Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Общество > Вие протестанти ли сте?
Простете невежеството ми.
Аз вярвам, че Исус Христос е моя спасител, а също и на всички хора. Посещавам българските православни църкви.
Исус си е един и същ и затова съм склонна да мисля, че това разделяне на християнството на православие, католицизъм, протестантизъм, евангелизъм е измислено от хора с цел разделяй и владей. За католиците доколкото знам е присъщо обожествяването на Дева Мария, а с това разбира се не съм съгласна. Светата Троица е Бог. Също те казват "Бъди благословен", а аз мисля, че Бог и свещениците само могат да благославят.
За протестантството не знам нищо. Моля ви, обяснете ми с какво се различава то от православието.
Моля ви да ми обясните и за евангелизма, с какво се различава от православието и протестантството. До колкото знам евангелистите вярват, че щом са приели Светия дух, вече са спасени. Аз не подкрепям това твърдение, защото винаги можеш отново да попаднеш в ръцете на дявола. Изпитанието е до края на живота ни.
Също - какво ви е отношението към Грабването - преди или след Голямата скръб? Аз мисля, че ние, божиите деца, ще преживеем Голямата скръб, но Бог ще ни спести язвите, които ще налегнат невярващите хора и народи.
И изобщо какви са разликите и приликите между тези течения и какви са хората, които посещават този сайт?

Аничка,
Темата която поставяш е много интересна, но и много голяма. Прочети 1 Послание на Апостол Павел до Църквата в Коринт от първа до трета глава. Обърни внимание особенно на трета глава от 10 стих до края !!![addsig]

Прочети и 1 Коринтяни гл. 12 и Римляни гл. 12[addsig]

Ще го направя,благодаря, но вие към кое конкретно течение бихте се причислили и защо?
Кои църкви посещавате в София и страната и с какво се различават службите от тези в традиционните православни църкви?
Аз не ходя често в православните църкви, защото в някои от тях дявола е навлязъл силно и не усещам тази любов, от която имам нужда. По-скоро усещам догма. Ходя в една църква в Красна поляна. Едни българоамериканци-евангелисти ми бяха казали за църква някъде до халите, където се събирали млади хора но аз не съм ходила там.
Православие-протестантство-евангелизъм, основните разлики, моля ви

Аничка,
аз съм Християнин, причислявам се към течението на Християните !!! Прочети това което ти написах и после ще говорим ![addsig]

Темата е много обширна и дискусията може да се получи.Сега по темата:
Аз до колкото знам голяма разлика между протестанти и евангелисти няма.Има разлика между евангелската църква католицизма и протестанството.
Разликата с католицизма според мен е че те се покланят повече на Дева Мария отколото на Исус.Другото е че имат много кофти канони които спазват т.е.за мен това е законничество.Имат изповедници и най гадното което знам за тях е че вярват в едно нещо което се казва ЧИСТИЛИЩЕ за което няма данни в Библията.
За православието знам че има доста дни които се спазват като празници без това да е опоменато в Словото-православните си го знаят това.Другото е че се молят на икони с вярата че те ще им помогнат което е грешка и голяма заблуда.Има и доста странни неща в нашата православна църква но не се наемам да ги кажа.
Сега за грабването:
Аничка тук ще срешнеш много мнения относно грабването дали е приди голямата скръб или след това.Аз лично вярвам че ще е преди голямата скръб.Това мое мнение не го налагам на никой просто аз вярвам че ще е тогава.ВСеки може да вярва в каквато си иска теория относно грабването,но аз претпочитам да се допитам да Господа за това нещо а не до хората защото:РАЗНИ ХОРА<РАЗНИ ИДЕАЛИ е казал писателя и е прав.
ПОЗДРАВИ:

аничка,
Здравей!
Вместо да ти предложа изчерпателен отговор за разликите между различните религии ще ти кажа нещо кардинално: РАЗЛИКА МЕЖДУ РЕЛИГИИТЕ НЯМА! Те са просто разновидности на първоначалната лъжа на голямата старовременна змия - Сатана. И идеологията на всички е една - да станеш като Бога без Бога... .
Религията казва ти да правиш нещо за да станеш свят, т.е. да можеш да се приближиш при Бога с твоите усилия.
И тука всяка религия проявява творчество и си определя неща, които я отличават от другите...НО...религията води душите в измамата на дявола и ... окончателно в АДА!

