Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Сборник от песни, басни и размишления

ОБЕЩАНАТА ЗЕМЯ

Обещаната земя е твоята земя.

Земята ? там където ти живееш.

Обещаната земя е твоята земя.

Тръгвай ? да я завладееш.

Не казвай, аз ще тичам към небето.

Подготвяй се за да царуваш ти

и вярата ти нека е в битието.

Тя, вярата ти, ще го промени.

Променяй хората, човече!

Ти си тука ? Светлина.

Виж рухва всичко клатещо се, вече.

Остават само трайните неща.

МИСИЯТА НА ЦЪРКВАТА

Част I

ВЛАСТИТЕ

Уважаеми читатели,

Искам да ви попитам нещо. Властите от Бог ли са или от човеците? И ако се чудите какво да отговорите ще ви дам отговора с помощта и авторитета на Божието Слово.

В Посланието към Колосяните ? глава 1ва, стих 16, апостол Павел пише: ?Понеже чрез Него [т.е. Исус Христос] бе създадено всичко, което е на небесата ина земята, видимото и невидимото, било престоли или господства, било началства или власти, всичко чрез Него бе създадено.?

Следователно, всички престоли, господства, началства и власти са създадени от Господ Исус Христос. А всяко нещо, за да е било създадено, има предназначение. И всяко нещо, създадено на земята, говори за небесното.

Ето, например, корабът на Ной [ковчегът] бе създаден под Божието водителство. Скинията на Мойсей също бе създадена по небесен образец. И двете имаха своето предназначение ? спасение и общуване с Бога.

Ето да вземем и семейството ? завета между мъжът и жената - символизира Исус Христос ? младоженецът и неговата невяста ? църквата. А предназначението на семейството е да даде богоугодно поколение. Така е и със властите ? те символизират Бог на земята.

Има Законодателна власт ? парламент и тя символизира Законодателят БОГ ОТЕЦ.

Съдебна власт ? съд ? символ на Божия съд ? на Съдията Исус Христос (който ще съди живи и умрели).

Изпълнителна власт ? Символ на Святия Дух, който работи на земята.

Ще кажете, ами Представителната власт, ами четвъртата власт ? медиите? Мисля, че Представителната и четвъртата власт символизират съработника на Бог на земята ? църквата.

И както Представителната власт ? президента ? има власт да налага вето над недобри закони, така и църквата е упълномощена от Бог да се грижи за здравето на обществото.

Ето какво пише в Исая, глава 1ва, стих 17.

?Научете се да струвате добро. Настоявайте за правосъдие. Поправяйте угнетителя. Отсъждайте право на сирачето. Застъпвайте се за вдовицата?.

Защото Църквата не е сградата или организация на бюрократи ? тя е тялото на Господ Исус Христос. И само Той е главата на Църквата. ?И глава на тялото тоест на църквата е Той, Който е началникът, първороден от мъртвите, за да има първенство във всичко.?

А църквата е призвана да господства, да издига в обществото Божиите стандарти.

Ето какво ни казва апостол Петър:

?Вие сте избран род, царско свещенство. Люде, които Бог придоби за да възвестява превъзходствата на Този, Който ви призова.? (Първо послание на ап. Петър глава2, стих 9)

А тези, които бягат и се крият, тези, които се страхуват да се конфронтират със стандартите на тъмнината или правят компромиси с нея не са царе.

Исус даде своите наставления на учениците:

?Вие сте светлината на света!? ?Вие сте солта на земята!?

А как ги учеше да се молят?

?Да дойде Твоето царство, да бъде Твоята воля, както на небето, така и на земята.?

А християните са забравили тази поръка и искат да напуснат пълната с грях земя. ?По пътя към небето аз ще пея и нагоре смело ще вървя. Ерусалим във злато ме очаква. Исус ме кани у дома.? А че всичко потъва в тъмнина на земята, к?во ни е еня!? защото ?Тоз свят не е мой дом.?

Същите християни забравят какво каза Исус:

?Даде ми се цялата власт на небето и земята.? За какво се даде тази власт на Господ Исус ? на главата на църквата, на самата църква ? да управлява или да предаде без бой позициите си в икономиката, политиката, изкуството. Да бъде бита вместо да нанася удари на тъмнината. Благодарение на пасивността на църквата излезе закона за развод по взаимно съгласие. Благодарение на мълчанието на църквата се раздават презервативи на младите, вместо да се учат на предбрачно възпитание.

А Църквата е призована да бъде настойник на Бог на земята.

Сега пак ще се върна към властите.

Понеже те са по Божията наредба, затова трябва да се отнасяме с уважение към институциите.

?Покорявайте се заради Господа на всяка човешка власт, било на царя като върховен владетел, било на управителите, като пратеници от него, за да наказват злодейците и за похвала на добротворците.? (1во Петрово 2:13).

