
Публикувано на 05 юли 2005 г. в 23:26:00 ч. от потребител 403
На тази мисъл попаднах от превода на субтитри за филма Nazarin (1959)
Mexican cinema
В края на филма, крайно добродетелен свещенник, бе вкаран в затвора с разбойници. Когато започна единия да богохулства да бие свещенника, главния герой каза следната култава фраза:
* "За първи път през живота ми...
{123013}{123059}...е трудно да простя.
{123135}{123208}Все пак прощавам, това е християнския ми дълг.
{123239}{123270}Аз ти прощавам.
{123323}{123376}Но също те презирам.
{123381}{123447}И чувствам вина, че не зная как...
{123448}{123480}...да разделя презрението...
{123498}{123526}...от прошката.
{123556}{123607}Дръж си прошката.
......."
Имаше нещо наистина богохулственно в сцената, разбойник бие и богохулства пред безащитен свещенник. Гледано отстрани изглежда сякаш, дявола е се гаври с Евангелието. няма да ви занимавам повече с конкретния филм, само ме интересува, какво мислите за хора който се невяращи и гнусни хулители?
Разделяте ли и трябва ли да разделим прошката от презрението? Аз като размислих стигам до извода, че презрението е част от личното отношение и с таккива хора може да им се налива Евангелие в главата, но да имаме лично отношение е плътско и наше си решение , което не е необходимо и често е само във вреда на Благовестието. Чувал съм мнозина говорители да натъртват на личното свидетелство на линото не нещо си, на това да спасяваме с живота си, сякаш едва ли не трябва да се принесеш в жертва в някакъв култ. Това са плътски неща, създаваме на някакъв си нов закон с който да се изхвърли Евангелието и да се обиди Закона. Ако искате по надолу ще копирам кратката проповед на Лутер, за разликата между закона и Евангелието, не знам защо не е публикувана.
Във филма героя влезе в затвора, поради безкрайната си доброта, подобно на Господ той почна да обикаля с една луда и една убийца и го обвиниха в неморалност.
Та ето мислите, който филма подтиква, ако човек прави добро според желанието си, колкото и добро да е то, ако е противно на Божията воля то неименуемо ще се превърне в зло, дори престъпление, като във филма. [addsig]

Публикувано на 06 юли 2005 г. в 10:46:00 ч. от потребител 1333
Quote:
|
Разделяте ли и трябва ли да разделим прошката от презрението? Аз като размислих стигам до извода, че презрението е част от личното отношение и с таккива хора може да им се налива Евангелие в главата, но да имаме лично отношение е плътско и наше си решение , което не е необходимо и често е само във вреда на Благовестието. Чувал съм мнозина говорители да натъртват на личното свидетелство на линото не нещо си, на това да спасяваме с живота си, сякаш едва ли не трябва да се принесеш в жертва в някакъв култ.
|
|
Здравей Bogoizbrania !
1. Прошката, в Християнския живот е задължителна ! Исус ни казва, че ако ние не простим на другите прегрешенията ни, то и Отец няма да прости нашите прегрешения. С други думи, ако искаш да се простят твоите прегрешения, то и ти трябва да простиш прегрешенията на хората с които си заобиколен и които са сгрешили към теб ! Това е положението ! Ако искаш прошка - прощавай !
Обаче се появява един проблем, и той е, че не винаги можем да простим ! Каква е рецептата за прощаване ? Да вярваме в Словото му ! А какво казва Словото му по въпроса ?
1. Божията любов е изляна в сърцата ни чрез дадения нам Свети Дух./ Рим. 5:5 /
2. Любовта не търси сметка за зло. / 1 Кор.13:5 /
3. Прощението е отношение към Бога ! Прощението е отношение към хората около нас и към самите нас !
Матей:
18:23 Затова небесното царство прилича на един цар, който поиска да прегледа сметките на слугата си.
18:24 И когато почна да преглежда докара при него един, който му дължеше десет хиляди таланта.
18:25 И понеже нямаше с какво да заплати, господарят му заповяда да продадат него, жена му и децата му, и всички що имаше, и да се плати дълга.
18:26 Затова слугата падна, кланяше му се, и каза: Господарю, имай търпение към мене, и ще ти платя всичко.
18:27 И господарят на тоя слуга, понеже го жалеше, пусна го и му прости заема.
