Възстановени архиви > Форуми > Общество > България - Теокрация?

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 01:30:00 ч. от потребител 1366
Направи ми впечатление, че значителен брой от хората, които са гласували в анкетата искат България да бъде теокрация, което анкетата дефинира по следния начин: "използва се закона на Стария завет". Аз съм доста изненадан, че има в наши дни хора, които биха искали да живеят в държава, която се управлява от СЗ закон (и благодарен че анкетата не е представителна за българския гласоподавател
Помислете какво означава това на практика. Първородният син има право на двоен дял от наследството, а дъщерите нямат право да наследяват, освен ако няма мъже наследници. Мъжът може да се разведе с жена си като и връчи разводно писмо (ако намери в нея нещо грозно!) но жената не може да се разведе с мъжа си. Няма митници, полиция - семеството на пострадалия само търси и наказва извършителя на престъпление (дано само този извършител да не кара черен мерцедес с тъмни стъкла). Наказанието "лишаване от свобода" вече не се прилага, но за сметка на това се прилага наказанието бой с пръчки и отсичане на крайници. И така нататък и така нататък. Честно казано подобна позиция ми се струва направо абсурдна.
[addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 07:42:00 ч. от потребител 125
Аз пък съм изненадан как е възможно хората въобще да допускат идеята някой да им взима данъци според както той определи. Пълен абсурд. Робство. Но хората си го харесват. Викат му демокрация и си мислят, че е голяма работа. А то е тотална идиотия. Само смахнат може да си представи, че от система в която взимащият данъците определя размера им може да излезе нещо смислено.
Quote:
|
Първородният син има право на двоен дял от наследството |
|
Е и ако е така какво? Капиталът е по-силен когато е концентриран. Според теб кое е по-добре, един човек с един милион лева или един милион души с по един лев?
Quote:
|
а дъщерите нямат право да наследяват, освен ако няма мъже наследници |
|
Мъжете пък нямат право да раждат. Това защо не го намираш за странно, а другото го намираш? Всеки си има роля в семейството.
Quote:
|
Мъжът може да се разведе с жена си като и връчи разводно писмо (ако намери в нея нещо грозно!) |
|
Чети си Евангелието. Исус отмени тази част от закона. Тя беше само за евреите, защото Господ реши да търпи коравосърдечието им известно време. Тази част не важи за нас. Никой мъж няма право да напуска жена си, освен поради изневяра.
Разбира се! Митниците са най-голяма глупост на земята. Кражба. Робство. Да ги махат.
Законът никъде не е забранил полицията. Просто е оставил контрола над полицията в ръцете на хората. А не като сега. Ти какъв контрол имаш над кварталния си полицай? Никакъв. Това е демокрацията, която ти харесва - гласуваш за партия, която предлага министър-председател, който предлага министър на вътрешните работи, който назначава свои подчинени, които назначават свои подчинени... и така до кварталния полицай. Ти на него нищо не можеш да му кажеш. Ако той е престъпник нищо не можеш да направиш. Не е така в закона на Стария Завет. И по-добре.
Quote:
|
семеството на пострадалия само търси и наказва извършителя на престъпление |
|
Никъде не е забранено на семейството да потърси помощта на обществото (представено от полицията например). Но не е натрапена и корумпираната полицейска власт - ботуш на шията на невинните и оръдие в ръцете на престъпниците (поне ако погледнем българската реалност).
Quote:
|
Наказанието "лишаване от свобода" вече не се прилага |
|
Разбира се. Това е най-тъпото наказание на света. Този човек в затвора първо не е полезен на обществото с нищо така (не работи), второ стои на издръжка на обществото (затворниците се издържат с моите и твоите данъци, не знаеш ли?) и трето въобще не става по-добър в затвора. Най-много да научи някоя нова хитрост там.
Quote:
|
но за сметка на това се прилага наказанието бой с пръчки и отсичане на крайници. |
|
Според теб кое наказание е по-справедливо за изваждане на око? Престой 5 години в затвора на издръжка на данъкоплатците, или изваждане на око? Кое наказание по-би възпряло изваждането на очи?
Quote:
|
Честно казано подобна позиция ми се струва направо абсурдна. |
|
Не, тя си е напълно разумна. Казва ти го човек с признание за разума си. Позицията да изберем някого, който да ни облага с данъци както си поиска, за каквото си поиска и в каквито размери си поиска, е сто пъти по-абсурдна. Тя е робска.
Велин Цанов