Исус е Истината, Пътя и Живота! Никой не дохожда при Отца освен чрез Него! И ключовия въпрос е: как да имам Исус в живота си?
Мнозина евангелисти мислят, че са спасени завинаги, но както правилно отбеляза, човек не е застрахован. В Римл.5:9-10 пише:
"9 Много повече, прочее, сега като се оправдахме чрез кръвта Му, ще се избавим от Божия гняв чрез Него.
10 Защото, ако бидохме примирени с Бога чрез смъртта на Сина Му, когато бяхме неприятели, колко повече сега, като сме примирени, ще се избавим чрез Неговия живот!"

Тука виждам два момента:
1. Примирение с Бога, което става чрез кръвта на Сина Му, т.е. ние сме повярвали, че чрез Неговата смърт на кръста е осъществено великото заместване:
"Той биде наранен поради нашите престъпления,
Бит биде поради нашите беззакония;
На Него дойде наказанието докарващо нашия мир,
И с Неговите рани ние се изцелихме." Исая 53:5

Пролятата Му кръв ни примири с Бога, нашия грях беше справедливо наказан, но Той, Исус, понесе наказанието вместо нас. Чрез тая вяра ние се ПРИМИРЯВАМЕ С Бога, но... това далеч не е края...

Втората част и на двата стиха говори за едно бъдеще време: "... ще се избавим от Божия гняв чрез Него. ...ще се избавим чрез Неговия живот!" Тук виждам крайният резултат от нашето повярване, нашето:

2.ИЗБАВЛЕНИЕ - и тук е указан начина, по който можем да се избавим от идещия гняв, а именно, чрез Неговия живот.
Какво ли ще означава това? Един път се оправдаваме чрез Неговата смърт, а после се избавяме чрез Неговия живот?...

Как смъртта и живота Му имат отношение към нашето примирение с Бога и нашето избавление от гнева Му?

Веднъж, при смъртта Му, нашето старо естество беше разпнато с Него, на кръста Бог осъди на смърт нашата плът и с това разбиране ние отиваме да се кръстим чрез потапяне във водата, старото се погребва...
Но дълго не стоим под водата, а се изправяме (възкръсваме) за нов живот!!!
И ето тука е мястото на Неговия живот - защото ако Бог е осъдил нашия живот в плътта не можем да възкръсваме за същия живот, а за нов, коренно различен живот, а именно - Неговия живот в нас!

Може да си оправдан чрез кръвта Му и въпреки това да не видиш избавление от Божия гняв, защото избавлението не става чрез кръвта на Исус, чрез нея става само примирението с Бога, което да ти осигури достъп до трона на благодатта, от където да получаваш благодат, която да помага своевременно. Вече чрез Божията благодат
МОЖЕШ да живееш живота на святост, без който никой няма да види Господа!
Евр12:14 "14Следвайте мир с всички и святост, без която никой няма да види Господа." (буквален превод от Кинг Джеймс)

Така че аничка, не ти трябва да разнищваш религиите, дори да отидеш в евангелска църква и там можеш да намериш "религиозни" похвати. Приеми Исус за свой Спасител, благдари Му и го направи свой ТОТАЛЕН Господар, подчини му всяка запетая от живота си и ще видиш Божията слава. Той ще те води като агънце при тихи води и на зелени пасбища, Той ще те събере с истински вярващи когато Му се помолиш...Научи се да "чуваш" Неговия глас от Словото Му чрез вяра в думите Му:
"4 Когато е изкарал всичките свои, върви пред тях; и овцете го следват, защото познават гласа му.
5 А подир чужд човек няма да следват, но ще побягнат от него; защото не познават гласа на чуждите." Йоан 10:4-5
ако си овца, ще познаеш гласа Му...
И тогава никакви учения, мнения на хора или поучения на лъжеучители няма да те подмамят... Ти ще си Негово дете, Той ще бъде твоя Бог и ще ти открива всяко нещо на времето му.