Ако разширим въпроса за властите можем да кажем следното.

Съгласно Божията наредба:

Родителят има власт над детето ? ?Деца покорявайте се на родителите си в Господа? (Ефесяни 6:1) (За да им бъде добре и да живеят много години на земята).

Учителят, упълномощен от родителя, също има власт над детето.

Но и учители, и родители имат отговорност към детето:

?И вие, бащи, не дразнете децата си, но възпитавайте ги в учене и наставление Господне?. (Ефесяни 6:4)

Господарят има власт над слугата си ? ?Слуги, покорявайте се на господарите си по плът със страх и трепет, в простотата на сърцето си като към Христа? (Ефесяни 6:5)

Отговорността на господарите ? ?Господари, отдавайте на слугите си безпристрастно това, което е справедливо, като знаете, че и вие имате Господар на небесата.? (Колосяни 4:1)

Мъжът има власт над жената ? ?Жени, подчинявайте се на своите мъже като длъжност към Господа. Защото мъжът е глава на жената, както и Христос е глава на Църквата. (като само Той е Спасител на тялото.) (Ефесяни 5:22-23)

Отговорността на мъжа ? ?Мъже, любете жените си както и Христос възлюби църквата и предаде Себе си на нея, за да я освети, като я е очистил с водно умиване чрез словото, за да я представи на Себе Си църква славна, без петно или бръчка, или друго такова нещо, но да бъде свята и непорочна. Така са длъжни мъжете да любят жените си, както своите тела. Който люби жена си, себе си люби.? (Ефесяни 5:25-28)

?Всеки човек да се покорява на властите, които са над него, защото няма власт, която да не е от Бога и колкото власти има, те са отредени от Бога. Затова, който се противи на властта, противи се на Божията наредба, а които се противят ще навлекат осъждение на себе си. (Послание към Римляните 13:1-2).

?Защото владетелите не причиняват страх на добротвореца, но на злотвореца. Искаш ли прочее да не се боиш от властта? Върши добро и ще бъдеш похвален от нея? (Римл. 13:3)

?Отдавайте на всички дължимото ? комуто се дължи данък, данъка, комуто мито, митото, комуто страх, страха, комуто почит, почитта? (Римл. 13:7).

Част II

ЗАДАЧИТЕ НА ЦЪРКВАТА

А вие се молете така:

Отче наш, Който си на небесата, да се свети Твоето Име! Да дойде Твоето царство. Да бъде Твоята воля, както на небето, така и на земята.? (Евангелие на Матея глава 6та, стих 9-10)

Това са първите думи, на които нашият Господ Исус Христос учеше Своите ученици.

Защо те са толкова важни? Затова защото това е програмата на Църквата ? да издигне Господнето Име и да свали небесното царство на земята. Това е волята Божия ? на земята да господстват Божиите стандарти, във всяка област на живота.

Така както Мойсей взе модел от небето и точно го пресъздаде на земята, така и Бог възлага на Църквата да приведе народите на подчинение на Божиите закони.

Тя трябва да бъде Светлина, а не тъмнина.

Тя трябва да бъде Сол, а не захар.

?Вие сте избран род, царско свещенство. Люде, които Бог придоби за да възвестява ПРЕВЪЗХОДСТВАТА на Този, Който ви призова.? (Първо Петрово послание, глава 2ра, стих 9ти)

Следователно задачата на Църквата е да управлява земята. А не да се чуди как да избяга от нея. Тя е настойник на Бог. Настойник е този, който се грижи за имуществото на стопанина, докато Той се завърне. А настойниците биват два вида ? добри и лоши.

Добри са тези, които се грижат за имуществото на стопанина като за свое, според Неговите инструкции и увеличават Неговото богатство. На такива стопанина, като се завърне, ще каже: ?Добри и верни слуго, влез в радостта на Господаря си. На малкото си бил верен, на много ще те поставя.? А лоши са тези, които са нехайни, мързеливи, страхливи, които заравят талантите вместо да ги умножават. Които се страхуват да възвестяват ПРЕВЪЗХОДСТВАТА на Този, Който ги призова, правят компромиси с тъмнината, срамуват се от благовестието и дори живеят по стандартите на светската система.

А на какво акцентува светската система ? ПОХОТТА НА ПЛЪТТА, ПОЖЕЛАНИЕТО НА ОЧИТЕ, ТЩЕСЛАВИЕТО НА ЖИВОТА ? центърът е човека. А центърът на Божията система е Бог. ?Всичко е от Него, чрез Него и за Него?. ?Вън от Него няма добро за мен? - тоест аз съм съгласен с Неговите стандарти и ще ги прилагам в моя живот ? там където уча, работя, служа. Няма да правя компромиси с тях. Няма да бъда безучастен, когато някой ги хули.