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 08:50:00 ч. от потребител 724
Защо не?? То не е лошо да има здрав закон, но къде е Бог в цялата тази работа, или човек със свои сили и средства ще налага този закон? А кога Бог ще се явява и къде ще Му направим обиталище?
А като се направи една груба сметка, че съотношението на силите:
ХРИСТИЯНИ(СЗ) - ЕЗИЧНИЦИ е грубо 1:10, а и не е за пренебрегване и факта, че земята ще се завзема постепенно за Исус,чрез налагане на същия този закон(а за благата вест и дума не става, само заповеди), не знам колко време ще е необходимо, щом като за 2005 години от 12 души проповядващи Христос сега последователите му нямат и 1 милиард??
Аз мисля, че е по-правилно да има "правосъдие" и "милост"
Матей 12:7
7 Но ако бяхте знаяли що значи тая дума: "Милост искам а не жертва", не бихте осъдили невинните
Амос 5:15
15 Мразете злото, обичайте доброто
И установявайте правосъдие в портата;
което се основава на моралната част от закона интерпретирана от Исус.
Така делата сами ще говорят евангелието и ще демонстрират Исус, както и сам Той каза:
Йоан 10:
37 Ако не върша делата на Отца Си, недейте Ми вярва;
38 но ако ги върша, то, макар да не вярвате на Мене, вярвайте на делата, за да познаете и разберете, че Отец е в Мене, и Аз в Отца"
и ще се завладява земята за Господа![addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 08:56:00 ч. от потребител 724
Цанов, Исус не дойде ли да изпълни закона?, а не да го отменя или променя или Той е отменил само някой неща от него?
Ако има и други, би ли ги коментирал?[addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 09:27:00 ч. от потребител 724
Цанов, ти като не гласуваш, мислиш ли че не гласуваш?
Кой според тебе ще управлява, ако не гласуваш??
Тези, които искаш и ТРЯБВА или тези, които не искаш, а ти за успокоение на съвестта си, че не си гласувал, може да критикуваш спокойно наляво и надясно!
А за очите и ваденето им просто ти се чудя, как не си разбрал значението на думата:
М И Л О С Т!!!!! и поучението на Исус и апостолите:
[QUOTE] Римляни 12:21
21 Не се оставяй да те побеждава злото; но ти побеждавай злото чрез доброто.
[/QUOTE]
и
[QUOTE]Матей 5 : 38 Чули сте, че е било казано: "Око за око, зъб за зъб".
39 А пък Аз ви казвам: Не се противете на злия човек; но, ако те плесне някой по дясната буза, обърни му и другата.
40 На тогава, който би поискал да се съди с тебе и да ти вземе ризата, остави му и горната дреха.
41 Който те принуди да вървиш с него една миля, иди с него две.
42 Дай на оногова, който проси от тебе; и не се отвръщай от оногова, който ти иска на заем.
43 Чули сте, че е било казано: "Обичай ближния си, а мрази неприятеля си".
44 Но Аз ви казвам: Обичайте неприятелите си и молете се за тия, които ви гонят;
45 за да бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите, и дава дъжд на праведните и на неправедните.
46 Защото, ако обичате само ония, които обичат вас, каква награда ви се пада? Не правят ли това и бирниците?
47 И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не правят ли това и езичниците?
48 И тъй бъдете съвършени и вие, както е съвършен вашият небесен Отец. [/QUOTE]
Колко примера имаме в Новия завет за такива практики на законодателство в местата, които УЧЕНИЦИТЕ - ПОСЛЕДОВАТЕЛИ на ИСУС ХРИСТОС завладяваха с евангелието????
И тези години на живот под закон на еврейте, колко хора обърнаха към ЮДАИЗМА?
А Благата вест колко последователи спечели за 2000 години?
Кое е печелившото: закона или любовта и благодатта?[addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 10:50:00 ч. от потребител 1156
Кое е печелившото: закона или любовта и благодатта?
-------------------------------------------------------------
Печелившото е Божият закон, който отразява Божията същност, а тя е любов . . .

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 11:21:00 ч. от потребител 1366
До Цанов
Първо нека да уточня, че аз не съм кой знае какъв върл фен на демокрацията, полицията и данъците, но мисля, че от всички налични системи на управление тази за сега, въпреки всичките и трудности е най-добрата.
По-горе изброените примери от СЗ закон бяха произволно избрани, за да демонстрират, колко неприемлив е този закон в наше време. Тези примери могат да бъдат многократно умножени. Същественото е, че всеки закон регулира точно определени обществени отношения и се стреми да постигне определени цели. Така той зависи както от философията и ценноситите, които стоят зад него, така и от състоянието на обществото, където е даден. Обществото на древния Израил през бронзовата и желязната епоха е много различно от обществото днес. То е било патриархално общество, което е потискало жените, позволявало робството и се основава на съществуването на силни родствени и семейни връзки (да дам пак само няколко примера). Всичко това днес е различно. Днешното общество е стигнало до идеята, че робството е нещо лошо (и противно на Божията воля!!!), че жените и мъжете са човешки същества и имат еднаква стойност, макар да имат различни функции в семейството. То също така е загубило силната родствена връзка, характерна за ориенталското патрирархално общество. В този контекст налагането на СЗ закон би приличало на това да ашладисаш маслина върху зеле.
И един последен коментар по отношение на полицията. В древния израил полиция е нямало. Така че ако приложим СЗ закон ще трябва да премахнем полицията. Престъпленията са били посъдни на старейшините при портата (тю да му се не види, то в нашите градове вече и порти няма), а семейството на пострадалия е било единствената група от хора, които са били отговорни да заловят убиеца и да го накажат, когато той тръгне да бяга или да се крие. Такава система може да действа в малко аграрно ориенталско общество, но тя е явно неприложима за глобалния свят в който ние живеем днес, където членовете на едно семейство могат да живеят на хиляди километри един от друг, където работодателите им едва ли ще им дадат отпуска да търчат да заловят престъпника и където има тероризъм и организирана престъпност.
хайде със здраве

[addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 11:37:00 ч. от потребител 724
Как да стане на практика JC-to сега, ане преди 2000 и косур години?[addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 11:38:00 ч. от потребител 184
Хехе...аз за това гласувах за анархия, понеже теокрацията си я бяха написали според собствените си виждания...които няма да ги коментирам...

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 12:06:00 ч. от потребител 1156
Даааа, фордперфектен показва развитие, в първия си пост имаше конкретни точни казуси, Цанов прекрасно му отговори на всичките и показа превъзходството на Божия Закон над човешкия, ето защо форда избягва вече конкретни казуси и навлиза в мътните води на чуто недочуто, казано недоказано . . .
--------------------------------------------
Така той(закона) зависи както от философията и ценноситите, които стоят зад него, така и от състоянието на обществото, където е даден.
---------------------------------------------
Интересна мисъл, да поясня за по бавно стоплящите: днес обществото е безбожно, ценностите са хуманизъм, егоизъм, нечестие следователно законите ни търябва да обслужват гореизброените според перфектние форд . . .
Какво казва Библията: Матей 5:18
18 Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне.
Продължавай в този дух форде, да вземем и Библията ли да попроменим, те разни гейове в Англия май вече публикуваха една такава съблюдаваща и ненакърняваща техните нежни чувства . . .
П.с. Дай конкретни примери и съм готов да ти докажа как във всеки отделен казус Божият Закон е по-справедлив и по-успешен от всяка хуманистична глупост . . .

