Аз не съм много добър в личните съвети, но поне един съвет мога да ви дам: Ако се чувствувате самотни и изоставени, започнете да пишете критични статии от библейска гледна точка по актуални въпроси. Ще се изненадате колко много хора има, които са дълбоко загрижени за вашето лично емоционално и духовно състояние. Изведнъж ще се окаже, че половината свят е притеснен от вашите лични проблеми и е готов да отдели скъпоценно време за да ви помогне.
Така става и с мен след като започнах да пиша тези коментари. Получавам десетки писма, публични и лични, в които много хора са загрижени за мен, че аз съм един ?огорчен,? ?озлобен,? ?наранен? и т.н. човек, че имам нужда от духовно изцеление, че трябва да се обърна към моя пастор за съвет, че Христос се е натоварил със скърбите ми и трябва да оставя всяка моя грижа в Неговите нозе и т.н. Интересно е, че всичките са от хора, които са лично засегнати от моите критики. Аз критикувам предимно тоталната държава и големите деноминации, и любящите писма на дълбока загриженост са от държавни чиновници и църковни ?служители? на заплата от някоя деноминация. Чудя се дали е просто съвпадение. Или може би само държавните и църковните бюрократи притежават онова любящо качество на сърцето, което ги прави толкова загрижени за духовното ? и материалното ? състояние на другите.
И така, миналата седмица прочетох поредната реакция на моите коментари от анонимен митничар, който се има за християнин. Разбира се, неговото писмо започва с редовното притеснение, че аз съм един ?озлобен и наранен човек.? Не липсва и практическата братска помощ в думите, ?сърцето ти има нужда от изцерение и мир.? Аз съм бил ?плюел всичко що е държавно.? Следва стандартното чиновническо клише, ?А кажи ми един критик да е построил или създал нещо?? (Като че ли митницата е построила нещо друго освен свиленградските митничарски палати. А да не би случайно Западната цивилизация да е построена от държавни чиновници?) Не липсва и логическата хватка, че ?в държавните институции работят много честни хора, включително и християни.? (И аз имах един приятел, който се смяташе за християнин и работеше в бинго. Това прави ли хазарта по-приемлив в Божиите очи? Присъствието на християнин в публичен дом освещава ли блудството?) И така нататък.
Подобни аргументи трябва да се очакват от човек, който е на бюджетна заплата. Тяхната несъстоятелност е очевидна и затова няма да им обръщаме много внимание. Ще обърнем внимание на едно друго изречение в неговото писмо:
Митницата е средство за държавно регулиране и спиране на външни икономически субекти да конкурират или да унищожат български такива.
Тъй като човекът съзнателно използва неясен език, за да изглежда умен, ще преведа това изречение на книжовен български език:
Митницата е средство, чрез което българските производители биват защитавани срещу конкуренцията на небългарските производители.
Накратко, това е един стандартните митове на съвременната държавна пропаганда.
Нашият човек казва, че можел да пише ?много по темата,? но и ние можем да напишем много, а и вече сме написали и превели много по темата, и то може да се намери в Българска Християнска Интернет Библиотека. Например, има доста неща в малката и ясна за разбиране книга на Гари Норт, Да наследиш земята: Библейските принципи за икономиката (виж Глава 13, "Отговорности на държавата"). Има доста неща по тази тема от библейска гледна точка в друга книга на Гари Норт, Безусловна капитулация: Божията програма за победа, а също в Заветът за господство: Битие и Средство за господство: Казусните закони на Изход (последните две книги са части от многотомния икономически коментар върху Библията на Гари Норт ? 11 тома досега ? който в следващите години ще бъде постепенно преведен и поставен в Интернет; само тези две книги са около 2,000 страници информация!) И всичко това е от библейска гледна точка. Нашият ?християнски? митничар едва ли ще може да ни представи нещо друго освен твърденията на езическата държавна пропаганда.
Разбира се, ние веднага можем да разсеем този безсмислен аргумент като помолим нашия митничар-?християнин? да ни покаже кои са българските ?такива,? които произвеждат например автомобили, компютри, CD-плейъри, електроника за въртолети, суров петрол, калциев фосфат, калиеви торове, банани и манго, шотландско и ирландско уиски. Всички те присъствуват в българската митническа тарифа и и за вноса им се налага мито, а за някои дори акциз. Но колкото и да гледам, не мога да видя такива производители в България. Над 80% от стоките, за които се налагат мита според митническата тарифа, просто не се произвеждат в България. А много от останалите 15% се произвеждат с такова ниско качество, че въобще не могат да се включат в класата на своите чуждестранни ?конкуренти.? В същото време туристическите услуги на българските курорти са така претрупани с данъци, патенти, такси и регулации, че излиза по-евтино да си прекараш почивката в четиризвезден хотел в елитен турски курорт, отколкото в някое селско хотелче по българското крайбрежие.
(Всъщност, не съм прав в едно нещо. Трябва да изключа от горния списък шотландското и ирландско уиски. В България има производители на тези стоки ? в пивоварните на цар Киро ще ви го произведат каквото го поискате. Което ни показва кои са всъщност ?родните производители,? защитавани от родната митница.)