?И тъй, моля ви, братя, поради Божиите милости, да представите телата си в жертва жива, свята и благоугодна на Бога, като ваше духовно служение. И недейте се съобразява с тоя век, но се преобразявайте чрез обновяването на ума си, за да познаете от опит, що е Божията воля ? това, което е добро, благоугодно Нему и съвършено.? (Послание към Римляните глава 12, стих 1-2)

Ето какво ни казва апостол Павел ? Не се съобразявайте с морала и стандартите на този свят. Вие имате нещо много по-добро. На друго място ни се казва ? изобличавайте тъмнината. Или ако се изразим образно, земята е ринг, на който се срещат двамата боксьори ? божият морал и светският. А публиката трябва да избере един от двамата, за да го аплодира. И публиката винаги избира този, който нанася повече и по-точни удари.

А какво да кажем за този боксьор, който само бяга и се крие по ъглите на ринга, той получава само удари и освиркванията на публиката. Ето в такова състояние е и църквата ? тя бяга от реалните проблеми на хората, не нанася удари на тъмнината, а солта като обезсолее се мачка от краката на хората. Църквата не възпитава обществото, издигна бял флаг и подари на дявола икономиката, политиката, културата. И плодовете на това безразличие са налице ? загниващо общество непознаващо Спасителя.

Ще попитате сега накъде? Просто хората трябва да ни повярват, че не искаме да бягаме от земята, а да им помогнем да решат проблемите си като издигаме Божиите стандарти. А Божието Слово е категорично. Ако се съобразяваш с Божиите закони ще бъдеш благословен. ?Да възлюбиш Бога от цялото си сърце и душа, да го възлюбиш със всичката си сила и да обичаш ближния като себе си.?

А ако ги презираш ще получиш наказания. Ясно и точно.

Има една игра наречена ШАХ, която много обичам. На бойното поле от черни и бели квадрати, една срещу друга се подреждат двете армии ? бяла и черна ? едната трябва да победи. Важното е, коя ще завладее центърът, коя ще развие по-добре своите фигури, коя ще разбие и раздроби атаките на противника, коя ще върже повече противникови фигури, за да може да си осигури преимущество на бойното поле. Има много уловки, за които също трябва да се внимава. Трябва да се атакува и в центъра и по фланговете, но трябва да се подсигури и тила. Разбирате ли за какво говоря ? за война със силите на тъмнината. До пълна победа.

Част III

ЕКИПИРОВКАТА НА ЦЪРКВАТА

Знам, че да изкачат висок връх, алпинистите вземат за това подходящи дрехи, очила за силното слънце, приспособления, храна. Въобще за изпълнението на всяка задача се изисква подходящото облекло и инструменти.

Така, за изпълнението на своите задачи Църквата е екипирана от Святия Дух.

Тя трябва да бъде препасана с истина през кръста си и облечена в правдата (Божията справедливост) за бронен нагръдник. Нейните нозе трябва да бъдат обути с готовност чрез благовестието на мира. Със щита на вярата, с който ще може да угаси всичките огнени стрели на нечестивия. На главата сложила шлема на спасението, размахваща меча на Духа, който е Божието Слово.

Дори Исус, за за изпълни своята мисия трябваше да бъде подготвен от Святия Дух.

Ето какво пише в книгата на пророк Исая глава 11.

?И Духът Господен ще почива на него.

Дух на мъдрост и разум, Дух на съвет и сила, Дух на знание и на страх от Господа?. (стих 2ри)

Ето какво открих за значението на тези думи в Библейския речник:

Дух на МЪДРОСТ ? Изкуството да успяваш да си съставяш план, който ще ти позволи да постигнеш желаните резултати.

Дух на РАЗУМ ? правилна преценка, да предвиждаш и опасностите.

Дух на СЪВЕТ ? закрила, утешение, да се вземе нечия страна.

Дух на СИЛА ? Възможността да се властва резултатно.

МЪДРОСТТА на Исус беше в това, че Той говореше за най-дълбоките нужди на хората (изцеление, освобождение, брачни съвети, финанси, простителност) и задоволяване тяхната нужда.

РАЗУМЪТ на Исус беше в това, че той имаше ясна преценка за нещата че трябва да пострада.

СИЛАТА ? Той говореше със сила дадена му отгоре, а не като книжниците и фарисеите.

СЪВЕТА ? Той обеща на Своите ученици ? ?Няма да ви оставя сираци. Ще ви пратя Утешителят и Той ще ви учи на всяка истина?. И Той изпрати Святия Дух тука на земята и тези, които се кръстиха в Него, приеха и плодовете на Духа:

?А той е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, верност, кротост, себеобуздание. Против такива неща няма закон?. (Послание към Галатяните, глава 5та, стих 32)

Исус каза: ?Даде ми се всяка власт на небето и земята?

