Възстановени архиви > Форуми > Християнство > Какво е \"голямата скръб\"?

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 17:45:00 ч. от потребител 146
Това е важен въпрос.
Тук пускам един текст изтрит от друга тема, защото не е бил на мястото си.
"За това време на скръб пост-отбора ни убеждава, че е било през 70 г сл. Хр. при обсадата на Ерусалим. Не мога да опиша как тази войничка в Израел (за която без съмнение сега ще почнат да ни убеждават колко страшна е била и което ние не оспорваме) не може да се сравни с ужаса на първата световна (Х0 000 000 жертви) , втората световна (Х0 000 000 жертви), Хирошима (80 000 се изпаряват в момента на удара, 60 000 умират няколко дни след това, стотици хиляди умират от лъчева болест, без да говорим за Нагазаки), Холокост (6 000 000 убити евреи (плюс хиляди цигани, славяни и т.н.) по нечовешки и нечуван индустриален начин за убиване и изгаряне и всичко това като национална политика и доктрина. Юдейската война през 70 г. е нищо, Тит и Веспасиан са малки циганчета със зелени сополи в детска градина в Столипиново в сравнение с това, което светът преживя само през 20 век. И тъй като Исус каза "веднага след скръбта на ония дни", че ще си дойде ние християните вярваме, че земята тепърва ще види може би 3 световна война и ужас какъвто никога не е бил, както и тотално гонение за църквата.
Някои очакват лаври и почести, други очакват идването на Антихрист. Аз съм от вторите - "когато казват мир и безопасност тогава ще ги сполети ...", затова преди време казах, че на постмилениалистите Антихрист ще им дойде дюшеш. Тогава ще бъде техния златен век." (край на цитата)
Наблюдава се неистово заинатяване в лагера на постмилениалистите, че "голямата скръб" е войната в Палестина завършила с разрушаването на Ерусалим през 70г. - това е ключов момент. Цялата им постановка за края на дните се разпада, ако не докажат това. Както видяхме в дискусията за Израел се стига до комични моменти, когато на един единствен стих виси цялата постановка и този стих бива изнасилен до степен да се наричат орлите на римските знамена лешояди или да се принуждава Исус да говори за чужди армии задължително употребявайки в притчите си символиката на тяхната военна хералдика (става дума за Матей 24.28 разбира се).
Та въпросът ми е - има ли някой постмилениалист, който съвсем сериозно да се захване да ни поговори какво е според постмилениалистите голямата скръб "небивала от началото на създанието" и да ни каже как в неговото съзнание войната от 70 г се явява по-небивала от ужасите на 20 век преживяни не от един, а от множество народи?
благодарим за което.

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 18:06:00 ч. от потребител 222
Здравей Ники,
Ти владееш прекрасно английски. Ето ти една малка и сбита книга за Голямата Скръб:
Great Tribulation
Сега имаш възможността да напишеш друга и да опровергаеш веднъж завинаги постмилениализма.
Поздрави

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 18:10:00 ч. от потребител 222
Като влезеш на по-горният адрес я потърси на автор: Чилтън.
благодаря и се извинявам за неудобството.

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 19:33:00 ч. от потребител 147
Здравейте
Мене също ми е много интересен този въпрос - Голямата скръб от постмилениална гледна точка. За това и исках Мишо да ми разкаже нещо повече за това. Хубаво е че Ники го пусна като нова тема и Мишо, а и други постмилеанисти могат да ни кажат повече по въпроса.
Имам само една молба. Има хора, които не се справят много добре с английския и ако е възможно, от това което се даде като линк по темата да се пусне във форума на български. Или кратко и ясно да се преразкаже.

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 19:45:00 ч. от потребител 1
Temata e mnogo interesna i vajna i viarvam, 4e e ot izklu4itelno zna4enie da otkriem kyde e miastoto na Cyrkvata v predstoia6tata Goliama skryb, za koiato Pisaniata nedvosmisleno govoriat !? Rev. 12:12

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 21:42:00 ч. от потребител 222
Към последният анонимен:
тук дебата няма да бъде за голямата скръб, която предстои. Тук дебата е относно предстои ли или е минала голямата скръб

Публикувано на 14 октомври 2003 г. в 22:58:00 ч. от потребител 1
Цитирам:
"Юдейската война през 70 г. е нищо, Тит и Веспасиан са малки циганчета със зелени сополи в детска градина в Столипиново в сравнение с това, което светът преживя само през 20 век".
Само човек да Ви гледа и да Ви се чуди!
Пази Боже....братя ми били...
Пази Боже.....
Ще изпратя цитата на всички Ромски правозащитни организации да видят какво пишат братята им евангелисти.

Публикувано на 15 октомври 2003 г. в 09:05:00 ч. от потребител 354
а какво е постмилениализъм (така ли е думата)?
поздрави и от мен

Публикувано на 15 октомври 2003 г. в 10:24:00 ч. от потребител 146
Към Яков
това е форум. не е лична дискусия между мен и теб. аз чета английски, но други хора тук не четат, така че ако искаш аз и ти да си говорим и спорим може и по мейл-а да го правим. това тук обаче е дискусионен форум, в който се излагат идеи, защитават или опровергават. това не е личен разговор между мен и теб. същото нещо направи и божидар преди седмици - не искаше да отговори на поставените от мен въпроси, а ме препращаше постоянно към Джентри. Ок, накрая след много настояване от наша страна, той продължи да ни препраща към Джентри и аз показах, че четем Джентри. Показах го недвусмислено и мисля, че стана доста забавно. В пуснатата сега тема казах две думи за този момент. Ако обичаш не прави същата грешка да ни препращаш към Чилтън или който и да било друг. Просто и ясно попитах кой може да се изкаже по темата на прост български език. Ако трябва преведи за всички някои избрани моменти от Чилтън и ги дай тук да видим какви са аргументите и тезите и дали могат да издържат на критика. И последно как точно мислиш, че ако говорим за това дали предстои или не голямата скръб, няма да говорим за това каква ще бъде тя?
за анонимния и циганите -
приятелю, Бог който вижда всичко, знае какво е отношението ми към циганите. Направи усилие и си представи, че когато казвам, че "Тит и Веспасиан са малки циганчета със зелени сополи в детска градина в Столипиново" искам образно да подчертая колко безобидни са тези двама военачалници в сравнение с изродите на 20 век. Аз обичам евреите и всеки в този форум добре знае това, но не считам за антисемитизъм да употребя израза "върти се като обран евреин", нито се считам българофоб когато казам "хубава работа, ама българска", да не казвам колко пъти съм чувал цигани да казват "ееее! циганска работа!".
Лена, боя се че ако кажа какво е постмилениализма, може и да изтрият постинга ми. Накратко - тези хора вярват, че Исус ще се върне след (пост-) Милениума (хиляда години царуване). Де факто за тях 1000 години не са 1000 години. И което е най-интересното - светът сега и въобще става все по-добър и най-накрая целият свят ще приеме Христос, ще стане християнски, според едно от теченията на постмиеланилизма, т.нар. реконструкционизъм (по необходимост всички постмилениалисти трябва да са и реконструкционисти, но засега се боят да го обявят открито) светът ще заживее според казусните закони на Моисеевия закон пригодени към модерното общество, и най-сетне, когато целият свят стане християнски Исус ще се върне. no comment