Бъди примирена с Бога и благословена. Остани докрай в Него и Неговия живот ще те избави.
сестра Нина
[addsig]

Аничка,

В чисто исторически план раликата между протестантство и праволсавие се състои в техния произход. Праволсавието "възниква" (макар че това не е съвсем точно) при разделянето на вселенската църква на западна (католическа) и източна (праволсавна) някъде през 10 или 11 век (не си спомням точната дата). Протестантизмът води началото си от Реформацията през 16 век, която тръгва от Германия и Швейцария.

Евангелистите са част от протестантизмът, но на практика в България двете думи са синоними, защото единствените протестанти, които има тук са евангелисти. Повечето, ако не и всички хора, които пишат в този сайт изглежда на евангелисти, макар между нас да има доста различия. Освен това не възприемай този сайт като представителен за евангелизма в България, защото той не е.

По отношения на вярванията между православието и протестантството има много съществени разлики. Някои от най-важните според мен са:
1. Евангелистите вярват в "спасение чрез вяра" - когато човек приеме Христос като спасител, той влиза във взаимоотношение с Бога и е "спасен". Православните предпочитат да говорят не за спасение, а за "обожаване" - трансформация в човка, която започва с кръщението и продължава през целия му живот. Вярата там също има значение разбира се, но не играе централната роля, която има при протестантството.

2. Авторитет - за евангелистите основният авторитет е Библията. Православните приемат авторитета и на Свещеното предание. Освен това при тях Църквата има много голяма роля при тълкуване на Библията.

3. Църква - за праволсавните е много важно човек да принадлежи към институцията Православна църква. За протестантите църквата се състои от всички хора, които са повярвали в Христос. Църквата има институционални проявления (местни църкви), но не се отъждествява с никоя институция.

Надявам се това да ти е полезно.

Хей, сас ли го онзи хупи Форд Префект? Те това се казва фруд - наистина знае къде му е хавлията!
(сас = зная, чувал съм за, срещал съм, правя любов с; хупи = наистина прибран човек; фруд = ама наистина страшно прибран човек)

[ Това съобщение беше редактирано от: fordprefect on 2005-07-18 12:37 ]

В ежедневието си не общуват с много вярващи хора, обаче имам една приятелка, с която по едно и също време повярвахме. Наистина много се радвам, че Бог ни срещна с нея. Тя се чувства прекрасно в православната църква, а аз нямам като че ли тази необходимост да ходя често. Може би заради тази догма, която усещам понякога. Аз търся и искам да виждам Божията любов и да не греша от любов, докато в църквата (православната) повече се внушава страх от Него. Не че не трябва да го има, но човек има нужда да вижда любовта и милостта, която Той ни дава. Всъщност това наистина коя църква каква е като ли че не е съществено, хората сме много различни и е важно всеки човек където и да е, да получава това общение с Бога, от което има нужда. Само всичко, което се прави там да се прави в името на Исус. Всъщност наистина тези думи казват всичко: "Службите са различни, но Духът е същият"

Само дето, ако около мен имаше повече вярващи хора, щях да съм много по-щастлива. Ние на всички говорим, ама нещо хората се дърпат, за съжаление или пък много се увличат по будзъм и други такива окултизми.

Quote:

On 2005-07-18 19:35, fordprefect wrote:
Праволсавието "възниква" (макар че това не е съвсем точно) при разделянето на вселенската църква на западна (католическа) и източна (праволсавна) някъде през 10 или 11 век (не си спомням точната дата).



1054 e датата[addsig]

Един брат попитал друг брат:Как да стигне до София.Другия му дал картата на България.