И Святият Дух ? нашият УЧИТЕЛ започна да екипира църквата за война с дявола.

Даде Дух на МЪДРОСТ на АПОСТОЛИТЕ да провъзгласяват Евангелието.

Даде Дух на МЪДРОСТ на ПРОРОЦИТЕ да имат Божествени откровения и да разпознават духовете.

Даде Дух на ЗНАНИЕ на УЧИТЕЛИТЕ да тълкуват и прилагат Христовата Истина.

Даде Дух на СЪВЕТ на Пасторите за закрила и да заемат позиция.

Даде Дух на Сила на БЛАГОВЕСТИТЕЛИ да вършат чудеса и дарба изцерение.

СТРАХ ОТ ГОСПОДА ? за благотворителност, милосърдие, служене.

Дух на РАЗУМ ? да преценяваме добре ситуацията.

И тези дарби и служения не се дадоха просто така, а за да екипират Църквата, за да завладява територии и сърца за Господа.

?И Той ще се наслаждава в страха от Господа. Тъй щото няма да съди според каквото гледа с очите си, нито ще решава според каквото слуша с ушите си, но с правда (справедливост) ще съди сиромасите. И с правота ще решава за смирените на страната. Ще порази страната с жезъла на устата си, и с дишането на устните си ще умъртви нечестивия. Правдата (справедливостта) ще бъде пояс на кръста му, и верността ? пояс на хълбоците му.? (Исая 11:3-5)

Ето, това са препоръки към Църквата, докато се завърне Господ Исус. Нека проумеем това, което казва Той:

?Защото Господ ме е помазал: да благовествам на кротките, да превържа сърцесъкрушените, да проглася освобождение на пленниците, отваряне затвора на вързаните. Да проглася годината на благоволението Господно и деня на въздаянието от нашия Бог. Да утеша всичките наскърбени. Да им дам венец вместо пепел. Миро на радост вместо плач. Облекло на хваление вместо унил дух, за да се наричат дървета на правдата насадени от Господа за да се прослави Той.

И ще се съградят отдавна запустелите места. Ще се издигнат досегашните развалини и ще се обновят пустите градове опустошени от много родове.?

Исая 61 глава

Част IV

ПЪРВАТА КРАЧКА ? ЛИЧНОСТТА И СЕМЕЙСТВОТО

?Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие?

Евангелието на Матея, глава 5, стих 14

С тези думи нашия Господ Исус Христос определи мисията на вярващите и тяхната отговорност.

Да светят издигнати нависоко. Защо град поставен на хълм? Ами защото, когато нещо е построено на височина, то може да се огледа от всичките му страни. Тези, които са в ниското, в низината, вдигат очите си нагоре. Града на хълма може да се наблюдава и от небето. И понеже той от всякъде се наблюдава, той просто не може да се укрие. Така че, ако стъклата на този град са почистени, те ще блестят и ще отразяват светлината на Бог. Но ако стъклата на сградите са замърсени с мазни петна, те няма да могат да отразяват Божествената Светлина и наоколо ще бъде тъмно. И ако светлината е тъмнина, колко голяма ще е тъмнината. Ако дворовете на този град са буренясали с плевелите на мързела и безразличието, ако мухъл от сладострастие, религия и егоизъм са обхванали някои от сградите, то това ще се вижда отдалече. Защото ако солта обезсолее с какво ще се осоли? Тя вече за нищо не струва, освен да се изхвърли вън и да се тъпче от хората (Матея 5:13).

И още нещо, градът поставен на хълм означава, че църквата трябва да бъде поставена на високо място в обществото, да определи кое е правилно и кое не е съгласно Божиите закони. Но никой няма да даде това даром на църквата, напротив, Исус обеща на своите последователи включително и на нас:

?Блажени сте, когато ви хулят и ви гонят, и говорят против вас ЛЪЖЛИВО всякакво зло заради Мене. Радвайте се и веселете се защото е голяма наградата ви на небесата, понеже така гонеха пророците, които бяха преди вас.? (Матей 5:11-12).

Ето това ни обещава Исус ? гонения, защото не можеш да живееш благочестиво (да пазиш себе си неопетнен от света и да се грижиш за сирачетата и вдовиците в неволята им) и да не бъдеш гонен. Защото ако живееш благочестиво не можеш да не се конфронтираш с порядките на околната среда, т.е. със светския морал. Ако ти не се конфронтираш, ако премълчаваш или се съгласяваш ? ти отстъпваш територии на противника на човека ? дявола.

Бивайте изпълнители на Словото, а не само слушатели да лъжете себе си. Защото ако нашата правда не надмине правдата на книжниците и фарисеите никак няма да влезем в небесното царство.