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 17:15:00 ч. от потребител 343
А аз гласувах за монархия, че то и Божия народ си имаше един цар (Саул, Давид и т.н.), но и Един Цар на царете над него. И този монарх изпълняваше Божия закон, като слушаше Царя, или си понасяше последствията - когато не Го слушаше. [addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 19:56:00 ч. от потребител 1366
JC_to
Аз не мисля, че цанов отговори на който и да било от примерите ми задоволително. Това че "мъжете нямали право да раждат" (те според мен нямат възможност, не право) няма нищо общо с правото на наследяване. В древния свят жената е третирана по-скоро като собственост отколкото като личност. Затова тя няма право да се развежда, няма право и да наследява. Забележи, че в Изход 22:16-17 прелъстяването на несгодена девица се намира в контекста на престъпления против собствеността.
Твърдението, че отрязването на крайник или ваденето на око е по-добро от лишаване от свобода може да предизвика или смях или изумление. За престъпника след излежаването на затвора има възможността за покаяние и започване на нов живот. Ако са ти отрязали ръката си белязан и осакатен до живот. Странното е че християни в днешно време могат да застанат зад подобно дивашко наказание.
За полицията отговорих в предишния си постинг няма да се повтарям.
Най-накрая твоята забележка за състоянието на обществото и ценностите на закона показва, че изобщо не си схванал какво казвам. Когато говоря за състоянието на обществото нямам пред вид дали то е безбожно или благочестиво. Става въпрос за типа взаимоотношения, които съществуват в даденото общество и трябва да бъдат регулирани от закона. [addsig]

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 22:58:00 ч. от потребител 693
fordprefect,кое му е лошото на Божия закон?
Да се постави въпрос защо теокрация,по мое мнение е равнозначно на въпрос защо Бог да управлява.

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 23:06:00 ч. от потребител 693
За радост или за съжаление на някой,до този момент няма друг ориентир за праведен живот освен Библията,а тя доколкото съм запознат с нея обхваща всички аспекти на живота.За да има право на двоен дял първородния,вероятно това не е напразно,както не е напразна нито една от заповедите в СЗ.Сещаш ли се че Бог нареди да не смесват вълна с лен?Определено има смисъл от това - да не се получат обриви от това че човек се поти.Така че според мен СЗ си е добро средство за управление.