Моите приятели евангелисти ми казаха, че не е правилно да се кланяме на икони, защото Бог е дух и няма образ. Също и за свещите, че никъде в Библията Бог не е казал, че иска да се палят свещи. Обаче това, че пуша не било хубаво и трябва да се покая. Сигурно е грешно, но мисля, че е по-важно какво има в сърцето на един човек и дали има любов към хората.

Православната църква си е станала жива институция. Ето, скоро четох, че вдигат цените за венчавки, кръщенета, погребения и т.н. и всички "услуги" са станали много скъпи. Едни приятели искат да се оженят, момичето е рускиня, бременна е, обаче има проблеми с паспорта си и не могат да сключат граждански брак. Църквата отказва да ги венчае без граждански брак. Това правилно ли е, какво общо има Божията благословия с някакви си човешки формалности и трябва ли заради тях хората да живеят в грях? Църквата следва да върши Богоугодни дела, без да е в зависимост с човешките суети (пари, условия и т.н.) Ето това отблъсква хората от Бога, тези , които не са укрепнали във вярата си и които не знаят, че най-голямото оръжие на дявола в нашето последно време е, че е навлязъл в църквата. Друго момиче отхвърля Бога, защото е пяла в църковен хор и е ставала много пъти свидетел как свещениците се карат как да си поделят даренията на хората за църквата. Страшна работа. Аз се опитах да й обясня, че свещениците са хора преди всичко и са се изкушили, но това не трябва да я отблъсква от Божията любов, но за съжаление, тя е огорчена много.

Аничка, защо не опиташ да отидеш в неделя от 10.00ч или в сряда от 19.00ч в църква НОВО ПОКОЛЕНИЕ?
Може и да намериш там отговор на въпросите си.
адреса е:
кино ОСВОБОЖДЕНИЕ
УЛ. МАРИЯ ЛУИЗА 106 близо до централна гара на около 100-200метра по посока кв. Надежда
важното е да си искрена със Бога и себе си и ще познаеш кое е истинското и правилното учение!!!! УСПЕХ!!!!!!

Ще отида с голямо желание, но след около месец, защото няма да съм в София. Благодаря

Форде, Форде.
Пак говориш, без да мислиш...


Quote:
1. Евангелистите вярват в "спасение чрез вяра" - когато човек приеме Христос като спасител, той влиза във взаимоотношение с Бога и е "спасен". Православните предпочитат да говорят не за спасение, а за "обожаване" - трансформация в човка, която започва с кръщението и продължава през целия му живот. Вярата там също има значение разбира се, но не играе централната роля, която има при протестантството.



Думата е обожване. Засега приемаме този еквивалент на гръцката дума теосис, под влияние от руския език.

Спасението е: 1)акт в определен момент - кръщението (влизането в заветни отношения с Бога); 2) процес, който тече във времето (това, което наричате освещение) и 3) предстои в бъдещето (есхатологичната антроподицея - прославянето на човека в края на времето при Второто Пришествие. Тов не са три етапа, а са три аспекта на спасението - начин, по който го ситуираме във времето или по-точно начин, по който осмисляме времето през призмата на нашето спасение

Никой не говори за освещение, което се разглежда в друг контекст и е поставено на друга основа, освен върху тая на оправданието. Сиреч - освещението е прогресивно оправдание, пребъдване в оправданието. И за крайните привърженици на свободната човешка воля при нас въпросът пак е не в това, което "можеш да прибавиш върху операвданието чрез освещението, за да се спасиш", но в това как да останеш спасен, преживявайки непрекъснато благодатта на кръщението, основата всякога е прощението на греховете, а не добродетелните дела.

Затова и Причастието (Господната вечеря) е принасяне винаги на една и съща жертва или по-точно съпреживяване на онази Жертва на Божия Син - не възпоминание (като при някои протестанти) или повторно принасяне (като при католиците), а влизане в реалността на Едната Жертва, така както всеки нов Завет (с Ной, с Авраам, с Моисей) е преживяване на Единия Вечен Завет.

