Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Природно или неестествено

Публикувано на 27 октомври 2003 г. в 10:51:00 ч. от потребител 365
Понеже в доста теми се казва кое е природно и кое естествено за човешкия род като де дават цитати от Библията, бих искал да коментирате следното.
Бих искал да коментирам коментарите на г-н Тинчев по този начин.
Цитирам Коринтяни I, Глава 11:
13. Разсъдете сами в себе си: прилично ли е жена да се моли Богу гологлава?
14. Нали и самата природа ви учи, че е безчестие за мъж, ако си оставя коса?
Ако сте забелязали, почти всички свети отци, и попове, и монаси имат дълги коси. Какво да мислим за тях в този случай???

Публикувано на 27 октомври 2003 г. в 17:29:00 ч. от потребител 146
каквото четеш.

Публикувано на 27 октомври 2003 г. в 18:53:00 ч. от потребител 7
В оригиналния текст на гръцки преведената на български дума "безчестие" е "атимия" и няма връзка с думата нечестие (неправедност), а означава срам, непочтеност, укор.
Думата гологлава няма нищо общо с буквалното "гола глава", защото "акатакалуптос" (от гръцки) означава "непокрита", а не гола.
Важното е обаче, че в стих 2 Павел сам казва, че това е предние (традиция) дадени чрез него, в стих 16 казва, че това не е толкова важен въпрос, за който си заслужава, човек да спори и да се препира.
- - - - -
*Думите от гръцкия оригинал на Новия завет са взети от
Компютърна Библия на CD[addsig]

Публикувано на 27 октомври 2003 г. в 19:14:00 ч. от потребител 365
Тинчев, браво. ей такова тълкуване никой не може да измисли даже

))
Та нима Бог не критикува непочтеността. И нима атимия наистина не означава безчестие?
Какво било важното. В тих 2 павел казва:
2. Похвалявам ви, братя, че ме помните за всичко и държите преданията тъй, както съм ви ги предал.
Именно, че това е предание, предадено от него, но не той го е измислил, а Бог.
А стих 16:
16. Обаче, ако някой иска да се препира, ние нямаме такъв обичай, нито църквите Божии.
И къде се казва тука, че това не е толко важен въпрос.

Публикувано на 27 октомври 2003 г. в 19:59:00 ч. от потребител 7
SM, казваш:
Quote:
|
Та нима Бог не критикува непочтеността |
|
Да, Бог критикува и не одобрява непочтеността, но тук по-скоро става дума за почит от хора, а не от Бога. Никой не желае да бъде отхвърлен или непочетен в обществото, в което живее. В наши дни, ако си жена и носиш забрадка, дълга или къса коса и т.н. определено, това няма да означава нищо за хората около теб, нито пък ако си мъж и имаш дълга коса. Това няма да доведе до по-малко или повече почит към теб. Явно е обаче, че преди не е било така. В закона никъде не се се казва жената да бъде с покрита глава, но явно че това е човешко предание, което се е наложило в тогавашната култура. Подобни са измиването на ръцете до лактите след пазар, почистването на прибори и т.н. които дори Исус критикува.
Марко 7:1-9
1 Събират се при Исуса фарисеите и някои от книжниците, които бяха дошли от Ерусалим,
2 и бяха видели, че някои от учениците Му ядат хляб с ръце нечисти, сиреч, немити.
3 (Защото фарисеите и всички юдеи, държейки преданието на старейшините, не ядат ако не си умият ръцете до лактите;
4 и когато се връщат от пазар; не ядат ако се не умият. Има и много други неща, които са приели да държат, - измивания на чаши, шулета и медни съдове [и одрове]).
5 И тъй, фарисеите и книжниците Го запитват: Защо не вървят Твоите ученици по преданието на старейшините, но ядат хляб с нечисти ръце?
6 А той им рече: Добре е пророкувал Исаия за вас лицемерите, както е писано:
"Тези люде Ме почитат с устните си,
Но сърцето им отстои далеч от Мене.
7 Обаче напразно Ме почитат
Като преподават за поучения човешки заповеди".
8 Вие оставяте Божията заповед и държите човешкото предание, [измивания на шулци и на чаши; и много други неща правите].
9 И каза им: Хубаво! вие осуетявате Божията заповед за да спазите своето предание!
SM казваш:
Quote:
|
И къде се казва тука, че това не е толко важен въпрос.
|
|
Никъде не се казва, но се подразбира. Ако въпросът беше от такава доктирнална важност едва ли Павел би се отрекъл от спор толкова лесно (като знаем колко ревностен беше той за чистотата на учението, което разпространява).[addsig]

Публикувано на 28 октомври 2003 г. в 10:03:00 ч. от потребител 365
Пак Коринтяни I
3. Искам да знаете още, че глава на всеки мъж е Христос, а на жената глава е мъжът, на Христа пък глава е Бог.
4. Всеки мъж, който се моли или пророкува с покрита глава, засрамя главата си;
Ако главата на мъжа е Бог, то тогава, ако енепокрива се безчести Бог. Какво да говорим повече. Още повече, ако природата е от Бог и за самата природа е ясно, че косата при мъжа е безчестие......
Много ясно си е казано. всеки с дълга коса и с покрита глава в църквата (а такъв е всеки поп) се поддава на безчестие

