Възстановени архиви от ChurchBG.com
само за разглеждане и четене без възможност за писане
(всеки, който чете тези страници се съгласява с условията за ползване)

Секс преди брака (1 Сол. 4:3-8)

Днес младите хора нямат правилно виждане за предбрачните връзки. Това идва оттам, че никой не ги учи и те не получават достатъчно информация във връзка със сексуалното възпитание.

Днешните проповедници за секса ? радио, телевизия и подобни медии проповядват секса, те тикат младежите към предбрачен секс и към пробни бракове. Те проповядват, че въздържанието не е добро и уврежда човекът. Още те проповядват, че половите органи са дадени, за да се използват и ако не ги използваш, ще се разболеели?

Казват им още, че трябва имат опит в секса преди брака, за да може в брака да си по-уверен и да имаш по-голяма еротична хармония.

Но, това ли е истината?!

Да, само че това е истината за света на Сатана.

Библейската истина е друга.

Подрастващото поколение трябва да бъде наясно с предбрачния секс и с последиците от него. Те трябва да знаят и Божията гледна точка за секса. Бог е създал секса, защото ни е създал сексуални същества ? мъж и жена с полови органи.

Бог е създал секса, за да се обичаме и създаваме чрез него. Сатана го е направил за похот и похот да получаваме чрез него.

Бог е направил секса ? чист и добър и го е затворил в брака. Сатана е направил секса мръсен, нечист и го е извадил от рамката на брака.

Бог е дал секс в брака, като сексуална защита за брачните другари (1 Кор. 7:2-5)) срещу многото сексуални изкушения в този свят.

В брака сексуалната връзка е символ на ?една плът?, на единство, на едно тяло пред Бога.

Нека си отговорим на въпроса ? ?Защо Бог не позволя връзка преди брака??

Когато Бог каже ? ?Не!?, на нещо, Той цели да ни предпази от много неща ? объркване, болка, тормозещи спомени, болести, депресия. Бог не е съсипник на удоволствия, а е любов.

Много младежи мислят, че когато Бог забранява предбрачния секс ? разваля чуждото удоволствие. Но това са лъжите на Сатана. И днешните медии подсилват лъжите на Сатана за безопасен секс преди брака. Те проповядват, че въздържанието е опасно и вредно, но истината е тази, че повече психично болни младежи има сред тези, които познават задръжките.

В много училища се поставят апарати за противозачътчни хапчета. Проповядва се, че истински мъж е този който често прави секс с различни жени, а, дама е онази жена, която също сменя партньорите си.

Това ли прави мъжът мъж и жената жена?!

Нима с това трябва да бъде горд един човек, било то ? мъж или жена?!

Натискът от света върху младежите от християнския свят е огромен. Ако разберат, че си девствен, карат те да разбереш, че си ненормален, болен и луд. Груповият им натиск е голям.

Младежо, готов ли си да кажеш ? ?НЕ!? на предбрачния секс?!

Можеш ли да се съпротивляваш на този натиск?!

Духовният ти живот ще зависи много от силата ти да казваш - ?НЕ!?, на греха, светът и Сатана!

Психологически разрез на предбрачния секс

Половото влечение е от Бога и Бог го е поставил в човека. Младежите не трябва да се чувстват виновни, че имат полови влечения. Това е нормално и добро. Лошото е ако някой има влияние над собствения си пол в сексуално отношение. Това е болестно състояние.

Младежите трябва да знаят: ??Че има време за всяко нещо под слънцето??

Младежите мислят, че сексът е нещо приятно, развлечение и игра. Да, той може и да е това, но само в брака. Преди бракът секса носи напрежение, болест и наранява. Сексът преди брака наранява личността, защото всеки бърза да задоволи себе си без да дава на другите.

Сексът преди брака е грях, който обещава да ти служи за задоволяване на нуждите, да ти задоволи нуждите, но в същото време те ограбва и наранява. Девствеността е свещена и е само за брачния партньор.

Бог е планирал сексуалната връзка в брака да започва да започва от нула и да расте и развива в изживяване, опит, удоволствие и знание. В предбрачната връзка дълбочина на сексуалната връзка не може да се създаде. Обикновено мъжа се възбужда бързо, а жената по-бавно. Само в брака двамата могат да се учат да се пригаждат един друг, да се допълват и да израстват и в сексуалното общуване. В предбрачната връзка няма време да се изживее секса, спокойно и с дълбочина. Младите имат проблем къде да се срещнат, не разполагат с време, всеки бърза, остават незадоволени. Полова хармония се достига в брака, където брачната двойка има време (цяла нощ), спокойни са, че не вършат грях, не се страхуват някой да не ги види, имат защитатата на брака.

