Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Възстановени архиви > Форуми > Християнство > трудни пасажи
Как разбирате следните пасажи?
1 Петър 4:5-6
но те ще отговорят пред Онзи, Който скоро ще * съди живите и мъртвите,понеже затова се проповядва благовестието и на мъртвите
тъй щото, като бъдат съдени по човешки в плът, да живеят по Бога в дух.

И другият е в същото послание.
1 Петрово 3:18-20
18 Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведният за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух;18 Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведният за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух;
в Ноевите дни, докато се правеше ковчега, в който малцина, то ест, осем души, се избавиха чрез вода.

Очаквам с нетърпение отговорите ви!


по 1 Петр.4:6, разбирам, че е проповядвано и на мъртвите[addsig]

По "активното" участие разбирам,че няма много светлина по въпроса.

С уважение към Ivelin,

Когато ти прочетох поста много се зарадвах. Радостта ми дойде от факта, че явно четеш Словото и се мъчиш да го разбереш, а не да го приемеш за даденост и да оставиш християнското си развитие до там.

Сега, по твоите въпроси:

Първо трябва да признаем, че има някои пасажи в Библията, които не са ни много наясно и това е нормално, понеже апостол Павел казва, че сега виждаме мътно, като през стъкло, а после като отидем да небе всичко ще ни е ясно.

Та, аз за сега ще ти отговоря само на единият въпрос, а за другият по-късно.

Нека си зададен няколко въпроса, отговора на които аз вярвам, ще ни помогне да разберем това, което иска да ни каже стиха. После ще направя едно обобщение на нещата които ще кажа с цел да се събере всичко което пиша по един по- систематичен/разбран начин ? доколкото мога.

Ето ни текста:

18Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведните за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух; 19с който отиде да проповядва на духовете в тъмницата, 20които едно време бяха непокорни, когато Божието дълготърпение ги чакаше в Ноевите дни, докато се правеше ковчега, в който малцина, тоест, осем души, се избавиха чрез вода.

1. Кои са тези ?духовете в тъмницата?? От самият текст ни става ясно, че това са тези, които не са се подчинили/послушали предупрежденията от Бог чрез Ной по времето на Ной. Тези стихове отнасят ли се за други хора? Не, отнасят се само за хората от времето на Ной.

2. Как проповядва Христос на тези духове в тъмница? Стиха не ни казва, че Христос лично е отишъл да им проповядва, самият текст пак ни дава отговора ?по/чрез Духа си? (виж 1 Петр 3:1.

3. Някои казват, че Христос е отишъл в Ада да им проповядва, ама нека се замислим, какво би им казал? Да не би да им е дал втори шанс за спасение? Или просто е отишъл да им каже, че е победител? Не. Христос не е отишъл в Ада.

4. Как, кога и по какъв начин е станало това проповядване? ?20които едно време бяха непокорни, когато Божието дълготърпение ги чакаше в Ноевите дни? За какво са били непокорни? Нека погледнем следният текст: 2 Петрово 2:5 ?...Ноя, проповедника на правдата ...?

Тоест ? това, което иска да ни каже апостол Петър чрез този текст е, че тези духове в тъмница са били непокорни към посланието изпратено им чрез думите на Ной (който им е проповядвал прадва), и че Христос, по времето на Ной и чрез Ной им е проповядвал в Духа (1 Петр. 1:19:21).

Т.е. Христос е проповядвал на тези хора, чрез проповядването на Ной, който бе отхвърлен от света по времето на потопа. Този стих не ни казва, че Христос е отишъл в Ада, този стих ни казва, че Апостола сравнява времето на Ной с настоящето време през което е писано посланието както ни се показва и в следните стихове: 1 Петр. 3:20-21? 20които едно време бяха непокорни, когато Божието дълготърпение ги чакаше в Ноевите дни, докато се правеше ковчега, в който малцина, тоест, осем души, се избавиха чрез вода. 21Която в образа на кръщението и сега ви спасява, (не измиването на плътската нечистота, но позива към Бога на чиста съвест), чрез възкресението на Исуса Христа;?

Tука ще цитирам коментара на Матю Хенри, който го казва много простичко и ясно:

Относно старият свят, Христос изпрати своя си Дух който предупреждаваше хората чрез Ной. Но въпреки, че Бог е дълготърпелив, това търпение ще престане. Тогава духовете на неподченилите се грешници, веднага щом напуснат телата си отиват като затворници в ада, където са тези, които не са послушали посланието на Ной във времето на Потопа и вече за тях няма спасение.

Сега нека обобщя за стих 19:

19с който (Духа) отиде (на земята по времето на Ной) да проповядва (веста за спасението) на духовете (осъдението невярващи които са вече във дух) в тъмницата (или ада като резултат на тяхното непослушание на благовестието). , 20които едно време бяха непокорни, когато Божието дълготърпение ги чакаше в Ноевите дни.

Това означава, че Христос е проповядвал във Святият Дух чрез Ной на неспасениете хора от СЗ, чийто духове за сега в затвора.

Прочети 1 Петрово 1:10:11 ?10За това спасение претърсваха и изследваха пророците, които пророкуваха за благодатта, която бе назначена за вас; 11като издирваха, кое или какво време посочваше Христовият Дух, който беше в тях, когато предизвестяваше Христовите страдания, и след тях славите.?

Отново забележи, че е Христос ? Духът на Христос - в пророците, който проповядваше спасението точно както и Духът на Христос чрез Ной проповядваше веста за спасението по времето на Ной.

Т.Е. Този стих ни казва на кого е проповядвал Христос, и после къде са тези на които едно време им е проповядвал.

С уважение, Агатос

[ Това съобщение беше редактирано от: agathos on 2005-07-16 10:13 ]

С уважение към Ivelin и enravota,


Това което казва enravota е нещото, което се вижда от пръв поглед. Само че, аз се усмелявам да го поправя като кажа, че взима думите извън контекст. Нека погледнем целият контекст 1 Петрово 4:1-6

1И тъй понеже Христос пострада по плът, въоръжете се и вие със същата мисъл, защото пострадалият по плът се е оставил от греха,
2 така, че живее през останалото в тялото време, не вече по човешки страсти, а по Божията воля.
3Защото доволно е миналото време, когато сте живеели така, както желаят да живеят езичниците, като сте прекарвали в нечистоти, в страсти, във винопийства, в пирования, в опивания, и в омразните идолослужения.
4Относно това те се и чудят и ви хулят за гдето не тичате с тях в същата крайност на разврата;
5но те ще отговарят пред Онзи, Който е готов да съди живите и мъртвите,
6понеже затова се проповядва благовестието и на мъртвите, тъй щото, като бъдат съдени по човешки в плът, да живеят по Бога в дух.