Публикувано на 28 октомври 2003 г. в 17:53:00 ч. от потребител 1
SM,
Има хубава българска дума,която отговаря на гръцката в цитирания текст и тя е "приличие",а не "почтеност".
Става дума за спазване на благоприличието в облеклото - благоприличиеqприето в обществото,в което живеем.
Провери,кои жени по онова време са ходели с непокрити глави и ще ти стане ясно каква свободия в църквата критикува апостол Павел,който винаги призовава християните да са за пример във всичко и да не дават повод на света да ги хули за нищо.
Погледни края на предишната 10 глава/в оригинала посланието не е било прекъсвано от глави/,свържи го с началото на 11 и ще видиш смисъла на казаното - "не ставайте за съблазън на никого".
Тези критерии за приличие /покривала и т.н./днес вече не се прилагат /освен при мюсюлманите/

.
Освен всичко друго,те нямат духовно значение,за да са валидни извън времето и обществото,в което са приети.
Колосяни гл.2:
16 И тъй, никой да ви не осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота;
17 които са сянка на онова, което ще дойде, а тялото е Христово.
18 Никой да ви не отнема наградата с измама, чрез самоволно смиреномъдрие и ангелослужение, като наднича в неща, които не е видял и напразно се надува с плътския си ум,
19 а не държи главата Христа, от Когото цялото тяло, снабдявано и сплотено чрез ставите и жилите си, расте с нарастване, дадено от Бога.
20 Ако сте умрели с Христа относно първоначалните учения на света, то защо, като че живеете на света, се подчинявате на постановления, като,
21 "Не похващай", "Не вкусвай", "Не пипай",
22 (които всички се развалят от употреба), по човешки заповеди и учения?
23 Тия неща наистина имат вид на мъдрост в произволно богослужение и смирение и в нещадене на тялото, но не струват за нищо в борбата против угождаването на тялото.
Това е за прословутите покривала и мисля,че е съвсем простичко и разбираемо.
Надявам се да не си предубеден!
Поздрави
SELLA

Публикувано на 28 октомври 2003 г. в 18:26:00 ч. от потребител 146
аз ще се намеся с една малка забележка за социо/културното предназначение на покривалата в 1 Коринтяни. ако всичко е така както се казва, т.е. че това е частен случай за Коринт и че там разпуснатите жени не носели покривала, но че християнките трябвало да носят за да се отличават, то как да си обясним аргументацията на самия Павел, която е доста по-различна от гореописаното
1. според Павел покривалото не е белег на благоприличие, а на властта на мъжа
2. тя се покрива и заради ангелите
3. става дума за жени, които носят покривало само докато се молят, като ударението пада на това, че те трябва да носят покривало докато се молят, поради изброените по-горе първи 2 причини и никъде не става дума за някакво благоприличие пред света, пред външните на църквата хора и т.н.
поздрав

Публикувано на 28 октомври 2003 г. в 19:06:00 ч. от потребител 1
Омъжените жени,задължително/не само в Коринт,но и в Юдея са носели покривала.Очевидно един от проблемите в тази църква/наред с надяждането при Господна вечеря и др./ е бил,че в събранията те не са се покривали,което/за да стигне до Павел/ е станало съблазън за някого/юдеин или грък/.От там и обяснението за белега на власт вътре в семейството.
Относно ангелите - спомни си,че "ангелос" означава "пратеник" и като такъв може да бъде и човек.Явно в случая става въпрос точно за такъв и за някаква конкретна ситуация в Коринт.
P.S. Нали не мислиш,че ангелите разпознават жените по забрадките

?
Поздрави
SELLA

Публикувано на 28 октомври 2003 г. в 19:25:00 ч. от потребител 26
Quote:
|
Ако главата на мъжа е Бог, то тогава, ако енепокрива се безчести Бог. Какво да говорим повече. Още повече, ако природата е от Бог и за самата природа е ясно, че косата при мъжа е безчестие...... |
|
Числа 6:5 През всичкото време на назирейския си обрек да не тури бръснач на главата си; догдето се изпълни времето, което е обрекъл Господу, ще бъде свет, и нека остави да растат космите на главата му.
Съдии 13:5 Защото, ето, ще заченеш и ще родиш син; и бръснач да не мине през главата му, защото още от рождението си детето ще бъде Назирей Богу; и той ще почне да избавя Израиля от ръката на филистимците.(Самсон)
1 Царе 1:11 И направи обрек, казвайки: Господи на Силите, ако наистина погледнеш благосклонно към скръбта на слугинята Си, и ме спомниш, и не забравиш слугинята Си, но дадеш на слугинята Си мъжко дете, то ще го дам Господу за през всичките дни на живота му, и бръснач няма да мине през главата му.(Самуил)
Ако от "самата природа е ясно, че косата при мъжа е безчестие", тогава как да си обясним горните стихове?