Трябва да осъзнаем, че църквата е тяло, а не организация. Църквата е организъм и тя е съставена не от хора, а от личности. Тия части на тялото, които се виждат да са по-слаби са необходими. И тия части на тялото, които ни се виждат по-малко честни, тях обличаме с повече почит и неблагоприличните ни части получават най-голямо благоприличие. А благоприличните ни части нямат нужда от това, но Бог е сглобил тялото така, че е дал по-голяма почит на оная част, която не я притежава. За да няма раздор в тялото, но частите му да се грижат еднакво една за друга (Iво Коринтяни 12:22-25)

Зад всеки проблем има причини, има начин на мислене. Защото мислите определят нашите действия, а действията ни последствията, които идват върху нас.

Църквата е призована да възпита едно ново поколение на пълното Евангелие. Поколение решително и покорно единствено на Божието Слово и Святия Дух. Хора, които си знаят правата и задълженията като граждани и издигат Божия морал.

1. Да бъдат трудолюбиви ? Ето какво съветва апостол Павел:

?Понеже слушаме какво някои постъпвали безчинно между вас, като не работели нищо, а се месели в чужди работи. На такива заръчваме и ги увещаваме в Името на Господа Исуса Христа да работят тихо и да ядат своя си хляб? (II Солунци 3:11-12)

2. Да се подчиняват на всяка власт, защото това е Божията наредба (Римляни 13:1-2)

3. Да не се съобразяват с привичките на този свят (Римляни 12:1-2)

4. Тъй като всеки човек има някаква професия да бъде подготвен за практическо приложение на Божиите принципи ? точност, справедливост, коректност, уважение към другия, желание да го изслушаш, да го разбереш, да кажеш откровено своето мнение (само това, което мислиш), да оценяваш и ако можеш да помагаш за развитието на дарбите на другите, да ги поощряваш, да не поддаваш никого.

5. Да изучават Писанията относно Божията икономика, Божията политика ? т.е. управлението на обществото, Християнското изкуство и култура.

6. Във всяка област на живота християните трябва да отстояват Божиите принципи.

7. Хората да се учат на себевладение.

Трябва да се възпитават и семействата ? характери угодни на Бога, на хора изпълнени с плода на Святия Дух ис всячески проницателна любов, милосърдни, гостолюбиви, искрени. Възпитаващи децата си в страх господен и образованието на децата им не е в разрез с Божиите истини.

Жените да се покоряват на своите мъже като длъжност пред Господа.

Мъжете да обичат своите жени като длъжност пред Господа.

Децата да бъдат послушни на своите родители като длъжност пред Господа.

Всяка власт има и отговорност ? мъжът е главата на семейството, свещеникът, възпитателят, координаторът. Той трябва да промишлява за своите си.

С една дума ? църквата трябва да възпитава така личността и семействата, щото те да променят обществото.

Всичко, което е градено на пясък рухва и то с голям трясък. Хората вече не могат да се надяват на политиците, икономическото състояние се влошава със всеки изминат ден и вместо да се питаме защо все по-лошо става, трябва да усетим времето, сезонът, хората от света се нуждаят от Истината повече от всякога. Ние не трябва да обръщаме гръб на техните проблеми, а да им кажем решението чрез Божието Слово ? ПРИНАСЯЙТЕ ПЛОДОВЕ ДОСТОЙНИ ЗА ПОКАЯНИЕ!

Не презервативи, а чистота и святост преди брака.

Сексът е благословен единствено в семейството.

Абортът е убийство.

Родителите имат отговорност към децата си.

Хората се нуждаят от труд и достойно заплащане, не от подаяния.

Работниците трябва да работят за пред Господа, а не пред очи.

Трудът е заложен в човека от Бог.

Покорявайте се на властите, защото те са от Бог.

Противопоставяйте се на неморалните закони.

Законите срещу семейството са закони срещу Бог.

В изкуството трябва да има морал.

Моралът е от Бог.

Училището трябва да възпитава в покорство към Бог, а не да учи децата на атеизъм и хуманизъм.

Бог ти е дал всичко необходимо за живота и благочестието.

Всичко що диша нека хвали Господа.

Бог ти дава здравето, затова трябва да го пазиш.

Бог ти е дал таланти, дарби, за да Му служиш с тях.

Ти си настойник на Бог тук на земята и един ден ще даваш отчет.

* * *

ПУСНИ ЛЮДЕТЕ МИ

(преводна песничка)

Кога бе в робство Израел - пусни людете !

Тъй каза Бог на Мойсей - пусни людете !

Ти иди при Фараон и му тъй кажи:

Бог е казал - пусни людете !

И отиде Мойсей - пусни людете !