Така че, няма противопоставяне на вяра и дела. а по-скоро говорене за "делата на вярата", следващи от оправданието. Срещу делата на Закона (Закона като израз на институционализирана религия и като средство за спасение) ние се противопоставяме, както и Лутер (затова и върви при нас един засега плах процес на реабилитация на М. Лутер) или поне би трябвало да се противопоставяме, ако искаме да сме верни на автентичното Православие.

Добре обобщават въпроса думите на Спасителя - Комуто е простено много, той и много обича

Но ти, вместо да изчакаш какво ще каже някой православен и ако сбърка, тогава да се обаждаш, за да го коригираш, си отворил големия чувал с некомпетентни изказвания и продължаваш:

Quote:
2. Авторитет - за евангелистите основният авторитет е Библията. Православните приемат авторитета и на Свещеното предание. Освен това при тях Църквата има много голяма роля при тълкуване на Библията.


Аман от свободните ти съчинения!
Църквата никога не е разкъсвала Писание и Предание. Светото Писание е кодифицирано Предание и в този собствено смисъл - критерий за преценяване на всяко Предание. Пре - Дание "Духна върху тях и рече - Приемете Свети Дух" - ето ти го Преданието, а Светото Писание е неговия израз.

Quote:
3. Църква - за праволсавните е много важно човек да принадлежи към институцията Православна църква. За протестантите църквата се състои от всички хора, които са повярвали в Христос. Църквата има институционални проявления (местни църкви), но не се отъждествява с никоя институция.



Такава каша ти е в главата, че вече съжалявам, че съм те обиждал в една друга тема - нямало е смисъл! Ти не си лицемер! Ти си неинформиран и елементарно понятия не са ти ясни.

Православната Църква е епископска монархия.

Ще ти дам пример:
Когато избрали Негово Светейшество Патриарх Максим, той тръгнал на обиколкоа по епархиите. Дошъл и във Варненска и Великопреславска епархия, хлопнал на вратата на Митрополията, излязал покойния епископ Йосиф и го попитал: "Ти какво правиш тука?! Аз поканил ли съм те??" и хлопнал вратата...

Църквата е Апостолска, Съборна, Православна, Пълна като събрание около епископа си. Или както ти неграмотно се изрази, почти уцелвайки истината "на местно ниво има институционални проявления". В литургията на Църквата (която е една за цялата епархия - във всеки храм е антиминса (подпис, чрез който презвитерите са упълномощени да служат литургията) на епископа и Църквата се осъществява като Църква на местно ниво в благословената от епископа литургия. За да има Православна Църква и литургия, е нужен епископ "който преподава вярно Словото на Божията истина", а не пълномощно от Светия Синод, който има относителна стойност за разлика от епископата. Но това е много различно от "институционалността на местно ниво", за която говориш - това е Мистагогия, Тайноводство. Така че, Църквата не е Институция нито на държавно, нито на местно ниво, а е Тайната на Бога, открита в Христа, в която ние ставаме Христови причастници от разобщени и самодостатъчни индивиди, събрани около своя епископ, който служи Светата Евхаристия.



... Ама то е така, като се учиш на сравнително богословие от филмчета като "Наричат ме светата троица" с Бъд Спенсър и Теранс Хил или "Систър Акт" с Упи Голдбърг и проповедите на набедени евангелистки проповедници...



<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-23 06:50 ]</font>

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-24 10:58 ]

Аничка,
Стой си, където си.
Българските евангелисти не могат да ти предложат нищо по-добро.

Потърси енорията при храм "Света Троца", ако си от София (до метростанция "Опълченска" беше някъде или ЮКонстантин Величков"). Свържи се с тях - има ежеседмични беседи и активен християнски живот

Quote:

On 2005-08-23 13:48, portos wrote:
Аничка,
Стой си, където си.
Българските евангелисти не могат да ти предложат нищо по-добро.




????

порто,
не я забатачвай в кривославието!

Eнорията при храм "Света Троца" как е със свещите и иконите? Дедо поп пее ли арно?