Младежите, които посягат на ?забранения плод? имат ВИНА в себе си. Идват и угризения на съвестта. Страхът да не бъдат открити, пречи да развият връзката си. Бог е планирал секса да носи радост и удоволствие на двамата. Но преди брака той не носи това. Чувството, че вършиш грях ти създава вина и това убива радостта и удоволствието от сексуалната връзка.

Чувството за вина прави момичето фригидно, а момчето импотентно. А страхът да не разберат близките ? братята, сестрите, травмира двамата, изпълва връзката с напрежение и при най-малкия конфликт връзката може да се разкъса и в двамата да се породи желание за отмъщение, поради нараняването от егосекса, който са практикували. Егосексът е секс при който се цели само личното задоволяване, а точно това се прави в предбрачните връзки.

Голямата опасност от предбрачният секс е изграждане на крепости в ума. В мозъка е центърът за секса. Там в ума се трупат спомените от предбрачния секс и се запазват. Когато имаш сексуален контакт с няколко личности ? те сякаш влизат в тебе. В 1 Кор. 6:16 се казва, че когато двама души имат сексуална връзка, между тях се създава интимност, свързан си с този човек по най-интимния начин. Ако връзката приключи, обвързаността остава. Дори когато се ожениш всички тези изживявания отпечатани в ума ти ? ще ги пренесеш в брака си. Създава се умствена бариера, което пречи за пълното ти отдаване на брачния партньор. Ако са запазени и чувствата, тогава има опасност сексуалното желание да се насочат към предишния приятел и към брачния партньор да си безразличен, импотентен.

Още това е предпоставка и за изневяра, ако срещнеш предишният си приятел. Затова тези срещи на класа след години са опасни. Старите спомени и изживявания се събуждат и стават много изневери.

Много момичета искат да задържат момчето при себе си със секс и не успяват. Когато лесно и бързо се стига до полов живот това отблъсква момчето от момичето. Тя му се вижда леснодостъпна, момичето от своя страна се чувства използувано, следва разочарование и раздяла. Със следващият нещата се повтарят.

Нещо, което трябва да се знае е, че сексът е като естествен наркотик за тялото. Той пристрастява. Един път опитал ? той те прави зависим. Това се разпостранява по цялото ти тяло и съзнанието ти като болест. Иска ти се да го имаш все повече и повече. Затова младежи, които са имали сек с някой и са прекратили, при създаване на ново приятелство се стремят направо към сексуалния контакт, пропускат 12-те стъпки на интимност, които изграждат взаимоотношенията.

Сексът е триизмерен акт ? той ангажира цялата личност ? дух, душа и тяло. В брака това изгражда ?едната плът? и има дълбоко личностно опознаване, а в една предбрачна връзка, когато всеки гони само своето удоволствие ? това не може да стане. Затова в предбрачната връзка се изучават характерите, а не телата. Ако се започне със секс това поглъща всичкото време на младите, поглъща силите, енергиите им. Приятелството става изсмукващо, изцеждащо, поглъщащо вярата, силата и умовете им.

Предбрачният секс е измислица на Сатана ? наречен още ?секс за забавление?. Това е секс при който жената се чувства желана, женствена, харесвана, значима, а мъжа се чувства привлекателен, мъжествен, желан.

Но този секс не предлага личностно общение, съдържателно общуване изградено на отдаване любов един на друг.

Този секс дава физическа наслада, но личността е празна, отчаяна, незадоволена. ?Сексуалната революция? през 60-70-те години проповядваше този секс и донесе много отчаяние, болести, аборти, извънбрачни деца и много страдание, много разбити личности. Това е така защото Бог ни предупреждава, че ?Заплатата на грехът е смърт?. (Римл. 7:23).

Сексът преди брака е ?тъжна работа?. ?След сношение става тъжно? ? е казал поета. Но сигурно така са казали и библейските герои ? Тамара и Аинон (2 Царе 13 гл.). Дина (Бит. 34 гл.), Самсон (Съдии 16-18 гл.).

Така казват и много младежи опитали този ?забранен плод?.

Всеки път когато имаш секс с някого ти оставяш частица от себе си в човека, на когото се отдаваш.

Бъди внимателен, защото докато се ожениш от тебе може да остане само черупка, без съдържание и няма да има какво да подариш на своя брачен партньор. Предбрачният секс опустошава младежа и когато стане на 20-24 години той ще е изгубил способността да създава чисти и сериозни взаимоотношения. Чудото на сексуалността ще бъде дълбоко осакатено и осквернено. Младежът ще е опорочил онова красиво нещо, което Бог е предназначил да бъде благословение в рамките на брака.

В П.П. 4:12 се говори, че момичето ?градина затворена? ? или тя е с несъбудена сексуалност. Градината остава затворена, докато узрее и се отвори само за брачния другар, който ще влезе в нея и ще се наслаждава на ароматите, плодовете, но и ще се грижи с любов за нея.