Очевидно е, че целта на митниците в никакъв случай не е ?защита на родните производители,? а изтискване на родните потребители. Митницата е средство за ограбване, а не за защита, и фактите изобилно доказват това. Проблемът на родните производители не е чуждата конкуренция, а родната държава с нейните високи данъци, чиято съвкупност е 60% от брутния вътрешен продукт. Ако нашият човек е загрижен за родните производители, нека забележи, че от всеки 1 лев, който хората плащат на пазара, за родните производители остават само 40 стотинки, а останалите 60 стотинки се прибират от държавата. Именно в това е проблемът, а не в чуждата конкуренция. Затова, ако иска родните производители да оцелеят, нека да иска премахване на държавата от икономиката, а не да ни дава пропагандна защита на тоталната държава.
Напред през феодализма, до окончателната победа на първобитния строй!
Но нека за момент да си затворим очите за реалната действителност и да си представим, че наистина митницата е това въображаемо средство, чрез което държавата защитава родните производители. Нека си представим, че има някакъв смисъл в логиката, че държавата трябва да се намесва, за да попречи на българските потребители да купуват чужди стоки и така парите да си остават в България. Нека да си представим, че наистина икономиката ни би процъфтяла под подобна защита и би имало повече родни производители и повече работни места.
Аз може и да се нуждая от ?изцерение на сърцето,? но със сигурност не се нуждая от изцерение на мозъка и все още мога да мисля логично. Затова винаги, когато се срещна с някакъв начин на мислене, държа да доведа този начин на мислене до неговия логичен край, за да видя дали наистина е толкова логичен и правдоподобен. Затова в този случай ще се опитам да доведа до логичен край мисленето на нашия митнически приятел. А след това вие сами ще ми кажете дали харесвате логическите изводи от това мислене.
И така, защо да ограничаваме тази защита на родните производители на национално ниво? Защо например да не отидем по-надолу ? на регионално ниво? Например, какво ще стане, ако Варненска област реши, че за да запази икономиката си и работните места в областта, ще започне да налага мита върху всички стоки, произведени в Софийска или други области на страната? Както държавата иска да защитава родните производители, така и Варненската областна управа иска да защити своите ?родни? производители. Какво е нелогичното в това? Напълно логично и напълно според мисленето на нашия митничар ?християнин.? Или Софийска област да въведе девиза, ?Избере Софийското!? и да наложи високи мита върху ?Загорка? и ?Каменица,? за да не позволи на двата големи ?икономически субекта? в Южна България да ?конкурират или дори унищожат? софийските ?такива.? А може ли кметът Софиянски да въведе парични санкции за всички софиянци, които са тръгнали на море извън София, за да ги принуди да изберат Панчарево или Витоша за своята ваканция? Така би прекратил изтичането на капитали от софийската икономика и би защитил родните софийски туристически фирми. А нямат ли право плевенските производители на картофи да поискат високи защитни мита срещу унищожителната конкуренция на евтините смолянски картофи?
Накратко, защо да не поставим митнически пунктове между всички области в България, за да осигурим, че няма да има изтичане на капитали от областите? В края на краищата, това вече е изпитано в историята и се нарича ?феодализъм? ? когато всяка географска област се стреми към икономическа самодостатъчност и минимални икономически отношения с другите области. До средата на миналия век Германия е един чудесен пример за тази напредничава държавна политика.
А какво ще кажете да слезем още едно ниво надолу? Защо цели области, когато можем да направим икономически самостоятелни отделните общини? ?Община Пловдив налага защитни мита върху доматите от община Раковски.? Това не ви ли звучи като мъдра общинска политика? Откъде накъде селяните от Раковски ще забогатяват от парите на пловдивските граждани? Пловдивската икономика се нуждае от закрила и общината трябва да се намеси. . . .
Като сме тръгнали в тази посока, нека да продължим. Защо нашият квартал да не наложи мита върху стоки и услуги от други квартали? Нека да защитим икономиката на нашия си квартал? Дори нека да защитим икономиката на нашия си блок? Да не позволяваме хората от другите блокове да забогатяват от нашите пари! Имаме си домоуправител, който трябва да стои на входа и да следи кой какво внася и да налага защитни мита върху чуждото ? тоест от други блокове ? производство.
Докъде можем да стигнем? Вече трябва да е очевидно: Докато всеки човек стане напълно икономически самодостатъчен и откаже да търгува с ?външните? хора, за да защити ?родното? ? тоест своето лично ? производство. Само това, което лично мога да си произведа за моето оцеляване и нищо повече. В никакъв случай няма да позволя някой друг да се възползва от моя труд и моите усилия.
Това се нарича първобитен начин на живот. И именно натам ни води логиката на митническата ?закрила на родните производители.? Свят на нулево разделение на труда, нулева икономика и нулево благосъстояние. Свят на икономическа смърт. Свят, за който мечтаят двама известни защитници на митническата регулация ? Маркс и Енгелс.
Накратко, митниците са революционният авангард на първобитния строй. Тяхната цел не се различава от целта на всяка друга държавна регулираща институция ? подтискане на всяка свободна икономическа дейност и предприемачество, подтискане на световното разделение труда, смърт за икономиката и за всяка цивилизация.
Да, аз наистина съм ?наранен човек.? Наранен съм от това, че хора, които наричат себе си ?християни,? са станали платени агенти на онези, които мразят Бога и обичат смъртта ? смъртта на човешката цивилизация.