18:28 Но тоя слуга, като излезе, намери един от съслужителите си, който му дължеше сто пеняза; хвана го и го душеше, и каза: Плати това, което ми дължиш.
18:29 Затова служителят му падна, молеше му се, и каза: Имай търпение към мене и ще ти платя.
18:30 Но той не искаше, а отиде и го хвърли в тъмница, да лежи докле плати дълга.
18:31 А служителите му, като видяха станалото, твърде много се наскърбиха; дойдоха и казаха на господаря си всичко, що бе станало.
18:32 Тогава господарят му го повика и му каза: Нечестиви слуго, аз ти простих целия оня дълг понеже ми се примоли.
18:33 Не трябваше и ти да се смилиш за служителя си, както и аз се смилих за тебе?
18:34 И господарят му се разгневи и го предаде на мъчителите да го истезават докле изплати целия дълг.
18:35 Така и Моят небесен Отец ще постъпи с вас, ако не простите от сърце всеки на брата си.
Бог ни прощава заради Вярата ни в Кръвта на Исус, заради покаянието ни към Него, и заради прощението което имаме към тези които са сгрешили към нас ! Ако изповядаме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете, и да ни очисти от всяка неправда, но същевременно казва, че ако ние не простим и на нас няма да се прости !!! Е.... аз избирам да прощавам !!!
2. По отношението ти към Личното свидетелство ! Аз мисля, че Словото ни говори много ясно за това !
Лука:
24:46 И рече им: Така е писано, че Христос трябвя да пострада и да възкръсне от мъртвите в третия ден,
24:47 и че трябва да се проповядва в Негово име покаяние и прощение на греховете между всичките народи, като се започне от Ерусалим.
24:48 Вие сте СВИДЕТЕЛИ на това.
24:49 ето, Аз изпращам върху вас обещанието на Отца Ми; а вие стойте в града [Ерусалим] докато се облечете със сила от горе.
Деяния:
1:8 Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Светият Дух, и ще бъдете СВИДЕТЕЛИ за Мене както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.
Деяния:
2:32 Тогова Исус Бог възкреси, на което ние всички сме свидетели.
3:15 убихте Началника на живота. Но Бог Го възкреси от мъртвите, за което ние сме свидетели.
Откровение:
12:11 А те го победиха чрез кръвта на Агнето и чрез словото на СВОЕТО СВИТЕТЕЛСТВО; защото не обичаха живота си до толкоз, щото да бягат от смърт.
Още много примери мога да ти дам за това, как Апостолите Свидетелстваха и го правеха непрекъснато. Апостол Павел винаги Свидетелстваше за това как е срещнал Исус !!!
Жалко е, че ти не вярваш в това !
[addsig]

Публикувано на 06 юли 2005 г. в 11:12:00 ч. от потребител 1329
Попе,само едно кратко допълване.В прошката "има зачеване и тя ражда"-молост.А милосттa ... и т. н.Те е действена.
Не можеш да кажеш;"Прощавам ти" и точка.
Милоста показва покаяние,което означава,че ти си разбрал какво е направил Бог в Христoс,за тебе.
"След това Давид каза: Остава ли още някой от Сауловия дом, комуто да покажа благост заради Ионатана?
И имаше един слуга от Сауловия дом на име Сива. И повикаха го при Давида; и царят му каза: Ти ли си Сива? И той рече: Слугата ти е.
И царят каза: Не остава ли още някой от Сауловия дом, комуто да покажа Божия благост? И Сива рече на царя: Има още един Ионатанов син, повреден в нозете.
И царят му каза: Где е той? А Сива рече на царя: Ето, той е в къщата на Махира, Амииловия син, в Лодавар.
Тогава цар Давид изпрати да го вземат от къщата на Махира Амииловия син, от Лодавар.
И когато Мемфивостей, син на Ионатана, Сауловия син, дойде при Давида, падна на лице та се поклони. И рече Давид: Мемфивостее! А той отговори: Ето слугата ти.
И Давид му каза: Не бой се; защото непременно ще покажа благост към тебе заради баща ти Ионатана, и ще ти възвърна всичките земи на баща ти Саула; и ти всякога ще ядеш хляб на моята трапеза."