Сексът е нещо деликатно, иска време, сигурност, защита, за да се развива и усъвършенства, и това може да стане само в брака.

Затова младите хора нека знаят едно правило: ?Не натоварвай романтичната си връзка с нещо, което няма да понесе ? и това е сексът?.

Ако натовариш предбрачната си връзка със секс ? тя става трудна за издържане, защото последиците са лоши ? вина, бременност, болести, преждевременни проблеми, на които сега не им е времето. Юношеството се изпарява бързо и е трудно.

Истината е: ?Не бързай да събудиш сексуалността в себе си?. Има време.

Всеки, който те принуждава към секс не те обича. Изразът: ?Ако ме обичаш, ще ми позволиш? ? не е казан от любов към тебе, а от любов към себе си и търсене на удоволствия. Ако те обичат ? ще те пазят до брака и там ще има много време за сексуално общение.

Други последици от предбрачния секс

Това е бременността. Забременяването преди брака довежда до големи проблеми при младите. Те имат няколко избора при тази ситуация. Първо да направят аборт и да убият детето. Последиците са болести, стерилност, вина и постабортно състояние, което е много тежко психическо състояние.

Другият изход от бременността е да роди детето и да го гледа сама или да го остави за осиновяване. Това също е травмиращо.

Последното, което е най-добро е да се омъжи за бащата. Но често тази причина е принудителна. Браковете не са добри и завършват с развод.

Последица от предбрачния секс са многото венерически болести, от които младежите страдат ? СПИН, трипер, сифилис, херпес, хламидии, рак на шийката на матката при момичетата имащи полов контакт. Шийката на матката при момичетата е много чувствителна, на спермата, която дразни шийката и предизвиква заболявания от рак.

Презервативът не е разрешение на проблема, както някои казват. Много младежи не знаят, че са заразени и така заразяват и други, с които имат полов контакт. Около 40-50% от младите които водят секс имат болестни процеси по гениталите.

Доказано е, че дори презерватива не може да предпази от СПИН, защото има микроскопични дупчици през които вирусът на СПИН преминава. Днес се раздават навсякъде презервативи и се тикат младите да правят секс, прокламирайки, че той е безопасен.

В тази област има голям натиск от света върху младежите.

Понякога някои от момичетата са насилвани при първия полов акт. И това е ставало при събирания, когато са приемали алкохол, при младежки лагери, спортни мероприятия, излети и други. Около 20-25% от момичетата са насилвани при първия полов акт. Понякога и самите момичета предизвикват момчетата да правят секс с тях.

Като извод може да се каже, че предбрачният секс поврежда цялостно личността в дух, душа и тяло.

Всеки младеж е отговорен пред Бога за предбрачния си живот ? Екл. 11:9.

Той трябва да има контрол над себе си какво гледа, слуша и мисли. Трябва да избягва всякаква порнография. Да контролира фантазиите и въобръжението си ? да не позволява на Сатана да прожектира на ума му в еротични картини, които да го възбуждат. Римл. 13:14?Не промишлявай за страстите на плътта?.

Всеки младеж, трябва да контролира приятелството с другия пол. Трябва да се начертават граници на предбрачните взаимоотношения и да ги спазва. Да носи отговорност за поддържане на тези ограничения. Да избягват рискови ситуации водещи до секс ? оставане сами, създаване на интимна обстановки. Контрол и дисциплиниран живот.

Важно е да се поддържа добра връзка с Бога ? четене на словото, молитва. Пс. 119:9 ?Как ще очисти младежа пътя си? Като му дава внимание според Твоето Слово?.

Амин.

Ходене - Екл. 11:9,10; Римл.13:3

Когато е писана Библията на Изток не е съществувал такъв проблем сред младите. Момичето е било сгодявано рано ? още в детство и женено още през юношеството, даже без да види годеника си. Затова и в Библията няма стихове за ?ходенето?. За да обясним този съвременен проблем на младите, ще почерпим информация от библейските принципи и заповеди. Има правилно и неправилно ходене. Това младежите трябва да разберат и да правят разлика в тия неща.

Във всички хора има жажда за емоционална близост, поне с още един човек. Нуждата от любов е най-голямата нужда заложена в човешкия дух. Оттам произтича и нуждата за интимност с друго човешко същество. Бог рече: ?Не е добре за човека да бъде сам, ще му създам подходящ помощник? (Библ. 2:18).

И макар, че Адам не бе сам, бе в Божието присъствие, той страдаше за интимност с друго човешко същество. И Бог не му даде животно за другар, нито друг мъж, или няколко жени, а му даде само една жена, която стана негова съпруга и задоволи нуждата му.

Нуждата от топлота, любов е основна нужда, която се чувства от бебе. И понякога бебетата, децата умират, когато не им е задоволена тази нужда.

