Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Изучаване на Библията > Имам един въпрос!
Здравейте братя и сестри!Бих желал да ми дадете коментара си върху един стих от новия завет,защото много вярващи очакват Исус да се появи изведнъж от небето видимо пред цялото човечество!Просто искам да разбера какво мислите за второто пришествие,как ще се извърши то?"А когато ви гонят от тоя град, бягайте в другия; защото истина ви казвам: Няма да изходите Израилевите градове докле дойде Човешкият Син."


Здравей Роба

Вероятно визираш Матея 24-та (Лука 21) глава.

Има 3 основни тълкувания на Матея 24 (Лука 21).

1-во тълкувание: Всички събития описани там касят времето до 70-та година - когато войските на Тит превземат Ерусалим и разрушават храма. Този възглед се подкрепя от т.нар. претеристки възглед.

2-ро тълкувание: Определени събития описани в Матея 24 касаят времето до превземането на Ерусалим + самото превземане на Ерусалим и разрушаването награда, а друга част от пророчествата там касят последните дни преди Второто Пришествие на Господ Исус.

3-то тълкувание: Всичко описано в тази глава касае "най-последното" време или периода на т.нар. "голяма скръб", което според привържениците на тази интерпретация е времето на утеснението на Яков - т.е. тази скръб има за цел обръщането на Израел към Господ Исус преди да дойде във Второто пришествие. Такова тълкувание дават т.нер. диспенсационалисти. Те разделят Израил и църквата на отделни диспенсации (срок от време).

Кое тълкувание ще избереш ще трябва сам да избереш след обстойно изследване на цялата Библия, и най-вече с помощта на Святия Дух.

Що се отнася до Второто идване на Господ Исус може да погледнеш тези стихове:

1Солунци 4:15-18
Деян. 1:9-11 + Откр 1:7 + Мат. 24:27
2Солунци 1:7-8
2Солунци 2-ра глава
1Кор.15:23-56
2Петр. 3-та глава
2Петр 1:16 - 21

В последния пасаж, който дадох, ап. Петър във второ си послание набляга здраво на надеждата на Християните - а именно второто пришествие/идване на Христос в слава. Начина, по който ще изглежда Христос в Неговата слава беше показан на планината на Преображението (Матея 17), където на 3-мата апостоли Петър, Яков, Йоан Бог показва предварително Славата на Христос в Неговото царство. Затова сам Господ казва за Петър, Йоан и Яков:

Мат 16:27 Защото Човешкият Син ще дойде в славата на Отца Си със Своите ангели; и тогава ще въздаде всекиму според делата му.
Мат 16:28 Истина ви казвам: Има някои от стоящите тука, които никак няма да вкусят смърт докле не видят Човешкия Син идещ в царството Си.

Като цяло ще забележиш, че ранните християни са отдавали голямо значение на идването на Христос, като средство за избавление и въвеждането на вечна правда. Второто пришествоие за тях е ден на прослава на светиите в Христа и Ден на Божия съд над нечестивите. Това ги е подтиквало към освещение със цел да се приготвят да посрещнат своя Бог и Жених - Исус Христос, точно както булка очаква своя съпруг.

Като цяло, разбирането на сезоните и контекста на идването на Христос е свързано с разбирането на Даниил и Откровение ... а междувременно и с разбиране на цялото Божие послание на Библията

Пожелавам ти успех в намирането на Истината.

[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-08-02 05:17 ]

Здравей Роба.АЗ ще ти кажа как виждам идването на Исус.
Както си вървя по улицата ей така следващатата ми стъпка ще е в небето защото в Словото се казва;В миг на око.
Това е моето мнение.

[ Това съобщение беше редактирано от: oppositionbg on 2005-08-02 06:47 ]

Въпросният стих: "А когато ви гонят от тоя град, бягайте в другия; защото истина ви казвам: Няма да изходите Израилевите градове докле дойде Човешкият Син." е от Евангелието от Матей 10:23, неговият контекст е:

"Тия дванадесет души Исус изпрати и заповяда им, казвайки: Не пътувайте към езичниците, и в самарянски град не влизайте; но по-добре отивайте при изгубените овце от Израилевия дом.
И като отивате, проповядвайте, казвайки: Небесното царство наближи." и т.н. (Мат. 10:5).

Затова мисля, че не е правилно да казваме, че Той говори за Второто пришествие, иначе трябва също да приемем, че до Второто пришествие не трябва да се проповядва Божието царство на никой друг, освен на евреите, което е в противоречие с други стихове от Библията (Мат. 28:18-20).