/2 Царе 9:1-7/

Публикувано на 06 юли 2005 г. в 11:34:00 ч. от потребител 1333
Така е Санчо ! Милост трябва ! Но милоста е плод на Духа ! Ние не можем да показваме Любов, Радост, Мир, Дълготърпение, Благост, Милост, Вярност, Кротост, Себеобуздание без Святия Дух !!! Това са Негови Плодове ! Имаме нужда да се изпълваме с Него, да Общуваме с Него, да чакаме да ни говори, да прекарваме време с Него. Той ни дава сила да кажем - Отче, прости им, защото те не знаят какво правят !!!
[addsig]

Публикувано на 06 юли 2005 г. в 12:08:00 ч. от потребител 1329
"Дерзайте по пътя на освещението си та дано да застанете пред Исус след смърта си съвършенно праведни." - SecretMind
---------------------------------------------
Нещо не те разбирам?
1 И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога, чрез нашия Господ Исус Христос;
2 посредством Когото ние чрез вяра придобихме и достъп до тая благодат, в която стоим, и се радваме поради надеждата за Божията слава.
3 И не само това, но нека се хвалим и в скърбите си, като знаем, че скръбта произвежда твърдост,
4 а твърдостта изпитана правда; а изпитаната правда надежда.
5 А надеждата не посрамява, защото Божията любов е изляна в сърцата ни чрез дадения нам Свети Дух.
6 Понеже, когато ние бяхме още немощни, на надлежното време Христос умря за нечестивите.
7 Защото едва ли ще се намери някой да умре даже за праведен човек; (при все че е възможно да дръзне някой да умре за благия);
8 Но Бог препоръчва Своята към нас любов в това, че, когато още бяхме грешници, Христос умря за нас.
9 Много повече, прочее, сега като се оправдахме чрез кръвта Му, ще се избавим от Божия гняв чрез Него.
10 Защото, ако бидохме примирени с Бога чрез смъртта на Сина Му, когато бяхме неприятели, колко повече сега, като сме примирени, ще се избавим чрез Неговия живот!/Рим. 5 глава/
Сега не сме ли -праведни.Или ще го разберем,след смъртта?И какво значат тези времена;"имаме";"бяхме";"сегa"?

Публикувано на 06 юли 2005 г. в 13:53:00 ч. от потребител 1500
Несъмнено контактите с нечестивите не са приятни и дори могат да бъдат опасни!
2 Царе 23:6
" А всичките беззаконни ще бъдат като тръни, които се изхварлят, Защото с ръце не се хващат
7 А който се допре до тях, а който се допре до тях трябва да е въоръжен с желязо и дръжка на копие..."
Но ние сме длъжи да свидетелстваме защото: "Пред Бога сме Христово благоухание, за тия, които се спасяват и за тия ,които погиват
16На едни сме смъртоносно ухание, което докарва смърт, а на други животворно ухание, което докарва смърт"(2 Кор 2 : 15-16)
Какво те притеснява Богоизбрани?
Страхът да не бъдеш разкъсан от "свинете", когато им благовестваш, или отвращението ти от тях?
Все пак и нечестивите са от вида на хомо сапиенса и за тях дойде Христос!

Публикувано на 06 юли 2005 г. в 21:14:00 ч. от потребител 403
Благодаря за отговорите,
Quote:
|
затова се моля БОг да ме учи на правилното отношение към такива хора. |
|
Макар и кратък, за сега това е най доброто мнение по заглавието, което да припомня беше правите ли разделяне на прошката от презрението.
----------
Popeto
Посочените от вас цитати не са свързани нито с прошка нито с презрение. Главните букви на свидетели не виждам как се свързват с главната мисъл, че човек не може да нарушава приличието и да се вживява в ролята на заместител на Светия Дух, както се опитват да практикуват някой гоорители. Някой хора хора често бъркат святия Дух със себе си което не мисля че е безопасно и желано за Евангелието.
Пейснатия от вас пасаж показва неразбиране какво питам и какъв е въпроса, виждам че е практика да се измисля накакъв зъл умисъл в изказване, като този бисер.
Quote:
|
! Това е положението ! Ако искаш прошка - прощавай ! |
|
И после да се дават съвети, като чели дължината на поста трябва да запълни колонка под някоа снимка в печатно издание и всяка дума се заплаща.
Quote:
|
но същевременно казва, че ако ние не простим и на нас няма да се прости !!! Е.... аз избирам да прощавам !!! |
|
Какъв финал! но не, сапунката продължава с ново пействане на нещо, което е от друг филм.