Публикувано на 16 октомври 2003 г. в 12:41:00 ч. от потребител 1
към Ники-Б
Обикновено за зрялост се приема способността на човек да приема грешките си, и най вече да се извини, не по неговите си способи и шикалкавения, често пъти с произход от предучилищната възраст (освен ако не пропусната).
Това което пълни сърцето това говори устата, в случая пише Ники-Б за циганската му работа и т.н.
А преди всичко написах ...Пази Боже...Бог да е свидетел и пазител..
А високо интелигентната теологична мисъл на Ники-Б нека да си храни самочувствието му..
Пък който иска да се засяга..това е диспут.
Боже пази ни от мъже които не умеят да пазят устите си и не убуздават езиците си.

Публикувано на 16 октомври 2003 г. в 13:56:00 ч. от потребител 146
Аз бих казал "Боже опази ни от фарисеи, дето пазят устните си, но елементарни неща не могат да разберат и се държат като ощипани госпожици, а не като мъже".
Ако обичаш, можеш ли да сравниш написаното от мен с написаното от някой от пророците и да отмериш със същия аршин? Давам ти и примери.
Исая
Quote:
|
20:4 така асирийският цар ще отведе египтяните в плен и етиопяните в заточение, млади и стари, голи и боси, и с голи задници за срам на Египет |
|
Езекиил
Quote:
|
4.12 Да ги ядеш като ечемичени пити, и да ги печеш с човешки лайна пред очите им....15 Тогава ми рече: Виж, давам ти говежди лайна вместо човешки лайна; с тях опечи хляба си. ....36.17 Сине човешки, когато Израилевият дом живееха в земята си, те я оскверниха с постъпките си и с делата си; техните постъпки бяха пред мене отвратителни като кръвта от мензиса на отлъчена жена. |
|
и пак Езекиил 23.20
Quote:
|
И залудя за любовниците си измежду тях, чиято плът е като плътта на осли, и семеизливането им като семеизливане на коне. |
|
този последен стих се посвених да предам на съвременен български език, но ти ще разбереш за какво става дума.
и тъй сигурно и пророците са с плеснати уста според теб а?

писна ми от повърхностни хора, които не могат да бъдат естествени и да видят кое е наистина важното. Какво искаш да направя - да ти се извиня, че съм засегнал чувствителната ти и изтънчена поетична натура, като съм употребил неудобни за коприненото ти ухо думички??? Имам поне три начина да опиша казаното от мен - хипербола, парадокс и парафраза. Първото значи, че нарочно съм преувеличил в сравнението си за да се получи по-силен ефект. Второто значи, че използвам антиномичен метод за противопоставяне на общоприетото от постмилениалистите мнение за Тит и Веспасиан. И третото е означаване на даден субект със сбор от думи - напр. вместо лястовица - предвестничката на пролетта. Уверявам те че и трите ги има в Езекиил 36.17 и 23.20 по-горе. Но о небеса ! За теб това е неприлично, расистко и т.н. ми ок сигурно и Бог е можел да си мери думите, за да не съблазни такива душици като теб и вместо да казва "греховете им са като мензис за Мен" да каже "невъзпитаните техни постъпки се явяват пред Персоната Ми неуместно извършени поради зацапващото им действие" ....
и въобще кой си ти че да ме съдиш за отношението ми към циганите? Ти карал ли си се с хората в рейса, когато си ги чувал да говорят против циганите? Казвал ли си на всеослушание, че всички човеци са равни пред Бога в обстановка на негодуване и справедлив гняв от страна на хора, чиято собственост цигани са откраднали? Кажи душицо "Ти каква помощ си дал на немощния" (Йов 26.2)??
АМАН бе хора, аман ! докога такава повърхностност???
Не съдете по изглед, но съдете справедливо. (Йоан 7.24)

Публикувано на 16 октомври 2003 г. в 18:52:00 ч. от потребител 147
Здравей Лена
По въпроса какво е постмиленизъм виждам, че вече Ники ти е писал, за това аз искам само да вмъкна някой допълнения.
Знам, че постмиленистите пишещи тук ще те пратят да четеш Джентри, аз пък ще ти предам с няколко думи какво казва по този въпрос автора на История на църквата -Ърл Кернс.
Постмиленистите смятат, че Царството ще настъпи вследствие на еволюционен исторически процес, при който Църквата осъществява подготовката за онова царство, което Христос ще оглави при завръщането Си. Важна част от този план е социалната активност, съдействаща за създаването на по-добра среда за хората. Често тълкуват християнството в нравстен план, като се пренебрегва делото на Христос на кръста. Това е Либералния постмиленизъм.
Някой тълкуватели особенно тези от ХIХ век като Чарлз Фини, Б. Уорфийлд и А. Стронг, също са се придържали към една постмилениална есхатология, но в нейния по-консервативен, ортодоксален вариант. Те смятат, че Църквата, съставена от хора, обновени под водителството на Святия Дух, ще въздейства върху обществото така, че то да заживее в съвършен ред, присъщ на Милениума. Когато Христос дойде в края на хилядолетието, Той ще намери едно благочестиво общество. Този възглед намира сериозна подкрепа в разбирането на Бл. Августин, че Милениума съвпада с ерата на Църквата.
Постмиленистичния възглед за Царството не отчита факта, че грехът е наследствен и личен, а не свързан с обстоятелствата или средата или е общ.
Човек не може да пренебрегне първородния грях. Ето защо първостепенна задача на Църквата е не обръщането на света чрез проповядване и социална дейност, а евангелизирането му чрез пргласяване на благовестието, така че онези, които трябва да изградят истинската Църква да имат възможност да откликнат на посланието. след като Святия Дух подготви сърцата им за това.
Христос учи, че Царството няма да настъпи вследствие на исторически еволюционен процес, при който Църквата чрез социална дейност да подготви света за Неговото идване. В Писанието ясно се казва, че бъдещата есхатологична фаза от развитието на Църквата ще се осъществи по свръхестествен път и чрез катаклизми при идването на Христос, а не като резултат от дейността на Църквата.

