Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Грехът по рождение или го придобиваме?

Публикувано на 28 април 2005 г. в 00:41:00 ч. от потребител 1315
Добър ден/вечер на всички ви,
Грешни ли се раждаме или не? Ако е не, то тогава заради падналият свят, в който живеем просто няма как да не сгрешим?
Августин от Хипо би казал, да, грешни се раждаме, понеже греха на Адам се пренася, чрез семето на мъжа (което е страшно удобно обяснение, защо Исус не е имал биологичен баща).
Когато му се задава въпроса, ами какво става с новородени, които умират - той казва, че те, ако не са кръстени отиват в ада .... но после в по-късните си писания пише, че те отиват в т.нар. "лимбо" което е чистилището подкрепяно от католическата църква.
Други казва, че ние се раждаме без грях, но понеже света в който живеем е паднал и грешен и нашата воля е поробена, ние не можел да разграничим кое е добро и зло, и така винаги се увличаме по лошото и ставаме грешни. Това, ако не се лъжа е започнато от Пелагий (той и друго е казал, но не ни засяга тука) в спора си Августин и доразвито по-нататъка от други. Джон Пайпър споделя подобно мнение.
Само да добавя, интересно е, че Павел, а и мисля в НЗ никъде не се говори да се раждаме с грях.
Стихове за разглеждане:
Йоан 9:41
Римляни 1:20
Римляни 3:23
4 Царе 12:23
и много други:
Как мислите?
[ Това съобщение беше редактирано от: BOZIDAR on 2005-04-27 23:23 ]

Публикувано на 28 април 2005 г. в 11:14:00 ч. от потребител 1329
Здравей,Бозидар!Казвам се Санчо и съм новак.Моят отговор е-Да!Но ако ми позволиш,ще се спра на някой нещта които си писал и щeте дам скромното си мнение.Уча първа година в католически институт-Валенция-и не съм "на дълбоко с нещата" за разлика от учасниците в саита.Не е"четка"а истината и респект.Сервантес казва;/перевразирам/"Няма нищо по евтино,а да се цени толкова скъпо,като вежливостта-уважението".Това е първото което мога да ти предложа от себе си.Пишеш са свети Августин.Какво мога да кажа за него и светите Отци.Християнството е истина,не защото са го проповядвали светите Отци,а светите Отци са го проповядвали,защтото е истина./това не е мое.Казал го е християнин/.
По въпроса;"Да оправдае,чe Господ Исус няма биологичен бащта".Въплъщтението е основополагъщ камък на всеки новороден христянин.Има ли съмнение тука-всичо останало,рано или късно,рухва.Защтото раждането,от Дева Мария,на Младенеца,не е "еволюция" от природни процеси, а е въздеиствие от "вън"-акт на Божията лобов и всемогъщтие.
Друг въпрос."къде отиват новородените,когато умрат?" Господ Исус казва;"....че Бог не е Бог на умрелите,а на живите".Ако познаваме добре атрибутите на Бога много парадокси биха отпаднали.Един от атрибутите на Бога е неговата Справедливост.Този и всички останали се осветляват ощте повече от Неговата-Святост.Нека не забравяме че;парадокса е превидно противоречие и при по-внимателно изучаване се разрешава,но противоречието не може да се обясни.Защтото нарушава закона на непротиворечието.Това е основния закон на логиката.
И последното,което не разбрах.Ти казваш;"Аз и Павел мислим....."Твой приятел или брат е Павел или искаше да напишеш Апостол Павел?
С уважение,Санчо!