Тези в деяния бяха ОЧЕВИДЦИ, на възкресението, няма как ние да сме свидетели, като не сме били очевидци на възкресението, нито трябва да ходим до града (Ерусалим), за да Го търсим. Можем да сме свидетели на Святия Дух и неговата сила, не на самото възкресение, което не сме видяли и можем само да вярваме. Както виждате това свидетелсване за духа е доста различно от личното свидетелство, което така и не е ясно какво от нас трябва да покаже и да ли ще е от полза за Евангелието. Защото от посочения пример от субтитрите, личното свидетелство свърши в престъпление, свещенника който публино бе декларирал, че е женен за църквата живееше с две жени. Личното свидетелство не оправдава плътски прояви и непокорство към Святия Дух.
Quote:
|
12:11 А те го победиха чрез кръвта на Агнето и чрез словото на СВОЕТО СВИТЕТЕЛСТВО; защото не обичаха живота си до толкоз, щото да бягат от смърт. |
|
Съзнавате ли какво говори този стих? И не мислите ли, че неуместното му цитиране си е направо нещо глупаво, да не споменавам друга дума. Фразата СВОЕТО СВИТЕТЕЛСТВО не означава да свидетелстваш за себе си, а за Духа. Святия Дух не иска да развяваме нашата си лична святост като знане.
СВОЕТО СВИТЕТЕЛСТВО е нещо което се вижда че не разбирате, в откровенията то е повече свидетелство пред Бог.
Надявам се всеки да разбере, че разликата, която в българския език е трудно доловима, между лично- касаещо нашата собственна персона и прието от Духа в нас е важна както казах в предния пост.
Евангелието не продукт на нашето ЛИЧНО ДЕЛО, то е делото на Духа в нас.
Quote:
|
Имаме нужда да се изпълваме с Него, да Общуваме с Него, да чакаме да ни говори, да прекарваме време с Него. Той ни дава сила да кажем - Отче, прости им, защото те не знаят какво правят !!! |
|
Ааааа можело значи редник, така казваше фътмака в казармата.
SecretMind
Quote:
|
Той е да можеш да умреш за ближния. |
|
Браво, интересно дали ще умреш за мен? съмнявам се, макар да искам.
Quote:
|
Исус ни даде пример как трябва да се държим към ближния. |
|
Тоест примера му трябва да следваме като приемем неговото дело, а не да се саморазпъваме, понеже бяхме вече разпнати с Него.
-------
Quote:
|
"Дерзайте по пътя на освещението си та дано да застанете пред Исус след смърта си съвършенно праведни." - SecretMind
-----------
Нещо не те разбирам? |
|
Сачо би ли дал някакъв указател, кои постове са стойностни и си заслужава да се четат и кой са за кошчето. Трябва да искаш администратора да постави нещо като рейтинг на твойте писания, редки са проблясъците ти, но пък са ярки на фона на останалия спам с който ни заливаш.
-----------
Беки
Quote:
|
Какво те притеснява Богоизбрани?
Страхът да не бъдеш разкъсан от "свинете", когато им благовестваш, или отвращението ти от тях?
Все пак и нечестивите са от вида на хомо сапиенса и за тях дойде Христос! |
|
Примера със свинете е много опасен, нещо като високо напрежение. Свине са наречени хора които не би трябвало да получат повече от това което е нужно за добива на месо.
Но ви благодаря че го споменахте, всъщност бисера е опасен много за свинята, понеже е много твърд, а свинята има силна захапка и може захапвайки бисер да си потроши зъбите. Така че никакви бисери на свини права си.
който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
19 И ето що е осъждението: светлината дойде на света, и човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-07-06 14:22 ]
Публикувано на 07 юли 2005 г. в 10:19:00 ч. от потребител 724
Според мен прошка и презрение са несъвместими, защото ако се съвместяваха щяхме да сме си още в греховете.
Бог ни възлюби и " не пощади" ДОРИ Единиродния Си и Възлюбен Син-Исус Христос, а го предаде на позор, срам отхвърляне и най -тежката кръстна смърт заради нас, човеците " за да не погине никои, които вярв в Него" и да имаме вечен живот.
Това пример за презрение ли е или на любов, която все още не сме осъзнали, защото и аз не бих дръзнал да дам живота си за теб и за когото и да е било друг( за жалост), но искренно се надявам чрез силата и благодатта на Моя учител - Святият Дух това да бъде изработено в мен и в тези, които обичат Исус, та тогава да видим кой ще може да ни спре, защото:
Откровение 12:11
11 А те го победиха чрез кръвта на Агнето и чрез словото на своето свидетелствуване; защото не обичаха живота си до толкоз, щото да бягат от смърт.