В една болница за спешни случаи, довеждали много кърмачета останали без родители. Бебетата имали храна, дрехи, топлина, но започнали да умират бързо. Тогава една от сестрите се досетила, че никой не общува с тия кърмачета. Те започнали редовно да гушкат децата, да ги целуват, да им говорят, да им се радват, и за учудване на всички ? децата спрели да умират.

Както децата, така и порасналите хора имат тази нужда от любов, топлота, внимание и интимност. И затова копнежът на ?ходенето? е да задоволи тази нужда от интимност. Младите искат да имат приятел от другия пол, за да споделят, за да получават интимност.

?Ходенето? е вид взаимоотношение, което има за цел да задоволи някои нужди.

Днес ?ходенето? е един от главните проблеми в църквата сред младите и те не знаят как да постъпят.

Цел на ?Ходенето?

Всеки младеж, който тръгва да ?ходи? ? трябва да си изясни целта на това ?ходене?. Защо тръгваме с това момче или момиче? Има правилна и неправилна цел, правилно и неправилно ходене.

Целта на правилното ходене е подготовка за брака. Лицето с което ще направим брак е едно от тези с които ще ходиш. Затова всеки младеж трябва да си зададе въпроса, когато тръгва да ходи: ?Това ли е моят бъдещ брачен другар??

Неправилно ?Ходене?

?Ходенето? е опасен период от живота на младите и те трябва да внимават с чувствата и страстите си. П. П. 4:12 предупреждава, че момичето е ?затворена градина?, източник запечатан? и никой не може да влиза в тази градина без време. Започването на предбрачния секс е влизане в градината незаконно и обиране на незрели, зелени плодове, които горчат и вгорчават връзката.

Ето някои отличителни белези на неправилното ходене.

Момчето и момичето се влюбват и образуват затворена връзка. Започват да се усамотяват, да избягват общите събирания, отстъпват от вярата и от църквата. Те се отделят от другите, прекарват много време заедно, в затворена стая сами. Облягат се много на любовните ласки, стигат бързо до секса и после страдат. Неправилното ?ходене? е насочена навътре. То е пилеещо времето, емоциите и силите. Алчно и натрапчиво по своята същност, то става ?застояла вода?. Поглъща сили, енергия, вяра. Неправилното ходене е затворена, изсмукваща емоционална връзка, от която няма смисъл.

Тя е нарушение на основната заповед в Мат. 22:37-39 ?Да възлюбиш Господа Твоя Бог? и ближния си, като себе си?.

Когато това ?ходене? ти нарушава връзката с Бога, ти вече си в грях спрямо Бога, то е неправилно.

Понякога младите хора са ограничени, нямат интереси и хобита, нямат обща занимателна дейност. Тогава те имат стремеж към изолиране, усамотяване и бързо стигане до секс.

При правилното ?ходене? връзката е здрава, окриляща, топла и се спазва библейската заповед в Мат. 22:37-39.

Младите не нарушават връзката с Бога, тя е силна, молитвеният живот е добър. В същото време ?обичай ближния? ? този с когото ?ходят? по библейски. Помагат му личностно да израства в духовно, емоционално, дори и в сексуално отношение. В тази връзка става опознаване на характерите, личностите. Младежите прекарват в общение с други младежи голяма част от своето време. Спазват границите на предбрачните взаимоотношения, като са поели отговорност за това. Молят се и чакат да узнаят Божията воля за тази връзка ? ?Това ли е бъдещият ми брачен другар??, е въпросът на който те търсят отговор. Въздържат чувства, страсти, за да могат да останат чисти и неопетнени до брака си.

Опасности

1. При ?ходенето? има опасност от нараняване. Взаимоотношенията преди брака са много прогресираща, бързо развиващи, пълзящи. Често се минават границите на забраненото и се стига до сексуална връзка.

Ако младите не начертават граници на интимните взаимоотношения и не поемат отговорност да ги спазват те ще стигнат до секса и после при разкъсване на връзката ? те ще се наранят дълбоко. Това е отхвърляне, което може да доведе младежа до самоубийство, алкохол, наркотик. Много младежи се нараняват дълбоко при разкъсване на дългогодишни интимни връзки. Понякога нараняването е толкова дълбоко, че младите стигат до психическо разстройство и депресия.

2. Всяко ?ходене? изгражда крепости в ума. Това са спомените, изживяванията, които се запечатват в ума. Когато има и сексуална връзка, според 1 Кор. 6:16 ти си свързан с този човек по най-интимният начин, този човек като че ли влиза в тебе, в ума ти и остава своя отпечатък там. И ако ти имаш връзка преди брака с 2-3-5 души ? всички те са оставили спомени в ума ти, но и всички те са взели нещо от тебе.

Всичко това те опустошава, и когато се ожениш, това ще ти пречи в брака. Ти ще си изгубил способността да създадеш чисти и сериозни взаимоотношения.

