Възстановени архиви > Форуми > Лични обяви > Питам Portos

Публикувано на 10 март 2005 г. в 11:23:00 ч. от потребител 1217
Кажи ми, уважаеми Портос, как така си източно православен, пък вярваш в предопределението? Дали не си като повечето наши съвременици, който създават своя собствена религия, съчетавайки избирателно ония неща, които им харесват от "складовете" на различните изповедания?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 11:39:00 ч. от потребител 788
Ти, Минзухарко, сигурно се смяташ за много умен, щом измисляш такива въпроси.
Но не си достатъчно умен, за да разбереш какво богатство е Църква, работеща с хилядолетна традиция.
Какво имат методистите? Имат Джон Уесли, а като се върнат назад могат да стигнат най-много до Якоб Арминий. По-назад те не смеят, защото от там им се хили Пелагий. И така те могат и трябва да защитават едно наследство, в което не могат да се движат.
Какво имат петдесятниците? Нищо си нямат. Това, от една страна е хубаво, защото ги отваря за динамично развитие, но от друга е лошо, защото над главите им виси избора на кого да вярват, обръщайки се назад - на Спърджън или Мууди, на Лютер или на анабаптистите. А когато тепърва създаваш в себе си усещане за историчност, тогава си податлив на всеки вятър на учение.
Да, аз съм православен. Но мога да поставя под съмнение някои неща на Иполит Римски или Ефрем Сирин, Йоан Касиан или Ориген, приемайки други, защото мога да черпя от богато наследство, защото почти няма въпрос от догматиката и тълкуванието, който ние да не сме разглеждали, по който да не сме спорили.
Та, православието не е набор от поставени догмати, а усещане за историчност, да се обърнеш назад и да видиш развитието на проблемите, как са заставали пред тях Богоносните Бащи на вярата, как са ги решавали, а ако не са - защо не са ги решавали.
[addsig]
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-03-10 04:41 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 11:53:00 ч. от потребител 1217
Благодаря ти, о, Портос, за времето, което ми отдели. Да, сега разбирам, че няма проблем да бъдеш петдесятен калвинист или православен калвинист, това не е еклектика и вавилонско стълпотворение, а осъзната принадлежност. Да можеш да да пресяваш, да прецемяваш, сам да надживяваш грешките на учителите си и своите собствени. Така, както Ориген е учител на Църквата, задавал насоките в мисленето столетия, но и критикуван и надживяван, и Църквата няма нужда да се държи в Ориген, за да продължи да е Православна, понеже Църквата съзнава, че и най-великите и учители светят с отразената светлина на Вечния Логос, Сина Божий.В Църквата могат да се поучават и от Мартин Лютер и Жан Калвин, без да тя престане да е Православна, защото нито Лютер, нито Калвин ще сложат "отпечатък" върху нейната идентичност, нейната идентичност трябва да е в Христос, а учителите й трябва да са Нейни служители.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:02:00 ч. от потребител 788
Братко мой, радост е да имаме общение в любовта и истината. Духът Божий просветлява твоя ум. Защо няма повече като тебе? Защо не се поучат от твоята непреднамереност Vale, NikolaStoanov, Friend777 или безбройните тутманици Джоанесовци, Смисловци и пр. Ето, ти зададе въпрос и отговор ясен и последователен дойде към тебе и ти побърза да се изправиш. Защото благочестието ти е истинско, а не намордник за ниски страсти!
Ето - аз ще те обидя сега, за да видят те как ти няма да избълваш благообразно зло, заради нараненото ти самолюбие.
Пуяк проскубан
Сега и ти ме обиди направо и мъжки, за да видят как ще продължим разговора, без да ни разделят няколко думи.[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:06:00 ч. от потребител 1217
Добре, братко мой.
Плешивец брадясал

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:13:00 ч. от потребител 1217
Сега искам да ме наставиш и в друго нещо.
Защо, кажи ми, толкова ги дразни когато Божидар каже: "Написал съм 15 хиляди страници", да речем. На какво завиждат те? На това, че ги е написал? На това как ги е написал? Или на смеслостта му да се похвали?
Аз мисля, че и за трите. Повечето от тях не са прочели и хиляда страници през живота си, а онова, което са писали е било свързано с обучението им в училищата, затова и не разбират как един човек може да се пише и да говори с радост затова, че пише.
Зная, приятелю мой, че сме на един дух, затова продължи, моля те, моя ред на мисли...

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:23:00 ч. от потребител 788
Има доктор Лютер една голяма мисъл: "Понеже бяхме обучавани в софистика, а не в увереност, затова ни е трудно да разберем духовното хвалене" (Коментар по Галатяните)
Така и те, понеже са обучавани в лицемерие и двуедушие, затова не могат да разберат смелостта ни.
Те не могат да пишат така, затова се събират, за да си дават слава един-другиму. В тяхната изтънчена компания, където смехът е грях, а откритостта богохулство, няма място за нас...Но ние поразяваме техния свят и ги изправяме пред неразрешимия проблем - къде са ориентирите и парапетите на битието им - сервилността, двойния стандарт, интелектуалната превзетост...В името Господне ние ги изгаряме, обръщаме с хастара навън света им, за да се видят следите от духовния им онанизъм. Така ги спасяваме.
[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:27:00 ч. от потребител 1217
Научих достатъчно за днес, Портос.
Нека сега се разделим. Аз ще се прибера у дома, за да мисля върху това, което си казахме.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:30:00 ч. от потребител 788
Добре, скъпи брате. А аз ще сваля на дискета някои от моите постинги (вероятно тези към Джоанес) и също ще се върна в своя дом, за да ги чета и радостно да възклицава за новите неща, които научавам от себе си...[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:31:00 ч. от потребител 222
А бе Портос,
Нямаш ли приятели да си поговориш, че го удари на "Моно"?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:33:00 ч. от потребител 734
Портос, изключително много ти благодаря за участието в
ChurchBG.com. И пастор Несторов много те цени.
Но е много важно да четете
БИБЛИОТЕКАТА! Най-смислените християнски книги на български език!
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2005-03-10 06:28 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:41:00 ч. от потребител 1202
Методистите си имат Уесли. А ти какво си имаш, приятелю с обширна идентичност? Или след като вземаш като пчеличка по нещичко от всяко цветенце на ливадата, считаш себе си за човек над останалите? Може би по-скоро е варно предположението на Минзухарко, че щом никоя от досегашните религиозни идеи не те удовлетворява напълно, си взел, че си си измислил своя. Нещо каго манджа с грозде