Публикувано на 16 октомври 2003 г. в 19:19:00 ч. от потребител 354
Estir, мерси за подробното разяснение
в такъв случай постмиленизъмът (както бай Тошо се изразяваше

) отива малко към сектанство.. поне на мен така ми звучи. малко като кришна общество, векът на любовта и т.н, което отива да е в противоречие с Откровението
но спирам до тук, щото се отклоняваме от темата

Публикувано на 16 октомври 2003 г. в 20:15:00 ч. от потребител 338
Здравей Естир,
Мисля, че добре представи някои от формите на постмиленианизма. Имай в предвид обаче, че той може да бъде формулиран и по друг начин, който нито изключва нито подценява първородния грях. Нещо повече акцента може да бъде поставен не толкова върхи социалната дейност, а върху политическата активност свързана с (както те смятат) властта на християните. Така идващото християнско управление ще бъде изградено върху старозаветните принципи регулиращи обществото на Израел.
Подчертавам това, защото доколкото имам впечатления, най-активните постмиленианисти в този форум имат именно такава нагласа. Те съчетават в едно хиперкалвинизма с постмиленианизма и като цяло клонят към реконструкционизъм. Не е случайно, че голяма част от книгите в интернет -библитоеката, които понякога се представят като класическо наследство на рефоемацията, (всъщност те са доста по-нови) са базови за реконструкционисткото учение.
Поради това ми се струва, че определението, което ти даваш няма да ориентира много хората, които имат желание да се включат в дискусията. Иначе, това, което казваш е вярно, но това са течения в посмиленианизма, с които тук вероятно няма да се срещнем.
Накрая, самият аз не съм посмиленианист - просто за сведение

.
Поздрави:
Anonimen

Публикувано на 16 октомври 2003 г. в 20:52:00 ч. от потребител 147
Здравей Лена ,
Наистина малко излязох от темата, но се надявам да съм ти била полезна

.
А че постмиленизма е ерес това съм го казвала неведнъж.
Здравей Анонимен,
Знам, че постмиленизма може да се представи и по друг начин, и мисля че Ники спомена за реконструкционизма. Затова и не писах за него. А като споменах за социална дейност имах предвид това, което са правили хората от евнгелските англикански кръгове от края на 18 и началото на 19 век. Въпреки, че тук се включва и политическото господство на християните, което изповядват и познатите ни постмилеанисти.
Поздрави и от мене

Публикувано на 17 октомври 2003 г. в 13:59:00 ч. от потребител 222
Niki_b,
Възмутен си, че се обръщам лично към теб. Много интересно, аз си мислех, че този форум е изграден от личности и ти си една от тях. Аз не обичам да споря с вятърни мелници, но ако предпочиташ кажи ми, как да се обръщам хем към всички, хем към теб така, че хем да знаеш, че въпроса се отнася за теб, хем да не се обидеш, че е лично към теб

.
Възмущаваш се, че все някой те препраща да четеш "някакви си" книги. Ники, ти си умен човек. Ти бе този, който изведе темата за голямата скръб, защото я считаш за важна. Именно защото и ние я считаме за важна ти препоръчваме да прочетеш нещо, за което питаш и отговора за това съществува. Ти си недоволен, че често се облягаме на реформаторите или на Джентри, или Чилтън, но твоята позиция не открива "топлата вода". Всичко, което излагаш в твоя защита е било казано от хора , чиито идеи и тълкувания ти възприемаш. Това че тези идеи не се нуждаят от подкрепата на дадени имена е поради това, че те са популярни сред редовите християни, за чиято заслуга имат пасторите и техните поучения в рамките на 13 години. Метода, който се опитваш да налагаш в споровете се обляга на популизъм сред неграмотните (под "неграмотни" разбирам хора, които не са свикнали да мислят; Емерсон казва, че човек прави всичко само за да избяга от процеса на мислене) редови християни. Те никога не са чували за възгледите, които се излагат в този форум. Нормално е човек бивайки поучаван в дадена "истина"

в продължение на години да реагира остро. Трябва му време да осмисли идеята, но за съжаление липсата на навик в самостоятелно мислене го оставя в ръцете на тези, които в продължение на години са мислили вместо него и са решавали собствената му съдба. Ето и пресен пример: Lena_D след кратко описание на постмиленизъмът от страна на Естир заключава, че постмиленизъмът е сектанство! Но Lena_D няма време да помисли самостоятелно, да се запита аджаба тез хора тук дето изповядват постмиленизъмът, защо са оставили "здравото" учение и са тръгнали да стават "сектанти". Какво ги е накарало да преосмислят "здравото" учение и да се опълчват на заблудата по църквите? Тя никога не била поучавана, че има и други есхаталогични възгледи освен "единственият". И на база възглед "единственият" тя отсъжда, че постмиленизъмът е сектанство. Но това е поредният пример, как хората се оставят другите да мислят заради тях и някой друг да решава живота им.
Ники, неслучайно ти казах да прочетеш Great Tribulation. Казах ти също, че имаш възможността веднъж за винаги да опровергаеш този противен възглед постмиленизъм. За да биеш нещо трябва да знаеш, как изглежда. Е, давам ти един добър извор, за да получим и добро опровергаване. В противен случай неможеш да биеш нещо с нищо! И Джентри, и Норт, и Чилтън са хвърлили ръкавицата в лицето на премилеанизма обявавайки го за заблудително учение и (забелижи!) ОЧАКВАТ отговор! Но отговор няма и няма да има! Както ти повтаряш изтъркани фрази използвани в 13 годишни фантастични учения, така ние ти препоръчваме да прочетеш неща, които вече са казани и като разумни и убедени хора да не ги дъвчим, но да РАБОТИМ. Извинявам се, роботата е приоритет във възгледа на постмиленизмът, вашият възглед ни поучава да скръстим ръце и да чакаме да ни грабнат, за да ни избавят от работата, която ни чака, а после да станим генерали, които ще управляват!(виж дебата "кой управлява царствата"). Относно четенето неповтаряй грешкита на мнозинството християни да не четат! Поради тази причина те биват и манипулирани. Освен ако това с четенето не го правиш нарочно.
Lena_D, нямам нищо лично срещу теб, просто коментирам реакцията ти. Задай си въпроса, защо ние мислим по този начин и уверявам те ние мислим, че премилеанизъм е сектанство. Сега си задай въпроса, защо ние мислим така след като 13 години съм бил поучаван във възгледа, който ти изповядваш.
поздрави

