Кое е най-доброто място за светлината да свети? Разбира се високото!
Ако сте разбрали, че Бог е висш владател на творението, то сигурно разбирате и
Исая 9:6-7 ? управлението му и мира непрестанно ще се увеличават! Неговото царство и влияние на земята ще се увеличава!
Държавната власт е институция и управление под всеобхващащото Божие царство. А политиката е действие на избиране на най-добрите хора защищаващи спазващите закона от беззаконниците! /Второзаконие 1:15/
Знаем, че неспазването на Божиите закони води до проклетия-икономическа, обществена, личностна! А от кого се правят днес законите?
Б. воля ли e управлението да е в ръцете на благочестиви хора?
Често Бог поставя неправедни хора да управляват, като отговор на неподчинението от страна на вярващите!
Политиката е мръсна работа точно толкова, колкото са и хората които я правят, тя не е по-добра от тях!
null
За политиката?аз мисля така! (А вие?)
Не ми пука! Казват повечето хора днес за политиката . Но това е само до момента, в който нещата станат лични. Срещата с престъпността, беззаконието и неморалността е неизбежна. Тогава хукваме да търсим помощ от всевъзможни места. Обикновенно минаваме през някои обществени или държавни институции. И ако все още не са ни наругали, то вече сме изтощени от бюрокрацията. Следва мисълта -Господ да ни е на помощ! Да ви е познато това?
Има една лъжа, която казва ние християните да си гледаме молитвите, а другото да оставим на невярващете. Това е лъжливото учение гностицизъм, което казва че всичко материално е лошо, а само духовните неща са добри.
Представите ни за духовна работа понякога са много изкривени.
Библията казва в Псалом 24:1 ?Господна е земята и всичко що има в нея,...?.
Цялото творение е добро, ако правилно се употребява. И материалното и духовното творение са важни за Бога.
Ако си задаваме въпроса дали христяните трябва да участват в политиката, ще трябва да преминем през Библията, историята и много други материали. Аз ще се спра накратко върху някои основни мисли.
Може би твоето разбиране и поучение, което си слушал е било, че политиката не е наша работа, че политиката е мръсно нещо? Някои наричат това светска работа!
Но Неемия немислеше така, когато трябваше да бъде издигната стената около Ерусалим. Цялото общество трябваще да участва в изграждането и, от водачите до най-малкият в семейството. Защо за Неемия не беше достатъчно само да се моли? Той дори не живееше в Ерусалим. Отношението на сърцето обикновенно има външен израз, така беше и при Неемия.
Днес, за да можем да издигнем стандарта на Божиите закони ще са необходими усилията на всички нас, от децата в семейството до политиците и водачите. Не можем да очакваме това от хората, които нямат познанието и общението с Бога . Бог допуска неправедни владатели да управляват и често това е, за да нанесе съд чрез тях, но благоволението Му винаги е стояло зад призваните.
Да скъпи братя и сестри, ние сме призвани да изградим този стандарт, като бъдем светлина и сол за обществото и чрез инструмента политика.
В историята, църквата е била на предна линия в борбата за реформиране на общество, закони, образование, здравеопазване и много други. Премахването на робството, изграждането на училища, болници, мисии, благотворителност и грижа за бедните. Можем още дълго да изреждаме. От Библията са взети основите на правото и основите на конституциите на повечето успяващи страни в света. Към това трябва да се стремим и ние, да прокарваме път за Божиите закони и принципи.
Можем да видим от писанията , че трябва да има сътрудничество между църквата и държавата по примера както е казано в Второзаконие (17:8-9). Тук се посочва, че когато управителя не може да разреши трудна ситуация, трябва да отиде при свещениците и закона. А в стихове (10-11 ) виждаме какъв авторитет имат свещениците и закона. Може ли днес да си представим президента да отиде и да обсъжда подобни случаи с представители на църквата? Но точно това казва писанието, че трябва да се направи. Някои смятат, че само по религиозни въпроси може да се прави това. Но Библията твърди, че вярата засяга целият живот на личноста и държавата!