Ами да ти е сладка твоята нова манджа на православно-реформираното мислене

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:41:00 ч. от потребител 222
/БЕЗ/Смислов,
И аз съм православен. Та какъв е проблема, че не мога да те разбера?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:46:00 ч. от потребител 788
reformator2
Имам имена, дето и твоя Уесли не ги е чувал.
А манджата с грозде и викам Мавруд и е много хубава, да ти кажа...[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:48:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Методистите си имат Уесли. А ти какво си имаш, приятелю с обширна идентичност? |
|
Ха, каква глупост! А Уесли какво си има? Цял живот си лежи дерибейски върху постиженията на Уайтфийлд, и в проповедите си лъже, че бил следвал Мартин Лутер. Без да е чел нищо от Мартин Лутер, по неговото собствено признание. Всъщност, пак по негово собствено признание, без въобще да е наясно какво точно казва Реформацията, като в писмо към Уайтфийлд признава, че четенето на теологична литература го отегчава. Един ден от скука решава да прочете
Коментар върху Галатяните. И открива, че всъщност проповядва точно обратното на Лутер. И какво мислите че прави?
Определя Мартин Лутер за еретик!
И така, методистите си имат Уесли, а Уесли си няма никого...освен римската църква и Пелагий. Това е идентичността на Уесли. Измамник и крадец.
Та какво си имаха методистите?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 12:52:00 ч. от потребител 788
Хабер си нямам кой е пастор Невестул Несторов или Нестор Невестулков, стари мой Смисълков (леле, от кога не сме се чували, май от както се обиди на мъжественост, задето те нарекох "меден мой")
Но щом ме цени толкова, предай му да ми прати телеграфно "десятък от десятъка" (аз съм скромен - бих се задоволил и с десет процента от приходите на някои петдесятни пастори), че ми свършиха запасите от ново вино в мазата...
[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 13:19:00 ч. от потребител 734
Благодаря ви, че посетихте
ChurchBG.com.
Важно е да четете
БИБЛИОТЕКАТА! Най-смислените християнски книги на български език!
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2005-03-10 06:25 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 13:42:00 ч. от потребител 222
Смислов,
Защо Божидар се отнася така с теб? Мисля, мисля и ми идва само едно наум. Предполагам, че ти завижда.
Завижда ти на мисълта и уменията, които имаш. Завижда ти и за пастора. Завиждата и за знанията.
Но най ти завижда, че не е чел "Божиите генарали" и сега го водиш с хиляди обиколки напред.
То като се замисля и аз едва удържам завистта в себе си.
Ей, ама поне кажи, как го правиш?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 13:47:00 ч. от потребител 1202
Виждам, че претендирате да познавате Уесли дотолкова, че да ви е ясно какво е откраднал от Уайтфийлф. Добре, само ще се радвам да ми кажете какво точно сте прочели от него, в какво е плагиатствал и от кой писмен труд е преписал/откраднал. Да не би, Божка, да си превел и Уесли на български? Ти много си бил начетен, приятелю, да превеждаш десетки хиляди страници (което не оспорвам) и да претендираш, че си наясно с всичко, което някой някога е писал, включително Уесли (което оспорвам решително). Между другото не мисля, че освен някои идеи, подкрепящи теорията за предопределението, Лутер е изрекъл и други ересо - той отрича книгите Откровение и послание на Яков като боговдъхновени и дори е желаел да ги изключи от немския превод на Библията, който прави (Виж уводите към тълкованията му към тези книги). Трябва ли да вяраме на Божката, щом превежда само тези трудове на определени автори, които са за пред хората, а прескача други, които биха го изложили като човек на Словото? Божка, не се излагай, спри с глупостите. А библиотеката по-добре не я показвай, защото е чиста загуба на време да преведеш точно тези заглавия. Жалко, жалко...