Публикувано на 17 октомври 2003 г. в 14:49:00 ч. от потребител 146
ох якове, якове.
имам предложение - всички пре-, а- и постмилениалисти да си съставят списък от книгите, които другите отбори трябва да прочетат, да ги публикуват в отделни теми и след като се убедят всички, че противниковите отбори са си набелязали книгите за четене, форумът да преустанови временно своето функциониране и да се видим до година до амина !
ти просто не ме разбра. тук е дискусия, пак го казвам. ФОРУМ. излагат се идеи, а не библиография. разбираш ли това? много е просто. Ако кажа 2+2=5 ти няма да ме препратиш към математика за 1 клас, а ще ми покажеш нагледно, че 2+2=4. Това е ФОРУМ, разговор, дискусия. Разбираш ли?

Публикувано на 17 октомври 2003 г. в 17:16:00 ч. от потребител 222
Niki,
Точно това се опитах да покажа с последният си постинг. Ти отново действаш популистки опирайки се на неграмотността (по-горе дадох определение, какво разбирам по неграмотност) на редовите християни.
Ти си този, който възбуди дебата за Голямата Скръб. Като начинател си длъжен да опровергаеш Чилтън. Спорейки с мен ти спориш с Чилтън. Когато аз споря с теб, аз споря с онези хора, чиито идеи ти използваш. Ти си длъжен да опровергаеш "ереса" наречен постмилеанизъм в това число и че Голямата Скръб тепърва ще дойде. Ти твърдиш и възбуждаш тема подигравайки се на нашите убеждения, а когато трябва да се запознаеш в оснавата на това учение за Голямата скръб ти отказваш. Пак повтарям НЕ МОЖЕШ ДА БИЕШ НЕЩО С НИЩО! Именно защото е форум и се следи от много хора си длъжен да се запознаеш с Чилтън. Не забравяй 13 години сме чели книжките на премилениални автори!
поздрав
Ники, понякога си мисля, че въобще не е нужно да ти обяснявам тези неща. Ти си умен и сигурно ги знаеш и по-добре от мен. Със сигурност разсъждаваш върху нещата, които се излагат тук. Но имаш един силен коз: Пак повтарям ти се облягаш върху неграмотността на останалите, които отказват да мислят и да читат. Не те познавам, но ако се занимаваш с хора: LEADERS ARE READERS!

Публикувано на 22 октомври 2003 г. в 14:07:00 ч. от потребител 146
Ами виж, аз имплицитно вече наченах спор с Чилтън. Вие казвате
Голямата скръб = войната в Юдея през 66-70 г сл. Хр.
Аз казвам
Това е невъзможно, защото Писанията говорят за "скръб НЕБИВАЛА от началото на създанието и каквато НЕ ще има". Прочее, ако тази НЕбивала и която няма да я бъде НИКОГА повече скръб е била през 70 г сл. Хр. как да назовем ХХ век? А очевидно и ХХ век не е върхът на човешкото страдание.
така че спорът Якове, и то именно с Чилтън аз вече го започнах още в първия си постинг с който започнах темата.
чувствай се свободен да опровергаеш (с Чилтън или не) по-горното ми твърдение/въпрос.
Наистина минава време докато ви накараме да говорите, но после наистина става интересно.
успешен ден buddy

Публикувано на 22 октомври 2003 г. в 18:27:00 ч. от потребител 222
Ники, ти май наистина нечетеш моите постинги!
поздрави pal

Публикувано на 23 октомври 2003 г. в 12:43:00 ч. от потребител 146
така, значи Якове, книгата на Чилтън има 11 глави, би ли ме упътил поне къде той съпоставя ХХ век и неговите ужаси и войната през 70 г. за д амога да прочета как за него второто е по-голяма скръб от първото.
не можеш да не признаеш, че ти го казвам с добра воля и с цел дискусията да продължи нали?
ники

Публикувано на 06 февруари 2005 г. в 22:37:00 ч. от потребител 403
Още вчера срещнах призрака на Ники и ще питам дали някой може да го изгони? Призрака ме пита за прословутата война в Юдея следното;
"Още преди войната апостолите с цялата си енория си обират партакешите от там, как тогава ще се говори за скръб като войната не ги е касаела?" и още "не би ли трябвало апостолите да се радват за тази война която е наказателна за гршниците, подобно на пророците старите времена?".[addsig]