Публикувано на 28 април 2005 г. в 12:10:00 ч. от потребител 1315
Sancho,
Благодаря за постинга. Добре дошъл във форума. И аз като тебе съм новак.
Искам да коментирам върху някои от нещата които каза.
Ти каза:
Quote:
|
По въпроса;"Да оправдае,чe Господ Исус няма биологичен бащта".Въплъщтението е основополагъщ камък на всеки новороден христянин.Има ли съмнение тука-всичо останало,рано или късно,рухва.Защтото раждането,от Дева Мария,на Младенеца,не е "еволюция" от природни процеси, а е въздеиствие от "вън"-акт на Божията лобов и всемогъщтие. |
|
Ако прочетеш внимателно ще видиш, че не казвам "оправдае" а обясни. Аз не виждам какво има за оправдаване по отношение на тайнството на въплъщението. Нито го оспорвам, нито нищо. Просто го казах във връзка с теорията на Августин за предаването на греха чрез семето на мъжа.
Ти каза:
Quote:
|
Друг въпрос."къде отиват новородените,когато умрат?" Господ Исус казва;"....че Бог не е Бог на умрелите,а на живите".Ако познаваме добре атрибутите на Бога много парадокси биха отпаднали.Един от атрибутите на Бога е неговата Справедливост. Един от атрибутите на Бога е неговата Справедливост.Този и всички останали се осветляват ощте повече от Неговата-Святост.Нека не забравяме че;парадокса е превидно противоречие и при по-внимателно изучаване се разрешава,но противоречието не може да се обясни.Защтото нарушава закона на непротиворечието.Това е основния закон на логиката. |
|
Ако обичаш, малко повече да поговориш за тази Божия Справедливост и как го свърза със това какво става с умрелите новородени бебета - нещо не те схванах. Да не го каза във връзка с "чистилището" или "лимбо" според Августин? Моля поясни.
Ти каза още:
Quote:
|
И последното,което не разбрах.Ти казваш;"Аз и Павел мислим....."Твой приятел или брат е Павел или искаше да напишеш Апостол Павел? |
|

Санчо, аз казах "Само да добавя, интересно е, че Павел, а и мисля в НЗ никъде не се говори да се раждаме с грях."
т.е. Казвам, че Павел (Апостол) не споменава за това, а също мисля, че и никъде в НЗ не се споменава за това.
с уважение Бозидар.
[ Това съобщение беше редактирано от: BOZIDAR on 2005-04-28 05:13 ]

Публикувано на 28 април 2005 г. в 14:28:00 ч. от потребител 402
Sancho, децата се спасяват не чрез Божията Справедливост, а чрез Неговата милост
И отговаряй по-конкретно на въпросите, понеже в първия си постинг говориш някакви общи неща, а не по темата.[addsig]

Публикувано на 28 април 2005 г. в 17:14:00 ч. от потребител 917
Само да добавя, интересно е, че Павел, а и мисля в НЗ никъде не се говори да се раждаме с грях.
--------------------------------------------------
Интересна мисъл . . . не пишело в Новия Завет????? А в Стария пише ли????????? На кой от двата завета ще повярваш??????? Трудна работа е т'ва Библията - в Стария пише едно апа в Новия точно обратно, да се неначуди човек . . .
П.с. прочети си Пс.51:5; Римл.5:12;

Публикувано на 28 април 2005 г. в 22:39:00 ч. от потребител 1315
JC_1
Quote:
|
Интересна мисъл . . . не пишело в Новия Завет????? А в Стария пише ли????????? На кой от двата завета ще повярваш??????? Трудна работа е т'ва Библията - в Стария пише едно апа в Новия точно обратно, да се неначуди човек . |
|
Що за въпрос? АЗ зададох въпроса и имам правото да го задам, както АЗ искам. За тази цел, давам информация която АЗ съм преценил че трябва да се даде. Никъде и никого не съм ограничил с използването на единия или другия Завет - както се вижда от твоя постинг. Просто коментара ти бе излишен.
Предлагам това да го забравим.
Тука не изказвам мнение, а поставям двете виждания на маста и или ги оборваме или ги приемаме. Майче му викат - дискусия.
Говорейки за дискусия: интересно, е че спомена Римляни 5:12. Можеш ли да коментираш малко повече върху този стих? Има доста неща в него и бих искал да знам, с каква цел го цитираш и какво разбираш от него. Ако можеш да използваш гръцки език и граматика ще е много полезно за правилното разглеждане на значението на стиха - в оригинал.
[ Това съобщение беше редактирано от: BOZIDAR on 2005-04-28 15:40 ]

Публикувано на 28 април 2005 г. в 22:41:00 ч. от потребител 583
JC_1,не обръщай много внимание на BOZIDAR,защото пишештия под това има се мъчи да се прави на интересен..
Вярно е че го прави по тъп начин, но от хора като него какво очакваш..
Виж католическия богослов е друго..ще ми е интересно да пише повече.
Не че обичам папистите, но за първи път ще видя нещо написано от католически студент по теология..[addsig]

Публикувано на 28 април 2005 г. в 23:20:00 ч. от потребител 583
"Ако можеш да използваш гръцки език и граматика ще е много полезно за правилното разглеждане на значението на стиха - в оригинал"..

