
Времето се изпълни, и Божието царство наближи; покайте се и
повярвайте в благовестието!Истина, истина ви казвам, който слуша
Моето учение, и вярва в Този, Който Ме е пратил, има вечен живот, и
няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота. Защото Бог
толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине
ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот. Който вярва в
Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но
Божият гняв остава върху него.Който вярва в Него не е осъден; който
не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния
Божий Син!
Като знаем все пак, че човек не се оправдава чрез дела по закона, а
само чрез вяра в Исуса Христа, - и ние повярвахме в Христа Исуса, за
да се оправдаем чрез вяра в Христа, а не чрез дела по закона; защото
чрез дела по закона няма да се оправдае никоя твар.Не осуетявам
Божията благодат; обаче, ако правдата се придобива чрез закона,
тогава Христос е умрял напразно.Защото, който опази целия закон, а
съгреши в едно нещо, бива виновен във всичко.Защото всички, които се
облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано:
\"Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в
книгата на закона\". А знаем, че каквото казва законът, казва го за
ония, които са под закона; за да се затулят устата на всекиго, и цял
свят да се доведе под съдбата на Бога. Защото ни една твар няма да се
оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона
става само познаването на греха.Защото грехът няма да ви владее,
понеже не сте под закон, а под благодат. Тогава какво? Да грешим ли,
защото не сме под закон, а под благодат? Да не бъде!Защото, ако
съгрешаваме самоволно, след като сме познали истината, не остава вече
жертва за грехове, но едно страшно очакване на съд и едно огнено
негодуване, което ще изпояде противниците. Някой, който е престъпил
Моисеевия закон, умира безпощадно при думата на двама или трима
свидетели; тогава колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи оня,
който е потъпкал Божия Син, и е счел за просто нещо проляната при
завета кръв, с която е осветен, и е оскърбил Духа на благодатта?А
сега и независимо от закон се яви правдата от Бога, за която
свидетелствуват законът и пророците, сиреч правдата от Бога, чрез
вяра в Исуса Христа, за всички [и на всички], които вярват; защото
няма разлика. Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят
от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението,
което е в Христа Исуса, Когото Бог постави за умилостивение чрез
кръвта Му посредством вяра.И чрез никой друг няма спасение; защото
няма под небето друго име дадено между човеците, чрез което трябва да
се спасим.И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога, чрез нашия
Господ Исус Христос; посредством Когото ние чрез вяра придобихме и
достъп до тая благодат.Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то
не от сами вас; това е дар от Бога; не чрез дела, за да се не похвали
никой.Но когато се яви благостта на Бога, нашия Спасител, и Неговата
любов към човеците, Той ни спаси не чрез праведни дела, които ние сме
сторили, но по Своята милост,та оправдани чрез Неговата благодат, да
станем, според надеждата, наследници на вечния живот!
повярвайте в благовестието!Истина, истина ви казвам, който слуша
Моето учение, и вярва в Този, Който Ме е пратил, има вечен живот, и
няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота. Защото Бог
толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине
ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот. Който вярва в
Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но
Божият гняв остава върху него.Който вярва в Него не е осъден; който
не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния
Божий Син!
Като знаем все пак, че човек не се оправдава чрез дела по закона, а
само чрез вяра в Исуса Христа, - и ние повярвахме в Христа Исуса, за
да се оправдаем чрез вяра в Христа, а не чрез дела по закона; защото
чрез дела по закона няма да се оправдае никоя твар.Не осуетявам
Божията благодат; обаче, ако правдата се придобива чрез закона,
тогава Христос е умрял напразно.Защото, който опази целия закон, а
съгреши в едно нещо, бива виновен във всичко.Защото всички, които се
облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано:
\"Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в
книгата на закона\". А знаем, че каквото казва законът, казва го за
ония, които са под закона; за да се затулят устата на всекиго, и цял
свят да се доведе под съдбата на Бога. Защото ни една твар няма да се
оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона
става само познаването на греха.Защото грехът няма да ви владее,
понеже не сте под закон, а под благодат. Тогава какво? Да грешим ли,
защото не сме под закон, а под благодат? Да не бъде!Защото, ако
съгрешаваме самоволно, след като сме познали истината, не остава вече
жертва за грехове, но едно страшно очакване на съд и едно огнено
негодуване, което ще изпояде противниците. Някой, който е престъпил
Моисеевия закон, умира безпощадно при думата на двама или трима
свидетели; тогава колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи оня,
който е потъпкал Божия Син, и е счел за просто нещо проляната при
завета кръв, с която е осветен, и е оскърбил Духа на благодатта?А
сега и независимо от закон се яви правдата от Бога, за която
свидетелствуват законът и пророците, сиреч правдата от Бога, чрез
вяра в Исуса Христа, за всички [и на всички], които вярват; защото
няма разлика. Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят
от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението,
което е в Христа Исуса, Когото Бог постави за умилостивение чрез
кръвта Му посредством вяра.И чрез никой друг няма спасение; защото
няма под небето друго име дадено между човеците, чрез което трябва да
се спасим.И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога, чрез нашия
Господ Исус Христос; посредством Когото ние чрез вяра придобихме и
достъп до тая благодат.Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то
не от сами вас; това е дар от Бога; не чрез дела, за да се не похвали
никой.Но когато се яви благостта на Бога, нашия Спасител, и Неговата
любов към човеците, Той ни спаси не чрез праведни дела, които ние сме
сторили, но по Своята милост,та оправдани чрез Неговата благодат, да
станем, според надеждата, наследници на вечния живот!