Тези стихове говорят за страданията по плът, докато хората са все още живи и осъждението което идва върху тези, които не отидат при Бог докато са живи. Ако прочетеш по-внимално, ще забележиш, че Апостола успокоява тези които страдат в този свят докато са живи (в плът) заради вярата си.

Още, ако вземеш 5и и 6и стихове да означават, че хора имат втори шанс след смъртта, тогава вместо този пасаж да успокоява и окуражава тези които са преследвани заради вярата си, то този пасаж би означавал, че тези които преследват християните трябва да са спокойни и да продължат делата си, понеже след смъртта ще им се даде втори шанс да повярват. Т.е. посланието би било от рода: Хич не се и притеснявайте, яжте, пийте, веселете се, отдавайте се на плътска поход и подобни, гонете и убивайте вярващите ЗАЩОТО ще имате втори шанс да повярвате и да се спасите. Това пък изкривяване на значението на стиха би било в противоречие с 2 Коринтяни 5:10

?10Защото всички трябва да застанем открити пред Христовото съдилище, за да получи всеки според каквото е правил в тялото (плътта), било добро или зло.?

Т.е. в обобщение: Разглеждайки този стих в контекста на цялата глава и после в контекста на посланието, ние ще видим че когато се говори за мъртвите се има в предвид тези, които са сега мъртви и са приели благовестието, докато са били живи и са страдали гонение заради вярата си. Въпреки, че те са били съдени по плът (докато са били живи) понеже са умрели посред физически тормоз причинен от невярващите които са ги гонели, те ще се радват на живот с Бога в духовните и небесни прелести заради благовестието, което им е било проповядвано докато са били на земята (1 Петр. 4:6). Със сигурност не означава, че на невярващите мъртви им се дава втори шанс. Защо апостол Петър би окуражавал християние в техните страдания в този живот заради благовестието ако е вярвал че милоста Божия би се разпространила на всички мътрви ( прочети 1 Петр 2:7-8, 1 Петр 4:12-19 и 1 Петрово 4:1-5).

Предполагам, че грешното тълкуване идва от грешките в превода в нашата Библия.

Какво имам в предвид:

1. В Библията пише ?затова се проповядва благовестието? докато в гръцкия глагола ?проповядва? е ?euingelisthei?, което пък е aорист в страдателен залог (thei) (т.е. действие което се извършва в миналото). Правилният превод би бил ?проповядваше или проповядвало.

2. В Библията пише ?като бъдат съдени по човешки в плът.? В гръцкия думата е ?krithosi? което пак е Аорист и би било по-правилно да се преведе в минало време ?като СА БИЛИ съдени?.

По този начин виждаме, че става следното ?6 понеже затова се Е проповядваЛО благовестието и на мъртвите (мъртви СЕГА за Петър и нас), тъй щото, като СА БИЛИ съдени по човешки в плът (СЪДЕНИ И ГОНЕНИ ОТ НЕВЯРВАЩИ/ в плът), да живеят по Бога в дух. (някои от думите в скобите са в повечето англ. преводи на Библията NIV,NRSV и други. Вмъкнал съм ги за пояснение)

Надявам се това да внесе малко повече разбиране

С уважение Агатос


[addsig]

[ Това съобщение беше редактирано от: agathos on 2005-07-16 17:00 ]

Правилно казуваш брате Агатосе

Тълкуването на агатос е хубаво и задълбочено. Основният проблем, който намирам в него е добавянето на фразата в ст19 "отиде (на земята по времето на Ной)". Нищо от контекста не подсказва такова вмъкване. Наистина от 20 стих се казва че духовете не са били покорни по времето на Ной, но най-естественият прочит на 19 стих би бил "отиде да проповядва...в тъмницата". Ефесяни 4:9 може да бъда прието като индикация, че Христос е бил в "тъмницата" преди възкресението си.

Естествено възниква въпросът какво е правил там. Тук съм съгласен с агатос, че не можем да възприемем тези стихове в смисъл, че е давал втори шанс за спасение на непокорните. Може би все пак трябва да поверим дали думата "проповядва" в ст.19 не може да означава нещо като "възвести победата си". Това би се вързало добре с темата на пасажа като цяло - настоящите страдания на вярващите и тяхното бъдещо прославяне, както Христос пострада и след това беше прославен.[addsig]

1 Peter 4:5-6 (New International Version)

5But they will have to give account to him who is ready to judge the living and the dead. 6For this is the reason the gospel was preached even to those who are now dead, so that they might be judged according to men in regard to the body, but live according to God in regard to the spirit.


А някой може ли да поясни този англиски вариант на стиха?
5who shall render account to him who is ready to judge [the] living and [the] dead.

6For to this [end] were the glad tidings preached to [the] dead also, that they might be judged, as regards men, after [the] flesh, but live, as regards God, after [the] Spirit.

И още;
5But they will have to explain their actions to God. He is ready to judge the living and the dead. 6That's why the good news was preached even to people who are now dead. Human judges said they were guilty as far as their bodies were concerned. But God set their spirits free to live as he wanted them to.