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 11:41:00 ч. от потребител 141
Има един основен принцип при тълкуването на Библията и той е, че Библията тълкува сама себе си. Това означава, че когато Исус казва, че това поколение няма да премине, докато не се сбъдне всичко това, Той има предвид "това поколение", което осъди в Матей 23 и 24, Лука 21 и Марк 13, и има предвид "този храм", когото учениците му гледаха, и чиито прекрасни камъни му показваха.
Голямата скръб през 70 г. от Хр. не е "голяма" защото са избити около 1 000 000 евреи, и няма да стане "малка" ако са избити 999 000 евреи. Голямата скръб е голяма, защото се слага край на Старозаветния ред. Това е краят на "Избрания народ". Това е краят на Земното светилище. Краят на Храмовата ера. И ако си прочетеш добре Стария завет ще видиш, че винаги краят на едно нещо се слага от Бога чрез ЗАВЕТЕН съд. В старозаветната история има много кървави погроми, много градове са били превземани, много хора са умрели жестоко, много майки са изяли децата си заради глад, и много народи са преставали да съществуват. Но Плачът на Еремия е написана не за падането на Троя, но за падането на Ерусалим, защото съдът е бил заветен.
Затова Новият завет е пълен със стихове за Голямата скръб, защото Бог е подготвял своя народ за времето на изпитанието, през което е трябвало да преминат. Приготвял е Ерусалимската църква за съда, който щял да падне върху Ерусалим.
И така, падането на Ерусалим през 70 г. е Голямата скръб, защото така се казва в Библията. Защото проповедта на Елеонския хълм, записана в Матей 24, Лука 21 и Марк 13 е в контекста на едно историческо събитие - разрушаването на Ерусалимския храм ("Ето, вашият дом се оставя пуст"). Освен това в тази проповед Исус Христос казва много неща, които ще предшествуват тази война, и винаги завършва думите си така: "Това поколение няма да премине, докле не се сбъдне всичко това". Ако той говори за "този храм", когото виждат очите на учениците, то тогава "това поколение" трябва да е поколението, съвременно на Него и на апостолите Му.
Ники, между другото, целият Нов завет говори много ясно за наближаването на съда върху Израел. Още последният старозаветен пророк: Йоан Кръстител започва така:
"Рожби ехиднини, кой ви предупреди да бягате от идещия гняв." "Брадвата е при корена на дървото." и т.н. Затова и Евангелието на Йоан започва така: "При своите си дойде, но своите Му не го приеха".
Това е скръбното: превръщането на Девицата в Блудницата, превръщането на "своите" в "чужди". Превръщането на "Моя Дом" в "свърталище на всякакви нечисти духове".
Колкото до радостта на апостолите, твоят въпрос показва долна злоба и никакво разбиране. Радваше ли се Еремия на падането на Ерусалим? Хем се радваше, хем плачеше. Същото е с апостолите. Хем се радват, защото Блудницата е осъдена, хем плачат, защото се пролива кръвта на техните близки и роднини. Иначе в Откровение изрично им се заповядва да се радват на падането на Блудницата: "Весели се за него, небе, и вие, светии, апостоли и пророци, защото съда, с който вие бяхте осъдени, Бог отсъди на него".
Иначе книгата, за която говори Яков, "Голямата скръб" на Дейвид Чилтън, е вече преведена, но още не е качена в Интернет. Който иска да я чете на български, може да ми прати лично съобщение, и ще му я пратя по електронната поща.

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 11:48:00 ч. от потребител 1096
Аз бих предложила ако имате възможност да прочетете "Божият план за човека" от Финис Дейк./"God's plan for man" Dake Finis/
Има изключително точно откровение по въпроса. Наистина, Голямата скръб предстои, и мнозина християни ще минат през нея, защото не са намразили живота си на този свят. Тогава най-накрая ще трябва буквално да направят своя избор: Исус или живота ми! А избавлението е само за ония, които са се показали съвършено верни:" Това казва Светият, истинският, у Когото е Давидовият ключ; който отваря, и никой няма да затваря; и затваря, и никой не отваря. Зная твоите дела. Ето, поставих пред тебе отворени врата, които никой не може да затвори, понеже, имайки само малко сила, пак си опазил Моето слово, и не си се отрекъл от името Ми. Ето, давам ти някои от ония, които са от сатанинската синагога, които наричат себе си юдеи, а не са, но лъжат, - ето, ще ги накарам да дойдат и да се поклонят пред нозете ти, и да познаят, че Аз те възлюбих.
Понеже си опазил Моята заповед да търпиш, то Аз ще опазя тебе от времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита ония, които живеят по земята.[Ето] ида скоро; дръж здраво това, което имаш, за да ти не отнеме никой венеца. Който победи, ще го направя стълб в храма на Моя Бог; отгдето няма вече да излезе вън; и ще напиша на него името на Моя Бог, и името на града на Моя Бог , новия Ерусалим, който слиза от небето от Моя Бог; ще напиша и Моето ново име."
Откр3:7-12
Така, че в т.нар. грабване на църквата, ще бъдат грабнати само истинските светии. Както се пее в една известна англ. песничка "Когато светиите маршируват, аз искам да съм между тях". Амин Господи!

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 12:33:00 ч. от потребител 141
Quote:
|
В Писанието ясно се казва, че бъдещата есхатологична фаза от развитието на Църквата ще се осъществи по свръхестествен път и чрез катаклизми при идването на Христос, а не като резултат от дейността на Църквата. |
|
Естир, в притчите за Царството Исус оприличава Божието царство и на тези две неща: на семе, от което израства дърво, и на квас, която заквасва тесто.
Ако можеш да докажеш, че дърветата израстват катаклизмично, и че кваста заквасва катаклизмично, тогава си права.
Но както е необходимо време за дърветета, за да пораснат, и както е необходимо време за тестото, за да втаса, така процесът на завладяването на света за Бога ще протече във времето.
А може би най-лесно е да се види това в притчата за житото и плевелите.
Пък дали трябва да завладяваме земята за Исус като проповядваме Благовестието и учим народите на Божия закон, или трябва да чакаме катаклизмични явления при пришествието на Христос да свършат това вместо нас, виж какво казва Павел в 1 Коринтяни 15:
Quote:
|
Защото, както в Адам всички умират, така и в Христа всички ще оживеят. Но всеки на свой ред: Христос - първият плод, после при пришествието на Христа, тези, които са Негови. Тогава ще бъде краят, когато ще предаде царството на Бога и Отца, след като унищожи всяко началство и всяка власт и сила. Защото Той трябва да царува, докато положи всички врагове под нозете Си. И смъртта, най-последен враг, и тя ще бъде унищожена." |
|
От този стих разбираме, че царуването предшествува пришествието и края, и че унищожаването на враговете ще става по време на царуването (ст. 25). И тъй като Павел цитира Псалм 110:1, от това разбираме, че докато царува Исус е отдясно на Бащата, на Небесния Престол.
А сега един въпрос към Ники: къде остава вашето тайно грабване? Къде е вашият юдаистичен милениум?
Или Павел твърди едно - че след възкресението на праведните в нетленни тела идва края, а Йоан твърди друго - че след възкресението на праведните в нетленни тела идва въпросното царуване от 1000 точни буквални години, когато народите ще принасят жертвоприношения в Ерусалим, в помен на Царя, и едва след това идват възкресението на неправедните и краят?
Къде ви е тайното грабване и в притчата за житото и плевелите? Къде ви е юдаистичния милениум в тази притча?
Или Ники и подобните му не разбират нито притчите, нито Йоан, нито Павел, а наблягат повече на ционистическата пропаганда?