Тъй каза той на Фараон: пусни людете !

Да, защото Бог каза: Ти му тъй кажи

Бог е казал - пусни людете !

Пусни народа ми сега - Пусни людете!

Да няма плач във таз земя - пусни людете !

Да, защото Бог каза: Ти му тъй кажи

Бог е казал - пусни людете !

* * *

КРЪВ СЕ ПЛИСКА ПО УЛИЦИ

Кръв се плиска по улици, булевардите стенат.

И земята се гърчи от поредния трус.

А за мир ни говорят от високите подиуми,

Няма мир с Небесата. Няма мир във света.

И гневът и измамата в нас гнезденца са свили.

Алчността взе короната, своите пачки брои.

А за мир ни говорят от високите подиуми.

Няма мир във сърцата. Няма мир във света.

Ровим в мръсните кошове. Търсим в мрачните храмове.

Търсим късче надежда във пияния свят.

А за мир ни говорят от високите подиуми.

Няма мир във сърцето не познава ли Бог.

* * *

ИМА ЛИ МИР ВЪВ СЪРЦАТА ВИ?

Има ли мир във сърцата ви та искате мир във света?

Има ли мир със децата ви та искате мир във света?

Има ли мир със жените ви та искате мир във света?

Има ли мир във душите ви та искате мир във света?

Мир?мир?мир ? само Бог, знай, ни дава.

Мир?мир?мир ? който Бога познава.

Мир?мир?мир ? само Бог, знай, ни дава.

Мир?мир?мир ? който Бога познава.

* * *

КОГАТО СИ В РАЗПРИ СЪС ДРУГИТЕ

Когато си в разпри с другите,

когато в сърцето горчи,

и болките свиват телото ти

към Исус се ти обърни.

Пр. Исус вместо бутилката.

Исус вместо цигарата.

Исус вместо умората.

Исус вместо страха.

Исус вместо омразата.

Исус вместо заразата.

Исус вместо умората.

Исус вместо греха.

* * *

ТЕЗИ ЩО ДИШАТ ЛЕПИЛО

(АКО НЕ ДОЙДАТ ПРИ БОГА)

Тези що дишат лепило и със спринцовки отравят кръвта.

Тези що пият ракия а после се валят в прахта.

Тези що мамят човека, тези що го крадат ? те няма

няма до века ? нивга да се спасят.

Ако не дойдат при Бога. Не паднат на колене

и кажат ? не искам, не мога ? да нося тез? грехове.

Тези що свиват юмрука и в къщи дето крещят.

Тези що вдишват лъжите и не могат те да простят.

Тези що трупат имане, а в кръпки е техния дух.

Бог ще им каже ? Ох, стига! Вие във ада! Дотук!

Ако не дойдат при Бога. Не паднат на колене

и кажат ? не искам, не мога ? да нося тез? грехове.

* * *

ДАЙ МИ ГОСПОДИ

Дай ми Господи небесна доброта.

За нея аз се моля и жадувам.

Дай ми Господи небесна доброта

от нищо да не се страхувам.

Да споделям с чужди своята храна.

Подпорка аз да бъда за немощни.

Дай ми Господи от Своята храна.

Храни ме с нея денонощно.

Тя сладка е, блажен със нея съм

и озарява ми с любов сърцето.

И чувствам се ефирен като в сън

когато е окъпано във мен детето.

Дай ми Господи небесна доброта.

За нея аз се моля и жадувам.

Дай ми Господи небесна доброта.

От себе си да не се срамувам.

* * *

ОТВОРИ МИ ГОСПОДИ ВРАТАТА

Отвори ми Ти Господи вратата.

Отвори ми Ти да видя Светлина.

Отвори ми Ти, подай ми Ти ръката.

Отвори ми Ти, за да се спася.

* * *

КОЙ ФИЛМ ЩЕ ДАВАТ

(рап парче)

Прелюбодейства, убийства, кражби, измами

в сегашно, в минало, в бъдеще време.

Това от малкия екран, ни предлагат

и пада от нас ежедневното бреме.

Кой е убиеца? Кой е крадеца? Дали ще го хванат?

Забравяме нашите такси и данъци

и че в цените често ни мамят.

Пее се:

Казано честно всичко ни е наред,

тъй че спокойно си гледам напред.

И храним децата с отровните филмчета

на видеогангстери и духове страшни.

Гледат ги нашите момчета, момичета

а после децата са просто ужасни.

Кой е убиеца? Все туй се питаме.

Кой е крадеца? Дали ще го хванат?

И по светло дори ний веч? не тичаме

да не ни изнасилят или ограбят.

Пее се:

Казано честно всичко ни е наред,

тъй че спокойно си гледам напред.

Преди си играехме с дървени саби.