Всъщтност нека да опростим нещата, проповядването на мъртвите става не само от Господ, но и като цяло. Това просто значи че "мъртви" са наречени езичниците. Има същата дума в този смисъл и другаде.[addsig]

51 И когато се навършваха дните да се възнесе, Той насочи лицето Си да пътува към Ерусалим.
52 И проводи пред Себе Си пратеници, които отидоха и влязоха в едно самарянско село да приготвят за Него.
53 Но не Го приеха, защото лицето Му беше обърнато към Ерусалим.
54 Като видяха това учениците Му Яков и Иоан, рекоха: Господи, искаш ли да заповядаме да падне огън от небето и да ги изтреби [както стори и Илия]?
55 А Той се обърна и ги смъмра; [и рече: Вие не знаете на какъв сте дух; защото Човешкият Син не е дошъл да погуби човешки души, но да спаси].
56 И отидоха в друго село.
57 А като вървяха в пътя, един човек Му рече: Ще те следвам дето и да идеш.
58 Исус му каза: Лисиците си имат леговища, и небесните птици гнезда; а Човешкият Син няма где глава да подслони.
59 А на друг каза: Върви след Мене. А той рече: Господи, позволи ми първо да отида и да погреба баща си.
60 Но Той му каза: Остави мъртвите да погребат своите мъртви; а ти иди и разгласявай Божието царство.
61 Рече и друг: Ще дойда след Тебе, Господи; но първо ми позволи да се сбогувам с домашните си.
62 А Исус му каза: Никой, който е турил ръката си на ралото и гледа назад, не е годен за Божието царство. /Лука 9 глава/

18Christ died for sins once and for all time. The One who did what is right died for those who don't do right. He died to bring you to God. His body was put to death. But the Holy Spirit brought him back to life.

19By means of the Spirit, Christ went and preached to the spirits in prison. 20Long ago they did not obey. God was patient while Noah was building the ark. He waited, but only a few people went into the ark. A total of eight were saved by means of water.

Тук аз виждам сравнение между Ной и Господ. Както Ной строейки ковчега проповядваше на съвременниците си, но никой не повярва. Така и малцина всъщност вярват в Него и ще се избавят. Вярвам, че нещата казвани от Петър трябва да се опростяват.



който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
19 И ето що е осъждението: светлината дойде на света, и човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.

[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-07-17 15:54 ]

Quote:


3. Някои казват, че Христос е отишъл в Ада да им проповядва, ама нека се замислим, какво би им казал? Да не би да им е дал втори шанс за спасение? Или просто е отишъл да им каже, че е победител? Не. Христос не е отишъл в Ада.




Матей:
12:39 А Той в отговор им рече: Нечестиво и прелюбодейно поколение иска знамение, но друго знамение няма да му се даде, освен знамението на пророк Иона.
12:40 Защото, както Иона беше в корема на морското чудовище три дни и три нощи, така и Човешкият Син ще бъде в сърцето на земята три дни и три нощи.

1 Петрово:
3:18 Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведният за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух;
3:19 с който отиде да проповядва на духовете в тъмницата,
3:20 които едно време бяха непокорни, когато Божието дълготърпение ги чакаше в Ноевите дни, докато се правеше ковчега, в който малцина, то ест, осем души, се избавиха чрез вода.
3:21 Която в образа на кръщението и сега ви спасява, (не измиването на плътската нечистота, но позива към Бога на чиста съвест), чрез възкресението на Исуса Христа;
3:22 Който е отдясно на Бога, като се е възнесъл на небето, и Комуто се покориха ангели, власти и сили.


Според мен Исус е Бил три дена в сърцето на земята, в ада и наистина е проповядвал победата над Смърта и Ада.

1 Йоан:
3:8 Който върши грях, от дявола е; защото дяволът отначало съгрешава. Затова се яви Божият син, да съсипе делата на дявола.

2Тимотей:
1:10 която сега откри чрез явлението на нашия Спасител Христос Исус, Който унищожи смъртта и осия живот и безсмъртие чрез благовестието,
1:11 на което аз бях поставен проповедник, апостол и учител;

Аз мисля, че това е проповядвал Исус:

Матей:
28:18 Тогава Исус се приближи към тях и им говори, казвайки: Даде ми се всяка власт на небето и на земята.

[addsig]


[ Това съобщение беше редактирано от: Popeto on 2005-07-18 02:25 ]

С уважение към Fordperfect и Popeto,

Благодаря за вашите размишления.

Но нека се опитаме да поразмишляваме върху следният въпрос:

Защо Исус се явява САМО на тези мъртви, от времето на Ной, a не на всички невярващи, които са мъртви?

Или е най-добре като Лутер смирено да признаем: "Не знам какво иска да каже Петър."

С уважение
Агатос

<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: agathos on 2005-07-18 04:05 ]</font>

[ Това съобщение беше редактирано от: agathos on 2005-07-18 04:07 ]

Попе,

Ако може да ми разясниш тази теология за проповядването на Христос в ада. За това разбиране научих от разговорите ми с един харизматичен пастор от България, който сподели, че през трите дена, когато Христос е бил мъртав, Духът Му е отишъл в ада да проповядва на всички старозаветни праведници за да приемат еванглеието и да се спасят. Причината за това била, че само "чрез името на Исус" може да се спаси човек - затова било нужно Христос да слезе и да проповядва на умрелите Старозаветни праведници, еванглеието, те да го приемат и да изповядат името на Исус за да се спасят. От тук разбрах, че според тази теология, старозаветните праведници всъщност ... не са били спасени още ... което ме остави безмълвен и направо ми свали ченето в почуда ... до толкова, че реших да не говоря повече за това. Но не знам дали си даваш сметка, че това разбиране (Исус проповядва на мъртвите в ада) дава кард бланш на католиците за тяхната теология на чистилището ... а да не говорим че стиха "Веднъж е определено на човеците да умрат, а след това идва съд" бива анулиран...

Просто ми е много интересно какво мислиш ти ... защото ако още някой ми каже, че старозаветните праведници не са били спасени ... просто ... не знам ... то бива бива .. ама ... ми остава да кажа само едно "ае стига ве ... "


[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-07-18 04:07 ]

Quote:
Или е най-добре като Лутер смирено да признаем: "Не знам какво иска да каже Петър."


Дай източник за това което казва Лутер, тук 90% неговото име е замесен с измислици.[addsig]

А земята беше пуста и неустроена; и тъмнина покриваше бездната; и Божият Дух се носеше над водата.

Вале !