Публикувано на 10 март 2005 г. в 13:56:00 ч. от потребител 8
Прочел съм доста книги от Уесли. И даже съм ги препоръчвал на методистки пастори - става въпрос за Sinless Perfection - и методисткият пастор ми каза, че те такива неща не ги вярвали в методистката църква. Чел съм писмата на Уесли и разни негови автобиографични признания. Той на много места си признава какъв е измамник.
От Уайтфийлд е откраднал цяла организация плюс личните имоти на Уайтфийлд, които той е бил дал за използване от организацията, но без да ги е прехвърлял. Уесли прави документна измама, за да си ги присвои. Уесли признава това в едно свое писмо, но се оправдава, че го прави заради "делото."
Можем също да кажем, че Уесли е имал много особен начин да разбира "Божията воля" - като играе на комар. Хвърлял кокалчета, и според разположението гадаел какво точно Бог искал от него. Това е доста по-сериозен грях от мнението на Лутер за Яков.
Между другото, не съм срещал Лутер да отрича Откровение като боговдъхновена книга. Смятам, че лъжеш за това. Нормално е. Един последовател на Уесли трябва да лъже. Това е естеството на уеслианците.
И така, аз не крия нищо. Но се вижда ясно, че ти вече издишаш и се връщаш към стария си навик на селско просташко поведение. Очакваше се.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 14:27:00 ч. от потребител 403
Това за документната измама доказано ли е?[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:05:00 ч. от потребител 1202
Ами че ти много си чел. Аз имам електронно издание на Уесли с 25 тома по 800-900 страници, ти си почел труд от около 20 страници. А писмата едва ли си ги чел всичките, защото само в изданието, което аз имам, са 9 тома.
За комара, който Уесли е играл - обърни внимание на огромен брой примери в Стария Завет, при които пророците имаха камъни като зарчета, с чиято помощ познаваха Божията воля. А не мисля, че непризнаването на библейски книги е по-малък грях от проверяване с "библейски" методи на Божията воля.
Цитат от Лутер. На англиксли е, защото предполагам, че не знаеш толкова добре немски, че да ти го цирам в оригинал:
За посланието на Яков:
These books show you Christ and teach you all that is necessary and salutary for you to known even though you were never to see or hear any other book or doctrine. Therefore St. James epistle is really an epistle of straw." (Weimar Edition Deutsche Bibel p.98
За откровението на Йоан:
I miss more than one thing in this book, and this makes me hold it to be neither apostolic nor prophetic. . . . I think of it almost as I do of the Fourth Book of Esdras, and can nohow detect that the Holy Spirit produced it . . .
It is just the same as if we had it not, and there are many far better books for us to keep.
. . . Finally, let everyone think of it as his own spirit gives him to think [Dave: what better exposition of the radical sola Scriptura position?]. My spirit cannot fit itself into this book. There is one sufficient reason for me not to think highly of it, -- Christ is not taught or known in it; but to teach Christ is the thing which an apostle is bound, above all else, to do, as He says in Acts 1, 'Ye shall be my witnesses.' Therefore I stick to the books which give me Christ, clearly and purely.
(Luther Bibel 1522)
Е, Божка, може да си чел, ама не това, което трябва.
Та кой методистки пастор ти разправя, че в методистката църква никой не вярва в това, коео е писал Уесли? Може би е имал предвид себе си.
И аз питам портос и теб: В какво вярвате? В своя собствена религия? Защото излиза, че не вярвате във всички богословски тези на авторите, които цитирате.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:06:00 ч. от потребител 8
Не знам какво разбираш под "доказано." Уайтфийлд се оплаква на свои приятели от тази кражба на Уесли, и Уесли не отрича, че е направил такова нещо. Но не знам Уайтфийлд да е завел дело срещу него в съда.
След смъртта на Уайтфийлд Уесли се погрижва да си състави такава автобиография, която да принизи заслугите на Уайтфийлд и да издигне самия Уесли като човек с най-големи заслуги. От тази автобиография липсва случката с имотите на Уайтфийлд, което според мен е достатъчно доказателство за вината на Уесли - не е искал да дава повод някой да се зарови в историята и да види какво точно е станало.
Уайтфийлд получава заслужено признание в Америка, където църквите по онова време са почти 100% калвинистки. Интересно е да се наблюдава и развитието на едно и също движение в Англия, където Уесли изгонва Уайтфийлд от организацията и в крайна сметка налага своята си личност, и Америка, където единственото наложено нещо е теологията на Реформацията. Едно поколение след смъртта на Уайтфийлд в Америка църквите продължават да се развиват и да нарастват, и в поредица от последователни "съживления" целият континент се покрива с мрежа от църкви. И ако днес Америка е страната с църква на всеки ъгъл, можем до голяма степен да припишем това на Уайтфийлд и на неговите съработници в Америка по онова време.
От друга страна, едно поколение след смъртта на Уесли в Англия не е останало почти нищо от голямото съживление, започнато от Уайтфийлд. Има методистка църква, но тя е толкова незначителна, че почти никой не й обръща внимание. Следващото голямо християнско съживление в Англия започва с Чарлс Хедън Спърджън, баптистки проповедник, убеден калвинист.
Много е показателно.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:18:00 ч. от потребител 8
Така ли, Псевдо? Да разбирам ли, че днес методистките пастори разиграват комар, за да разберат каква е Божията воля? Я го кажи ясно, за да разберем точно в какво вярвате?
И я ми кажи, Уесли за кое нещо нарича Лутер "еретик"? За съмненията му относно Откровение и Яков, или за учението за Божието върховенство? Папистката църква за кое нарича Лутер еретик? Не е ли за неговото учение за поробената воля?
И така, излиза, че Уесли и папистката църква са на едно мнение.
Но по-важно е, че след като не успя да намериш библейски аргументи в полза на пелагианството, започна да вадиш кирливите ризи на Лутер. Какво си мисилш че правиш с това? Че доказваш нещо? Кой отрича, че Лутер е залитал в крайности? Никой. Въпросът е, Кое е същността на Реформацията, спред Лутер? И ако ти отричаш Лутер точно в това нещо, значи нямаш нищо общо с Реформацията. Както твоя крадец и измамник Уесли.
Хайде, върни се към жалките си опити да докажеш пелагианството. Лутер може да е имал съмнения относно Яков, но съмненията относно боговдъхновеността на библейска книга са по-малък грях от извращаването на ясния текст на Библията. А и ти имаш доста голяма греда да вадиш от очите си. Май ти беше човекът, който ни каза, че май Павел не говорил учението на Исус Христос, и че не трябва да обръщаме внимание на "словесните игри" на Павел.
Много жалко, Псевдо. Препоръчвам ти да се върнеш към простащината. Там изглеждаше по-естествен.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:35:00 ч. от потребител 1202
Ама че работа: Той и Божко избягвал деудобните въпроси май. Та колко процента от трудовете на Усели си чел? В кой труд на кой богослов или историк е описана историята с имотите на Уайтфийл? Какво е доказателството, че Уайтфийлд наистна е бил измамен от Уесли? Откъде знаеш, че биографията на Уесли не огтоваря на истината - да не си бил там и да си видял, че се е случило нещо друго?
А за доводите с размери на църкви и т.н. доводите са смешни. Откъде дойде идеята, че по времето, когато Уесли е умрял, повечето методистки църкви в САЩ са били калвинистки? 100% - това откъде го измисли? И защо щом "на всеки ъгъл в САЩ има църква" и това "може да се припише на Уайтфийлд", тези създадено от "майстора на краткия разказ" църкви не са калвиниствки? Друго - за Англия - колко от баптистите днес там са калвинисти като татко си Спърджън? Какво е размерното съотношение между методисти и баптисти в Англия? Кое е показателно в думите ти според теб? Аз мен са показателни числата. За Великобритания:
Англиканска Църква - 27.000.000 члена
Католическа църква - 9.000.000
Методистка църква - 760.000
Реформирана църква - 250.000
Баптиска църква - 220.000
От кого не е останало нищо? От Уайтфийлд, защото той не е създал нищо, освен слушатели.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:40:00 ч. от потребител 1202
За бавномислещия Божо пак ще повторя - не съм изразил съмнение в написаното от Павел или в някоя от книгите му, а тезата ми е: Ако начина, по който разбираме Павел не съответства на казаното от Христос, то може би не разбираме правилно Павел или казаното от него не е било предназначено за "универсална истина", а е предназначено за конкретна ситуация и конкретна църква.
Научи се да четеш бе, Божо, че не знам вече за кой път ти обяснявам тази долкова семпла теза.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:41:00 ч. от потребител 1202
Не съм се отказал от тезата за спасение чрез вяра по свободна воля, а просто реших, че няма да ти влезе нищо в главата, заради което те оставям да си вярваш в съдба, предначертано предопределение и в каквото искаш още. Спорът е безмислен, защото не може да те убеди, че не си прав.
А за Лутер - не е кирлива риза, че не вярваш в нещо. Ти не вярваш в спасението чрез вяра по свободна воля, ама не те е срам за това, нали? То е въпрос на правота и погрешност, а не на срам или не срам.
[ Това съобщение беше редактирано от: reformator2 on 2005-03-10 08:44 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:52:00 ч. от потребител 8
Ако аз избягвах неудобните въпроси, ти нямаше да си тук. И ако бях бавномислещ, пак нямаше да си тук. Нямаше да полагаш усилия да си показваш простащината. Самото ти присъствие тук доказва, че си притеснен. И се опитваш да направиш нещо, ама се проваляш неудачно.
Иначе, да, съгласен съм, ти не разбираш нито Павел, нито Христос. Защото се опитваш да отречеш ясни думи и на Павел, и на Христос, за да паснат на твоето пелагианство. Например, отричаш думата "предопределение." Защо" За да я замениш с дума, която дори не съществува в Библията.
А за Уесли не ме интересува да ти доказвам на теб. Дал съм достатъчно линкове за историята на Уесли. Освен това изявих на показ срамотиите на един поклонник на Уесли, който беше пуснал едно клеветническо пасквилче на Уесли. Ако на теб много ти се иска да защитаваш Уесли, защитавай си го. Можеш даже да използваш неговите аргументи, които е написал в пасквилчето. Ти май вече използва един от тях и се провали. И сега не ти остава друго освен да се върнеш към простащината си. Тя много ти отиваше.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 15:58:00 ч. от потребител 1202
Какво да ти кажа, друже, няма надежда за теб. Може би простащината по-лесно се оборва от логичните аргументи и затова ти е по-любима, пък и явно импонира на скритата ти душевност. Аз ще вярвам в това, което пише в Библията. А то не е съдба и фатализъм, а спасение чрез вяра.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 16:00:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
А за Лутер - не е кирлива риза, че не вярваш в нещо. Ти не вярваш в спасението чрез вяра по свободна воля, ама не те е срам за това, нали? |
|
Разбира се че не ме е срам. Теб би трябвало да те е срам, че вярваш, че чрез "свободната воля" си заслужил спасението. Това е такова извращение, че трябва да те е срам, че наричаш себе си "християнин," а вярваш в такава гадост.
Та къде точно Библията казваше "спасение чрез вяра по свободна воля"? Защото аз намирам само "спасение по благодат чрез вяра." Къде точно е "свободната воля"?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 16:07:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Какво да ти кажа, друже, няма надежда за теб. Може би простащината по-лесно се оборва от логичните аргументи и затова ти е по-любима, пък и явно импонира на скритата ти душевност. |
|
Просто ти отива повече от опитите да изглеждаш интелигентен. Беше приятелски съвет да останеш в областта, където си най-силен.
На мен може и да ми е скрита душевност, не споря. Но определено на теб ти е съвсем открита душевност простащината.
Quote:
|
Аз ще вярвам в това, което пише в Библията. |
|
Естествено, че не вярваш какво пише в Библията. Ако го вярваше, щеше да можеш да си защитиш бълнуванията на основата на Библията. Но аз разбирам какво искаш да кажеш. Казваш, че ще продължиш да вярваш на своите си човешки измислици. Добре. Докато си ги вярваш без да се опитваш да ги рекламираш, това си е твое решение.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 16:09:00 ч. от потребител 1202
И какво, умнико, да не изкараш, че благодат е същото като предопределение? Да не би Бог да изнасилва против волята им хората, когато ги спасява? Ами то тогава изнасилвачите трябва да ги наричат хора на благодатта.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 16:17:00 ч. от потребител 8
Quote:
|
Да не би Бог да изнасилва против волята им хората, когато ги спасява? |
|
Ето на, отново аргумента на селския простак.
Добре, като за селски простак ще обясня отново, търпеливо, и ще пиша бавно, защото селските простаци четат трудно:
Бог не насилва хората, когато ги спасява, защото Той действа чрез промяна на вътрешното естество и на волята им. Така тяхното желание за спасение не е наложено отвън, а е от вътрешното действие на Духа. То е непринудено, но не е "свободно" в смисъла, че човек от вътрешното си естество е способен да има едновременно две воли, добра и зла.
Ако въобще можеш да четеш библейски стихове, Псевдо, ще препоръчам на слепия ти пелагиански мозък (или каквото е там вътре), следните думи на Павел:
Quote:
|
изработвайте спасението си със страх и трепет; Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действува във вас и да желаете това и да го изработвате. (Фил. 2:12-13) |
|
И сега, Псевдо, иди кажи на Павел, че не говори същите неща като Исус, и му обясни, че според Павел изнасилвачите са "хора на благодатта."