Публикувано на 29 октомври 2003 г. в 09:35:00 ч. от потребител 365
Добре, абсолютно съм съгласен за дългата коса. Убедих се.
Но, Села, нима мъжете със открита глава могат да всяват съблазън. или въобще мъжете могат ли да всяват съблазън?!?!
Мисля, че това за моленето с открита глава си остава валидно. Никой мъж (не говоря въобще за жените) не може да бъде в църквата или да се моли с покрита глава, даже и поповете.

Публикувано на 29 октомври 2003 г. в 11:05:00 ч. от потребител 146
към sella
това са напълно произволни изводи. а от всичко най- ми харесва как ангел в случая значи човек.
на въпроса ти "Нали не мислиш,че ангелите разпознават жените по забрадките?" ти отговарям - Нали не мислиш, че можеш да говориш от името на ангелите?
освен това, за какво познаване говорим? Ние знаем, че служението, което имаме е нещо в което и самите ангели желаят да надникнат и в което и те самите виждат божията благодат и славят Бога. Твърде възможно е когато те виждат смирени жени в молитва, показващи и с външни белези смирението си и покорството си спрямо мъжете си, показвайки символно в това и покорството на църквата спрямо своя мъж, да хвалят Бога. Или не е възможно?
Освен това сравнението между Коринт и Юдея и носенето на покривала от омъжени жени е малко встрани от текста в Коринтяни, защото той казва, че само в молитва жената трябва да се покрива (ст.5,13), през останалото време си има косата за покривало (ст.15). Това изцяло превръща темата в 1 Кор. 11 в нещо повече от социални догадки или особен частен случай на съблазън в Коринт по културни съображения. Това извъднъж касае всяка жена, която се моли. Защото Павел не казва "всяка коринтска жена", а казва "всяка жена", както и казва "мъжЪТ ... и женаТА...", което говори за универсалност на написаното.
И за да съм по-конкретен за ангелите - стихове от 3 до 9 говорят за Бога, за създаването на Адам и Ева, за молитвата към Бога, за пророкуване и заставане в божието присъствие. как тогава да повярваме, че изведнъж в стих 10 ангелите стават не представители на небесно присъствие, а хора? Цялата аргументация би променила посоката си - от трасцендентална и свръхестествена в социално/човешка, т.е. да не съблазним "пратениците". В случая дори няма нужда да искам анализ на гръцката дума и употребата й. Контекста е повече от ясен. стих 13 показва същината на проблема - не дали е прилично омъжена жена да ходи без покривало, а дали е прилично да се моли без покривало. Молитвата е същината, и заставането в присъствието на БОГ, а не на човеци.
за nick
ники, самото естество ни учи, че трябва да ядем. но ние понякога не ядем за да се отделим от всичко земно и да бъдем съсредоточени върху духовни неща. това е пост. после обаче с радост разчупваме хляб. така и назиреят след края на назирейството си е обръсвал косата си и нещата са поемали по естествения си път. и в двата случая се цели отделяне от обичайното и посвещение на Бога.

Публикувано на 03 ноември 2003 г. в 21:41:00 ч. от потребител 1
Ники_б,
Не търся спор,още повече че едва ли ще има полза от него.Предполагам,че ти си приел за свое убеждение,че жените трябва да се молят с покривало.Предполагам също,че в събранията,които посещаваш това е практика.
О кей,следвай убеждението си!
Аз пък съм убедена,че не покривалото или липсата му ме препоръчват пред Бог.Убедена съм и че молитвата ми няма да бъде "по-чута"/само как звучи,а

/,заради това,което е върху главата ми.Убедена съм ,че на Бог не са му нужни такива демонстрации на смирение и че това са неща от вида "имащи вид на благочестие..."
Това се опитах да обясня на SM,без желание да засягам доктриналните пристрастия на когото и да било.
Бъди здрав!
SM,
В молитвата е важно отношението на сърцето на човека,а не външния му вид.
За съблазънта - в този текст не става дума за съблазняване в съвременния смисъл.Не се сещам за дума от днешният български език,която да отговаря на
старовремската "съблазън".
Ще се опитам да ти дам пример.
Аз да речем смятам,че човек трябва да се моли на Бог само на колене.Ти обаче знаеш,че не положението на тялото е решаващо за молитвата и се молиш,примерно, седнал.При което аз мога да се объркам и да реша да ти подражавам,но без да съм убедена и с колебание в себе си.А всичко,което не става по убеждение вече е грях.
Или пък обратното,мога да започна да те осъждам за начина ти на молитва,без да разбирам смисъла му.И пак ще сбъркам.
Това в стар превод е наречено "да се съблазниш в някого".
Христос каза на учениците си:"Вие всички ще се съблазните в мен!",т.е. - вие всички ще се усъмните,ще се объркате какво да мислите за мен.
Sella
P.S.:Ако някой се сеща за точна дума,равностойна по смисъл на "съблазън",ще се радвам да я напише тук.