Всички тези крепости ще ти пречат на общуването с брачния партньор и особено в сексуалната сфера ще ти бъдат пречка за пълното отдаване.

Тези крепости в ума създадени от предишните ?ходения? са и изкушения в секса. Ако срещнеш предишния си приятел и все още имаш чувства към него, много лесно ще изневериш. Особено когато връзката е била и сексуална ? крепостите в ума са силни и трудно се събарят . (2 Кор. 10:4-5).

3. друга опасност по време на ходенето е да изгубиш контрол над мисловния си живот. Въображението може да съсипе живота ти ако не го контролираш. Влюбването не оставя нито частица от тебе недокосната. Главата ти се замайва. В организма се отделя 200 пъти повече от хормона ендорфин, който е естествен допинг, отделящ се от мозъка. Волята ти се топи, чувствата ти са объркани, въображението ти е извън контрола.

Всеки младеж трябва да пази въображението си да не би Сатана да прожектира на него сексуални картини, нечисти неща и с тях да разпалва копнежа по тялото на другия човек. Християнинът трябва да се пази от похотливи мисли и да не забравя, че Исус рече: ?Всеки, който гледа жена, за да я пожелае е вече прелюбодействал с нея в сърцето си?. (Мат. 5:28).

4. една от опасностите при ?ходенето? е че младите си слагат пречки в личния растеж и се лишават от служение в църквата. Ограничават свободата на този с когото ?ходят? и се явяват собственически чувства и ревност. Не можеш да ?ходиш? правилно ако не уважаваш свободата на другия. Много пъти единия сграбчва другия, залепва се за него и не му дава свобода и мир, слага го в ?кафез? с цел да го запази за себе си. Но така се погубва личността и връзката. Ако с някой си ?ходил?, а сега той вече не желае да ?ходи? с тебе, не го задържай, дай му свобода.

?Ако е твое ? ще се върне при тебе, ако ли не ? никога не е било твое?.

Любовта към ближния включва и това ? да дадеш свобода на човека, сам да направи своя избор за брачен другар.

5. Друга опасност в ранния брак. В Пр. 29:20 се казва: ?Видял ли си човек прибързан в работата си. Има повече надежда за безумния, отколкото за него?.

Не позволявай на роднини, приятели, във влюбеността да те тикнат в ранен брак. Трябва да узрееш за женитбата. Статистиката показва, че 50% от ранните бракове завършват с развод през първите 5 години от брака.

6. И накрая при правилното ?ходене? се прави разлика между влюбване и любов.

Влюбването, според изследванията траело максимум 2 години и накрая влюбеният слизал от облаците, очите му се отварят и той вижда нещо, които досега не е видял.

Влюбването не трае вечно, а любовта. Влюбването не е акт на волята, както любовта. То не е истинска любов, защото не изисква усилие. Влюбването е сексуално привличане, силни чувства, които те завладяват. То не е заинтересовано от личното израстване на личността. Това е един временен емоционален възход, сексуално привличане.

Докато любовта е нещо което обединява разума и емоциите, включва действие на волята и изисква дисциплина. Любовта дава личностно израстване. Тя е избор да вложим енергията си в усилията да даваме на другия. Да виждаш, че неговия живот се обогатява от това усилие.

Любовта е по-вълнуваща и силна от влюбването. Исус заповядва: ?Нова заповед ви давам, да се любите един другиго, както Аз ви възлюбих?? (Иоан 14:34).

Ние имаме заповед да се любим, която показва, че любовта не е само чувство, но тя е личен избор, решение на волята да постъпиш така, както ни се казва в 1 Кор 13:4-6.

Най-основната ни нужда не е да сме влюбени, а да бъдем обичани с любов, която извира от разума и избора, а не от инстинкта. Библията учи ?ходете в любов?. Библейското ?ходене? е да подпомагаш другия да израства ? емоционално, духовно, личностно. Да изграждаш взаимоотношения, които наподобяват Исусовите взаимоотношения описани в Иоана 13-17 глава. Те са жертвоготовни, защитаващи, назидаващи, ненарянаващи. Това е трудно, защото света проповядва друг вид ?ходене? между младежите с безопасен секс и ги тика в това ? ?ходене в тъмнина?.

Но младежа трябва да ?ходи така, както е ходил Исус ? в ссветлина?. Да спазва библейската заповед в Мат. 22:37-38 ?Да възлюбиш Господа? и ближния?. Защото това е заповед на посвещение, саможертва. Въпросът е как младежите да се държат в равновесие тия две неща ? изпълнението на тази заповед и ?ходенето? с приятел или приятелка. Отговорът е в: ?Първом търсете Неговото царство и Неговата правда?? (Мат. 6:33).