) рядък бисер за човек с претенции.Не мислиш ли?
Ще ни осветлиш ли що е това "оригинал".
Или и ти си поредния преструващ се на умен..
Аз използвам предимно Нестле заради даването на инфо за всички разночетения..
Та какво точно питаш?
Хайде осветли мен лично..кажи ми дори Августин Аврелий не знаеш как се нарича..
За теб блаженни Августин Аврелий е Августин от Хипо..всякаш в този град има само един Август(ин)..
Та какво питаше..[addsig]

Публикувано на 29 април 2005 г. в 00:21:00 ч. от потребител 1315
Padre

,
Бозидар го използвам понеже Божидар бе заето това е. Няма нищо целенасочено.
Quote:
|
Ще ни осветлиш ли що е това "оригинал". |
|
Падре, кажи ми защо учите старогръцки в семинарията?
Дали Августин Блаженни, дали Августин от Хипо - ти ме разбра

това е важното.
Quote:
|
Та какво точно питаш? |
|
Използвайки и NA направи екзегетичен анализ на Римляни 5:12.
Виж, не искам да се заяждам, явно има раздразнени хора, които палят на четвърт оборот ... нека не го избиваме поне тука. Нека сме по-сериозни, моля ви.

Публикувано на 29 април 2005 г. в 00:32:00 ч. от потребител 583
Не съм учил старогръцки..а "следващата" версия..
Ако не я знаеш как се казва..може и да ти кажа.
Ok..за молбата..но ще почакаш ли до утре.
Навярно знаеш какво означава "ха адам"..казвам го макар и да не е на "старогръцки".
Ако не знаеш..обмислям варианта сегашното ми училище(в което проповядвам) да го наравя он лайн.
Ще чакаш ли?
Или да ти отговарям веднага?[addsig]

Публикувано на 29 април 2005 г. в 00:56:00 ч. от потребител 1329
С уважение към Бозидар.Останах не разбран,но това не е важно.Направих нaмек,за това че не използваш" Апостол" пред името на Павел.Такива грешки оказват влияние върху чистотата на родния ни език,но и върху смисъла на библеиските истини.Къде остана респекта от вдъхновенното Божие Слово.В първата заповед,която Бог е дал на Израел,се има в предвид този-респек.
Новите издания пишат;"Новия Завет-съвременен превод".Не е ли по точно-"Новия Завет на Господ Исус Христос.Друго;Пишат "Евангелист Марка".Не е ли по точно-"Евангелиста Марко" изглежда се срамуват,понеже има магаре на име-Марко.Но точно на магаре,нашия Господ,влезе в Ерусалим.Италянците имат църква в Рим с името"Сан Марко".Друго пишат;"Писмо".Не ли по точно "Послание"невярващите знаят разликата между писмо и послание,а ние???"Писмото на Павел до римляните".Ама кои е тоя Павел..../2 Тим.1:11/.Не зная гръцки,но Словото на Бога искам да звучи на български-истинно и с респект.
С уважение към Дани.
Милостта не е ли атрибут на Бога?Вярвам на Бога/а не в Бога/че нито една душа от сътворението до свършека-няма да остане неоправдана.Бог е справедлив Съдя и любящ Бащта.

Публикувано на 29 април 2005 г. в 01:21:00 ч. от потребител 1315
Падре,
няма никакъв проблем. Утре, вдругиден, когато можеш - знам че е доста работа ... не се притеснявай.