Публикувано на 10 март 2005 г. в 16:50:00 ч. от потребител 788
Минзухарко,
Слънчево мое дете. Прибрах се у дома, за да чета постингите си към Джоанес. Но преди това изпрах чорапите си като се приготвях за посещението си тая вечер при две благородни дами, които ме бяха поканили на пържен калкан да заговеем преди началото на Великия пост. Ти, може би не знаеш, но тая седмица преди поста нашата Църква позволява консумирането на риба и млечни продукти, ако не знаеш, обърни се към Богоизбрания с когото неотдавна коментирахме така наречените ?млечни пости?. Ударих един сапун на чорапите си и ги метнах върху керамичния радиатор да поизсъхнат - съгласи се, ако се нахлузят мокри, ароматизиращия ефект е обратен...
Зачетох се значи в историята на моите трудове и като съм се зачел, съм забравил за тях. Докато не усетих острата задушлива миризма на горяща синтетична материя (те моите чорапи, Минзухарко, са от ония, дето циганите по варненските пазари ги продават по три за лев).
От това събитие аз си извадих сериозна духовна поука и забързах към интернет залата, за да ти споделя какво разбрах...Ти знаеш, сине мой, че аз не съм от тия, които първо себе си изследват, за да пренесат случките и явленията от обкръжаващата ги среда върху си, затова и по лъщящата от тлъстина и червена от вино моя глава белите косми се броят на пръстите на едната ми ръка, та ще ме разбереш, ако ти кажа, че се сетих не за греховете си, а за братята методисти, разбира се...
Да се разговорим сега за ужасния им навик да простират евтините си чорапи по форуми и тържища.
Имало едно време един тутманик. Той се казвал Джон Уесли. Искал Джони да го забележат и като се огледал си казал: ?Жан Калвин почина и сега спокойно мога да си ям мармалад, но това на мен не ми стига ? та кой днес не яде мармалад?! Но виж, ако направя нещо знаменито в теологията, тогава името ми ще се носи и разнася по сборове и по седенки и по методистки лагерни събирания, а съм политикан, а не развей ? гащи като оня Мигел де Сервет, че да се бутам между зъбите на хора, пред които съм муха...? И се разкрещял Джони: ?Свободната воля, бомбастичната благодат и нравственото съвършенство! Що е то арминианец и мога ли да ходя на ръце, докато ми ръкопляскат...?
Жонгльор бил Джонката.
Жонгльори са и наследниците му. Не умеят обаче да жонглират с друго, а само с мокрите си чорапи.
Преди време, Минзухарко, опитах да си поговоря с Джоанес за нищетата на Уеслейанската теология. Какво направи Джоанес ли? Рече и отсече: ?Намирам радост в Уесли?. Е, та намира радост ами ? нали са му сгънали миризливите чорапи под кревата и повтарят ароматните му крилати изречения?
[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 16:57:00 ч. от потребител 1217
Портос,
Татко мой, колесница на епиграми и конница на остроумието! Кога ще порасна, за да стана като тебе?!
Аз също, Портосе, бързам да ти споделя едно мое наблюдение. Като излязох от залата си купих пица с телешки салам (не постя Портосе, защото съм протестант, но ако ми кажеш кога и как трябва да се пости, ще постя, а няма да се опъвам като магаре на мост, като Смислов пред варено жито). Та, дъвча си аз гарнираната питка и току пред мен - фръц-тръц ? закрачи кака някаква. Задавих се с последната хапка, но не от блудни мисли, а от мисълта, преминала като светкавица през ума ми: ?Ей сега вече ще се оженя!? Засилих се към каката и докато си глътна глътката, да кажа две приказки, тя ми вика: ?Пет лева струвам, младежо...?
Познай за кого се сетих пък аз? За някои харизматични събрания. Ходил съм, знаеш ли, известно време в пара-църковното формирование на Кокончев. Младежка църква, бей и бенда прави ?Биги-ди-бенг-банг?. Динамика и живот в проповедта...Ама ми направиха впечатление някои работи...Като беше жив оня картечар на простотията Бени Хин (дето все с Бени Хил го бъркам, ще ме прощава великия комик ) или другия папуняк (Джон Остийн, може би) мадам Кокончева излизаше отпреде и викаше: ?Дубрие душли в уазисъ на любофтаа!? Ама го грабнаха Бени с огнен мерджан, вероятно и като се изметнаха ония Коковци: ?Знаете ли ? чувам го веднъж да вика ? то материалния просперитет май не е задължителен, то и спасението май се губи... Аз ? вика- узрях за някои работи...? Ще узрее ами, те ония с парите ги брулят с камъни зелените.
Защо ти ги разправям тия? За да не се чудиш, че думите ти остават във въздуха, че аргументите ти ги коментират с: ?Да ама, мене ме кефи повече да си бъркам в носа, докато некадърни проповедници дърпат локуми...? Така са ги възпитали, Портосе...
Апропо, запиши ми час при твоя изповедник, че е много вероятно до две-три седмици да приема Светото Източно Православно Единствено Истинно и Свръх-Достоверно Изповедание, ако Божидар не се намеси убедително, за да ме спре. Така съм увлечен от твоята харизма, като че някаква поразяваща благодат ме дърпа...и ще им наводня сетне сайта с публикации на юродиви и полудиви духовни старци...