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 10:36:00 ч. от потребител 365
Драга Селла,
"съблазън" не е старовремска българска дума

)), а си е българска дума. Означава "привлекателен, който те привлича, въпреки волята ти". Например "съблазнителни писъмца", които симулират сексуална съблазън (привличане).
"А всичко,което не става по убеждение вече е грях"
А нима всяко убеждение е правдиво? Или няма убеждения, които са грях?
Ако искате дайте майл или регитрирайте, за да ви обясня, защо така разсъждавате. Най-вероятно това ще го изтрият:
Вие се чувствате убедена християнка, но също така сте убедена, че сте красива и едно покривало безмислено би загрозило красотата ви. Или пък би нарушило личното ви достойнство, защото се приравнявате със всички обикновени жени, които се покриват. Затова и протестирате срещу покриването и търсите начин да покажете, че то не задължително
И основната идея на покриването, не е да бъде начин за молитва, основната идея е да успееш да се справиш с егото си пред Бога. Поне аз така го разбирам. И това е един начин да осъзнаеш кои са истинските ти убеждения. Защото не само при молитва, а и иначе, егото е това, което ни пречи да сме истински близки с една идея.

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 12:22:00 ч. от потребител 351
А да си кажа и аз думата,пък вий дан земете да ми повярвате сега,ей.
Значи в 1 Кор. се говори за два вида глави:
1.Глава,като власт водач.
2.Глава в буквалния смисъл на думата или казано по мой начин,кратуната на човек.
"Бивайте подражатели на мене, както съм и аз на Христа.
2 А похвалявам ви, че ме помните за всичко, като държите преданията тъй, както ви ги предадох.
3 Но желая да знаете, че глава на всеки мъж е Христос, а глава на жената е мъжът, глава пък на Христос е Бог.
4 Всеки мъж, който се моли или пророкува с покрита глава, засрамва главата си.
5 А всяка жена, която се моли или пророкува гологлава, засрамва главата си, защото това е едно и също, като да е с бръсната глава.
6 Защото, която жена се не покрива, нека остриже и косата си. Но ако е срамотно за жена да си стриже косата, или да си бръсне главата, то нека се покрива.
7 Защото мъжът не трябва да си покрива главата, понеже е образ и слава на Бога; а жената е слава на мъжа.
8 (Защото мъжът не е от жената, а жената е от мъжа;
9 понеже мъжът не бе създаден за жената, а жената за мъжа).
10 Затова жената е длъжна да има на главата си белег на власт, заради ангелите."
В тоз пасаж,Павел иска да каже,че всяка жена, която не си покрива главата(кратуната), засрамва своята глава(мажа си,властта над себе си) И всеки мъж който си покрива главата(кратуната)засрамва своята глава(властта над себе си сиреч Исус)
Сега изниква един вапорс пред нас;
Кое е покривало?
Стих 14-ти отговаря на стих 4-ти кое е покривало?
? Не учи ли ви и самото естество, че, ако мъж оставя косата си да расте, това е позор за него?
И стих 15-ти оговаря на стих 5-ти какво е покривало за жената
?но, ако жена оставя косата си да расте, това е слава за нея, защото косата й е дадена за покривало?
Значи от дотук казаното аз искам да заключа,че Павел не говори за чомбери или парче плат а за дълга и къса коса.За оставена коса да расте и за неоставена коса да расте.
В очите на Бога има три вида прически(поне):
Език.44:20
? И да не бръснат главите си, нито да оставят космите си да растат, но само да стрижат главите си.?
Значи има бръсната глава,стригана глава и нестригана глава.Става дума за крауните,де
Изниква сега и друг вапорс:
Какво значи заради ангелите?
Еф.3:10 ни отговаря:
??тъй щото на небесните началства и власти да стане позната сега чрез църквата многообразната премъдрост на Бога?
Значи И мажете и жените трябва да изглеждат като мъже и жени,понеже ангелите гледат към църквата за да вият Божия ред там.Е знам,че не всеки го вярва пък и някои прическите го доказват,ама?
В заключени казвам:
Едно време е било срамно жена да има къса коса и маъж да има дълга. И павел казва на църквата в Коринт,да се придържат към този неписан закон за който и самото естество ни говори,но също казва,че той няма да спори с тези които не искат дам у вярват,нещо което и Бай ви Ганьо няма да прави.
А останете със здраве!