Публикувано на 03 юни 2005 г. в 23:47:00 ч. от потребител 1366
На Божия закон нищо не му е лошо и Библията е единственото ръководство за праведен живот - за това спор няма. Но Библията е дадена на църквата, за да знаят християните как да живеят, а не на държавата, за да регулира отношенията в обществото. СЗ закон е бил даден на народа на Израил и той не е директно (подчертавам) директно приложим за нас днес дори и като отделни вярващи, да не говорим като общество. [addsig]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 00:44:00 ч. от потребител 977
FordPerfect,мисля, че допущаш сериозни грешки в аргументаЦията си.
Quote:
|
Но Библията е дадена на църквата, за да знаят християните как да живеят, а не на държавата, за да регулира отношенията в обществото. СЗ закон е бил даден на народа на Израил и той не е директно (подчертавам) директно приложим за нас днес дори и като отделни вярващи, да не говорим като общество.
|
|
Какво ни казва Матей 4:4 "Не само с хляб ще живее ЧОВЕК, но с всяко слово, което излиза от Божията уста".
Библията е категорична- не казва ХРИСТИЯНИН, а ЧОВЕК.БОг казва в словото си, че БОжият закон е стандарт за живот за всеки, и за християнина, и за езичника. С твоите постинги ни твърдиш неща, които са чиста ерес. Ако Божият закон е лош и неприложим, тогава според теб излиза, че дявлоският /езически/ закон е по-праведен свят и добър !?!?!?!БОГ е БОГ на цялата вселена и цялата вселена в историята се движи по БОЖИЕТО ПРОВИДЕНИЕ!!!!!!
Християнството не е културномасова работа на заблудени религиозни душици. Бог ни призовава в Маея 28:19-20 да отидем и да научим НАРОДИТЕ ( не само църквите) да пазят всичко, което ХРИСТОС ни е ЗАПОВЯДАЛ !!!!
И така БИблията и БОЖИЯТ ЗАКОН са дадени за всяка една институция - църква, семейство и държава. Божият закон е даден като вечен стандарт за живот на всички (не само на Израел) и той представлява разгърната форма на 10-те Божии заповеди. В морален аспект той е напълно приложим както за всеки индивид така и за цялото общество. Този закон е вечен и валиден през цялата история.
Quote:
|
Помислете какво означава това на практика. Първородният син има право на двоен дял от наследството, а дъщерите нямат право да наследяват, освен ако няма мъже наследници. Мъжът може да се разведе с жена си като и връчи разводно писмо (ако намери в нея нещо грозно!) но жената не може да се разведе с мъжа си. Няма митници, полиция - семеството на пострадалия само търси и наказва извършителя на престъпление (дано само този извършител да не кара черен мерцедес с тъмни стъкла). Наказанието "лишаване от свобода" вече не се прилага, но за сметка на това се прилага наказанието бой с пръчки и отсичане на крайници. И така нататък и така нататък. Честно казано подобна позиция ми се струва направо абсурдна.
|
|
А това, направо е върха. FordPerfect ни показва, че не познава добре БОЖИЯТ ЗАКОН. Нещо повече, той скърби по разбойнически организации като МИТНИЦИТЕ /съвременните пътни разбойници лицензирани от държавата/ и ЗАТВОРИТЕ /учебно заведение за разбойници/. Един конкретен въпрос: Кое е хубавото и полезното на митниците ВЪОБЩЕ ????? и последен въпрос Какво полезно е постигнато чрез затвора или така нареченото наказание "лишаване от свобода" ? Освен обмяна на опит между пристъпниците друг резултат не виждам. А какво мислиш за смъртното наказание и то също е БИБЛЕСЙКА МЯРКА препоръчна от БОГА??
Аз мисля, че днешното бюрократично право, което защитаваш с неговите закони е АБСУРДНО, а не Божият закон както твърдиш.И така това, което FordPerfect ни пробутва е ХУМАНИЗЪМ, а не ХРИСТИЯНСТВО.
[ Това съобщение беше редактирано от: Jeremia on 2005-06-03 17:46 ]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 00:58:00 ч. от потребител 60
Аз си мисля, че fordprefect никога досега не се е замислял относно приложението на Божият Закон в обществен план. Това е резултатът от инфантилното поучение върху Евангелието. Нека бъдем търпеливи към хора като него, пък дано биха се замислили върху това кой е най-справедливият закон за едно човешко общество - това което обществото само си измисли като закони или ...?
---
Боже, отвори ни очите на разума да познаем твоето Слово, чрез което си основал света и всичко в него, поставил си и законите и уредбите, така че всичко да прославя Твоето свято име, а сега си го записал и в сърцата на верните си, така че съвсем да не се отделят от него.
[ Това съобщение беше редактирано от: IvoBG on 2005-06-03 17:59 ]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 01:32:00 ч. от потребител 1366
Твърде е възможно да не се е замислял за приложението на Божия закон в обществен план. Но пък от друга страна може и да се е замислял. Кой знае? Но при всички положения търпението е хубаво нещо. Нека бъдем търпеливи към хора като мен.
Така, а сега на темата. Основната грешка на Jeremia е, че не прави разлика между Божието слово и Старозаветния закон. Божието слово е вечно, докато СЗ закон е демонстрация на практика как това слово се прилага в една определена култура в определен исторически период. Това не означава че законът е лош - той просто не е приложим за всички култури и епохи във вида в който го имаме.
От друга страна принципите и ценностите, които стоят зад конкретните разпоредби на закона са общовалидни и могат да служат за указание когато се правят закони в наше време. За това аз съм за. Но да искаме по подобие на Исляма да направим Евангелска република, където вместо Шериата да се прилага Моисеевия закон - това не ми се струва, че Бог ни е призовал да правим.[addsig]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 02:20:00 ч. от потребител 60
Мдааа,
Търпение и само търпение.
Quote:
|
...Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците; не съм дошъл да разруша, но да изпълня. Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне... (Мат.5:17,1 |
|
Quote:
|
Идете, прочее, научете всичките народи, и кръщавайте ги в името на Отца и Сина и Святия Дух, като ги учите да пазят всичко що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас през, всичките дни до свършека на века. (Мат.28:19,20) |
|
Сега остава да разберем какво мислят хора като fordprefect за "принципите и ценностите, които стоят зад конкретните разпоредби на закона" - какви са те, как да се прилагат в днешно време в личен, семеен и обществен план?[addsig]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 02:27:00 ч. от потребител 303
Здравей Фордпрефект,
Явно си нов тука и си изпуснал големите дебати с групичката на теономистите. Като за начало можеш да прегледаш тази статия, относно доктрината на теономистите (доминионизма, царството сега, реконструкционизма):
Корените на една нова "Християнска" Инквизиция
Правилно си забелязал, че тази група хора не могат да направят разликата между Божието Слово и Старозаветния Закон. Опитвайки се да наложат същите Старозаветни изисквания на закона те избирателно приемат или отмахват дадени заповеди и наредби от Старозваетния Закон даден на Израил. Това обаче, което не могат да разберат е че ЗАКОНА е цялостен и никой не може да го разделя на "валидни" част и "невалидни" части - този който иска да пази закона - трябва да пази ЦЕЛИЯ ЗАКОН - нещо, което те отхвърлят.
Веднага ще се повдигне обвинение в антиноминизъм - т.е. беззаконие, и това ще стане понеже не се схваща духовната същност на Вечния Закон, който закон е от основаването на света, а именно "Обичай Бог с цялото си сърце, ум, сила и душа и обичай ближния както себе си". А за това, че този вечен закон е познат и на езичниците пише и ап. Павел, който в Римляни 1-ва глава изяснява, че този закон е записан в съвестта на всеки човек. Друг е върпоса до колко се подчинява човек на този закон записан на съвестта.
Друга грешка която тепърва ще виждаш е, че се обърква Божия Дом със света. Бог няма завет сключен с света. Бог има завет сключен с Божия Дом - Новия Завет.
Друго поведение което ще видиш е, че те ще обвиняват за всичко държавата - тя е виновна, според тях, че всичко е толкова зле. А като се замислиш ще видиш че държавата и църквата са две отделни неща - едното включва и езичниците, а другото е Божия Дом - само за Божиите синове. Църквата и нейните цели се разминават с тази на държавата - целта на църквата е спасение на души за вечността, целта на държавата е внасяне на ред в настоящия свят.
Сега съвсем накратко нахвърлям мисли, след което не се съмнявам че тези мисли ще бъдат изцяло отхвърлени от поборниците на старозаветния ред.
Поздрав
P.S.
За да не се объркат четящите ще допълня
1. че цялата Библия е Божието Слово. Всяко Божие Слово е дадено в конкретен контекст и има различна валидност както във времето така и върху хората за които се отнася. Има Слово дадено за конкретни хора, има Слово дадено за конкретни нации, има Слово дадено за конкретни времена и събития. Но всички тези "Слова" имат вечна стойност поради това, че разгледани в своя си контекст те изясняват кой е Бог и служат за наша поука за нас християните.
2. Новия завет не е сключен директно с Божия Дом - църквата. Завета е сключен между Бог Отец и Христос - единствения син и наследник на всичко. Ние като християни имаме участие в този Завет чрез и във Христос. Във Христос ние сме съ-осиновени и ставаме съ-наследници и като цяло ставаме съ-участници на благословенията на Завета, които благословения Бог обеща на Авраам.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: vale on 2005-06-03 19:52 ]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 02:56:00 ч. от потребител 1366
Здрасти Вале,
Мерси за статията. Доста интересна, макар и малко крайна. Но ако и само половината неща, които пише вътре са верни - лоша работа. Е поне обяснява доста от поведението и манталитета тук.
Ще чакам да видя тенденциите, за които говориш. Но за тая работа, както вече стана дума тук се иска търпение. Или както казват там при вас "patience is its mother"[addsig]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 03:00:00 ч. от потребител 504
Да Вале отхвърлени