На първо място в твоя живот трябва да стои Бог. Изучаването на Библията, молитвата, служението на Бога, богослужението са неща, които трябва винаги да са първи в живота ти като младеж. Тези неща не трябва да пострадат при едно ?ходене?, а напротив трябва да израснеш в тях, да израснеш в общението си с Бога.

И едно от най-важните неща е да не изгубваш страха от Бога при ?ходенето?. Имаш ли страх от Бога ти ще имаш силен въздействащ ефект върху човека до тебе, и ще му помогнеш да израства.

Процесът на ?ходенето? е една добра възможност за израстване като личности, една възможност за опознаване на себе си и другият до тебе. То наподобява катерене по скала ? трудно и опасно, с удряне, нараняване, падане. Но е удовлетворяващо и възнаграждаващо. Понякога отчайващо и депресиращо, но понякога е летящо и прекрасно.

Ходене с невярващ - 2 Кор. 6:14

Често младите задават въпроса: ?Може ли християнин да ходи с невярващ??

Християните са избрани хора. Те се радват на определени привилегии, но и носят отговорности. Божията заповед в 2 Кор. 6:14 ?Не се впрягай с невярващ?? е много ясна и категорична. Твой е изборът дали ще я спазиш или не. Когато християнинът започне да ?ходи? с невярващ, това е действие на непокорство спрямо тази заповед.

Да разгледаме защо Господ казва ?Не се впрягай с невярващ?.

Много хора мислят, че като ?ходят? с невярващ ще го доведат до Бога и ще го накарат да повярва. Статистиката говори, че това става много рядко. Обикновено става така, че вярващият отива в света. Едно момиче споделило с пастира си, че има приятел невярващо момче и иска да се омъжи за него. Потърсило съвет от пастира, а той направил следното. Казал й да се качи на амвона и да се помъчи да го изтегли горе при себе си. Колкото и да се опитвала тя не могла. ?Добре сега, нека се опитам да ти помогна да дойдеш при мене ? казал пастира.? Той я дръпнал надолу и тя за 1-2 секунди скочила при него. Момичето разбрало какво иска да й каже пастора с този нагледен пример. Лесно е да слезеш на нивото на някого, но е трудно да го издигнеш до нивото, където се намираш ти.

При ?ходенето? с невярващ има опасности. Текстът в 2 Кор. 6:14 ясно говори? ?Не се впрягай заедно с невярващ защото какво общо имат правдата с беззаконието или какво общение има светлината с тъмнината? Какво съгласие има Христос с Велиала? Или какво съучастие има вярващия с невярващ??

При ?ходене? с невярващ християнинът който е оправдан, започва да общува с човек, който е в беззаконие. Какво общо има между тях?

Вярващият е от царството на светлината, а невярващият е от царството на мрака. Ако едно вярващо момиче ?ходи? с невярващо момче и после се оженят, тя попада под властта на мъж, който е от царството на тъмнината. Това е много опасно за нея и цялото й духовно състояние. За някои християнки бракът им с невярващ партньор е краят на духовния им живот.

При ?ходене? с невярващ не се споделя една и съща ценностна система. Ценностната система на християните е изградена върху Библията и е обратна на светската ценностна система. Това, което се цени високо между човеците е мерзост пред Бога.

Или ?какво съгласие има Христос с Велиала??

В какво могат да имат съгласие вярващия с невярващия като ценностните им системи по които живеят са различни?

В нито една сфера от живота си те не могат да имат съгласие. Натискът върху християнина от страна на невярващия ще бъде много голям и това ще кара вярващият да прави компромиси със себе си и вярата, вследствие на което ще натрупа гняв в себе си.

Какво общо може да има между вярващия и невярващия? На първо място в живота на вярващия е Бог. При невярващия на първо място са парите, властта, удоволствията. Вярващият с приемането на Христос е станал нова личност ? влезнал е в Христос, има нова ценностна система, ново мислене, ново място където ходи, нови виждания и разбирания. Той има духовни изживявания, молитвен живот, връзка със св. Дух и негов Господар е Исус Христос.

При невярващия тия неща не се случват и той във Адам ? непокаен, необновен и неспасен. За него духовните неща са глупост. И затова той ще се подиграва с ценностната система на вярващия и ще я критикува. За невярващия светът се върти около него и целта му е търсене на удоволствия.

?Какво съучастие има вярващият с невярващият?? В какво могат заедно заедно да участват те? При тях липсва най-важния елемент в общението и това е духовният. После в брака това също ще липсва и те нямат да могат да изграждат общението в брака си и ще страдат. Ще липсва сърцевината на общението, ще липсва общата молитва, ходенето на църква, общението с вярващи семейства. Ще липсва общата цел и убежденията.

По-късно и децата ще страдат, защото те ще бъдат понякога бойното поле на различните ценностни системи на мама и татко. Какво общо може да има между вярващ и невярващ?