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 12:59:00 ч. от потребител 146
здрасти селла,
провери и виж, че покривалата не влизат в бройката на онези неща, които касаят личния избор на християнина - дали да яде идоложертвено месо (или месо въобще), кой ден от седмицата да спазва ... покривалата не са в това число разбираш ли? в този смисъл ти благодаря, че ми позволяваш свобода на убеждението относно покривалата, но не съм сигурен дали Библията ти позволява на теб такава свобода на убеждението спрямо покривалата. и естествено в такъв случай иронията за "по-чутата молитва" е неуместна. Мен Бог ме е чувал и преди да се покая, ми да си бях останал в греха? Бог чува и Бог изпълнява много неща, но това не ни пречи да застанем пред Него каквито Той ни иска нали? Или може би живеем на принципа "Щом и така става, значи е позволено и угодно на Бога." ?? Не трябва ли със словото Му да се съобразим?
поздрав

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 13:24:00 ч. от потребител 146
ганьо
колко далеч от текста отиваш, мисля, че и самият ти едва ли подозираш.
по твоята логика тогава стих 4
"Всеки мъж, който се моли или пророкува с покрита глава, засрамва главата си"
означава, че мъж, който се моли трябва да има непокрита глава, т.е. да е с къса коса. А какво значи къса коса?
стих 5
"А всяка жена, която се моли или пророкува гологлава, засрамва главата си, защото това е едно и също, като да е с бръсната глава."
значи тук гологлава трябва да означава с къса коса (!!???), което от своя страна трябва да значи с бръсната глава. И пак възниква въпросът - какво значи къса коса??? Колко къса вече значи бръсната глава? Колко см? Кой решава това? устава ли? Или старите братя? Или старите сестри?
стих 6
"Защото, която жена се не покрива, нека остриже и косата си. Но ако е срамотно за жена да си стриже косата, или да си бръсне главата, то нека се покрива"
значи "ако не се покрива", т.е. според теб ако няма достатъчно дълга коса, всяка молеща се жена трябва да се остриже 0 номер, но ако е срамно да си с 0 номер за жена, то нека си оставя косата да е дълга. ок, ама колко дълга? Кога можем да кажем, че е вече дълга? До раменете? До кръста? Колко? Да забележим също това "ако не се покрива, нека остриже И косата си", това не може в никакъв случай да значи "Ако не си пуска да расте косата, нека си остриже И косата". Няма смисъл.
стих 7
"Защото мъжът не трябва да си покрива главата, понеже е образ и слава на Бога; а жената е слава на мъжа"
мъжът, разбираш ли според теб, не бива да има дълга коса, но жената да, защото е слава на мъжа. много е логично нали?
стих 10
"Затова жената е длъжна да има на главата си белег на власт, заради ангелите"
и този белег на власт е дългата коса според теб, така ли? Ами колко дълга трябва да е за да се види, че има наистина власт над нея? Ами ако е по-къса, значи ли че е непокорна на мъжа си?
стих 13
"Сами в себе си съдете: Прилично ли е, жената да се моли Богу гологлава?"
т.е. според твоето разбиране, прилично ли е да се моли жената с къса коса (понеже постановихме по-горе, че гологлава=непокрита=на жена без дълга коса)?
ст. 14,15 не говорят за молитвата, а за принципа кое е славно и кое не за мъжа и жената.

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 14:14:00 ч. от потребител 128
SM, какви ги говориш?
Quote:
|
"съблазън" не е старовремска българска дума )), а си е българска дума. Означава "привлекателен, който те привлича, въпреки волята ти". Например "съблазнителни писъмца", които симулират сексуална съблазън (привличане). |
|
Мисля, че въобще нямаш представа за истинското значение на думата "съблазън". Да не искаш да кажеш, че всички фарисеи са били гейове, защото се "съблазниха" в Исус?
Марко 6:3
"Тоя не е ли дърводелецът, син на Мария, и брат на Якова и Иосия, на Юда и Симона? и сестрите Му не са ли тука между нас? И те се съблазниха в Него."
Матей 15:12
"Тогава се приближиха учениците и Му рекоха: Знаеш ли, че фарисеите се съблазниха като чуха тая дума?"
"Съблазън" няма нищо общо със сексуално или друго привличане (както е прието в света). Да се съблазниш в някой, означава този някой да е направил нещо, което ти не си очаквал от него.
Моля, те ако не знаеш значението на една дума, поне да не даваш грешни тълкувания или значения, за да объркваш и другите.[addsig]

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 14:46:00 ч. от потребител 365
Съблазън не е само със сексуално значение.
например съблазнителна пържолка

). перифразирано може да се тълкува и като заинтригуване, нещо интересно, което привлича, което още не знаем какво е, но мислим, че може да е интересно или полезно.
Не виждам големи различия в предишното и сегашното значение.
а тълкуването за фарисеите като гейове си е чисто ваше. подхождате предубедено. все пак не може да виждам гейове навсякъде

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 14:58:00 ч. от потребител 128
SM, не само не знаеш ами и не четеш какво съм написала. Дано поне другите да схванат това, което казах...[addsig]