Все още ли искаме да се променяме според писанията?
В днешната църква(като цяло), не се насърчават хората да бъдат политически активни(с малки изключения). Вместо това много от църковните водачи говорят за подобна дейност като за светска, нетолкова важна работа. Казват, че Библията като цяло ни учи на морал, а тя ни учи и на управление, право, икономика, социална позиция. Време е църквата да обучава лидерите на обществото.
Можем ли днес да бъдем реформатори на обществото?
През І-ви век след Христа в Римската империя е имало според някои историци 60 милиона роби. Премахването на това робство не е било никак лесно във времето.
Апостол Павел пише какво е божието мнение по въпроса в (І-во Тимотея 1:9-10)
Римската империя е толерирала робовладеенето, защото това е носило богатство, безплатна работна ръка и други ползи.(и днес има закони, които се правят в името на печалбата) А-л Павел не е призовал вярващите към революция, казвал им е да се покоряват на своите господари. Обществената реформа първо трябва да е лична. Трябвало е да бъдат убедени хората във неправилността на робството преди неговото премахване.(Бог нанася проклетия на общества, които нарушават неговите закони)
И днес ние имаме нужда от Божиите закони, защото те предпазват благочестивите от непокорните. Те са причината за успяването на един народ и благословение за поколенията. Благовестието на царството, винаги е било следвано от обществени реформи!
Днес църквата в България няма силно издигнат глас и активна дейност в общество.
И ако някъде има, тя е доста плаха и недостатъчна!
В книгата на пророк Исая 61:4 се казва :
? И ще се съградят отдавна запустелите места,
Ще се издигнат досегашните развалини.
И ще се обновят пустите градове,
Опустошени от много родове.?
Как да се възстановят развалините, ако няма благочестиви хора на ръководни места и църквата необучава лидерите на обществото?
Призван ли е вярващият да бъде светлина на света? Кой трябва да е глава и кой опашка? Реалност ли е това днес в България?
Един от отговорите се крие в правилното разбиране и приложение на Божието царство, за което Исус каза че ще расте постоянно и ще надделява, докато не подчини всичките Му врагове. Така че да не работим за царството на деноминациите, а за Божието царство, което променя цялото общество.
Дали Божието царство е само едно?духовно? преживяване на мир и радост или то идва да ръководи живота на личността, църквата, бизнесът, държавата и народите?
Играта на децата с дървени саби е подходяща илюстрация, как някои от нас разбират Божието царство. Поучавани сме, че то е ??мир и радост в Святият Дух?. Да, но това не е всичко! Твърдението на апостол Яков 2:14, че нашата вяра си личи по делата се отнася със същата сила и за царството. Щом го има плодовете му ще се виждат в живота на личноста и в този на държавата. Много е глупаво да прилагаме Б.царство само в църква! То е за всяка сфера от живота на обществото.
От друга страна политиката сама по себе си не е спасение, тя е инструмент в Божията ръка да води хората към Него!
Думите на Гидеон в Съдии 8:23 говорят ясно за мястото на политическият лидер ? то е под божието управление. Хората искаха владетел над тях, спасител на бъдещето им. Но управлението, бъдещето, силата и славата са у Бога!
Ако не покажем и установим християнството и неговите норми, на негово място можем да очакваме философията на хуманизма да издигне човека над Бога. Няма вакум в развитието на личноста ? следователно и в обществото. Или Неговият закон или човешката философия. Ако не възпитаме децата си, улицата ще ги възпита. Ако не искаме да сме коректор в държавата, езичниците ще го направят по техния си начин. Христос вече ни е казал да завземаме и установяваме неговото царство, докато Той идва!
Всеки един от нас е много важен на мястото където е поставен. Всяка част от тялото не работи сама за себе си, а за обща цел!
Нашата обща цел е разрастването на Божието царство на всяко ниво на управление!
Споделете мнението си и ако може, предложете идеи по темата?
Didov