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:05:00 ч. от потребител 788
Минзухаре,
Дете мое, как мислиш - какъв е тоя Второреформатор (да не е преродения Второисайя) и защо ми се бута пред шамарите?
Какъв подход да избера - да го наредя ли както си зная или да проявя общопромислителна благодат към него - та той е прочел 25 хиляди страници от Уесли - достатъчно наказание за кое да е същество, макар и първосигнално като него...[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:19:00 ч. от потребител 1217
Оставям на твоята мъдрост да решиш, Портосе
Аз междувремено ще ти споделя, че той е два пъти по- нахален и три пъти по-глупав от Джоанес, когото спомена. Ти, с присъщото си широкодушие си ги насочвал първо към К. Барт, а сетне и към Византийската антропология, за да не са тъй смешни и прости моля те, че допускам съмнение в твоята безхитростност, може би и за да ти е интересно да спориш с тях.
Но те не искат и не могат да излязат от сянката на Калвин, Арминий и протестантската схоластика. Режат клона, на който са кацнали, защото им е оттук, та оттам какво правят - търсят "бързи пари", с удоволствие биха сменили Дидахе и Съборните Вероопределения с Юнг и Хари Потър. Нрави им се Уесли, защото говори много, без да каже нищо, така щото не ги ангажира.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:19:00 ч. от потребител 1202
Мили ми Портьо, приятелче мило, трябва с плах шепот да ти призная, че твоите шамари са най-страшното нещо, което мога да си представя. Не са ме били православни калвинисти, но дори на това бих се подложил, за да мога дори за миг да бъда близо до теб, колосе на християнството.
Като премрежа малко поглед, си представям как след 300 години книгите, преминали през ръцете на Божко ще са вече не 15000 а 1.500.000 страници и в сравнение с тях ще бледнее дори гения на глупоста Калвин, да не говорим до хазартния крадец Уесли, който не е измислил нищо друго, освен да накара хората да не си фантазират за вярата в Бог (като някакви тук мускетари и божковци), а да живеят трази вяра на дело. Но какво да ви говоря на вас - вие знаете всичко, поще преди да е на устата ми. Като гледам Божко, му завиждам тайно, че дори и Бог е схванал вече и дори и на Него ще се скара, ако не слуша.
Между другото, колоси на вярата, къде ходите в неделя на църква? Ходите ли изобщо на църква? Или вече сте надрастнали практичното християнство и се занимавате само с кбер воайоризъм и остроумничене във форуми, където май последна дума има този, който може да ти изтрие или промени съобщението. Доколко сте християни, приятели мили, или да се обръщам към вас като на основоположници на две нови религии?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:24:00 ч. от потребител 1202
Ама и ти ли, Минзи, говориш за Уесли? И по този ли въпрос има мнение момчето? Ами кажи, цвете мило, какво си чел от Уесли, че да стигнеш до подобен дълбогообобщаващ извод? Да не би Кокончев, Бени Хин(л) и Ледения Джон Остийн да проповядват Уесли?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:29:00 ч. от потребител 788
глупоста
глупостТа
надрастнали
надраснал
[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:29:00 ч. от потребител 8
Сега, Псевдо, ще ти кажа едно нещо. Като влизаш в една дискусия, от която си излязъл преди време, и като много искаш да не се издаваш кой си, да вземеш поне да приличаш на друг човек. А ти лека-полека започваш да заприличваш на първото си "аз." Едни и същи простотии, поднесени по един и същ начин, в една и съща последователност.
Следващата ти простотия ще бъде, че веднага си се обадил на твои методистки и петдесятни приятели във Варна и те са ти дали сведения за мен. Или че си бил пращал пари за циганчета в Сливен да ходят на училище.
Виж сега, Киро24, или да пропусна всичките ти измислени имена и да кажа истинското, Дони Донев, да вземеш да си се върнеш в твоя си сайт, и там да си се самозадоволявате с аутсайдерите Ники Юдаиста и Emenei. За това те бива. При всяко твое влизане тук, с каквото и име да влезеш, в крайна сметка започваш да повтаряш като латерна едни и същи глупости.
Хайде, Дони, и умната. Знам, че не можеш, ама опитай. От свободна воля не става, ама дето се вика, от случайност може да докараш нещо умно.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:33:00 ч. от потребител 8
На Дони му е зле правописът. Това го знаят всички, които знаят нещо за него.
[ Това съобщение беше редактирано от: bojidar on 2005-03-10 10:33 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:35:00 ч. от потребител 1217
Отче Портос, помогни ми! Главоногото ме нападна! Ще ме изяде! Ще вземе да изрецитира две-три страници от Уесли и аз ще полудея!