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 12:40:00 ч. от потребител 263
Наглата детеубийца Бусари ни препоръчва да четем еретика Дейк. Добра компания са 2-мата! Този Дейк в еретичните си бележки към Библията казва че "Исус е станал христос" при кръщението - това е стара ерес, която Църквата отдавна е отхвърлила! Бусари, тъй като си законопрестъпница Бог ти е дал дух на заблуда за да вярваш в ересите.
Отдавна никой не вярва на глупостите не Дейк така че не пробутвай тазоипорнография тук моля!
Покай се за детеубойствата![addsig]

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 12:56:00 ч. от потребител 141
Бусари, вместо да ни препращаш към човешки поучения, папагалски научени от вас, по-добре се научи да разсъждаваш върху Словото на Бога.
Коментирай, ако обичаш, къде е голямата скръб в притчата за житото и плевелите (Матей 13 гл.). Как се съвместява това, което ти казваш за голямата скръб с това, което Исус Христос казва: Голямата скръб ще бъде съвременна на разрушаването на Храма, и че те ще станат в рамките на едно поколение от времето, когато Той им говори.
А пък за това твое грабване, хайде намери това прословуто тайно грабване в Откровение, или то е толкова тайно, че и Йоан не е писал за него?
А аз лично не очаквам нещо смислено от теб, защото с лека ръка хвърляш Божиите думи зад гърба си, но поне направи опит.

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 18:49:00 ч. от потребител 1016
Четем в Словото, че от голямата скръб идва неизброимо множество на хора които са избелили дрехите си в кръвта на Агнето.
Идването от голямата скръб е при шестият печат.
При седмият печат се раздават седем тръби.При последната тръба е пришествието и грабването на вярните христови.
Между голямата скръб и грабването има доста голям интервал!

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 19:03:00 ч. от потребител 403
Съвсем ясно се казва че "Голямата скръб" се отнася за вярващи, а не за храма, завета на храма не може да скърби, и той не бе прекратен през 70 г. А в момента на раздитането на завесата на пресвятото място при смъртта на Господ.
Очаквах по конкретен отговор, но и това е добре, да се докаже, че голяма всъщност не е голяма и скръб всъщност значи радост е значително постижение, което ще получи заслужен приз както богословски така и филологически.[addsig]

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 20:43:00 ч. от потребител 141
Quote:
|
Затова, когато видите мерзостта, която докарва запустение, закоято говори пророк Даниил, стояща на святото място (който чете нека разбира), тогава онези, които са в Юдея, нека бягат по планините....При това молете се да не се случи бягството ви зиме или в съботен ден; защото тогава ще има голяма скръб, небивала от началото на света досега, и каквато не ще има. Матей 24:15-21 |
|
Quote:
|
А когато видите Ерусалим, че е заобиколен от войски, това да знаете, че е наближило запустяването му. Тогава ония, които са в Юдея, нека бягат в планините....Защото това са дни на въздаяние, за да се изпълни всичко, което е писано. Горко на непразните... Защото ще има голямо бедствие в страната и гняв върху людете. Те ще паднат под острието на меча и ще бъдат откарани в плен по всичките народи; и Ерусалим ще бъде тъпкан от народите, докато се изпълнят времената на езичниците... Лука 21:20-24 |
|
Quote:
|
Защото вие, братя, станахте подражатели на Божиите в Христа Исуса църкви, които са в Юдея, понеже и вие претърпяхте същото от своите сънароднци, както и те от юдеите; които и Господа Исуса, и пророците убиха, и нас прогониха, на Бога не угаждат и на всичките човеци са противни, като ни забраняват да говорим на езичниците, за да се спасят. Така те винаги допълват мярката на греховете си; но безграничният гняв ги постигна |
|
Бого, аз разбрах, че става въпрос за онези, които са в Юдея, че става въпрос за Ерусалим, че става въпрос за юдеите, и е безграничният гняв ги е постигнал още по времето на живота на Павел.
За Храма си прав, но трябва да видиш Божието действие не само в неговата принципна същност, но и в историческото му осъществяване. Затова се говори за "последно време", което започва с Йоан Кръстител и Исус Христос, и завършва с падането на Ерусалим. Жертвата на Исус Христос изпълни предназначението наХрама, но така или иначе Храмът продължи да съществува още четиридесетина години, според пророчеството на Исус Христос, и с неговото събаряне завърши напълно Старозаветната ера. Авторът на Евреи го казва най-добре: "А като казва "нов" завет, Той обявява първия за остарял. А онова, което овехтява и остарява, е близо до изчезване." Е, през 70 г. от Хр. и последните му земни остатъци изчезнаха.

Публикувано на 07 февруари 2005 г. в 23:00:00 ч. от потребител 1097
Абе хора, какво всъщност представлява Грабването?! Да не мислите, че ще отидете "на небето" при грабването?! Павел в Солунци казва ясно "да посрещнем Господа във въздуха". Грабването не е нищо повече от събиране на вярващите по цялата земя, там, където е техният Господ. Няма нищо мистериозно. То е просто един момент от "сцената" на Господнето пришествие. Стига със изсмукани от пръстите теории и митове.
По отношение на Голямата скръб, бяха казани и доста смислени и последователни неща. Но все пак....
"Тогава ако някой ви каже: Ето тук е Христос, или: Тука, не вярвайте;
24 защото ще се появят лъжехристи, и лъжепророци, които ще покажат големи знамения и чудеса, така щото да заблудят, ако е възможно, и избраните.
25 Ето предсказах ви.
26 Прочее, ако ви кажат: Ето, Той е в пустинята; не излизайте; или: Ето Той е във вътрешните стаи; не вярвайте.
27 Защото както светкавицата излиза от изток и се вижда дори до запад, така ще бъде пришествието на Човешкия Син.
28 Дето бъде мършата, там ще се съберат и орлите."
Въпросът тук ми е кога се е случило това, т.е. кога се е казвало това за Христос и кога и какви са били тези "големи знамения и чудеса"? Картината със светкавицата показва нещо глобално, а не регионално?!
И сега въпроса. Какво пише тук:
"29 А ВЕДНАГА след скръбта на ония дни, слънцето ще потъмнее, луната няма да даде светлината си, звездите ще паднат от небето и небесните сили ще се разклатят."
Как го разбирате това "веднага", щото е ясно че не се е случило още?!