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 15:39:00 ч. от потребител 351
Ники много правилно си схванал логиката ми но мисля,че правиш погрешни заключения като търсиш някакви граници.Не знам колко сантиметра трябва да е косата и не съм сигурен,че Бог е казал,колко дълга да е за жените и колко къса за мъжете,но ако ти беше на мястото на свещенниците и Езикил ти беше казал това за което веке писах,щеше ли да го питаш колко сантиметра трябва да ти е косата за да угодиш на Бога или не?
Също искам да ти дам някои примерчета.
Отк.9:8
"А те имаха коса като косата на жените, и зъбите им бяха като на лъв."
За тези същества се казва,че са имали заби като на лъв.Какво мислиш,че е искал да каже Йоан?Че са имали малки зъбчета или просто е искал да покаже че са били страшни с големи заби?За това и използва лъвските заби,а не тези на охлюва,да ма прощаваш.
А какво иска да каже с това,че косата им е била като на жените???
А да та видим сега како ша отговориш тукана?
Аз бас лова,че е искал да каже дълга коса.Колко дълга ще питаш?Незнам и за това ми се струва,че е най добре да е възможно най-дълга.Е ако Йоан беше писал в наши дни сигурно щеше да бъде най погрешното нещо да сравнява косите на тези същества с косите на жените.Може би свети Йоан щеше да пише така:
А те имаха коса като косата на металистите, и зъбите им бяха като на Шрек.
1 Пет.3:3
"Вашето украшение да не е външно, сиреч, плетене косата, кичене със злато, или обличане със скъпи дрехи"
1 Тим.2:9
"Така и жените да украсяват себе си със скромна премяна, със срамежливост и целомъдрие, не с плетена коса и злато или бисери или скъпи дрехи, "
Значи аз като чета тез всичките стихове, оставам с впечетлението,че Йоан и Петър и Павел са говорили за жеските коси,като за дълги коси(достатачно далги за да се плетат),но никoй не се е ангажирал да каже колко дълга трябва да е косата на жената и виж сега какв проблем причинява на някои хора това нещо сега.Защо не са казали колко дълга трябва да е косата?
Пак незнам.
Някой да има нещо напротив???
Ники мога да ти дам още стихове,които показват,че дългата коса е определена за жените а не за мъжете,но се надявам,че си схванал посланието.Просто отвори конкорданса на коса(и) и виж с какво впечетление ще останеш за женската и мъжката коса.
Аз съм го правил и за това така пиша.
А, остани сас здраве
[ Това съобщение беше редактирано от: Ganio on 2003-11-04 07:40 ]

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 15:40:00 ч. от потребител 365
Уважаема Диди,
Да бе да, права си за съблазънта

) въпроса е защо Библията на български не е осъвременена, след като в английския вариант се използва offended, което е доста по-разбираемо.
но това за гейовете фарисеи си беше предубеждение

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 17:07:00 ч. от потребител 146
здрасти ганьо,
немаш проблем бе чоджум, аз лошо съмс е изразил изглежда. разбира се, че на жените косата трябва по принцип да е по-дълга отколкото на мъжете, обаче.... в 1 Кор 11 гл. не става дума само за това и въобще не става дума най-вече за това. Става дума за това, как някой застава пред Бога в молитва - "Всеки мъж, който се моли или пророкува.....а всяка жена, която се моли или пророкува" - за това иде реч нал' тъй!? И именно защото става дума за молитви и пророкуване е погрешно да се измести ударението на текста върху неща, като колко точно трябва да е дълга косата, защото именно това се прави, когато се придаде на "гологлава" или "непокрита" значението "къса коса".
поздрав

Публикувано на 04 ноември 2003 г. в 18:22:00 ч. от потребител 351
Ники,съгласен съм с теб.
Аз не обичм да си играя на думи,ама се ми се струва,че когато апостол Павел казва:
"Всеки мъж, който се моли или пророкува ..."
и
"А всяка жена, която се моли или пророкува "
той иска да каже всяка жена КОЯТО а не когато се моли.С други думи ми се струва,че той казва:
Всяка жена която вярва в Исус и му се моли гологлава,плюй в суратя на своят мъж.
Как?
Ами уж е вярваща в Исус,чрез молитвата си към него показва някакво желание за общение с него,а в същото време не и пука дали тя се съобразява с неговите заповеди(неписани на книга а някъде в архивите на естеството човешко)за двата пола.Не само какви трябава да са,но също и как трябава да изглеждат.
Значи причината да кажа и тълкувам туй нещо по този начин е,че пак Павел в същото 1Кор.казва,че не позволява на жените да поучават :
"Жените нека мълчат в църквите, защото не им е позволено да говорят; а нека се подчиняват, както казва и законът.
Ако искат да научат нещо, нека питат мъжете си у дома; защото е срамотно за жена да говори в църква."
Значи те не само са се подстригвали ами и са се стремили към власт в църквата Христова.
Ей за туй Павел им дърпа гемовете на женорята,ама вироглава твар са те,да знайш!Те и до ден днешен, не му обръщат много внимание.
Съгласен ли с мен Ники?
Има една такваз работа,нали?
Жив и здрав да си!