В това сексуално просмукано общество, разбирането за секса сред невярващите не библейско, а светско. За невярващия е нормално да има предбрачен секс. Той не знае библейските норми за поведение и морал и не ги спазва. Върху християнина ще има голям натиск в тази сфера. Той ще започне да охладнява към Бога, ще започне да прави компромиси и накрая ще застане в бунт срещу Бога, братя, сестри, пастир и църква.

Когато вярващият падне до това състояние в бунт срещу Бога, той прави брак с невярващ.

При ?ходенето? с невярващ, вярващият не може да сложи граници на взаимоотношенията, граници на интимността преди брака и лесно стига до сексуална връзка.

Ако имаш връзка с невярващ направи си следните изводи:

1. твоето приятелство с невярващ позволява ли ти да спазваш библейската заповед в Мат. 22:37-38? Имаш ли добро общение с Бога? Съгрешаваш ли в тази връзка?

Тъй като правилното ?ходене? е с цел израстване на личността в емоционално, духовно и сексуално отношение. Бъди честен и реши: Помага ли ти тази връзка с невярващ да израснеш в тия сфери?

Помага ли ми да израствам в общението ми с Бога или ме отдалечава от Него?

2. Когато ?ходиш? с невярващ той може да иска брак, а ти да не гледаш сериозно на тази връзка и да не мислиш за брак. Помисли си ? разумно ли е да развиваш близки взаимоотношения с някой за който знаеш, че не е Божията воля да се ожениш?

Помисли за крепостите в ума, които ще изгради това приятелство. Разумно ли ще бъде да позволиш приятелството да се задълбочи и после да се отдръпнеш в последния момент и да оставиш след себе си болка, нараняване?

Какво свидетелство за Христос ще бъде това? Как ще реагира невярващия на това?

Много вярващи казват, че ходят с невярващи, за да им свидетелствуват за Христос.

Но такова евангелие няма в Библията. Това го има в култовете (?Децата на Бога?), където момичета привличат със секс мъжете в култа.

Разумно ли е да губим време, сили, енергия в такава връзка с надеждата, че невярващия ще повярва? Заслужава ли си да правим толкова компромиси с вярата в Бога, заради невярващият?

Това е любов към себето. Гъделичкане на собственото себелюбие, че си харесван, търсен, обичан. Християнинът трябва да има далновидността и ?очите да му бъдат в главата? (Екл. 2:14), а не да ?ходи в тъмнина?.

Накрая нека си спомним какво казва Пс. 1:

?Блажен оня човек, който не ходи

по съвета на нечестивите и в пътя на

грешните не стои, и в събрание на

присмиватели не седи.

Но се наслаждава в закона на Господа.

И в неговия закон се поучава ден и нощ.

Ще бъде като дърво посадено при потоци води,

което дава плода си на времето си,

и чийто лист не повяхва,

във всичко що върши ще благоуспява?.

АМИН!

Съгласието на родителите и моя брак

Всяка двойка, която иска да сключи брак се сблъска с въпроса: ?Трябва ли да имаме съгласието на родителите за нашия брак??

Бог е поставил родителите в позиция на власт спрямо децата си и това им дава силата да ги благославят или проклинат. Никое от децата не желае да изгуби родителското благословение.

Християнските младежи знаят, че петтата Божа заповед гласи: ?Почитай баща си и майка си, за да се продължат дните ти на земята, която ти дава Господ Твоя Бог? Изх. 20:12. Почитай значи уважавай, покорявай се и приемай съвети от тях. проклятия има върху тия които не изпълняват тази заповед.

Мар 7:10 ?б?: ?? който злослови баща или майка непременно да се умъртви.?

В Марк 7:11-13 се описва, че почитта към родителите стои пред религиозната дейност.

Но какво да правят младите хора ако родителите не са съгласни за техния брак. Родителите могат да изтъкнат редица причини ? че са много млади, не си подхождат, нямат професии, къща, че приятелят не е добър, хубав, не произхожда от добро семейство и т.н.

Родителите макар и невярващи не винаги грешат, защото те виждат неща, които младите не могат да видят. Те имат житейски опит, който понякога им дава да направят по правилна преценка за нещата.

Ето няколко съвета към младите за този момент:

1. Да не се гневят, да не говорят и да не се бунтуват срещу родителите си, защото ще направят грях.

2. Това е време за молитва и пост, време за обмисляне на нещата, за преценка.

3. Това е време за разговори с родителите и чакане. Време за смирение.

4. Когато родителите не са съгласни ? търси съвет от християни занимаващи се със съветничество в областта на предбрачните и брачните взаимоотношения.

5. Без съгласието на родителите не подписвай брак, защото ще станеш за съблазън. Библейският начин е да получиш тяхното съгласие. Ако това е Божията воля да се ожениш за този човек ? Бог ще отвори път да прокара своята воля.