Публикувано на 08 февруари 2005 г. в 11:12:00 ч. от потребител 141
Quote:
|
Как го разбирате това "веднага", щото е ясно че не се е случило още?! |
|
Ами защо трябва да преиначаваме смисъла на ясните Христови времеви показатели, а приемаме съвсем буквално фигуративния пророчески език?
"Това поколение" ясно е "поколението, съвременно на Исус", и "този храм" ясно означава храмът, който виждат учениците. "Веднага" ясно означава веднага. Тогава явно трябва да се задълбочим в изследването на Библията, за да се научим да разбираме собствения й език. Ясно е, че Второто пришествие не е станало тогава, защото в Библията пише, че след пришествието идва края, а както виждаме краят още не е дошъл.
Така остава да разберем какво се има предвид под помрачаването на небесните светила, и разклащането на небесните сили:
Ето пасажи от Стария Завет, които използват същите изрази:
Еклесиаст 12:2, 7
Quote:
|
Преди да се помрачат слънцето и светлината, луната и звездите, и да се върнат облаците след дъжда... и се върне пръстта в земята, откъдето е дошла, и духът се върне при Бога, който го е дал. |
|
Едва ли тези думи трябва да се приемат буквално: че когато човек умира, значи слънцето на небето залязва. Но може да се каже фигуративно, че когато човек умира, неговото слънце залязва. Тук тези изрази са използвани в личен план.
Исая 13:9-10
Quote:
|
Ето! Денят Господен иде - лют, с ярост и пламенен гняв - за да опустоши земята и да изтреби от нея грешните. Небесните звезди и съзвездия не ще покажат светлината си; слънцето ще потъмнее при изгряването си и луната не ще сияе със светлината си... Затова ще разклатя небесата и земята ще разтърся, за да се премести от мястото си при яростта на Господа на силите в деня на пламналия му гняв... И Вавилон... ще бъде разрушен от Бога, както Содом и Гомор |
|
Бяха ли изпълнени буквално тези неща при превземането на Вавилон от мидяните? Не, но както небесните светила са използвани в Писанието като символи на власти, и както Денят Господен означава денят, в който Бог съди, така Бог каза на Вавилон, че неговите светлини ще изгаснат. Бог казва, че Той ще осъди Вавилон и ще го унищожи. И така и стана. Вавилон беше превзет от мидяните.
Исая 34:4. Съд върху Едом
Quote:
|
И цялото небесно войнство ще изтлее, и небето ще се свие като свитък; и цялото му войнство ще падне, както пада лист от лоза |
|
Езекиил 32:7-8. Съд срещу Египет
Quote:
|
И когато те угася,
ще покрия небето и ще помрача звездите му;
ще покрия слънцето с облак
и луната няма да свети със светлината си.
Ще помрача над тебе
всички небесни светила
и ще докарам тъмнина над твоята земя ?
казва Господ Иеова.
|
|
И не на последно място един стих от Новия Завет: Евреи 12:26-28
Quote:
|
... а Който сега обеща, казвайки: "Още веднъж аз ще разтърся не само земята, но и небето." А това "още веднъж" означава премахването на онези неща, които се клатят като направени нещаа, за да останат тези, които не се клатят. Затова, понеже приемаме царство, което не се клати, нека бъдем благодарни... |
|
От контекста разбираме, че това "разклащане" е с цел премахването на направеното, т.е. Храма, земното светилище, жертвоприношенията, Левитското свещенство и т.н., за да останат тези, които не се клатят: Божието царство, истинския Храм, небесното светилище, истинския Първосвещеник, истинското царско свещенство - Църквата.
И така виждаме, че както небесните светила са използвани в Библията като символ и образ на земни власти (виж съня на Йосиф, Исус - Зорницата), така и тяхното помрачаване и угасване означава свалянето на тези земни власти, тяхното историческо унищожаване от Бога.
Колкото до идването на Човешкия Син на небесните облаци, вижте как Той дойде на небесните облаци при Изхода на израилтяните, как Господ идва на облак срещу Египет (Исая 19). Божието "идване върху небесните облаци" е почти масов символ за Неговото присъствие, съд и спасение. Спасение за Неговите избрани, съд за Неговите противници.
Точно светкавицата ако се приема буквално, е само регионално явление. А пък за пришествието на Господ в съд говорихме вече. Заблуда е да си мислим, че щом се говори за "пришествие на Господ", то това означава единствено и само Второто пришествие в края. Защото Господ владее и съди народите в историята, и когато Той нанася съд върху един народ, Той "идва" срещу него, този народ изпитва Господния Ден. Историческите идвания на Господ в съд служат като напомняния за окончателното идване на Господ в съд - в края, при възкресението на мъртвите.
Ако си познавахме Библиите по-добре, нямаше да се чудим за това.
[ Това съобщение беше редактирано от: Radoslava on 2005-02-08 04:18 ]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 17:52:00 ч. от потребител 1098
Zdrawejte!
Останах с впечатление, че повечето хора в тази дискусия обичат да четат повече книги на всевъзможни мъдрувачи, а не Библията.
Или ако четете Библията, се питам, как я четете?
Цитирате всевъзмойни книги и автори, а Библията м/у другото. Какво става с вас бе хора?
Библията да не би вече да не е актуална, за нашето съвремие?
Защо не доказвате доктрините си цитирайки стихове от Нея?
Прочетете си за домашно: Галатяни. Евреи, 1 и 2-ро Кор.
Сравнете и вижте!
Знам, че сте ги чели, ама направо се "хванах за главата" от всевъзможните ви интерпретации.
Толкова ли свободно време имате, че да четете и изучаваре Библията и да четете тези книги? Чудя ви се. Явно много свободно време имате, или си изкарвате парите за препитание с четене и дискутиране на разните му там теории.
И какво ви бърка всичко това? Дали щяло да има "голяма скръб" и дали вече е минала. Скърбите не са ли неделима част от ежедневието ни? Прочетете си малко от Вков, 1. Пет 1 гл. И не се ли казва, че който истински вярва в Христос ще бъде гонен.
Не казвам, че няма смисъл да знаем за тези неща, ама има и по-важни. А те са любовта, всеобщото ни изграждане в познаването на Бог.
22 нека пристъпваме с искрено сърце в пълна вяра, със сърца очистени от лукава съвест * и с тяло измито в чиста вода;
23 нека държим непоколебимо надеждата, която изповядваме, защото е верен Оня, Който се е обещал;
24 и нека се грижим един за друг, тъй щото да се поощряваме към любов и добри дела,
25 като не преставаме да се събираме заедно, както някои имат обичай да престават, а да увещаваме един друг, и толкова повече, колкото виждате, че денят наближава.
Евреи 10:22-25
GBU!!!