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:35:00 ч. от потребител 1202
Мили ми Смехурко, приятно ми е, че ме бъркаш с някой друг. Не, че познавам Дони, ама самият факт на това твое мнение ме кара да мисля, че не съм сам в мисленето си. Между другото кой е този Дони? Какъв е неговия сайт? Ако там има по-смислени неща, може на него да отделя от времето си. А ти ми кажи, смехурко божков, къде ходиш на църква. Или наред с домашното училище сте прихванали от глупостите на Главчев за домашни църкви, където на спокойствие да си правите религия "Направи си сам".

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:38:00 ч. от потребител 788
Чедо мое,
Остави го да шуми. Убий глупака с мълчание. Ще го гледаме как се пени с тампони в ушите и ще му се смеем. Добрият Бог, затова го е създал, за да ни разсмива...
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-03-10 10:40 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:40:00 ч. от потребител 403
Quote:
|
За комара, който Уесли е играл - обърни внимание на огромен брой примери в Стария Завет, при които пророците имаха камъни като зарчета, с чиято помощ познаваха Божията воля. А не мисля, че непризнаването на библейски книги е по-малък грях от проверяване с "библейски" методи на Божията воля.
Цитат от Лутер. На англиксли е, защото предполагам, че не знаеш толкова добре немски, че да ти го цирам в оригинал:
За посланието на Яков:
These books show you Christ and teach you all that is necessary and salutary for you to known even though you were never to see or hear any other book or doctrine. Therefore St. James epistle is really an epistle of straw." (Weimar Edition Deutsche Bibel p.98
За откровението на Йоан:
I miss more than one thing in this book, and this makes me hold it to be neither apostolic nor prophetic. . . . I think of it almost as I do of the Fourth Book of Esdras, and can nohow detect that the Holy Spirit produced it . . .
It is just the same as if we had it not, and there are many far better books for us to keep.
. . . Finally, let everyone think of it as his own spirit gives him to think [Dave: what better exposition of the radical sola Scriptura position?]. My spirit cannot fit itself into this book. There is one sufficient reason for me not to think highly of it, -- Christ is not taught or known in it; but to teach Christ is the thing which an apostle is bound, above all else, to do, as He says in Acts 1, 'Ye shall be my witnesses.' Therefore I stick to the books which give me Christ, clearly and purely.
(Luther Bibel 1522)
|
|
Хвърлянето на жребий е практика която е била правена веднъж и от апостолите, интересно дали Уесли и нашия излагатор2 са апостоли?
Сигорно да на някоя ерес определено са апостоли.
Парвия английски цитата за сланеното доказателство в яков показва просто, че то не оборва евангелията който Лутер ползва за благовестието си, а не както злобно подхвърля излагатора-на-квадрат. убеден съм че на немски дори смисъла е още по друг, но щом това е цялото нещо от лутер което сектата им търси нека си държат и му верват.
А втория цитат гнусно скалупен ит части на изречения от тук и там ни казва ; че Лутер не вижда с какво же ТОЙ забележете говори за себе си с служението си.
И сега един въпрос, излагаторе-на-квадрат ти ползваш ли книгата на Левит за благовестие? И оже един; цитираш ли и тълкуваш ли цялото откровение на невярващи? Чувал съм съботници да го правят и страшно забавно да ги слушаш от страни. Хората не са прочели още евангелието, но някой почва да им тълкува откровение голям майтап е да и виждаш реакцията, вероятно и ти с това си започнал та виждаме до къде си стигнал.[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:44:00 ч. от потребител 1217
Добри ми Портосе,
Това ли е Богоизбрания, който спомена? Ще ни спаси ли той от Реформатора и неговите попълзявания??