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 03:03:00 ч. от потребител 1366
Иво,
Какво мислят "хора като fordprefect" аз не знам. Освен да ги чакаме са се появят и да кажат, друго не мога да предложа.
А що се отнася до мен, аз мисля следното. Недей да ме стреляш с разни стихчета. Ако имаш нещо да кажеш формулирай го със собствени думи, доколкото ти стигат възможностите. Всички имаме Библии и си ги четем от време на време.
Сега само да ти начеша крастата и аз ще ти цитирам едно стихче, за да сме така да се каже квит, но те предупреждавам, че ми е за последно:
------------
и като изличи противния нам в постановленията му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста
--------------
сигурен съм, че ще се сетиш от къде е.[addsig]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 05:10:00 ч. от потребител 125
Quote:
|
Първо нека да уточня, че аз не съм кой знае какъв върл фен на демокрацията, полицията и данъците, но мисля, че от всички налични системи на управление тази за сега, въпреки всичките и трудности е най-добрата. |
|
А така - дойдохме си на същественото. А то е, че просто нямаш алтернатива. Божия Закон не бил добър за нашето време, ама и демокрацията не била... и какво сега? Бог е направил един свят в който не може да има добър закон? Този свят никога няма да стане добър, защото най-малкото няма добра система за управление на държавата?
Много е лесно да критикуваш, но без да дадеш алтернатива думите ти са непотребни.
Кажи ни сега какви трябва да са законите?
Трябва ли да има митници или не? Трябва ли избраници на народа да определят размерите на данъците? Крадецът в затвора ли трябва да седи или да изплати 4- или 5-кратно откраднатото? Убиецът в затвора ли трябва да седи или да бъде екзекутиран?
Това са конкретните въпроси на законодателството. По тях Стария Закон категорично предлага най-добрите алтернативи. По тях ти не предлагаш никакви алтернативи. Само шикалкавиш за някакви си синове и дъщери... кой те излъга, че Стария Завет третира жената като собственост? За убийство на жена наказанието е смърт, така както и за убийството на мъж. Кой те излъга, че Стария завет забранява полицията? Не я забранява. В древния Израел не са имали нужда от нея. Ако ние счетем че е редно да я имаме, това е наше право. Стария Завет никъде не ни го отнема.
Само си измисляш някакви псевдо-клаузи на Закона и си ги оборваш колко били лоши... само дето тях ги няма в него!
А по конкретните въпроси за смъртното наказание, затвора и данъците си мълчиш. И какво сега? Убеди някого, че теокрацията била абсурдна, а демокрацията не?!
Велин

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 05:14:00 ч. от потребител 125
А иначе ако си заинтересован в какво вярваме, недей да четеш инфантилни статийки, пълни с неверни псевдо-факти и лъжи, а прочети нещо по-сериозно:
Въведение в Християнската Реконструкция
Ако искаш да разбереш в какво вярват реконструкционистите редно е да прочетеш нещо писано от тях, а не това което тези дето ги мразят пишат, че реконструкционистите били казали. Просто едното е от първа ръка, а другото е от трета.
Велин

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 08:13:00 ч. от потребител 1366
За това, че трябва да се чете от първа, а не от трета ръка съм напълно съгласен и ти благодаря за линка. Ще го прочета по-късно обаче, защото цяла нощ не съм спал и умирам пред компютъра.
Сега на кратко само ще ти отговоря на въпросите, които ми задаваш. На твоите въпроси "трябва ли да има..." отговорът ми е във всички случаи "да". Въпреки липсата ми на всякакви симпатии както към българския парламент, така и към полицията, пък да не говорим за митниците, не виждам по-добра алтернатива и не виждам как обществото ни би могло да функционира без тях.
"Трябва ли да има избранници на народа" - ами малко по-надолу казваш, че въпреки че в СЗ няма полиция ако "ние счетем че е редно да я имаме, това е наше право". Много интересно кои сме "ние" и как "ще го счетем" ако нямаме "избранници". На площад Батенберг като атиняните едно време ли ще се събираме? Или?
Сега по отношение на полицията малко ме обърка. Аз мислех че СЗ закон е съвършен. А изведнъж се оказва, че ако ние решим, ще започнем да го дописваме. Ако решим можем да имаме полиция. Значи все пак има нужда от някакво законодателство?
Както вече си разбрал предполагам не съм привърженик нито на сеченето на крака и ръце нито на смъртното наказание. Извинявам се за тази липса на кръвожадност, за свое оправдание мога да кажа само, че я компенсирам с друго недостатъци на характера си.
И накрая НАЙ ВАЖНОТО. Не аз не предлагам алтернативно държавно управление и не смятам това за необховимо. Причината е, че не очаквам този свят "някога да стане добър" както явно ти очакваш. Докато той се населява от грешни, злобни и властолюбиви хора, каквито сме всички ние без изключение ("грешни" на по-извисен богословски език) нито старозаветни закони, нито убиване с камъни и вадене на очи ще помогне кой знае колко. За себе си аз очаквам завръщането на Господ Исус, когато ще има истинска теокрация и съвършен свят.
[addsig]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 09:32:00 ч. от потребител 141
[ Това съобщение беше редактирано от: Radoslava on 2005-06-04 02:33 ]