За съжаление сега е така, поне при мен - изпитвам гняв, яд и презрение към всеки, който се противи на "здравото учение" и хули Бог по някакъв начин, опитвайки се да Го защитя, макар, че Той няма нужда от адвокати, а Сам е застъпник за всички нас.
После се покайвам и съжалявам, защото съм разбрал, че няма ралика между мен и непознаващия Бог и Словото Му, но все пак се случва.
Затова и чувствам непрекъснатата си зависимост от Святия Дух за Неговите плодове и проявлението им в мислите, думите и делата ми - в живота ми всеки ден![addsig]

Публикувано на 07 юли 2005 г. в 10:51:00 ч. от потребител 1333
Аз мисля, че вие Богоизбрания или Богоизбраната, много сте се объркали !
---------
Главните букви на свидетели не виждам как се свързват с главната мисъл, че човек не може да нарушава приличието и да се вживява в ролята на заместител на Светия Дух, както се опитват да практикуват някой гоорители. Някой хора хора често бъркат святия Дух със себе си което не мисля че е безопасно и желано за Евангелието. - Богоизбрания или Богоизбраната
------
1. Аз не се вживявам в ролята на Святия Дух, а Той играе Главната роля в моя живот ! За Вас не знам как е !
2. Възможно е наистина вие да се бъркате със Святия Дух, което наистина не е " безопасно и желано за Евангелието."
-----------
Тези в деяния бяха ОЧЕВИДЦИ, на възкресението, няма как ние да сме свидетели, като не сме били очевидци на възкресението, нито трябва да ходим до града (Ерусалим), за да Го търсим. Можем да сме свидетели на Святия Дух и неговата сила, не на самото възкресение, което не сме видяли и можем само да вярваме. Както виждате това свидетелсване за духа е доста различно от личното свидетелство, което така и не е ясно какво от нас трябва да покаже и да ли ще е от полза за Евангелието. - Богоизбрания или Богоизбраната
----------
Един въпрос само Господин Богоизбрания или Госпожо Богоизбраната ! На какво възкресение бяха свидетели Апостолите Павел, Стефан, Марко, Лука, Юда, Тимотей, Тит, Прескила, Акила ?????????
Те бяха свидетели за Исус чрез Святия Дух, който говореше и действаше през и чрез тях ! Аз също чрез Святия Дух съм свидетел за Исус и очевидец на смърта и възкресението на Исус !!!
----------
Личното свидетелство не оправдава плътски прояви и непокорство към Святия Дух. - Богоизбрания или Богоизбраната
----------
Естествено, че не оправдава ! Кое "оправдава плътски прояви и непокорство към Святия Дух " ???
----------
Съзнавате ли какво говори този стих? И не мислите ли, че неуместното му цитиране си е направо нещо глупаво, да не споменавам друга дума. Фразата СВОЕТО СВИТЕТЕЛСТВО не означава да свидетелстваш за себе си, а за Духа. Святия Дух не иска да развяваме нашата си лична святост като знане.
СВОЕТО СВИТЕТЕЛСТВО е нещо което се вижда че не разбирате, в откровенията то е повече свидетелство пред Бог. - Богоизбрания или Богоизбраната
----------
Знаете ли уважаеми Господин Богоизбрания или Госпожо Богоизбраната какво значи лично свидетелство ??? Ако не сте го намерили в Библията, ще ви го покажа, съвсем безплатно, а ако и това не ви е достатъчно, ще ви дам още примери !
Деяния:
9:1 А Савел, като още дишаше заплашване и убийство против Господните ученици, отиде при първосвещеника.
9:2 и поиска от него писма до синагогите в Дамаск, че, ако намери някой от тоя Път, мъже или жени, да ги докара вързани в Ерусалим.
9:3 И на отиване като наближаваше Дамаск, внезапно блесна около него светлина от небето.
9:4 И като падна на земята, чу глас, който му каза: Савле, Савле, защо Ме гониш?
9:5 А той рече: Кой си Ти, Господи? А Той отговори : аз съм Исус, Когото ти гониш.
9:6 Но остани, влез в града, и ще ти кажа какво трябва да правиш.
9:7 А мъжете, които го придружаваха, стояха като вцепенени, понеже чуха гласа, а не видяха никого.