Самият Исус казва, преди да бъде разпънат, че ще бъде в сърцето на земята три дена и три нощи, а Петър говори за това, че Исус е бил " .. оживотворен по дух с който отиде да проповядва на духовете в тъмницата". Какво точно е проповядвал тези три дена не се казва, и това вече става повод за интерпретации. След като възкръсва се явява на учениците на мястото което им е определил/Матей 28:16-18/ и им казва: " Даде ми се всяка власт на небето и на земята.", но дали това точно е проповядвал не знам, не мисля че има кой да го каже със сигурност, защото не се казва повече нищо по въпроса !!!![addsig]

Според мен за може да ни изкупи, Той е трябвак да премине през всичко на което е бил определен човешкият род да премине поради своята греховност.
Затова и Исус дойде в човешка плът, за да може след като е изпитал всичко и да "състрадава" за всичко.
Така, че аз си мисля, че когато умре грешника отива на мястото му, отделен завинаги от Бог, но понеже Исус не го заслужаваше, Бог го възкреси от мъртвите т.е. Той си е бил мъртъв, а като мъртъв и носейки греха ни, къде би могъл да бъде?[addsig]

Да де, но се казва, че Той е проповядвал, а какво точно е проповядвал не се казва, или поне аз не мога да намеря да се пише нещо подобно !!![addsig]

Pope,нека да се опитаме да размишляваме по текста.
Да кажем,че има хора дето не са чули за Христос,за Бога.Как се оправдават те пред Бога?А какво да кажем за малките деца,които не са пораснали,за да направят - изповед на вяра?
Знаем,че Бог е Справедлив и че никой не ще остане ощетен от неговото правосъдие.
Но има и нещо друго.Бог е и сърцегледец.

И ако душата не е чула за Христос,то Бог взема сърцето и го поставя по кръста на Христос И чака да види индикацията на
сърцето.
Какво показва то?Че тази душа дори да беше свидетел на Голгота пак нямаше да повярва.
За Бог няма невъзможно.
Виж притчта за Лазар и Аврама и богаташа от ада.
Какъв е извода?

Аз мисля че Исус е слязал в ада и е казал:
"АЗ съм този в когото трябваше да повярате за когото писаха пророците.Аз имам ключовете на смърта и ада.Аз Съм този който Съм"
Или нещо подобно.Знам само че ние преди да повярваме бяхме за ада но понеже Исус беше наш заместител редно беше да отиде там където ние щяхме да бъдем.Не че се е мъчил в ада.Знам че е отишал в мястото където са били старовременните вярващи в т.нар.АВРААМОВАО ЛОНО,което е било на едно и също място с ада с тази разлика че е имало голяма бездна между тях.
КАзва се че след неговото въскресение много от старовременните са въскръснали заедно с Него.С една дума Исус е отишал и е взел със себе си всички от Авраамовото лоно и в момента там няма никой има само едно място:АД

До oppositionbg !

Възможно е да се е случило точно това, Исус да е проповядвал Победата над Смъртта и да е възкресил " много тела на починалите светии "!

Матей:
27:50 А Исус, като извика пак със силен глас, издъхна.
27:51 ето, завесата на храма се раздра на две от горе до долу, земята се разтресе, скалите се разпукаха,
27:52 гробовете се разтвориха, и много тела на починалите светии бяха възкресени,
27:53 (които, като излязоха от гробовете след Неговото възкресение, влязоха в светия град, и се явиха на мнозина).[addsig]

"Когото Бог възкреси, като развърза болките на смъртта, понеже не беше възможно да бъде държан Той от нея."
Деян 2:24

Какви са тези болки на смъртта? Исус не само беше бит и умря на кръста, Той напълно изкупи нашия грях като пострада в ада заради нашите грехове. Но ада се сблъска със Самия Живот и не можа да Го задържи в болезнените връзки на смъртта.

За "проповядването на духовете в " тъмницата съм напълно съгласна, че това не е втори шанс, не може заради един "неясен" стих да се анулира посланието на цялото писание. По-скоро "проповядването" е "известяване" на победата на Исус, но тук някой съвсем на място попита: " Защо победата да е известена само на хората отпреди Ноевите Дни?" Аз лично не съм мислила по тоя въпрос... интересен е...[addsig]

Сестра Бусари,

Христос не е пострада в ада, а на кръста, а също и преди кръста. Има разлика. Когато Господ каза "Свърши се!" това означава, че цената за греха е платена и че изкуплението е завършено. Съответно и мярката на страданията на Христос беше изпълнена като цена за нашето изкупление - "заради нашите грехове" Исая 53, Псалм 22. За да не изпадна в позицията на добавящ/отнемащ от Добрата вест, аз лично предпочитам простотата на вестта, а имено:

1Кор 15:3 Защото първо ви предадох онова, което приех, че Христос умря за греховете ни според писанията;
15:4 че бе погребан; че биде възкресен на третия ден според писанията;



[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-07-19 06:08 ]

Quote:

On 2005-07-18 11:03, agathos wrote:
Но нека се опитаме да поразмишляваме върху следният въпрос:
Защо Исус се явява САМО на тези мъртви, от времето на Ной, a не на всички невярващи, които са мъртви?
Или е най-добре като Лутер смирено да признаем: "Не знам какво иска да каже Петър."



Във възражението на агатос има много здрав разум. Май е най-добре "смирено да признаем"![addsig]

Вале, брат, май имаш право!
Това "Свърши се!" не се вързва със страдания след това...знай ли човек...

Второзаконие 29:29

"Скритото принадлежи на Господа нашия Бог, а откритото принадлежи на нас и на чадата ни до века, за да изпълняваме всичките думи на тоя закон. "

Така че - да вършим това, което ни е открито!
А аз само мога да си призная, че не ми е открито в детайли какво е ставало през трите дни, докато Исус е стоял в сърцето на земята... и най-вероятно, не ми е нужно - важен е резултата, а именно, че Исус възкръсна! Щом Бог можа да го извади от ада, знаем, че ще съвъзкреси и тия които любят Сина с Него, та да царуват до века...
[addsig]

С уважение към пишещите по тази тема,

Склонен съм да приема идеята, че Христос е отивъл в Ада само с една цел ? да съобщи за победата си, но не и да дава втори шанс. Защо? Нека поразмишляваме!!!

Нека приемем, че между смъртта си и възкресението Христос е отишъл в мястото където са демоните (Божиите синове/ангелите), които са вземали за жени дъщерите човешки по времето на Ной (Битие 6:1-. Поне този начин на размисъл ми дава логична връзка между Битие 6, 2 Петрово 2:4-5 и Юда 6. Най-вече с Юда 6 където се говори за затворени ангели.

Тези хора, които са се родили от тая смесица, са били така наречените ?силни и знаменити старовременни мъже? (Битие 6:4) Т.е. те са били един вид мелези; полу-хора и полу-ангели наречени великани или Нефелим (били са отделна раса). Те и действията им са били причината за решението на Бог да погуби земята.