Как да постъпят младите?

Пример имаме в Мат. 17:24-27.

Исус идва с учениците си в Капорнаум и там има събирачи на данък за храма ? неговата поддръжка. Събирачите питат Петър: ?? Вашият учител не плаща ли двете драхми?? Петър е много бърз в отговора си и казва: ?Плаща!? И после, когато влиза в къщата Исус го изпреварва и го пита: ?Земните царе от кои събират данък ? от своите хора или от чужденците?? Петър отговаря: ?От чужденците!? Исус казва: ?Като е тъй своите им са свободни.? Или Исус не е длъжен да плаща данък на царе, Той е освободен. Но въпреки това Исус плаща този данък. Защо? Отговорът е в ст. 27 ?За да не ги съблазниш?.

Исус прави нещо, което се отнася до неговите взаимоотношения с хората извън неговото царство и това нещо го прави, за да не ги съблазни. Сам Бог, се е пазел да не съблазни хората с делата си, колко повече ние.

Или има някои неща, които опират до нашите взаимоотношения с хората около нас и по-точно с невярващите и, за да не ги съблазним, трябва да ги направим.

И това е съгласието на родителите за твоя брак. Ако подпишем без тяхно съгласие това не е християнско, това е лъжа, лицемерие и грях спрямо родителите. Това е неуважение спрямо тях и тяхното мнение и решение.

Може тази постъпка на непокорство така да ги ядоса, че да се развалят взаимоотношенията и те да изрекат думи на проклятие, относно брака на младите.

Това не е добро свидетелство за Исус. Това е съблазънта, която се поставя пред родителите, камък, който младите си окачват на врата и той ги тегли надолу.

Исус се отказа от своята привилегия да не плаща данък, заради невярващите, за да не ги съблазни. Това е пътят на кръста. Въпреки, че той беше свободен от това. Тук видяхме в този пример, че пред Исус имаше 2 Божии воли.

1. Божията воля да бъде свободен (което е проблем между Бог и Него).

2. Божията воля ? да се съобрази с другите, за да не ги съблазни (това е проблем между Него, Бог и другите).

И Исус прие да изпълни втората Божия воля, за да не стане за съблазън.

Така и пред младежите излизат 2-те Божии воли.

1. Божията воля да се оженя за Х, която вола опира до взаимоотношенията на човека с Бога.

2. И Божията воля ? писана в Марк ::10 ? да се покориш на родителя, воля която засяга взаимоотношенията ти с хората и тези хора, макар и твоите родители да са невярващи.

Коя воля трябва да се изпълни?

Трябва да се изпълни писаната Божия воля, за да не съблазним хората. И тогава се чака за Божието благовремие за първата Божия воля. Християнинът трябва да се покори на писаната Божия воля: ?Почитай баща си и майка си? и да вярва, че Бог ще прокара своята говореща воля за Твоя проблем с брака.

Младежът трябва да предостави този проблем на Бога и да чака. Това е носене на кръста. Иначе ще си отрежем кръста.

Ако писаната Божия воля ?Почитай баща си и майка си? е воля първа на Бога и тя отрязва пътят на говорещата воля от Бога ? да се ожениш за Х, то младежът трябва да чака Бог да приведе своята говореща воля в действие. И то става, когато се покориш на писаната Божия воля и ти сам отваряш пътят за изпълнение на волята на Бога за твоя брак.

Каква грешка допускат младите хора тук? Да внимават да не би волята на Бога да се ожени за Х ? да стане твоя воля и да подхранваш себето, като казваш: ?Аз върша Божията воля?. И в разпалеността си мислиш, че нищо не е в състояние да попречи на тая Божия воля и тогава сам Бог ти поставя пречка. Внимавай да не тръгнеш само по тази воля и да потъпкаш писаната в Изх. 20:12 Божия воля. Тогава ще съблазниш хората около тебе и грехът е на лице. Ще се похули Божието име, ще се наранят родителите.

Младите трябва да имат Божията мъдрост при такава ситуация. Те трябва да говорят открито с родителите и да им обяснят как стоят нещата. Че Бог им заповядва да ги почитат и да им се покоряват и затова те ще отложат брака си до тогава, докато те се съгласят. Но и това, че те имат водителство от Бога да свържат живота си в брак, но без тяхно съгласие не желаят.

Когато нещата се поставят открито и с любов, Бог отваря път за прокарване на Неговата воля за брак.

Какво да правят младите, ако въпреки всичко, родителите упорстват и не дават своето съгласие за брак.

Тогава има няколко изхода ? да се съгласят с тях да прегледат отново връзката си, да я осмислят и ако се съмняват, че това е Божия воля за тях ? да се разделят.

Другия


Публикувано на 09.11.2002 09:56:54 от Ивайло Тинчев
< назад към всички статии