9:8 И Савел стана от земята, и когато отвори очите си, не виждаше нищо; и водеха го за ръка та го въведоха в Дамаск.
9:9 И прекара три дни без да види и не яде, нито пи.
9:10 А в Дамаск имаше един ученик на име Анания; и Господ му рече във видение: Анание! А той рече: Ето ме, Господи.
9:11 И Господ му рече : Стани и иди на улицата, която се нарича Права и попитай в къщата на Юда за един тарсянин на име Савел; защото, ето, той се моли;
9:12 и е видял един човек на име Анания да влиза и да полага ръце на него, за да прогледа.
9:13 Но Анания отговори: Господи, чул съм от мнозина за тоя човек, колко зло е сторил на Твоите светии в Ерусалим.
9:14 И тук имал власт от главните свещеници да върже всеки, който призовават Твоето име.
9:15 А Господ му рече: Иди, защото той ми е съд избран да разгласява Моето име пред народите и царе и пред израилтяните;
9:16 защото Аз ще му покажа, колко много той трябва да пострада за името Ми.
9:17 И тъй Анания отиде и влезе в къщата; и като положи ръце на него, рече: Брате Савле, Господ ме изпрати, - същият Исус Който се яви на пътя, по който ти идеше, - за да прогледаш и да се изпълниш със Светия Дух.
9:18 И начаса паднаха от очите му като люспи, и той прогледа; и стана та се кръсти.
9:19 А като похапна, доби сила, и преседя няколко дни с учениците в Дамаск.
22:1 Братя и бащи, слушайте сега моята защита пред вас.
22:2 (И като чуха, че им говори на еврейски, те пазеха още по-голяма тишина; и той каза):
22:3 Аз съм юдеин, роден в Тарс киликийски, а възпитан в тоя град при Гамалииловите нозе, изучен строго в предадения от бащите ни закон.И бях ревностен за Бога, както сте и всички вие днес;
22:4 и гонех до смърт, последователите на тоя път, като връзвах и предавах на затвор и мъже и жени;
22:5 както свидетелствува за мене и първосвещеникът и цялото старейшинство, от които бях взел и писма до братята евреи в Дамаск, гдето отивах да закарам вързани в Ерусалим и ония които бяха там, за да ги накажат.
22:6 И когато вървях и приближавах Дамаск, къде пладне, внезапно блесна от небето голяма светлина около мене.
22:7 И паднах на земята и чух глас, който ми каза: Савле, Савле, защо Ме гониш.
22:8 А аз отговорих: Кой си Ти, Господи? И рече ми: Аз съм Исус Назарянинът, Когото ти гониш.
22:9 А другарите ми видяха светлината, но не чуха гласа на Този, Който ми говореше.
22:10 И рекох: Какво да сторя Господи? И Господ ми рече: Стани иди в Дамаск, и там ще ти се каже за всичко що ти е определено да сториш.
22:11 И понеже от блясъка на оная светлина изгубих зрението си, другарите ми ме поведоха за ръка, и така влязох в Дамаск.
22:12 И някой си Анания човек благочестив по закона, одобрен от всички там живеещи юдеи,
22:13 дойде при мене, и като застана и се наведе над мене, рече ми: Брате Савле, прогледай. И аз начаса получих зрението си и погледнах на него.
22:14 А той рече: Бог на бащите ни те е предназначил да познаеш Неговата воля, и да видиш праведника и да чуеш глас от Неговите уста;
22:15 защото ще бъдеш свидетел за Него пред всичките човеци за това, което си видял и чул.
22:16 И сега защо се бавиш? Стани, кръсти се и се умий от греховете си, и призови Неговото име.
22:17 И като се върнах в Ерусалим, когато се молех в храма дойдох в изстъпление,
22:18 и видях Го да ми казва: Побързай да излезеш скоро из Ерусалим, защото няма да приемат твоето свидетелство за Мене.
22:19 И аз рекох: Господи, те знаят, че аз затварях и биех по синагогите ония, които вярваха в Тебе;
22:20 и когато се проливаше кръвта на Твоя мъченик Стефана, и аз бях там и одобрявах, като вардех дрехите на тия, които го убиваха.
22:21 Но Той ми рече: Иди, защото ще те пратя далеч между езичниците.
