание - Ново небе - Исус Христос от дясно на Бащата, и Нова земя - Божията заповед към Неговия народ е да завладее цялата земя (Матей 28:18-20), а не само земята между Нил и Ефрат; ново свещенство - Исус Христос е по МЕЛХИСЕДЕКОВ чин, а не по чина на Левит; нов Храм - Църквата, изградена от ЖИВИ КАМЪНИ, т.е. вярващите. Новото създание расте прогресивно с Божията спасителна благодат. За нас, вярващите, животът в Новото създание е ежедневна реалност, защото имаме достъп до Дървото на живота, и сме членове на Горния Ерусалим; нашата спасителна надежда е спасителната надежда на цялото създание (Римляни

, а растежът на новото създание е изобразен в притчите за кваса и за синаповото зърно - т.е. той става постепенно във времето.
Когато Христос победи и последния враг - смъртта, при възкресението в Последния ден, тогава Новото създание ще порасне в пълнота.
А за Второто пришествие на Човешкия Син можем да прочетем в известната притча за житото и плевелите, и в тази за добрите и лошите риби в Матей 13 глава.
Quote:
|
И тъй, както събират плевелите и ги изгарят в огън, така ще бъде и при свършека на века. Човешкият Син ще изпрати ангелите Си, които ще съберат от царството Му всичко що съблазнява, и ония, които вършат беззаконие, и ще ги хвърлят в огнената пещ; там ще бъде плач и скърцане със зъби. Тогава праведните ще блеснат като слънцето в царството на Отца си. |
|
Quote:
|
Така ще бъде и при свършека на века; ангелите ще излязат и ще отлъчат нечестивите измежду праведните, и ще ги хвърлят в огнената пещ; там ще бъде плач и скърцане със зъби |
|
Виж също І Коринтяни 15 - Второто Пришествие е при възкресението на мъртвите:
Quote:
|
Но всеки на своя ред; Христос първият плод, после, при пришествието на Христа, тия, които са Негови. Тогава ще бъде краят, когато ще предаде царството на Бога и Отца, след като унищожи всяко началство и всяка власт и сила. Защото Той трябва да царува, докато положи всички врагове под нозете Си. И смъртта, най-последен враг, и тя ще бъде унищожена |
|
[addsig]