А вероятно, тази раса, понеже е била в кюпа с паднали ангели е била насочена срещу ?Семето? (Битие 3:15).

Когато Ной им е проповядвал те не са обръщали внимание и "са яли и са пили" ? т.е. физически са си угаждали и подигравали на Ной, но сега са наказани духовно.

Ако приемем това да е вярното тълкувание на тези стихове, то ще видим, че те са в унисон с темата на цялото послание - страданието.

Петър дава пример с Христос (нашият най-голям пример), че и Той както читателите на Петър е преследван и страда физически, но духовно е победител. И надеждата е именно в това, че Исус отива да проповядва победата си над демоните/духовете в тъмница, и да им каже за вечният срам, който ще носят от това, че не са чули проповедта на Хритовия Дух (чрез Ной).

По този начин виждаме, че Този, когото грешните са отхвърлили и са причинили страдания е същият, когото Бог е определил да им каже, за тяхното поражение. (Ефесяни 1:18-23).

Основната идея както казахме е за страданието и Петър иска да покаже, че въпреки, че нечестивия живее в охолство и преследва вярващия, то той ще се мъчи духовно като умре както бе с хората по времето на Ной и по времето на Христос. За страдащият Християнин има надежда, в образа на Исус Христос.

Тука и дума не може да става за 2-ри шанс!!!

С уважение
Агатос

============================
С уважение към Bogoizbrania,

За изказването на Лутер съм го чел при изучаване на 1 и 2 Петрово. Мога да ти дам книги от които съм го чел, намери си ги и го прочети. Аз ги нямам сега при мене и това е най-многото, с което мога да ти помогна.

Luther, Martin and E H Gillett. "The Epistles of St. Peter and St. Jude: preached and explained"
New York: Anson D.F. Randolph, 1859.
[addsig]

Здравейте.Виждам,че се е получила интересна дискусия.Аз отсъствах,защото тези дни ми се роди син,казва се Самуил.
Продължавам да чета с интерес мненията ви.Благодаря на всички участници.
Ето един стих,който донякъде ми дава отговор на въпросите с тези пасажи.
Йоан 3:12

12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните?

Библията говори много малко за небесните работи.Може би,защото няма да ги разберем или ще ги изопачим.


Честито брат Ивелин, както разбрахме Бог е благословил теб и съпругата ти с детенце. Бог да ви пази всичките чрез Неговата благодат.

До брат Агатос - радвам се, че така нормално се води този разговор. Наистина, дори и да има някои неясности Исус е издигнат в нашето единство и това е, заради което Той страда..., заради което и възкръсна, възтържествувайки над "началствата и властите" на тъмнината... Наистина, това е новината, известието, което Той е занесъл на непокорните... Това не е никакъв втори шанс, а просто възтържествуване над врага:
"...(Бог Отец)и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;
и като ограби началствата и властите, изведе ги на показ явно, възтържествувайки над тях чрез Него(Исус Христос)."
Колос 2:14-15

Бог да има благоволение към нас и общението ни![addsig]

Agatoas мойте поздравления за първото ти тълкуване с второто ти хич не съм съгласен.
??????????????????
Нека приемем, че между смъртта си и възкресението Христос е отишъл в мястото където са демоните (Божиите синове/ангелите), които са вземали за жени дъщерите човешки по времето на Ной (Битие 6:1-. Поне този начин на размисъл ми дава логична връзка между Битие 6, 2 Петрово 2:4-5 и Юда 6. Най-вече с Юда 6 където се говори за затворени ангели.
?????????????????..
Ангели са били с хора е нещо много отвлечено.
??????????.
4 В ония дни се намираха исполините на земята; а при това, след като Божиите синове влизаха при човешките дъщери, и те им раждаха синове, тези бяха ония силни и прочути старовременни мъже. 5 И като видя Господ, че се умножава нечестието на човека по земята и, че всичко, което мислите на сърдцето му въобразяваха, беше постоянно само зло,
??????????
Пети стих ни казва че се умножава нечестието на ЧОВЕКА по земята а това означава че и божите синове и човешките дъщери са хора а не ангели
Тези неща използват мормоните за да доказват твърдениети си че бог е спал с мария за да се роди негов син а това са пълни глупости.
Целич проблем при тълкуванията идва от там че в християнството е навлязло учението за безсмъртието на душата и място за мъчения наречено АД но мисля че тези учения се разминават с любовта и милостта на Бога и въобще с целия му характер
.
Ако премахнете това учение (за безсмъртието на душата и ада)ще видите колко лесно се нарежда всичко.
Иначе ще се чудите винаги къде да го сложите в учението си.
[addsig]

Агатос извинявай забравих да кажа моето мнение относно израза, Божи синове и човешки дъщери. ?
Смятам, че това са описаните преди това в словото два рода на Каин и на Сит
Бит.4:26 На Сита тъй също се
роди син, и той му даде име Енос;
тогава наченаха да призовават
името на Господа (Бога).
От рода на Сит бяха Божите синове, а от рода на Каин човешките дъще Бит.4:26 На Сита тъй също се.
[addsig]

Ако премахнете това учение (за безсмъртието на душата и ада)ще видите колко лесно се нарежда всичко.
Иначе ще се чудите винаги къде да го сложите в учението си. - Niki
---------------------------------------------
Niki,пак залиташ.Що не даде стиховете от побъркания -Еклесиаст?Тоя път ще ядеш "бой".

Ивелине,

Честито за сина Бог да го благослови да бъде като пророк Самуил и вас да благослови като семейство и да сте добри родители.

Ивелине честито и от мен нека Бог го направи достойно да носи името което сте му дали а вас да благослови при неговото възпитание .

Санчо, библията не е написана от побъркани, а от Божи хора движени от Светия Дух.
??????????.
20 И това да знаете преди всичко, че никое пророчество в писанието не е частно на пророка обяснение на Божията воля; 21 защото никога не е идвало пророчество от човешка воля, но [святите] човеци са говорили от Бога, движими от Святия Дух.
??????????.
Санчо, не наричай побъркан човека, който е говорил от Бога, защото каквото ти е отношението към вестоносеца такова е отношението къмто този, който дава вестта!!!
[addsig]

Ивелине честито и от мен за детенцето което имате.Името му е страхотно искам да ти пожелая Бог да даде не само Себе си на това дете но и двойна мярка от духа на Пророк Самуил.Бог да ви дава мъдрост да въспитате своя син във всички истини на Божието слово.
Бог да ви благослови.