Аз, глупако, съм Светльо Ангелов. Името и телефонът ми стоят в личната ми област.

А ти си Никой, който не познава историята и традициите на собствената си конфесия. Стой си в ирландските-пъбове и се мисли за по-духовен от келнера, вместо да влизаш в дискусия, която не ти е по ума, да злобееш, засегнат "на клубна чест" и да разводняваш темата.

Постингът ми е адресиран до момиче с добронамерен въпрос и до преподавател във ВБЕИ, когото наистина уважавам, дори само затова, че си задава въпроси, които на тебе едва ли някога въобще ще ти дойдат наум.

И когато му казвам, че говори глупости или го наричам тиквеник, аз пак показвам уважение, придружавайки постингите си с аргументация, която не бих адресирал към такива лумпени като теб.

"Смешното съществува, за да бъде осмивано." (Мартин Лутер)

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-23 12:41 ]

Quote:

On 2005-08-23 19:41, portos wrote:
преподавател във ВБЕИ, когото наистина уважавам, дори само затова, че си задава въпроси...

И когато му казвам, че говори глупости или го наричам тиквеник, аз пак показвам уважение, придружавайки постингите си с аргументация,



Трогнат съм. Най-после малко уважение![addsig]

Quote:

On 2005-08-23 19:41, portos wrote:
Аз, глупако, съм Светльо Ангелов. Името и телефонът ми стоят в личната ми област.
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-23 12:41 ]</font>



Ти, глупако, може и да си Светльо Ангелов, но пак си НИКОЙ! Телефона ти и адреса ти не ме интересуват.

Единственото, което ме заинтересува е, че пращаш Аничка да целува икони, пали свещи и слуша кривославни дивотии за курбани, шарани, събори и отбори. Но момичето по-скоро ще отиде в съботянската секта, отколкото да се запопи.

Та, г-н Никой, стой си в кривославието и припалвай от време на време по-една свещ за здраве!

Г-р Хаджиев заслужава уважение (макар и либерал). А тиквеника си ти, дето ги написа ония дивотии, че Църквата никога не разделяла Писанието и преданието! Пълна смешка е твърдението ти, че Светото Писание е кодифицирано Предание. Гладкия ти мозък е кодифицирано Предание. Това ли те учи духовния ти татко Василии Шенген?

TheIsland,ти си бил много куха лейка.
Кво целуване,кви курбани те гонят..кви свещи.
1)никъде не е написано и няма задължение да се целува каквото и да е .
2)за свещите е същото..
3)а виж "курбана" е друг въпрос..ако има на сърце да покани някои гладни люде даже ще е добре

Ако поне една гънка имаш в кратуната..
Помъчи се да я активираш.
Това което трябва да направи Аничка е да:се събере със нейни връсници които водят църковен живот.
Защото сам християнина не е християнин.
Тъпа кратуно..ако мислиш понякога освен да плещиш тъпотии..може да се замислиш за писанието.
А ако не ти е ясно,може да питаш който и да е.
Дори Чавдар ще ти поясни как се кодифицира то.
При условиe че древните запазени кодекси са интересни.
Всички сега ползваме общо взето три версии на библиата.
Две от тях са изключително широко разпространени,а третия е ползван от около 30 милиона вярващи.
Ама кухи кратуни като твоята не могат се напълни защото са освен всичко друго и пробити.
Ако искаш нещо да научиш, първо да се помолим да ти се запушат пробивите)




[ Това съобщение беше редактирано от: padre on 2005-08-24 03:54 ]

Quote:

On 2005-08-24 10:49, portos wrote:
Тъпа кратуно..



Тъпа кратуна викай на духовния си татко Василчо Шенген. Или то му оказваш уважение с обръщението "Дядо попе"?

А той, завалията, как ви учи? На молдовски, румънски или руски? А може и на черковно славянски, че по-добре да го схванете кривославието. Но то какво ли има да се схваща? Палваш свещичка, цуни гуни на иконката... и толкова.