Публикувано на 05 ноември 2003 г. в 10:38:00 ч. от потребител 146
здрасти ганьо,
тълкуването че "мъж който се моли ... жена която се моли" означава в действителност "молещ се мъж... молеща се жена" изразявайки принципно положение, а не временно състояние на молитва, съм чувал и преди. то не може да обясни стих 13 - "Прилично ли е, жената да се моли Богу гологлава?", който ясно показва, че става дума за състоянието на молитва, а не за състоянието на вяра, на вярващия мъж или жена.
от думите ти излиза, че ако жената носи дълга коса, тя показва че е покорна на мъжа си. моята жена има къса коса, но ми е покорна. това автоматично опровергава абсолютното твърдение, което ти пъхаш в устата на Павел, или най-малкото го свежда до социо-културния контекст на Коринт, където е възможно жената с дълга коса да е показвала покорството към съпруга си. Тъй като обаче, както казахме, и както ти се съгласи, в случая се намесват ангели (които ни гледат), е наложително текстът в 1 Кор 11 да се разглежда в по-универсалистки и духовен вариант. И именно универсалното му тълкуване го прави разбираем по начина, който препоръчвам - покривалото не е дълга коса, а това, което поставя на главата си жената (омъжената жена!??) по време на молитва.
бъди здрав и разнасяй славата на бг розовото масло

Публикувано на 05 ноември 2003 г. в 12:52:00 ч. от потребител 26
Последно не можах точно да разбера. Грях ли е мъж да носи дълга коса? А обица на ухото? А слънчеви очила?
Все пак отговорът на първия въпрос най-много ме вълнува.

Публикувано на 05 ноември 2003 г. в 18:29:00 ч. от потребител 351
Ники,няма да са разберем с теб ний за косите, ама ней се!
Ей тъй пак си прегледах някои стихчета аз и ей на како открих:
Песен на песните 4:1
" Ето, хубава си, любезна моя; ето хубава си; Очите ти под булото са като гълъбови; Косите ти са като стадо кози Налягали по Галаадската планина; "
Значи мисля си аз,че не добре за жена да бъде с къса коса,щото изглежда като загубила козите жена,да ма прощаваш.
Ама както казах веке,няма да се опитвам да убеждавам никого,щото никoй не ми е слуга.Нека всеки да отговаря пред Господаря.Павел казва,че няма обичай да спори за тез неща,че аз ли?Не!
Аз си казах казилото!
Айде със здраве.

Публикувано на 06 ноември 2003 г. в 12:53:00 ч. от потребител 146
ганьо,

приятелю, когато казваме, че Библията заявява, че жената трябва обезателно да има дълга коса, защото това е белег за покорството й спрямо съпруга й, ние поемаме огромна отговорност, защото с това заявяваме нещо категорично и всеобхватно, което трябва да е универсално, както е универсална Библията и ако то е универсално, то трябва да включва всички частни случаи в себе си. Аз ти дадох веднага един частен случай с моето семейство (което между другото днес навършва 10 години) и този частен случай автоматично разбива представите за универсалност на позицията покорна жена = дълга коса. В такъв случай се налага да преразгледаш разбирането си за 1 Кор 11. Също така можеш да се въздържиш от цитиране на стария завет по въпроса, защото там всички мъже са били с бради и това е било нормалното (нормално нали! това си е типичен мъжествен белег - брадата!). Ти с брада ли си? Ако обаче се бръснеш, не цитирай стария завет относно дължината на женската коса.
позрдав

Публикувано на 06 ноември 2003 г. в 16:13:00 ч. от потребител 351
Ники,поздравления за 10 годишнината от както сте семейство със твойта булка!Мойто семейство пък става на 8 години след 5 дни.
Сега по темата:
Ники,наистина ли ти изглеждам толкоз глупав и наивен да вярвам,че щом жената има дълга коса значи тя е покорна!?
Аз вярвам че дългата коса е белег на покорство,но не и покорство.Имаме подобен пример с водното кръщение.Нали не вярваш,че вски който се е потопил във вода в името на Отец,Исус и Святия Дух е мъртъв към греха?Това е един обряд,заповядан от Господа,който не ни спасява както и Петър ни учи:
"Която в образа на кръщението и сега ви спасява,(не измиването на плътската нечистота, но позива към Бога на чиста съвест)"
По същия начин и с дългата коса на жените.Не бива да си мислиме,че щом те имат дълга коса то значи са покорни или щом са покорни на мъжете си не им трябва дълга коса.
И двете са важни.
Жената трябва да е с дълга коса и да е покорна на мъжа си.
Питаш ма значи,дал имам брада и ако не защо.
Нямам брада,но ако Бог беше заповядал мъжете да имат бради,от мен по брадат нямаше да има.Щях да брадясам кат на крава ушото. Щях да си пусна брада пак дори и да бях кьосе.
Aм туй то, от мен.
Айде приятно празнуване,ако празнувате годишнината и нека Бог да ви помогне още дъ...ъ...лги години да празнувате годишнини.
Приеми сърдечни поздрави от Бай Ганя
<font size=1>[ Това съобщение беше редактирано от: Ganio on 2003-11-06 08:20 ]</font>
[ Това съобщение беше редактирано от: Ganio on 2003-11-06 08:27 ]

Публикувано на 06 ноември 2003 г. в 16:58:00 ч. от потребител 365
И аз да се намеся

)
Ники, приятелю, защо смяташ жена си за покорна

Не говори така. Покорни жени няма.
И аз пак да питам. След като мъжете не трябва да са с дълги коси, защо нашите отци и попове са все с дълги коси ?