[ Това съобщение беше редактирано от: oppositionbg on 2005-07-20 03:35 ]

Ivelin,
С радост се присъединявам към всички във форума честитили ти новороденият Самуил. Наистина да е благословен и да ви носи радост, радост само каквато Бог може да даде ? истинска.

Радостен за тебе в Господа
Агатос
..........................................................

С уважение към nikolajstoianov

Благодаря ти за поясненията относно ?Божиите Синове?. Наистина доста интересно и до извесна степен аз съм съгласен с теб. Обаче аз имам някои възражения относно това тълкувание, което искам да подчертая е подкрепено от доста богослови.

Ти каза, че Божиите синове са децата на Сит, а човешките дъщери са децата на Кайн във въпросният стих.

Аз искам да допълня, че Нефилимите са безбожната раса продукт на този съюз. Това е така, понеже самият текст ни казва, че Нефилимите ги е имало и преди и след потопа и после ни се казва как са се появили те ? от браковете м/у Божиите синове и човешките дъщери.

Прав си като подкрепяш твърдението си цитирайки Битие 4-5 където в 4 глава се описва безбожното поколение на Кайн а в 5 богоугодното на Сит.

Наистина това тълкувание на пасажа е видимо без доктринални или богословски проблеми, но има доста екзегетични проблеми, които ще се опитам накратко да спомена по-долу.

Първо:
Това което казваш/тълкуваш не се извлича от пасажа на текста. НИКЪДЕ в Битие поколението на Сит не е наречено ?Божии синове?. Докато имаме доказателства, че ?Божиите Синове? е термин използван за ангели (Йов 1:6; 2:1; 38:7; Псалом 89:6; Данаил 3:25)

Второ:
Без да искаш ти преувеличаваш контраста между поколението на Кайн и на Сит наричайки ги богоугодни и небогоугодни. Всъщност самият текст ни казва, че и поколението на Сит не е изцяло богоугодно ? това се вижда от самият факт, че само 8 човека се спасиха.

Мисля, че това, което Мойсей се опитва да ни каже в глава 5, е че Бог е запазил определени хора, чрез които да се изпълни обещанието Си към Адам и Ева.

От самият текс се вижда, че богоугодните са били много малко (Бит 6:5-7, 12). Още повече, както споменах, майче само Ной и семействоро му са били праведни. Предполагам, че Бог ще спаси всички, които са праведни, а не само Ной ? нали така?

Трето:
Би било несериозно и небиблейско термина ?човешките дъщери? да го ограничиш до поколението на Кайн. Виж какво пише в 6:1 ?Като почнаха човеците да се размножават по лицето на земята и им се раждаха дъщери?
Няма Библейска обосновка да се твърди, че ?човеците? в този стих е ограничено до Кайновото поколение.
Тука се говори по принцип за човечеството.

Да не би според теб само Кайновото поколение което се е размножило и им са били родени дъщери? Ами Ситовото поколение?

Т.е. когато говорим за "човешките дъщери? и да ги ограничиме само до поколението на Кайн е доста нереално имайки предвид контекста на целия пасаж.

Четвърто:
Още по-сериозен проблем идва от самият стих 4. Според еврейският текст гигантите (нефилим) и великите мъже (гиборим) са наследниците, продукт от браковете на ?Божиите синове? и ?човешките дъщери?. Как тогава от смесени религиозни бракове (според теб) продукта е Нефилими-Гиборими?

Т.е. проблема който намирам в твоето тълкувание е следният: Как може от брак между различни изповедания (послушни Богу [Сит] и непослушни Богу [Kайн]) да се получат тези велики мъже/великани Нефилим-Гиборим?

Радвам се, че става хубава дискусия

С уважение Агатос


Благодаря на всички за поздравите.
Кръстихме го така,защото името му означава изпросен от Бога.

И аз като Агатос мисля,че Божиите синове от Битие са паднали ангели.
Той ми взе думите от устата за някои от доказателствата за това,но мисля,че има още едно.

Николай, забележи,че става въпрос за една посока в смешението-Божиите СИНОВЕ и човешките ДЪЩЕРИ.

Ами ако става въпрос за смешение между Ситовото и Каиновото потомство,защо нищо не се казва за човешките СИНОВЕ и Божиите ДЪЩЕРИ.
Навсякъде в Писанието ангелите са представени в образа на мъже.

Здравей Агатос.
Съгласен съм че и при двете тълкувания има проблеми.
Ще ти кажа моите за и против.
?????????.
Първо:
Това което казваш/тълкуваш не се извлича от пасажа на текста. НИКЪДЕ в Битие поколението на Сит не е наречено ?Божии синове?. Докато имаме доказателства, че ?Божиите Синове? е термин използван за ангели (Йов 1:6; 2:1; 38:7; Псалом 89:6; Данаил 3:25)
????????
Като се има в предвид че евреите са потомци на Сит могат да се видят много места кадето те са наречени синове Божйи Втор 14.1; Пс 72.15; Ис 43.6; Ос
1.10)
???????????.
Би било несериозно и небиблейско термина ?човешките дъщери? да го ограничиш до поколението на Кайн. Виж какво пише в 6:1 ?Като почнаха човеците да се размножават по лицето на земята и им се раждаха дъщери?
Няма Библейска обосновка да се твърди, че ?човеците? в този стих е ограничено до Кайновото поколение.
??????????..
Този израз може да е в противовес на израза синове Божий

??????????.
Т.е. проблема който намирам в твоето тълкувание е следният: Как може от брак между различни изповедания (послушни Богу [Сит] и непослушни Богу [Kайн]) да се получат тези велики мъже/великани Нефилим-Гиборим?
??????????..
Тук обаче нямам идея защо се е получавало така .Освевн ако не е нещо чрез което Бог е показвал своето неодобрение от такива бракове .
Както забрани и на евреите да си вземат жени от другите народи за да нямат проблеми.
Но може да се каже че това е слабото място на това тулкуване
Но аз го предпочитам защото иначе влизаме в още по големи противоречия с ясни и напълно разбираеми текстове като този от:
1)????????..
25 Защото когато възкръснат от мъртвите, нито се женят, нито се омъжват, но са като ангели на небесата.
(Мар.12:25)
????????..
Който текст показва че ангелите нямат такава нужда и възможност защото най-вероятно са безполови същества (не съм прочел да се говори за мъжки или женски ангел)А това е ясно казано и то от Иисус Христос а не от някой друг.