Това от което Аничка има нужда е не да бъде пращана при надути пуяци, като духовния ти татя поп Кръстю, а при истински вярващи, които изследват и прилагат Писанието!

Quote:
Единственото, което ме заинтересува е, че пращаш Аничка да целува икони, пали свещи и слуша кривославни дивотии за курбани, шарани, събори и отбори. Но момичето по-скоро ще отиде в съботянската секта, отколкото да се запопи.



Ти като се оправиш със "залепването в Духа", антиномизма, педерастките бракове, Торонто дивотиите и откровения окултизъм, тогава коментирай Източната Църква, още по-малко говори за презвитери, чието поучение не познаваш и енории, от чиито живот не си част.

Протопрезвитер Василий Шаган нито на църковно-славянски служи, нито корбани освещава.

Той едва ли ще ти окаже честта да му целунеш десницата, на моят задник ти го предоставям с удоволствие за целувка.

Това с "Не правя отрицателна изповед!" от нас ли го научихте?

Но защо ли ти обяснявам?? Ти вероятно си оня малоумник Anonimen от сайта на Евангелски вестник, който сега се е маскирал като обиден евангелист. Имаш прогрес - поне вече не тракаш на шльокавица.

Ще кажеш ли сега пак нещо злобно и за презвитерата Рита Шаганене, че най-после да се ангажирам да дойда до хр. "Св. Атанасий" и да ти направя шапка от първата саксия в двора??

"Смешното съществува, за да бъде осмивано." (Мартин Лутер)

[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-08-24 10:57 ]

Сгреших с TheIsland, съветвайки го:

Quote:
Стой си в ирландските-пъбове и се мисли за по-духовен от келнера...



То не било Irland, a Island

Така че, променям даденото му послушание:

Кисни си мазолите в горещите минерални извори. Това подобрява кръвообращението и главопроветрението.

Малко инфо:
Този вероятно симпатизира на от една варненска енория, която сега е в бунт, заедно с презвитера си, срещу епископа и служат без антиминса (пълномощно от епископа). В момента привличат евангелисти и затова тоя е ревнал срещу свещи и икони - за хитро се мисли магарето.

Ало, исландеца, това дразни ли те:
Епископ, антиминс, еписко-о-оп, а-а-анти-и-иминс...

Аничка,
Църквата в София, където Ники Харис е поучаващ презвитер, също не е лошо място...

Църкви като Ново Поколение, ЕМЕЦ, Обединени лумпенски формации - Карлуково, икуменически сборища и антиномистки дискотечни храмове обаче, не посещавай...[addsig]

Г-н Хаджиев,
Разбира се, че ви уважавам от самото начало!

За съжаление не мога да кажа същото за Астрономи-Домини. Колкото и да ви е чудно, бих се радвал, ако имаше нещо, за което и него да уважавам. Да не мислите, че ми е приятно да виждам хората под себе си?!

Обидите ми към вас се дължат на моя особен вкус към пиперлива риторика. Но, както виждате, в последния си постинг към вас повече се старая да осмивам разбиранията ви, а не вас самия. Ще се опитвам вече да казвам така: "Магарешки работи говорите, г-н Хаджиев", а не както до сега: "Г-н Хаджиев, вие сте магаре..."[addsig]

Quote:
Потърси енорията при храм "Света Троца", ако си от София (до метростанция "Опълченска" беше някъде или ЮКонстантин Величков"). Свържи се с тях - има ежеседмични беседи и активен християнски живот




.А мен стискали ти да ме пратиш там, ще ми е интерестно да видя софийските протоси



Това е на Пиротска и пълченска, далече е от метрото, малко по нагоре от опълченска е Новото поколение, ако се сържеш с разпоредителите може да получиш заплащане ако излезеш на покаяние, трябва обаче да изпълни обряда внимателно и после може и да не ходиш.
И още нещо ако обичаш да слушаш глупости то да знаеш че джуджето пламен цолов е върха, просто по големи безмислици не могат да се чуят никъде, имам чуввството че този човек няма и средно образование[addsig]