Изразът "докле дойде Човешкият Син", означава идването на Човешкия Син в съд и в спасение. Съд за Неговите противници, спасение за Неговите избрани. А Исус Христос, Човешкият Син, не упражнява Своя съд само в края на историята, в последния ден, но и в самата история, затова в Стария Завет този израз "аз ще дойда...." се използва за исторически присъди над бунтовни общества и над насилници на Божия народ.

В конкретния случай Христос казва, че апостолите няма да успеят да обходят всичките израилеви градове, преди Христос да осъди окончателно отстъпилата блудница - Ерусалим, и затова мисията на апостолите беше да проповядват усърдно на своето поколение, "прелюбодейното и извратено поколение", за да може Евангелието да стигне до всички избрани и истинския Божи народ да се отдели от отстъпниците. Времето от Йоан Кръстител И Исус Христос до Падането на Ерусалим беше така нареченото "последно време", последното време на Старозаветния ред с Храма и жертвите, левитското свещенство и Ерусалим като религиозен център на света. Днес живеем в Ново създание - Ново небе - Исус Христос от дясно на Бащата, и Нова земя - Божията заповед към Неговия народ е да завладее цялата земя (Матей 28:18-20), а не само земята между Нил и Ефрат; ново свещенство - Исус Христос е по МЕЛХИСЕДЕКОВ чин, а не по чина на Левит; нов Храм - Църквата, изградена от ЖИВИ КАМЪНИ, т.е. вярващите. Новото създание расте прогресивно с Божията спасителна благодат. За нас, вярващите, животът в Новото създание е ежедневна реалност, защото имаме достъп до Дървото на живота, и сме членове на Горния Ерусалим; нашата спасителна надежда е спасителната надежда на цялото създание (Римляни , а растежът на новото създание е изобразен в притчите за кваса и за синаповото зърно - т.е. той става постепенно във времето.
Когато Христос победи и последния враг - смъртта, при възкресението в Последния ден, тогава Новото създание ще порасне в пълнота.

А за Второто пришествие на Човешкия Син можем да прочетем в известната притча за житото и плевелите, и в тази за добрите и лошите риби в Матей 13 глава.

Quote:
И тъй, както събират плевелите и ги изгарят в огън, така ще бъде и при свършека на века. Човешкият Син ще изпрати ангелите Си, които ще съберат от царството Му всичко що съблазнява, и ония, които вършат беззаконие, и ще ги хвърлят в огнената пещ; там ще бъде плач и скърцане със зъби. Тогава праведните ще блеснат като слънцето в царството на Отца си.


Quote:
Така ще бъде и при свършека на века; ангелите ще излязат и ще отлъчат нечестивите измежду праведните, и ще ги хвърлят в огнената пещ; там ще бъде плач и скърцане със зъби



Виж също І Коринтяни 15 - Второто Пришествие е при възкресението на мъртвите:
Quote:
Но всеки на своя ред; Христос първият плод, после, при пришествието на Христа, тия, които са Негови. Тогава ще бъде краят, когато ще предаде царството на Бога и Отца, след като унищожи всяко началство и всяка власт и сила. Защото Той трябва да царува, докато положи всички врагове под нозете Си. И смъртта, най-последен враг, и тя ще бъде унищожена


[addsig]

Дотук добре , съгласен съм със казаното от Вале ... Искам да добавя само и нещо което явно не е известно повсеместно на много от вярващите но в теологичните среди се обсъжда ... Думите в Матей 24 глава( лука 21) са изказани типологично ...

Нека обясня , това е често срещан метод на изразяване както например в за Тирският цар пророчеството се отнася и за Сатана ... Този тип изразяване се среща безброй много пъти в библията , както и много други специфични литературни похвати... Но мисля да съм кратък днес ... Матей 24 глава на Исус са зададени 2 въпроса ... И Той отговаря на двата едновременно ... 1. Кога ще се случи това ( камък на камък да не остане от храма и сградите наоколо ) и 2.Какви ще са белезите на Неговото пришествие ...
Поради някъкви причини те свързват този въпрос в едно,защото не могат да си обяснят разрухата на Ерусалим преди Второто пришествие , и нежелаейки в този момент да разбива представите и мечтите им Исус им отговаря така че при изпълнението на самото пророчество съвсем ясно да разберат какво да правят. Като оставя и послание за нас, което отчасти е същото ,защото събитията наистина си приличат, но отчасти специфично и за едното събитие и специфично и за другото , така че да могат да направят и разликата . Те не са могли да я направят преди изпълнението на първото събитие.
Относно Христовото идване , наистина изследвай приложените от Вале текстове, и знай че само Библията може да обясни най-добре себе си , не търси "мъдри теолози" Най-мъдрият ни е дал тази книга така , че да разберем посланията които Той има за нас, а ни е и обещал помощ чрез Святият си Дух нали !
Бог с теб и успех ![addsig]