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 18:56:00 ч. от потребител 1097
[ Това съобщение беше редактирано от: edinprost4ovek on 2005-02-09 12:00 ]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 18:59:00 ч. от потребител 1097
Радослава, едно въпросче. Не вярваш ли, че пророчествата за Вавилон се отнасят и за по-късен етап освен за по времето на Вавилонската империя? Защото излиза, че вече са минали и не са актуални!?
А ако ситуацията в "последно време" отговаря на ситуацията от първи век, и двете заедно отговарят на описаното за по времето на Вавилон, тогава какво? Възможно ли е нещата да се повтарят, или нещо друго?
И последно. Ако казваш, че Христос ще дойде за една църква завладяла земята, как разбираш стиховете, че в последно време хората ще бъдат себелюбиви, сребролюлобиви и т.н. ,да не ги изброявам, люовта на мнозинството ще охладнее и най-вече въпросът Ще намери ли Господ вяра на земята, когато се върне. Ако църквата е завзела земята, а няма вяра, то не е ясно кой точно е завзел земята!
Наблюдава се и нещо друго описано за последно време (и може би е част или начало на скръбта) - пророчеството, че в последно време няма да уважават брака и ще живеят без да се женят - нещо, което до сега не е било разпространено, а днес чуваме по медиите, че брака е демоде?! Има неща, които още не са се случили, а са част от скръбта на последното време.

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 18:59:00 ч. от потребител 1097
[ Това съобщение беше редактирано от: edinprost4ovek on 2005-02-09 12:01 ]

Публикувано на 09 февруари 2005 г. в 20:07:00 ч. от потребител 60
Quote:
|
И последно. Ако казваш, че Христос ще дойде за една църква завладяла земята, как разбираш стиховете, че в последно време хората ще бъдат себелюбиви, сребролюлобиви и т.н. ,да не ги изброявам, люовта на мнозинството ще охладнее и най-вече въпросът Ще намери ли Господ вяра на земята, когато се върне. Ако църквата е завзела земята, а няма вяра, то не е ясно кой точно е завзел земята! |
|
Ще се повторя от дискусията за Последното време, но явно се налага.
единпростчовек, последното време за което се говори в Евангелията и в някои послания на апостолите, е последното време на старият завет. Всичко което е писано за това последно време не се отнася за края на света, а за края на старозаветната епоха. Нито контекста, нито дори самите текстове съдържат каквато и да е информация за края на света. Всички те показват КОГА, КАК и ЗАЩО това време е последно време, а именно - СЕГА (за първите слушатели и читатели), ЧРЕЗ Божият Съд над плътския Израил, ЗА ДА се сложи край на старозаветната епоха. Краят на последното време идва със разрушването на Ерусалим и храма (за което и Исус пророкува).
Второто телесно идване на Исус не става в това последно време (края на ЕПОХАТА), а става в края на СВЕТА, когато ще бъде Страшният Съд.
Радослава много добре ви е обяснила, защо смисълът на последното време е заветен, а не буквалистичен за края на света.
Митко, хората които обвиняваш че четат повече други книги, а не Библията, четат много Библията именно защото книгите които четат разглеждат учението на Библията стих по стих, в контекста на текстовете и в контекста на всичко писано в Библията по зададената тема. Това е трудоемък процес, понеже изисква цялото внимание върху зададената тема и вземането в предвид на ВСИЧКИ текстове свързани с нея.
В случая с настоящата тема, е очевидно че много хора дори не знаят и половината от текстовете които се отнасят пряко за нея, камо ли да знаят текстовете които имат допирни точки с нея.
Накратко - за да се отговори на кой да е библейски въпрос - първо е нужно да се знае какво всъщност е писано по този въпрос в Библията. А това изисква МНОГО четене и разсъждение именно върху Библията. Има хора които са го направили преди нас - това е нашето християнско наследство. Само един неразумен би тръгнал наново да преоткрива колелото нали?[addsig]

Публикувано на 11 февруари 2005 г. в 23:31:00 ч. от потребител 403
They which come out of the great tribulation ([oi ercomenoi ek tˆs tlipse?s tˆs megalˆs]).
Гръцкия нещо не се покаява добре, та тук не е ясно дали става въпрос за голяма скръб като период или просто за чуство което показва реакцията и ситуацията когато са се обърнали към вярата.
Значи отговора на заглавието "какво е голямата скръб", която я има само в Revelation 7:14 може и да значи че са страдали много преди да повярват, може да значи, че живота тук е "Голяма скръб" или че се ползват критерийте на отвъдното според който тука е "скръб".
В матея Исус говори за друга сръб.
6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух
12 Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните
36 Който вярва в Сина има вечен живот; а който не слуша Сина няма да види живот, но Божият гняв остава в
[ Това съобщение беше редактирано от: Bogoizbrania on 2005-02-11 16:48 ]

Публикувано на 12 февруари 2005 г. в 10:15:00 ч. от потребител 141
Quote:
|
Радослава, едно въпросче. Не вярваш ли, че пророчествата за Вавилон се отнасят и за по-късен етап освен за по времето на Вавилонската империя? Защото излиза, че вече са минали и не са актуални!? |
|
Прост човек, как реши, че стиховете трябва да се извадят от своя контекст и да се отнесат към бъдещето. Признаваш ли, че са се изпълнили тогава?
А това за актуалността на Библията имаш ли въобще представа каква глупост представлява? Значи, ако тези пророчества са се сбъднали тогава, значи Библията не е актуална вече? Ами тогава да започнем да четем книгата на Ванга, там се говорят по-актуални неща. Той и Нострадамус трябва да е по-актуален според твоята логика.
Научи се също да разбираш смисъла, а не само да четеш папагалски. Какво означава, че щом са се сбъднали, значи вече не са актуални? Ами нали като виждаме как Бог е говорил и предупредил народите, и как ги е съдил, можем да сме уверени, че по същия стандарт той и днес им говори, и днес ги предупреждава и днес ги съди.
Освен това в теб намирам предубеждение, че земята няма да бъде завладяна от Църквата.
Виж си пак притчата за житото и за плевелите. За какво се върна Божия Син: за буренясала ливада, или за житена нива? Помисли над това.
Quote:
|
Наблюдава се и нещо друго описано за последно време (и може би е част или начало на скръбта) - пророчеството, че в последно време няма да уважават брака и ще живеят без да се женят - нещо, което до сега не е било разпространено, а днес чуваме по медиите, че брака е демоде?! |
|
Дай да го видим това пророчество.