2)Ако е било възможно това (ангели да имат сексуална връзка с хора)то това е възможно и сега, но не сме свидетели на такова нещо.
3( никаде в словото израза синове Божи не е използван за паднали същества .

И така пред нас стоят тези две възможности коя ще приемем е въпрос на избор Аз предпочитам да не влизам в противоречие с ясни библейски изразии принципи заради един неясен текст
С поздрав ники


[ Това съобщение беше редактирано от: nikolajstoianov on 2005-07-21 02:14 ]

С уважение към nikolajstoianov

Радвам се на твоите орговори понеже ме накараха да се замисля и да се поразровя из Библията си. Наистина водим една много хубава дискусия, за което изкрено ти благодаря.

Първо искам да коментирам един стих, който ти постави за разглеждане.

Марк 12: 24-25

24 Иисус им каза: Не затова ли се заблуждавате ? понеже не знаете нито Писанията, нито Божията сила? 25 Защото, когато възкръснат от мъртвите, нито се женят, нито се омъжват, а са като ангели на небесата.

И твоят коментар:

Quote:
Който текст показва че ангелите нямат такава нужда и възможност защото най-вероятно са безполови същества (не съм прочел да се говори за мъжки или женски ангел)А това е ясно казано и то от Иисус Христос а не от някой друг.


Обикновенно този пасаж се тълкува както и ти ?предполагаш? (най-вероятно), че ангелите са безполни. Но дали е така? Едно по-подробно изследване на пасажа ще ни даде точен отговор.

В тези стихове Исус сравнява хората на небето с небесните ангели. НИКЪДЕ в този пасаж не ни се казва, че хората и ангелите на небето са безполови ? А САМО, че на небето няма да има женене (неженените да четат внимателно) . На небето няма женски ангели, с който ангелите могат да се женят и размножават. На ангелите НИКОГА не им бе казано/заповядвано да се плодят и размножават както бе казано на човеците.

Още, когато намерим пасажи в Битие, където се говори за ангели е видно, че те могат да приемат човешки лик и, най-важното ? техният пол е винаги мъжки. Авторът на Евреи ни казва: ? не забравяйте гостолюбието, понеже чрез него някои, без да знаят, са приели на гости ангели.? Т.е. Николай, със сигурност, въз основа на Писанието, ангелите могат да бъдат объркани за хора.

А относно мъжкият род на ангелите ... ще ти дам един банален пример. Хомосексуалистите от Содом бяха много ?вещи? в определянето на пола на други хора. Те на бързо определиха пола на ангелите, които дойдоха да унищожат града им ? даже Содомците бяха и ?привлечени? от тяхната мъжественост (Битие 19:1 и особено стих 5).

Та, сега за другото:

От моето ровене из Библията намерих главните места където изрично е споменато ?Божии Синове? и те са Битие 6:2, Йов 1:6; 2:1; 38:7; Матей 5:9; Лука 20:36; Римляни 8:14.19; Галатяни 3:26. И нито един от тези пасажи не говори за Израелският народ (поколението на Сит).

Затова пък, когато изрично се споменава за Изрел (поколението на Сит) е използван израза ?израйливите синове? или негови вариации и това е може би в над 100 места в Библията. Примерно Битие 32:32; 36:31; Изход 1:1,7,9, 12; 2:23 Данаил 1:3; Осия. 1:10; 3:1, 4; 4:1; Йоил 3:16; Амос 2:11; 3:1, 12; 4:5; 9:7; Михей. 5:3; Матей. 27:9; Лука 1:16; Деяния 5:21; 7:23, 37; 9:15; 10:36; Римляни. 9:27; 2 Коринтяни. 3:7, 13; Евреи. 11:22; Откровени. 2:14; 7:4; 21:12 и много други. Отиди на www.bibliata.com и там се поразрови из интернет-конкорданса им ако искаш да намериш всичките.

Ники, прав си като спомена Втр. 14:1 и Осия 1:10 като места където се споменава подобен израз. Казвам подобен, понеже въпреки че на Български е преведен като ?Божии синове? то на Библейски еврейски е малко по-различен, не е дори и идентичен.

Примерно, във Второзаконие израза е ?синове на Яхве Елохим? а в Осия 1:10 е буквално ?синове на Ел.? Предполагам че, fordprefect (Чавдар) може да се намеси доста умело в дискусията ни понеже съм чувал, че има доста дълбоки познаният по Стар Завет и следователно би могъл много по-добре да обясни нещата и особеностите в еврейския. Ако има време разбира се.

Сега те моля да разгледаш Лука 20:35-36 понеже съдържа много важна информация, която свързва ангелите със израза ?синовете на Бога.?

А Исус им рече: Човеците на този свят се женят и се омъжват; 35 а ония, които се удостоят да достигнат онзи свят и възкресението от мъртвите, нито се женят нито се омъжват. 36 И не могат вече да умрат, понеже са равни на ангелите; и, като участници на възкресението, са чада на Бога.

Казвайки това, моля те забележи, че когато Бог говори за Израел (поколението на Сит) се използва фразата ?мой син? (Изход 4:22-23; Осия 11:1).

Сега, Исус е ?истинският Израел? който изпълнява пророчеството на Осия 11:1 когато си идва от Египет още като дете (Матей 2:15).

Още малко и привършвам:

1. Адам е наречен син ?на Бога? в Лука 3:38.
2. Също, Соломон, който Бог ще определи за цар над Израел е наречен син или Божи Син. (2 Царе 7:12-14).

Т.е. аз вярвам, че тези наречени ?синове? са онези, които Бог е определил да Му служат по един или друг начин. Лошото, е че в края всички тези ?синове? са се провалили (Адам, падналите ангели, Давид и Соломон, Израел). Единственият истински ?Син? е нашият Господ и Спасител Исус Христос ? т.е. Той е единственият ?Божи Син?.

Надявам се разбираш какво искам да покажа с този си пост и как вероятността тези ?синове Божии? в Битие 6:2 да са паднали ангели е огромна.