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 00:30:00 ч. от потребител 147
SM, защо смяташ, че няма покорни жени?!
Аз мога да заявя, че съм напълно покорна към мъжа си, така както Бог иска от мене.
А за поповете и косите, питай си ги тях. Както вече ти казах тук не е православен форум и поповете ни са кът

. Но виж в клуб Православие на дира дето участваш активно ще те "открехнат" по въпроса. Е разбира се ако решат да удостоят с отговор такъв еретик

.

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 11:12:00 ч. от потребител 365
Еретик

))
Мисля, че веднъж бях казал тук (но го изтриха естествено), че има моменти в човешката история, когато колцина са прави. И мисля, че точно Исус доказа това нещо

)
Ама защо мислиш, че това засяга само православните. Има и протестанти с дълги коси.
А за покорството. Нима можеш да се погледнеш отстрани. А нима твоят съпруг може да те погледне отстрани.
[ Това съобщение беше редактирано от: SM on 2003-11-07 03:15 ]

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 12:50:00 ч. от потребител 26
Quote:
|
И аз пак да питам. След като мъжете не трябва да са с дълги коси, защо нашите отци и попове са все с дълги коси ? |
|
И аз пак да питам.
Грях ли е мъж да носи дълга коса? А обица на ухото? А слънчеви очила?
Все пак отговорът на първия въпрос най-много ме вълнува.

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 13:47:00 ч. от потребител 365
Явно дългата коса е грях, а в Библията говори ли се нещо за слънчеви очила?

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 14:27:00 ч. от потребител 26
В по-преден пост някъде цитирах, но за да не го търсиш ще цитирам пак.
Числа 6:5 През всичкото време на назирейския си обрек да не тури бръснач на главата си; догдето се изпълни времето, което е обрекъл Господу, ще бъде свет, и нека остави да растат космите на главата му.
Съдии 13:5 Защото, ето, ще заченеш и ще родиш син; и бръснач да не мине през главата му, защото още от рождението си детето ще бъде Назирей Богу; и той ще почне да избавя Израиля от ръката на филистимците.(Самсон)
1 Царе 1:11 И направи обрек, казвайки: Господи на Силите, ако наистина погледнеш благосклонно към скръбта на слугинята Си, и ме спомниш, и не забравиш слугинята Си, но дадеш на слугинята Си мъжко дете, то ще го дам Господу за през всичките дни на живота му, и бръснач няма да мине през главата му.(Самуил)
Значи ли че Бог кара тези хора да извършват грях като белег на назирейския си обрек?
Знам, че Библията не казва нищо за слънчеви очила. А какво ще кажеш за обицата?

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 14:33:00 ч. от потребител 365
да не сте дългокос
Да, бръснач не. В смисъл, че мъжът не трябва да бръсне главата си, както това са правели свещенниците на другите религии тогава. Това е добро уточнение: мъжът не трябва да бръсне главата си и да е с дълга коса.
За обеците не знам

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 14:55:00 ч. от потребител 26
Съдии 16:19 И тя (Далила) го приспа на коленете си, па повика човек та обръсна седемте плитки на главата му; и тя започна да го оскърбява. И силата му се оттегли от него.
Няма как да направиш плитки от къса коса. Освен това се казва "и нека остави да растат космите на главата му" което значи дълга коса.
Би ли си сложил обица? Изобщо би ли приел като брат човек който примерно е с къса коса ама с обица?
П.П.
С къса коса съм, защото така ми харесва.

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 15:41:00 ч. от потребител 365
Ама гледай сега

може да не си личи, но моите разбиранията за Библията са по-различни. Ако и да имаш коса до петите все тая. И обица на носа също
Но все пак правиш ли разлика между двата завета. Първо Самсон е назорей на Бога, което му дава силата. Второ Самсон повещава блудници, безбрачно блудства с Далила и т.н.
Не мисля, че това е добър пример, който обикновените хора трябва да следват

Публикувано на 07 ноември 2003 г. в 15:49:00 ч. от потребител 147
SM, аз не ти казвам, че само православните били с дълги коси и че това касае само тях. Просто ти питаше за поповете и аз ти казах да питаш тях, щото тук няма такива и няма кой да ти каже

.
А как според тебе ме вижда моя съпруг ако не от страни?![addsig]