26:1 Тогава Агрипа рече на Павла: Позволява ти се да говориш за себе си. И така, Павел простря ръка и почна да говори в своя защита:
26:2 Честит се считам, царю Агрипо, за гдето пред тебе ще се защитя днес относно всичко, за което ме обвиняват юдеите,
26:3 най-вече, защото си вещ във всичките обреди и разисквания между юдеите; затова ти се моля да ме изслушаш с търпение.
26:4 Какъв, прочее, беше моят живот от младини, това всичките юдеи знаят, понеже прекарах отначало между народа си в Ерусалим.
26:5 Защото ме познават от начало, (ако искаха да засвидетелствуват), че според най-строго учение на нашето вероизповедание живеех като фарисей.
26:6 И сега стоя пред съда понеже имам надежда на обещанието, което Бог е дал на бащите ни,
26:7 до изпълнението на което нашите дванадесет племена се надяват да достигнат, като служат на Бога усърдно нощем и денем. За тая надежда, царю [Агрипо], ме обвиняват юдеите!
26:8 Защо да се мисли между вас нещо не за вярване, че Бог възкресява мъртвите?
26:9 И аз си мислех, че трябва да върша много неща против името на Исуса Назарянина;
26:10 което и върших в Ерусалим, понеже затварях в тъмници мнозина от светиите, като се снабдих с власт от главните свещеници, и за убиването им давах глас против тях.
26:11 И като ги мъчех много пъти във всичките синагоги, стараех се да ги накарам да хулят; и в чрезмерната си ярост против тях гонех ги даже и по чуждите градове.
26:12 По която работа, когато пътувах за Дамаск с власт и поръчка от главните свещеници.
26:13 по пладне, царю, видях на пътя светлина от небето, която надминаваше слънчевия блясък, и осия мене и тия, които пътуваха с мене.
26:14 И като паднахме всички на земята, чух глас, който ми казваше на еврейски: Савле, Савле, защо Ме гониш? Мъчно ти е да риташ срещу остен.
26:15 И аз рекох: Кой си Ти, Господи? А Господ рече: Аз съм Исус, Когото ти гониш.
26:16 Но стани и се изправи на нозете си, понеже затуй ти се явих, да те назнача служител на това, че си Ме видял и на онова, което ще ти открия,
26:17 като те избавям от юдейския народ и от езичниците между които те пращам,
26:18 да им отвориш очите, та да се обърнат от тъмнината към светлината, и от властта на сатана към Бога, и да приемат прощение на греховете си и наследство между осветените, чрез вяра в Мене.
26:19 Затова, царю Агрипо, не бях непокорен на небесното видение;
26:20 но проповядвах първо на юдеите в Дамаск, в Ерусалим и в цялата юдейска земя, а после и на езичниците, да се покаят и да се обърнат към Бога, като вършат дела съответствени на покаянието си.
26:21 По тая причина юдеите ме уловиха в храма и се опитаха да ме убият.
26:22 Но с помощта, която получавах от Бога, стоя до тоя ден та свидетелствувам и пред скромен и пред високопставен, без да говоря нищо друго освен това, което пророците и Моисей са говорили, че щеше да бъде,
26:23 сиреч , че Христос трябваше да пострада, и че Той, като възкръсне пръв от мъртвите, щеше да проповядва светлина и на юдейския народ и на езичниците.
26:24 Когато той така се защитаваше, Фест извика със силен глас: Полудял си, Павле; голямата ти ученост те докара до лудост.
26:25 А Павел рече: Не съм полудял, честити Фесте, но от здрав ум изговарям истинни думи.
26:26 Защото и царят, комуто говоря дързостно, знае това, понеже съм убеден, че нищо от това не е скрито от него, защото то не е станало в някой ъгъл.
26:27 Царю Агрипо, вярваш ли пророците? Зная че ги вярваш.
26:28 А Агрипа рече на Павла: Без малко ме убеждаваш да стана християнин!
26:29 А Павел рече : Молил се бих Богу щото, било с малко, било с много, не само ти, но и всички които ме слушат днес, да станат такива, какъвто съм аз, освен тия окови.
26:30 Тогава царят стана, с управителя и Верникия и седящите с тях.
26:31 И като се оттеглиха настрана , говореха помежду си, казвайки: Тоя човек не върши нищо достойно за смърт или окови.
26:32 А Агрипа рече на Феста: Тоя човек можеше да се пусне, ако не беше се отнесъл до Кесаря.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: Popeto on 2005-07-07 05:01 ]