Сега със бухалки, с пищови подтичват.

И черпят ни често от своите цигари

децата, които ни толкоз обичат.

Кой е убиеца? Все туй се питаме.

Кой е крадеца? Дали ще го хванат?

И по инерция пак ще попитаме:

Кажете ми моля ? кой филм ще дават?

Пее се:

Казано честно всичко ни е наред,

тъй че спокойно си гледаме напред.

* * *

Не убивай!

Не прелюбодействай!

Не кради!

Почитай майка си, баща си!

Не лъжи!

Не пожелавай чуждо в този свят! /2

Пожелай добро, добро на своя брат.

И нека завист в тебе не гори.

От думи тежки да не те боли.

Не пожелавай чуждо в този свят! /2

Пожелай добро, добро на своя брат.

(повторение 1ви куплет)

* * *

АКО ОБИЧАШ СЕБЕ СИ

Ако обичаш себе си ? недей лъжи.

Ако обичаш себе си ? недей кради!

Ако обичаш себе си ? недей убива. /2

Ако обичаш себе си. Ако обичаш себе си.

Ако обичаш себе си ? не пожелавай!

Ако обичаш себе си ? не развращавай.

Ако обичаш себе си ? недей убива. /2

Ако обичаш себе си. Ако обичаш себе си.

* * *

ТИ НЯМАШ СИЛИ

Ти нямаш сили да се справиш със греха.

Ти нямаш сили да се справиш със страха.

Ти нямаш сили да се справиш със свойта болка.

А колко ти се иска, колко?!

Но има знай, за теб една, една надежда.

И с нея, чуй, сърцето ти, сърцето ти проглежда.

Тогава ти ще видиш светлината.

Тогава ти ще видиш свободата.

Исус е Пътят, Истината и Животът.

За теб умря на кръста на Голгота.

Исус ти дава, дава светлината.

Исус ти дава, дава свободата.

* * *

ЗНАЯ ИСКАШ И ТИ ДА ОБИЧАШ

Зная, искаш и ти да обичаш.

Но често ме питаш ? Кажи ми, ти, кой?

Кой е, кажи ми ти, моя ближен?

Кой, кажи ми, е той?

Тази жена, която прережда.

Онзи мъж, дето вдига скандал?

Този младеж, дето жена ми заглежда?

Или онзи, дето банка обрал?

Какво да ти кажа. Исус ни разказа

за някакъв странник притча една.

Пребит бил, лежал без сили на пътя,

от злите разбойници човекът обран.

Може и той да е нявга пререждал.

Може и той да е вдигал скандал.

Може и той жени да заглеждал?

Може и той да е някой обрал.

Ала човекът с магарето кротко

не го е попитал ? Какъв си човек?

Не те аз познавам. Не си ми роднина.

А сложил на раната лек.

Кой е безгрешен от нас? ? ти кажи ми.

Кой ни е ближен? ? разбра ли сега?

Който умиращ за помощ те вика.

Подай му, подай му ръка.

(Разбира се, не трябва да учим хората на мързел, а да им разкрием истинските причини за тяхното състояние и да ги доведем до Лекаря.)

* * *

ЩОМ КАЗВАШ ТИ ЧЕ ИМА БОГ

Щом казваш ти, че има Бог

Щом казваш ти, че Той е Бог

Щом казваш ти, че Той е всичко - /2

Изповядай Го на глас

Кажи Му ? Ти си моя Господ.

Кажи Му ? Ти си Господар.

В живота ми без къс надежда /2

бъди Ти моя, моя Цар.

За мен умря за греховете

що сторил съм във своя път.

Възкръсна Ти над враговете. /2

Възкръсна Ти и днес си Жив.

(повторение 1ви куплет)

* * *

НЕ УБИВАЙ

Мат. 5:21-26

Не убивай със мисли.

Не убивай със думи.

Не убивай със своите дела.

Не убивай със атом.

Не убивай с куршуми.

Не убивай дори със стрела.

Всичко, знай, започва с обида.

Всичко, знай, започва със съд.

И така неизбежно се стига

до духовна, физическа смърт.

Не убивай със мисли.

Не убивай със думи.

Не убивай със своите дела.

Не убивай със атом.

Не убивай с куршуми.

Не убивай дори със стрела.

И дара си недей да оставяш

пред Бога с гневливи ръце.

Иди, помири се преди да е късно

да свети в радост твоето сърце.

Не убивай със мисли.

Не убивай със думи.

Не убивай със своите дела.

Не убивай със атом.

Не убивай с куршуми.

Не убивай дори със стрела.

Иди помири се, иди помири се,

преди да си влязъл в съда.

И там да получиш тежка присъда.

Защо ти е нужен яда?!

Не убивай със мисли.

Не убивай със думи.