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:44:00 ч. от потребител 8
Тъй, тъй, Дони, и реакцията е точно същата като на Киро24 едно време. И на кой беше още ... забравих ти другия ник, с който влезе.
Много неубедително, Дони. Чак пък да не си знаеш сайта. Да не би да се срамуваш от него? Е, наистина, част от писанията там са си за срам, съгласен съм. Ама реакцията беше прекалена. Само че ти не го усещаш, защото си самовлюбен и не се усещаш как изглеждаш отстрани. Защото самовлюбените хора са първосигнални хора. И ти веднага реагираш първосигнално...и предсказуемо.
Та по повод на твоята първосигналност споделих с един наш общ приятел, че един ден ще напиша "Наръчник за работа с Дони." Толкова си предсказуем, че човек може да те манипулира само като дърпа някои конци, без ти да се усетиш.
Дони, хайде да не се излагаш повече, и да не споменаваме повече името ти. Просто се оттегли. Че някои работи не искаш да се говорят публично. А аз съм непредсказуем, ще взема да ги кажа без да искам.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:46:00 ч. от потребител 8
Бого, добра работа. Аз пък не обърнах внимание на цитатите.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:48:00 ч. от потребител 788
Бого е много над средното ниво понякога. Ако сега доизложи Реформатора, аз обещавам да му опростя половината пъти когато е ял млечни продукти насред Велик пост.[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 17:49:00 ч. от потребител 1202
Мили другарчета, толкова ми е приятно да си говоря с вас, че дори приемам този интензивен диалог като духовен пир. Само дето малко ме е страх духовното преяждане да не доведе до духовно разстройство и духовно осиране като при Божо и Мускетаря. А за Минзухарко - ХЕРБИЦИД.
Кажете кой е тоя Дони. Не се правя на луд, наистина не знам за какво говорите, а като гледам как Божо заплашва да разгласява тайни, ставам любопитен.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:01:00 ч. от потребител 8
Така, отново предсказуема реакция. Точно както едно време. Започва с простащина, продължава с някакъв жалък опит да защитава пелагианството, хвали се, че бил прочел хиляди страници, и накрая стига до "Вие къде ходите на църква?" И когато го изложим ясно кой е и как се казва, започва увъртане: "Ама кой е този Дони, ама нищо не разбирам, ама кой му е сайтът?"
Дони, виж сега, добре си започнал да подражаваш, като пишеш статии. Даже съм поласкан, честно казано, че си преписал цели изречения от мен. Хората ме питаха дали ме познаваш и кога си се учил от мен. (Аз им казах, че си много способен ученик - за едни ребра време успя да назубриш доста - но ти трябва много време да налучкаш за какво точно да пишеш.) Сега имат уважение към теб заради твоето преписвачество и подражание. Защо не си го запазиш? То е някакъв актив. Защо ти трябва да го пропиляваш с твоето глупаво упорство?
Хайде, няма смисъл. Колкото и да се стараеш, нямаш свободна воля да се държиш по друг начин освен като Дони. А като се държиш така, си лесноразпознаваем, защото си първосигнален. Просто си имаш точно определени първосигнални реакции, които в крайна сметка излизат на повърхността.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:02:00 ч. от потребител 1202
Добре, значи нещата се изясняват. Портос ми пише, че е Минзохарко, което след потвърждаване от страна на Цветенцето започвам да вярвам. Защо си задава сам въпроси, а после си огтоваря - негова работа. Само много весело ще стане, ако се коаже, че всички тук са един и същи човек, а аз съм единствения друг. Божо (или да ти викам направо Боже) - и ти ли си Портос?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:07:00 ч. от потребител 1202
Става весело, Боже, но още не казваш къде ходиш на църква. И дали изобщо ходиш.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:12:00 ч. от потребител 788
Леле!
Аз, глупако, обясних ли ти ясно и търпеливо??! Казах ли ти - имам те за брат, въпреки всичко, затова не ми се гледа как съвсем те взимат на рогите. Казах ли ти - покажи, че сам си се усетил за това, което и Джакоб и Ники Харис и Божидар разбраха на втория постинг от дискусията?? Ама ти не! Ще се доизложа! И защо - толкова си прост, че и на хитър не можеш да се направиш - "О, сигурно в подадената ръка от Портос има някаква уловка..." Ами нямаше уловка - ти сам се накисна до шията...
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-03-10 11:15 ]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:14:00 ч. от потребител 788
Quote:
|
Добре, значи нещата се изясняват. Портос ми пише, че е Минзохарко, което след потвърждаване от страна на Цветенцето започвам да вярвам. |
|
...На мама Логика...[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:16:00 ч. от потребител 8
Ако Портос ти е написал, че е Минзухарко, значи има много ниско мнение за твоята интелигентност - защото от самото начало всички го знаеха, и Jacob даже го написа. Като гледам обаче, мнението на Портос за твоята интелигентност се е оказало съвсем основателно, защото ти признаваш, че едва сега ти се било изяснило, че и от Цветенцето ти трябвало потвърждение.
Дони, ясно е, че трескаво се опитваш да замажеш положението. Няма смисъл. Всичките ти реакции са неестествени за човек, когото са го объркали с друг. Просто не ставаш за актьор. Може би ставаш, но в някой посредствен селски театър. Единственото добро решение за теб е веднага да престанеш. Даже и някое тъпо извинение от името на Георги Палмър или Кирил Копанков няма да върви вече - не че тогава вървеше, но сега пък съвсем няма шанс.
Колкото повече настояваш, толкова повече името ти се споменава тук. Ако просто престанеш, тази дискусия постепенно ще потъне и след няколко месеца ще можеш отново да влезеш с друго име. Но да продължаваш, и всички да виждат, че толкова много те боли от
ChurchBG.com, че си напуснал твоя си сайт и се натискаш да се доказваш тук... Това не е полезно за репутацията ти, Дони. А ти не искаш репутацията ти да пострада, нали? Или вече си се променил? Държиш да си срутваш репутацията?