Публикувано на 29 април 2005 г. в 08:09:00 ч. от потребител 583
Tи или не разбираш от написаното или се преструваш до последно.
Уж разбираше от една дума..а сега какво стана.
Мога и веднага да ти отговоря..
Затова и ти написах думата "ха адам" -която не е само лично име..а е?
Но защо ли да губя времето да ти преведа стиха от NA..
След като от всички преводи които разгледах видях че се говори за унаследяването на грешната природа..
Текста кореспондира с въпроса-защо е новорождението, само за "поправка" на личните грехове или и за друго..
Ако е само за личните ни грехове--тогава това се решава от покаянието..така остава въпроса открит,защо е новорождението...
Където и да посещаваш,там това не ти ли обясниха?
Или тръгна сам да правиш доктрина..а.
Текста ясно казва че ние унаследяваме..
Затова и се налага да се новородим..нещо неясно има ли?[addsig]

Публикувано на 29 април 2005 г. в 11:38:00 ч. от потребител 917
Що за въпрос? АЗ зададох въпроса и имам правото да го задам, както АЗ искам. За тази цел, давам информация която АЗ съм преценил че трябва да се даде. Никъде и никого не съм ограничил с използването на единия или другия Завет - както се вижда от твоя постинг. Просто коментара ти бе излишен.
Предлагам това да го забравим.
------------------------------------------------------
E Bozidare, няма как да го забравим, защото в твоя въпрос, който задаваш както си си искаш, ти вкарваш твърдение, че Стария Завет противоречи на Новия????!!!!!! Това няма как да го приема и отговора ми си беше съвсем на място, отговора на Падре също. Може би защото гръцкия оригинал на Стария Завет не е достигнал до теб

. . . .
-----------------------------------------------------------
Милостта не е ли атрибут на Бога?Вярвам на Бога/а не в Бога/че нито една душа от сътворението до свършека-няма да остане неоправдана.Бог е справедлив Съдя и любящ Бащта.
-----------------------------------------------------------
Какъв е тоя бисер????? Искам разяснения!!!

Публикувано на 29 април 2005 г. в 12:33:00 ч. от потребител 788
Бисери:
Quote:
|
Августин от Хипо... |
|
Справка:
Quote:
|
Роден е на 13 ноември 354 г. в нумидийския град Тагаста, в Северна Африка.
Учи в родния си град, после в Мадавра (367 г.) и Картаген (373 г.).
Преподава граматика и реторика в Тагаста (от 373 г.), Рим (383 г.), Медиолан (дн. Милано, от 384 г.).
Получава светото кръщение на 24 април 387 г. в Медиолан.
Връща се в родния си град (388 г.), посвещавайки се на аскетичен живот и писателска дейност.
Става свещенослужител (391 г.) и епископ на гр. Хипон в Северна Африка (395 г.).
Умира на 28 август 430 г. в Хипон по време на обсадата на града от вандалите. |
|
Повечко
ТУК
То не беше
"Трюфо" Юдеин То не бяха магарии.
ХИПОН
Не кликай Бозидар, това не е линк. Просто реших да ти го оцветя.

Публикувано на 29 април 2005 г. в 16:10:00 ч. от потребител 788
Може би някой ще реши, че с последния постинг просто издребнявам.
Не, уважаеми форумци, не издребнявам, но съм искрено раздразнен от умствената хигиена и възпитанието на някои,
Те възприемат понятието образовам се като трупане на информация, която да употребят според случая и моментната необходимост и така спекулират с нея.
Образовам се носи идеята на съобразявам се, изграждам образа си. В конкретният случай това става, когато влезеш духом в средата на оная теология, когато усетиш аромата на Августин Блажени, вътрешната логика в мислите, аргументацията, търсенията му... Един основен показател, че това се е случило е, че най-малкото изговаряш и изписваш имената правилно.
Какво обаче правят невежите?
Те обикалят насам-натам с търсачката, ужасно горди, че се ровят в чуждоезични сайтове, намират нещо, което да подкрепи тезите им, които често изграждат в движение, прелиствайки, а белегът, че работят по тоя начин, е ужасната транскрибция.
Вземете, като за начало, да ги помиришете малко книгите, Бозидаровци.
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-04-29 09:12 ]