Не убивай със своите дела.

Не убивай със атом.

Не убивай с куршуми.

Не убивай дори със стрела.

* * *

НЕ ПОЖЕЛАВАЙ

Мат. 5:27-32

Не пожелавай със сърцето и очите.

Не пожелавай ти човече със ума.

Измамен лъх е красотата ?

търси помощник за дома.

Не манекен създал е Бог жената,

а вярната ? с мъжа си що гради.

Прекрасно е когато красотата

не е създадена за да горчи.

По-добре сакат ти да останеш

отколкото да вегетираш във греха.

И да усетиш в плътските наслади

на огнения ад дъха.

Не пожелавай със сърцето и очите.

Не пожелавай ти човече със ума.

Измамен лъх е красотата ?

търси помощник за дома.

* * *

НЕ СЕ КЪЛНИ

Мат. 5:32-37

Не се кълни ни в дявола, ни в Бога.

Не се кълни и във човеци, ти.

Не се кълни и в себе си, човече.

В нищо ти не се кълни!

Но думата ти нека бъде тази:

Да казваш да или пък не.

И никога недей да обещаваш.

И никога недей да се кълнеш.

* * *

ДВАМАТА ТУРИСТИ

Вървели нагоре туристи двамина

вървели и все си мълчали.

Накратко, те били прекрасна комбина.

Вървели, вървели, вървели.

После единият тръгнал наляво,

другият хванал надясно.

И как се получило, вий ще речете,

решение толкоз ужасно?

Вървели нагоре туристи двамина,

вървели и все си мълчали.

Да, туй е била и фаталната грешка.

За пътя не са се разбрали.

* * *

ОВЦА И СВИНЯ

(Посвещава се на тези, които искат да вкарат чистите в калта)

Овца кротко си вървеше

наближила локвата с калта.

Внимателно стъпките броеше

и пазеше и тяло, и крака.

А в локвата се валяше свинята

в сутрешния воден тоалет

и мигом тя присмя се на овцата:

- Гледай я, върви като балет!

Да не изцапа руно и крачката.

Хайде, потопи се цяла, ти!

Ще усетиш аромата на водата

надминаващ твоите мечти.

Защо все мен, защо свиня да ме наричат?

и ти по краката имаш си петна.

Хайде, толкоз не бъди чистница,

а във водата с мен се окъпи, ела.

- Не мога! ? отвърна й овцата:

Не понасям мръсната вода.

Може и петна да имам по краката

ала аз обичам чистота.

* * *

ВЪЛКЪТ И ОВЦЕТЕ

Вълкът извършил престъпление и взели овчарите решение

да бъде строго той наказан и от поразиите отказан.

Последна дума дават му ? обаче, вълкът не се разкайва, нито плаче.

- Овните са виновни, със рогата ? вижте ? разраниха ми краката!

И чух от вас, овчарите, такива думи ? казахте, че правил съм зулуми!

И как, кажете, ще ни възпитавате, когато за гегите се вий залавяте?!

Не ще се оплача във гората ? нарушавате ми вий правата.

Дори заслужавам и награда, че спипахте ме, да, до таз ограда.

Тъй постъпват някои деца.

Тъй постъпват хитрите апаши.

Те знаят своите права,

но не зачитат те правата наши.

* * *

ДВЕТЕ ПАТКИ

Срещнали се нявга патки две.

Едната ? глупава, креслива,

ала била много тя красива.

Подмамвала скокливите патоци

от близки и далечните потоци.

А другата пък умна патка

родена била тя за депутатка.

Та срещнали се двете патки

и разменили фрази кратки.

- От тебе просто се срамувам.

Как да ти помогна, туй умувам?

Казала едната патка -

родената за депутатка.

Своето тяло ти продаваш

за последствията сметка

си не даваш!

Да се пазиш не умееш.

Може и да заболееш.

Отвърнала й патката красива,

която била глупава, креслива:

- За последствията сметка аз

си давам. Даже помощи раздавам.

Знаеш, вече съм известна,

за мъжете интересна.

Идват бизнесмени, репортери

и оферти ? кой какво намери.

Манекенка съм и фолк певица.

Ще ме пратят на гастрол във Ница

и ще бъде той голям

и ще плувам, и ще ям.

Всяка следваща година

сменям свойта перушина

и навсякъде вратата

ми отварят, знай, краката.

А ти, зная, умна патка

май докарваш си заплатка?

Въздъхна тежко тази патка

след размисъл ? минутка кратка:

- Трудно е днеска да си морален

пък дори и гениален.

Стана нещо като Консититуция

избор ? кражба или проституция.

Но на всичко идва вече края -

избирай ? в ада или в рая.


Публикувано на 15.11.2002 04:27:27 от Jelyazko
< назад към всички статии