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 09:39:00 ч. от потребител 977
Quote:
|
Основната грешка на Jeremia е, че не прави разлика между Божието слово и Старозаветния закон. Божието слово е вечно, докато СЗ закон е демонстрация на практика как това слово се прилага в една определена култура в определен исторически период. Това не означава че законът е лош - той просто не е приложим за всички култури и епохи във вида в който го имаме.
|
|
FordPrefect, след като не правя разлика между Божието слово и Старозаветният закон, а ти правиш тогава ти смяташ ли, че Старозаветният закон НЕ Е Божие слово? От следващото ти изречение разбрам, че смяташ точно това, след като "СЗ е демонстрация на практика на това как това слово се прилага в една определена култура ....".
Хайде сега да ни кажеш кое от Библията е Божие слово СПОРЕД ТЕБ и кое НЕ Е. Според мен, Свещенното Писание или записаното Божие Слово се състои от ВСИЧКИ книги на Стария и Новият завет и ние трябва да приемаме авторитета на цялото БОжие слово и да му се покоряваме.
И така, след като СЗ е демонстрация на практика как Божието слово се прилага в една определена култура, то тогава КОЕ Е БОЖИЕТО СЛОВО валидно за всички???
Може би ще имаш малко по-различно мнение по въпросите ако отделиш време и прочетеш малко сериозна литература. Мога да ти препоръчам един сериозен труд на д-р Гари Норт по повод на казусните закони на Библията.
Средство за господство - Казусните закони на Изход
Това е доста дебела книга (1170 страници) и мисля, че би ти помогнала ако наистина се интересуваш сериозно и непредубедено.