И в заключение бих искал да подчертая, както направи и ти, че спорове относно значението на тази фраза ?Божии синове? в Битие 6 се водят и до ден днешен и то сред световно извесни учени.

Лично аз, въз основа на изучаванията ми на Библията съм убеден, че има има доста резон в тълкуванието ми. И същевременно никога не бих те осъдил или обидил заради това, че не си съгласен с мене.

И пак Ники, става невероятна дискусия. Благодаря ти.

С уважение
Агатос

Здравейте,

Моят основен проблем в разбирането на Бит.6:2 на темрина Божии синове в смисъл на "ангели" винаги е бил аргументът, че ангелите са безполови и не могат да се женят. Затова обяснението на агатос ми се видя много интересно и сега, като чета отново думите на Исус виждам, че агатос е прав - в пасажа не се казва директно, че ангелите са безполови или пък че ние ще станев такива, когато възкръснем.

Иначе според мен е много трудно от контекста на Битие да се стигне до извода, че Божиите синове описва потомството на Сит. Вярно е, че идеята за израилтяните като синове на Бога присъства в СЗ, но ТЕРМИНЪТ Божии синове обикновено се използва, за да опише ангели. Контекстът на Битие 6 глава както агатос правилно посочи също потвърждава това разбиране. Там човешките дъщери от 1 стих са описани не като потомци на Кайн, а като дъщери на хората изобщо. За това е нормално терминът от 2 стих Божиите синове да се разбири в противовес на "човешки дъщери" като отнасящ се за същества, които не са хора.[addsig]

agathos
Благодаря за заглавието което посочи, малко по късно ще го прегледам.
Защо никой не казва за моята версия какво мисля?
Пак да повторя и двата посочени стиха така преведени изглеждат сякаш Исус се е разхождал някъде из ада рая и чистилището, самоче в този вариант има една слабост;
или повече!
-Откъде или как Петър е разбрал за този момент в ходенето на Господ? След възкресението Той стоя за кратко и не беше настроен много на такива възвишени дискусий.
- Каква е целта на такова изявление? какво ползва читателите да се вмъква такъв пасаж в текст на писмо в което се говори за благовестието?
Пак да повторя ; целия текст е прост писмо към вярващи с личен и насърчителен характер, отклонение в посока на духовни тайни е неумстна и съмнителна. Петър просто сравнява времето на Ной и тяхното, иска да се проповядва незавиимо че болшинството така или иначе няма да се покае, малко кофти твърдение ама какво да се прави.


agathos, не го приемай за грубост , но един от главните въпроси в случая е да разберем кои са "мъртвите" и дали за ттези хора се говори другаде. Ето от къде трябва да се започне, дъгия пост показва че учиш богословие и, само че невиждам връзка с главното в случая кой са героите на цитата даден в първия пост, тези "мъртвите". Ако искаш да се изявиш с познания го направи в друга отделна тема, не е добре да се разводняват така нещата със странични теми като Битие 6 и още купчина други.

който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.19 И ето що е осъждението: светлината дойде на света, и човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.

[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-07-23 13:53 ]

Здравейте
Богоизбрания каза
??????????????..
Петър просто сравнява времето на Ной и тяхното, иска да се проповядва незавиимо че болшинството така или иначе няма да се покае, малко кофти твърдение ама какво да се прави.
??????????????..
И аз съм напълно съгласен с него а това че малко хора ще се покаят и ще изберат пътя на Христос е видно още и от думите на Исус .
?????????..
Мат.7:13 Влезте през тясната
порта, защото широка е портата и
пространен е пътят, който води в
погибел, и мнозина са ония, които
минават през тях.
182. Мат.7:14 Понеже тясна е
портата и стеснен е пътят, който
води в живот, и малцина са ония,
които ги намират.
???????????..
А от тези думи може да се закючи че никога християните няма да станат повече от които са избрали живот без Бога .
Така че да се очаква християнска ера е малко??..
[addsig]

Здравей Агатос!
?????????????.
Склонен съм да приема идеята, че Христос е отивъл в Ада само с една цел ? да съобщи за победата си, но не и да дава втори шанс. Защо? Нека поразмишляваме!!!
?????????????..
Стиха не казва в ада, а на мъртвите защо мислите, че трябва да е отишъл при неправедните.
Искам да те питам къде са мъртвите праведни и неправедни?
[addsig]

Quote:
??????????????..
И аз съм напълно съгласен с него а това че малко хора ще се покаят и ще изберат пътя на Христос е видно още и от думите на Исус .
?????????..


Благодаря за съгласието, все пак ще ми е по интересно да знам какво мислиш относно по горните разсъждения относно текста и смисъла на посланието. Май ще е грубо като израз, но давам доста аргументирано изявление по текста и ще се радвам да чуя и други аргументи по посочената част. Да посочиш, че съм прав по въпрос, който е общоизвестен или само следствие на цялата ми мисъл е несъщественно.[addsig]

С уважение към nikolajstoianov

вие казахте:

Quote:
Стиха не казва в ада, а на мъртвите защо мислите, че трябва да е отишъл при неправедните.
Искам да те питам къде са мъртвите праведни и неправедни?



Сега нямам време, но предполагам имате доста познания и знаете как да търсите информация критично от начина, по който водите дискусията.

Предлагам ви да си направите сам екзегетичен анализ на въпросният стих и задълбочено изучаване на въпросната фраза и какво е било нейното значение в гръцкият език по онова време. Ще се радвам ако споделите и с нас това, което сте открили.

Относно въпроса на края на цитата ... аз предлагам да отворите нова тема.

За повече лична информация и обогатяване на познанията моля ви, погледнете коментарите на Тиндейл относно 1 и 2 Петрово.

С уважение

Агатос

пп: Обърнете внимание на кои отиде да проповядва Христос ... беше определена група.

[addsig]


[ Това съобщение беше редактирано от: agathos on 2005-08-05 16:48 ]

Здравей Агатос .
--------------------------------------
Предлагам ви да си направите сам екзегетичен анализ на въпросният стих и задълбочено изучаване на въпросната фраза и какво е било нейното значение в гръцкият език по онова време. Ще се радвам ако споделите и с нас това, което сте открили.
--------------------------------------------
Не зная старогръцки, а още по малко как е звучал този стих едно време Трябва да попитам пак друг човек аз, затова попитах тук.
[addsig]