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:36:00 ч. от потребител 60
Минава ми странна мисъл през главата. Никой от привържениците на свободната воля не си е дал истинското име в тези форуми. Явно свободната им воля не им позволява такава смелост, тя постепенно ги прави страхливци и малодушци, които стигат до открита злоба към тези, които участват с истинските си имена (или са дали информация за тях). Явно вярата в Божието върховенство и Неговото предопределение прави хората уверени, смели и открити, а вярата в свободната воля в крайна сметка води човека до открита злоба скрита зад страхлива анонимност.
Дони, няма смисъл от интригантстване. Досега не сте показали никаква сериозна теология - само лични нападки. Така ще залъжете само малодушните. Бъди смел и излез на публични дебати с открита самоличност и теология.[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:39:00 ч. от потребител 1218
Ейй, тука яки дебати се водят!

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:44:00 ч. от потребител 1218
Ако някой има да каже нещо против Дони, да се обърне към мен! Аз ще го изслушам внимателно.
Доколкото виждам темата тука е един въпрос към лицето Портос, на който той воден от гладкостта на сивото си вещество, така и неможа да даде отговор.
Не му е място тук да завиждате на Дони и да плюете против него!
[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:50:00 ч. от потребител 8
Ей, страшна работа! Ами ако не се обърна към теб? Или ако се обърна към теб с някоя не толкова прилична част от тялото си?
Светльо, ай стига си сменял клубовете.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:52:00 ч. от потребител 1218
С коя част ще се обърнеш бе Божицо. Божицо звучи като Жинжицо[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 18:59:00 ч. от потребител 1218
Quote:
|
On 2005-03-10 18:50, bojidar wrote:
Или ако се обърна към теб с някоя не толкова прилична част от тялото си?
|
|
Tака ще говориш само на твоята жена![addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 19:13:00 ч. от потребител 8
Ами защитавай го Дони тогава, щом можеш. С интерес ще наблюдавам твоите рицарски напъни.
Ние страшно му завиждаме. Като по Марк Твен му завиждаме. Така де, че не случва всеки ден човек така да окаля сам себе си. И с такъв финес. Колко се опитваме, и все не можем да го направим това със себе си, а Дони го прави ей-така, без да се замисли, като стой та гледай. Само че за разлика от оградата на Том, тук не можем да си платим с умрял плъх за дял от работата. Като се окаляш сам, каляш само себе си, и никой друг не може да участва.
Умно го е измислил.

Публикувано на 10 март 2005 г. в 19:19:00 ч. от потребител 1218
Не той, а ти имаш нужда от защита мойто момче!
И не ме бъркай с гнусния безполезен пиандурник Светльо Портосов[addsig]

Публикувано на 10 март 2005 г. в 19:22:00 ч. от потребител 8
Бре, като истински си. Почти ме заблуди.

Публикувано на 11 март 2005 г. в 11:06:00 ч. от потребител 1217
Божке,
Татко Светльо, тоя Пламен Казаков защо така ви напада??!! Да го отстрелям ли с харпуна за маймуни, който си купих вчера и да ви го фламбирам в тава?

Публикувано на 11 март 2005 г. в 11:11:00 ч. от потребител 788
Недей, чадо мое - космат е тоя мисир - виж му аватара - ще остане някой косъм в блюдото, а от маймунски косми се получава дезинтерия...
[ Това съобщение беше редактирано от: portos on 2005-03-11 04:11 ]

Публикувано на 11 март 2005 г. в 11:11:00 ч. от потребител 8
Не. Не си струва усилието. Да се занимаваш специално с него е като да ловиш цаца с дреднаут. Продължавай диалога с Портос.

Публикувано на 11 март 2005 г. в 11:18:00 ч. от потребител 1218
Ау, от страх умирам![addsig]

Публикувано на 11 март 2005 г. в 11:34:00 ч. от потребител 788
Шшшшшшшт,
Не притеснявайте Пламбата - той сега мисли...[addsig]

Публикувано на 11 март 2005 г. в 15:47:00 ч. от потребител 403
Не вярвам че излагатора е дони, някой писа ли му на мейла? и защо дони ще се илага само тук? а не и на сайта си.[addsig]

Публикувано на 11 март 2005 г. в 16:06:00 ч. от потребител 8
Засега излизам прав - реакциите са напълно недостоверни за човек, когото са го объркали с някой друг. Най-недостоверната реакция беше следното:
Quote:
|
Между другото кой е този Дони? Какъв е неговия сайт? Ако там има по-смислени неща, може на него да отделя от времето си. |
|
Ти можеш ли да повярваш, че някой, който отдавна чете българското християнско интернет-пространство, и е такъв фен на Уесли и Арминий, няма да знае кой е Дони и какъв е сайтът му? Това е доста невероятно, и това неестествено поведение очевидно показва, че човекът е смутен от разкриването.
Освен това човекът следва точка по точка действията на предишен участник под различни имена (Kiro24), който косвено си призна, че е Дони Донев. Някои от думите са направо същите, обръщенията, пунктуацията, правописните грешки, и развитието на аргументите. Всичко е същото.
Откакто Псевдото влезе, аз имах тези подозрения, защото забелязах същите правописни и пунктуационни грешки, които Дони прави в неговия сайт, както и същите изрази. Някои странични фактори ме накараха да забавя окончателната преценка, но накрая той се изтърва в две неща, които затвърдиха убеждението ми: (1) изразът "спасение чрез вяра по свободна воля"; и (2) повтарянето на аргумента, "Вие къде ходите на църква в неделя?"
Не знам защо смяташ, че не се излага на сайта си. Излага се и то много. И не знам защо смяташ, че изпращането на имейл ще има резултат. Какво очакваш да каже, "Да, аз съм който участвам там"? Ако имаше намерение да се разкрие, щеше да го направи тук. По каква логика изпращането на имейл ще го накара да признае истината?