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 13:37:00 ч. от потребител 977
Повечето християни казват, че твърдо вярват, че Библията има отговори за всяка област от живота. Тогава някой ги пита относно политиката и икономиката. Гробно мълчание.
Защо? Ако християните са толкова уверени, че Библията е Божието Слово, защо са толкова объркани относно това, което Библията казва за кризите на съвременния свят? Светът очевидно е изправен пред социални, икономически и политически кризи, които са по-лоши от каквото и да било нещо след Потопа. (Ядрената война е добър пример за това.) Той също показва технологични постижения, които могат да донесат благосъстояние, за което не сме и сънували.
Какво ни казва Библията за основите на благосъстоянието? Какво ни казва за Божия съд в историята, както позитивен (благословения), така и негативен (проклятия)? Какво ни казва за това какво обществата трябва да правят, за да придобият Божиите благословения и да избягнат проклятията? Малко християни имат някакъв отговор. Те са напълно невежи относно правните принципи на Библията. Не знаят откъде да започнат. Би трябвало да имат поне някаква представа, но те нямат. Никога не са били учени да мислят юридически.
Всички християни са чували за Десетте Заповеди. Някои от тях дори знаят къде в Библията се намират тези заповеди. Едното място е в Изход 20. (Другото е във Второзаконие 5.) И така, къде мислите, че можем да намерим Божиите правила и постановления за себевладение, семейно управление и държавно управление?
Какво ще кажете например за Изход 21? Именно там се намират казусните закони на Изход. Също и в Изход 22 и 23. Три кратки глави, плюс няколко правила и постановления в останалите осемнадесет глави - и все пак вижте големината на тази книга!
Божият Закон не прахосва думите. Той се занимава със сърцевината на проблемите. Хората могат да се обърнат към Божия Закон с увереност, че там могат да намерят принципите на справедливостта. Могат също да бъдат уверени, че тези принципи, когато бъдат спазвани в обществото, ще доведат Божиите благословения в историята. Но християните са изгубили увереността си в Божия Закон. Затова, когато бъдат запитани да дадат отговори на проблемите, пред които е изправено всяко общество в историята, те са като вцепенени. Не знаят накъде да се обърнат.
Средство за господство им казва накъде да се обърнат: към казусните закони на Изход. Именно там Бог за първи път дава на Своите хора подробностите на заветната справедливост. Той току-що ги е освободил от робство. Дава им Обещаната земя. Всичко, което трябва да правят, е да потвърдят своята вярност към Него и да спазват Неговия Закон. Както християните днес, първо те потвърдиха вярността си, а след това пренебрегнаха закона Му. Също както християните днес, те се оказаха скитащи в пустинята.
Идва време, когато скитането трябва да престане. Когато е време в историята Божият народ да остави пустинята и да влезе в Обещаната земя, Бог ги призовава да се върнат към Неговия Закон. Той ги призовава да вземат средството за господство.
Вие също сте призовани да вземете средството за господство. Може би този път християните ще се научат да го използват. Можете да започнете със Средство за господство.
Казусните закони на Изход? Всъщност, какво е казусни закони? За какво се използват в съвременния свят? Какво общо имат с Църквата на Исус Христос?
Казусните закони са конкретни приложения на една или повече от Божиите Десет Заповеди в конкретни области от живота. Казусните закони са практическото изпитание за онези, които твърдят, че правят всичко, което могат, за да спазват Десетте Заповеди. Дали нашите политически ръководители ни насърчават да почитаме Десетте Заповеди като спазваме казусните закони, или да нарушаваме Десетте Заповеди като пренебрегваме казусните закони?
В продължение на повече от три века и американските християни, и хуманистите са съгласни в едно нещо: няма нужда да се налагат тези закони. В най-добрия случай трябва да се налагат само "моралните закони" на Библията. Какви са тези "морални закони"? На практика те са законите, с които гласоподавателите са свикнали и са доволни от тях. Хората обикновено кръщават съществуващото положение с името "Божии морални закони."
Бог не е за подиграване. Обществата, които смятат, че са прогресивни като пренебрегват конкретните постановления на Божия закон, откриват, че не могат да постигнат справедливост. Отделните хора се оказват в ръцете на неправедни владетели. Те търсят свобода от Бога, но получават робство под хора.
Днес абортите са узаконени. Християните подозират, че в това има нещо лошо, но не знаят какво. Не им е било казано, че абортите са забранени в казусните закони в Изход.
Днес на пияните водачи на автомобили се издават актове и те са отново на пътя след няколко часа. Ако се налагат казусните закони на Изход, пияните водачи на автомобили ще бъдат съдени и глобявани за наранявания, а в случай на убийство ще им бъдат налагани смъртни наказания. Няма такова нещо като "произшествия" за пияните водачи.
Днес престъпниците рядко биват съдени, а онези, които са осъдени, получават намалени или условни присъди. Само рецидивистите отиват в затвора за няколко години, като жертвите им остават още по-бедни (техните данъци плащат разходите за затворите). Ако се налагаха казусните закони на Изход, престъпниците щяха да бъдат принуждавани да плащат обезщетение към жертвите.
Днес от една страна страдаме от замърсявания, а от друга от централни бюрократи, които могат да съсипят някой частен бизнес поради обвинение, че причинявал рак, но без никакви научни доказателства. Ако се налагат казусните закони на Изход, местните общини могат да определят нивата на замърсяване, които са готови да търпят, и по този начин да оставят местния бизнес да работи.
Днес централната банка манипулира националната валута по собствено решение, а търговските банки ускоряват този процес, което създава първо растеж, а след това кризи и рецесия. Ако се налагат казусните закони на Изход, няма да има кредитни декретни пари за създаване на масова инфлация или масова депресия.
Въпреки това казусните закони на Изход се отхвърлят без да бъдат взети предвид. Казвани се, че "Съвременното общество не може да управлява от законовия кодекс на едно първобитно номадско племе." И кой го казва? Същите тези хора, които ни казват, че се нуждаем от все повече политически реформи поради неспособността на държавата да осигури справедливост.
Справедливостта съществува от 3,400 години, но хората постоянно я отхвърлят и възприемат измислиците на собствените си умове. Те следват собствените си месиански сънища и видения и пренебрегват казусните закони на Изход. Те приемат, както правят хуманистите, че всичко, от което се нуждаем за да добием справедливост, е сами да разсъждаваме, за да открием правилния път за управление на обществото. Християните се обръщат към гръцката философия вместо към книгата Изход, за да търсят справедливост. но не намират справедливост. Нито пък са я намерили древните гърци.
В "Средство за господство" д-р Гари Норт изследва в подробности значението на казусните закони. Как са действували в древния Израел? Какви морални и правни принципи стоят в основата на всеки от тях? Как са се променили с идването на Исус Христос? Как могат да се прилагат днес?
Средство за господство описва в големи подробности начина, по който светът действува в Божието царство в историята по Божия открит закон. Тази книга показва как съдиите и съдебните заседатели са длъжни пред Бога да раздават правосъдие и разкрива обещанията, които Бог отправя към онези общества, които почитат Неговото слово.
Но Средство за господство е също и предупреждение. Предупреждение към онези хора и общества, които вярват, че могат да презират всекидневно Бога като пренебрегват Неговите изисквания за справедливост. Книгата предупреждава за негативните санкции, които Бог в крайна сметка налага срещу всички общества, които обръщат гръб на Неговите постановления. Той дава милост в историята, но също налага и съд.

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 14:24:00 ч. от потребител 1329
До,Jeremia!
Биждам,че си много навътре в нещата.Не е четка,а завист.Аз правя първите си крачки.Но ме спaси един принцип,които нося със събе си,откакто съм повярвал.Ако искаш да познаеш "нещо" дали е истина не бъди предубеден.
Ако Бог ми даде дни,няма да се спра пред нищо,за да отида колко се може най-далече и най дълбоко.
Започнах от тука.И ти ще си ми свидетел след години.Нещо,като кръсник.
"Движението за Християнска реконструкция работи за възстановяване на библейските истини в Църквата - Божието върховенство в спасението, непогрешимия авторитет на Библията, непроменимата валидност на Божия Закон, победата на Благовестието в историята и на земята, заповедта за господство, която Бог е дал на Своя народ. Тази малка книжка дава обобщение на тези библейски истини с библейски стихове в подкрепа, както и препоръчана литература за по-нататъшно изследване."
Въпросът не е:-Познаваема ли е истината?А дали искаме да я познаем!
И тогава,много въпроси биха отпаднали.
"Затова Моите люде са закарани в плен, -
Защото нямат знание;
Па и почтените им мъже умират от глад,
И множеството им съхне от жажда,
Затова става преизподнята по-лакома,
И отвори чрезмерно устата си;
И в нея слизат славата им,
И множеството им, и великолепието им,
И ония, които се веселят между тях.
И навежда се долният човек,
И унижава се големецът,
И очите на високоумните се навеждат;
А Господ на Силите се възвишава чрез правосъдие,
И светият Бог се освещава чрез правда.Исаия 5:13-16

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 19:07:00 ч. от потребител 1227
И без да се исползват сложни думи, животът поставя въпроси, които не могат да се заобикалят. Тоест и заобикалянето им е също, отговор по необходимост. Всички отговарят на тях, всеки ден, от сутрин до вечер: всики ходи в магазина, всеки се ражда в семейство, от майка и баща, всички за да продължат съществуването си се хранят с материална храна, която трябва да доставят, а някои и за други, всички оперират с финанси, работят предоставят на свободния пазар своето време, умения срещу храна, дрехи, обувки, покрив, влизат в правни взаймоотноения, създават семейства и т.н. Чрез отговора на тези въпроси нашата духовна същност придобива видимост. Това не са сложни въпроси.
И точно тук много наричащи се християни, се опитват да скрият грозната си духовна същност като казват, че между видимото и невидимото няма връзка, че видимото е временно и неважно, и че "духовното" е важното. Найстината видимите неща са временни и те отразяват това което се вижда от нашата личност. И това е страшното за някои, защото зад думите и стиховете можеш да се скриеш, но зад делата и плодовете не. Затова и закона наказва видимите проявления.
Това е част от раздвоението, медицински термин "шизофрения". Исус използваше думата лицемерие, казваше че това се прави умишлено, тук се използва по-мекият термин раздвоение, за да покаже, че се прави от незнание.
Това раздвоение е една от страните на едно голямо личностно раздвоение. То започва от Божието слово, проявява се в ежедневието, в отношенията с другите, в материалните отношения, семейните отношения, и стига до всяка част на личността-философия, интереси, искуство, психология и т.н.
Тъй като от Божието Слово започва всяко единство, затова този сайт тук последователно и разностранно внася яснота в мъгливата българска срамежлива тема - теологията. Познанието за Словото

Публикувано на 04 юни 2005 г. в 19:36:00 ч. от потребител 60
fordprefect,
Quote:
|
Сега само да ти начеша крастата и аз ще ти цитирам едно стихче, за да сме така да се каже квит, но те предупреждавам, че ми е за последно: |
|
Ами не сме квит - няма как да сме, или единия е прав или другия. Или Божият закон е валиден и днес - или не. Не правиш ли голяма грешка като цитираш нещо извън неговият контекст?
За непредубедения читател е ясно, че Божието Слово не може да си противоречи твърдейки от една страна, продължаващата валидност на Божият Закон, а от друга - неговото прекратяване. Следователно отговора се крие в контекста на думите, които на пръв поглед си противоречат (особено когато бъдат вадени от контекста им).
Едно е да говорим за Божият закон като средство за спасение, друго е да говорим за него като стандарт за праведен живот. Явно е че само жертвата на Христос спасява, но също толкова явно е че има само един стандарт за раведен живот - Божият закон.
Пишеш в друг пост:
Quote:
|
И накрая НАЙ ВАЖНОТО. Не аз не предлагам алтернативно държавно управление и не смятам това за необховимо. |
|
Тогава за какво изобщо отвори тази тема? След като ти нямаш алтернатива на държаваното управление, значи предпочиташ варианта на езичниците, които не познават Бога, нито неговият справедлив закон. Не трябваше ли християните да са квас в този свят, та всичко да доведат до послушание на Бога, чрез Благовестието? Нима има области от човешкият живот, които Благовестието няма сила да закваси? Явно е че наистина не си мислил по този въпрос... По добре наистина да почетеш това, което Jeremia ти препоръча...
[ Това съобщение беше редактирано от: IvoBG on 2005-06-04 12:37 ]

Публикувано на 05 юни 2005 г. в 19:52:00 ч. от потребител 125
Quote:
|
Сега по отношение на полицията малко ме обърка. Аз мислех че СЗ закон е съвършен. А изведнъж се оказва, че ако ние решим, ще започнем да го дописваме. Ако решим можем да имаме полиция. Значи все пак има нужда от някакво законодателство? |
|
Библията никъде не забранява законодателството. Никъде не забранява на хората в една община, да забранят слушането на силна музика в 2:00 през нощта, например.
Библията обаче забранява налагането на закони, които противоречат на Десетте Божии Заповеди. Един въпрос: смяташ ли, че държавата трябва да се подчинява на Бога? Ако да, как точно го прави държавата, ако не като спазва Десетте Заповеди? Или ти мислиш, че Десетте Заповеди не са валидни днес?
Така, кажи сега, митниците не са ли в противоречие с "не кради"? Някой си (та бил той и избран от мнозинството) решава да вземе парите на друг. Това е кражба. Това е противно на Божия Закон.
Демокрация означава управление на народа. Точка. Няма го Бог в тази работа. Няма неотменими правила на които този народ да трябва да се подчинява.
Теокрацията не отрича правото на хората да правят закони, стига те да не противоречат на "конституцията" - Десетте Божии Заповеди.
Ти явно си против това. Явно не искаш държавата да се подчинява на Десетте Заповеди. Защо?!
Последно: относно "милостта" към хора, които секат ръце и крака и вадят очи (защото това наказание е именно за такива хора), препоръчвам ти следната статия:
Смъртното наказание: Противоречи ли то на Божията милост?
Велин
P.s. Няма нужда да се извиняваш за липса на кръвожадност, а за липса на милост към бъдещите жертви на убийците и на хората, които секат ръце и крака и вадят очи. И трябва да се извиняваш не на мен, а на майките, съпругите и децата на хората, убити от убийци пуснати на свобода. Както и на данъкоплатците, които хранят тези убийци докато са в затвора. Но теб явно не те е грижа за тях, а повече ти пука за тези дето секат ръце и крака и тези дето вадят очи на невинни.

Публикувано на 05 юни 2005 г. в 21:46:00 ч. от потребител 1329
Като се изуча и дoйда в България ще я променим/реконструкционистите/за 30 дни.Вервайте ми!